Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 S&S

15 Δεκ 2015

Δοκιμή: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 S&S

Το ανανεωμένο γαλλικό σουπερμίνι με νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα

Εισαγωγή

Το Peugeot 208, μετά από τρία χρόνια παρουσίας του στην αγορά, δέχεται φέτος ένα διακριτικό φρεσκάρισμα, έτσι ώστε να παραμείνει σύγχρονο και ανταγωνιστικό. Εμείς δοκιμάσαμε την πλούσια έκδοσή Allure, με το νέο κινητήρα Puretech 110 S&S 1.2 λίτρων που συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

peugeot_208_1

Το νέο μοντέλο δείχνει σαφώς πιο σπορ από τον προκάτοχό του. Χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα νέα φωτιστικά σώμματα, απέκτησε ένα λιγότερο γυναικείο στυλ και ένα πιο “άγριο” βλέμμα.

Εσωτερικό – Χώροι

To εσωτερικό του 208 είναι σχετικά ευρύχωρο και φιλόξενο για ένα όχημα της κατηγορίας B-Segment. Στις πίσω θέσεις που μπορούν να στριμωχτούν και τρια άτομα, υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα, όμως οι επιβάτες με ύψος άνω του 1.80 σίγουρα θα παραπονεθούν λόγω του περιορισμένου χώρου για τα κεφάλια – κάτι που μπορεί να οφείλεται και στο χώρο που καταλαμβάνει το σκιάδιο της πανοραμικής οροφής. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 285 λίτρα, μια ικανοποιητική επίδοση στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1076 λίτρα.

peugeot_208_18 small
Στο ταμπλό, δύο πράγματα θα κεντρίσουν οπτικά το ενδιαφέρον, το περίεργα μικρό τιμόνι, και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών που εξέχει ελαφρώς από την κεντρική κονσόλα θυμίζοντας gadget. Ο πίνακας οργάνων είναι ευδιάκριτος και η θέση οδήγησης βρίσκεται αρκετά ψηλά ακόμα και στη χαμηλότερη ρύθμιση.

Η διεπαφή του συστήματος Multimedia SMEG είναι αρκετά εύχρηστη και προσφέρει γρήγορη πρόσβαση σε δορυφορική πλοήγηση, ραδιόφωνο, ενώ προσφέρει και σύνδεση με κινητό τηλέφωνο μέσω Bluetooth, AUX και USB (MirrorLink).

peugeot_208_full_interior small

Η γυάλινη πανοραμική οροφή δίνει έναν άλλον αέρα ευρυχωρίας στο εσωτερικό προσφέροντας όμορφη θέα και άπλετο φως όταν το επιθυμούν οι “παρευρισκόμενοι”. Η ποιότητα των υλικών είναι ικανοποιητική, όμως τα μαύρα γυαλιστερά μέρη από σκληρό πλαστικό δείχνουν ευάλωτα σε σκόνη και δαχτυλιές, ενώ η αίσθηση που έχουν στην αφή ίσως ενοχλήσει τους πιο απαιτητικούς.

Στο Δρόμο

Το μικρό γαλλάκι είναι ευκολοδήγητο και ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση. Το μικρό και πολύ ελαφρύ τιμόνι συνηθίζεται εύκολα και παρόλο που αρχικά μοιάζει λίγο ασαφές και αποστειρωμένο σε αίσθηση, καθώς τα χιλιόμετρα αυξάνονται βαραίνει και προσφέρει καλό κράτημα και ικανοποιητικό έλεγχο. Η αίσθηση των φρένων είναι εξαιρετική όπως άλλοστε μας έχουν συνηθίσει τα γαλλικά μοντέλα.

peugeot_208_6 cropped

Ευχάριστο στην οδήγηση με αρκετή ροπή και καλό κράτημα. Ευέλικτο μέσα στην πόλη χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις, το ελαφρύ τιμόνι, τον μικρό κύκλο στροφής και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που ξεκουράζει τον οδηγό.

Ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη και η ροπή των 20,5 κιλών είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Παρόλα αυτά, το ηλεκτρονικό γκάζι σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT6, έχουν κάποιο θέμα με την απόκριση όταν ο οδηγός χρειαστεί να πιέσει, κάτι που μπορεί να λυθεί εν μέρη με την επιλογή της manual λειτουργίας του κιβωτίου (αν και ιδανικά θα θέλαμε χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων και στο τιμόνι). Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές με την επιτάχυνση 0-100km/h να απαιτεί 9.2 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190km/h, επιτρέποντας άνετα και ασφαλή ταξίδια.

Η εταιρεία ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,5 λίτρων/100km, μια τιμή που πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης ακόμη και με αυτοσυγκράτηση. Το σύστημα start-stop μπορεί να σβήνει τον κινητήρα σε κάθε σύντομη στάση, το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο όμως στα χέρια ενός πιο παρορμητικού οδηγού μπορεί να ξεφύγει σε κατανάλωση άνω των 8 λίτρων. Παρόλα αυτά, στο ταξίδι, η λειτουργία eco του εξατάχυτου κιβωτίου και η μακριά κλιμάκωση σίγουρα θα αποδώσουν, προσφέροντας οικολογική και οικονομική μετακίνηση.

peugeot_208_15

Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας Puretech χωρητικότητας 1199cc, αποδίδει 110PS/5.500rpm (108hp) με ροπή 205Nm/1.500rpm. Ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και σε ατμοσφαιρική έκδοση με 82PS και 110Nm ροπής.

Εξοπλισμός

Ο πλούσιος εξοπλισμός της έκδοσης Allure, περιλαμβάνει ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικούς αναδιπλούμενους καθρέπτες, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, Hill Assist, ABS, EBD, ESP (το οποίο απενεργοποιείται), 6 αερόσακους. Προεραιτικά μπορείτε να επιλέξετε το Active City Brake (αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανάγκης), μια χρήσιμη κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες περιμετρικά του αμαξώματος που προειδοποιούν και ηχητικά τον οδηγό για αντικείμενα που βρίσκονται ή περνούν από πολύ κοντινή απόσταση.

Επιπλέον, χάρη στο πολύ χρήσιμο και εντυπωσιακό (αλλά προεραιτικό) ημι-αυτόνομο παρκάρισμα Park Assist, το αυτοκίνητο βρίσκει θέση για parking στην πλευρά που θα του υποδείξετε, σας ενημερώνει ηχητικά και ύστερα αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιου, αφήνοντας σε εσάς μόνο το γκάζι και το φρένο. Όλη η διαδικασία μπορεί να ενεργοποιηθεί και για το ξεπαρκάρισμα, γλιτώνοντας τον οδηγό από άσκοπες και κουραστικές μανούβρες.

peugeot_208_10

Η πλούσια έκδοση Allure της δοκιμής μας, ξεχωρίζει εξωτερικά χάρη στην εντυπωσιακή γυάλινη πανοραμική οροφή, τους προβολείς ομίχλης, τις σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και το χρωμιο στους καθρέπτες και τα πλαίσια της γρίλιας και των παραθύρων.

Τιμή

Η τιμή της έκδοσης PureTech 110 S&S Allure EAT6 με υπερπλήρη βασικό εξοπλισμό  διαμορφώνεται στα 18.790 ευρώ (μαζί με το όφελος απόσυρσης) όμως μπορεί ανέβει αρκετά υψηλότερα αν παρασυρθείτε από επιλογές που ανήκουν στον προεραιτικό εξοπλισμό. Αν ψάχνετε για κάτι πιο οικονομικό υπάρχει και η βασική έκδοση PureTech 82 Access με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα, που ξεκινά από τα 13.390 ευρώ (μαζί με το όφελος απόσυρσης). Τέλος, από πλευράς κινητήρων diesel, το 208 διατίθεται με τους 1.6 BlueHDi σε εκδόσεις με 75, 100 και 120 ίππους και τμές από 15.380 ευρώ μέχρι 20.270 ευρώ.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, ισχύει το προνομιακό πρόγραμμα Peugeot 4X4, που προσφέρει 4 χρόνια άτοκη χρηματοδότηση με 208 ευρώ το μήνα, 4 χρόνια δωρεάν σέρβις, 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 4 χρόνια οδική βοήθεια

peugeot_208_7

Το νεανικό χρώμα Orange Power τραβά τα βλέμματα και αναδεικνύει τις καμπύλες του αμαξώματος. Για όσους προτιμούν κάτι λιγότερο εκκεντρικό, το μικρό Peugeot διατίθεται και σε νέες ματ αποχρώσεις.

Επίλογος

Το ανανεωμένο 208 είναι ένα ελκυστικό και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με αρκετά προτερήματα και ελάχιστα ελαττώματα, το οποίο αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των σουπερμινι (B-Segment) όπου πολλοί “μνηστήρες” διεκδικούν τα σκήπτρα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Puretech S&S, 1199 cc,
Ισχύς: 110 PS/5.500 rpm
Ροπή: 20,5 kgm/1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο 6 σχέσεων EAT6
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,6”
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 104 g/km
Διαστάσεις: 3.973 x 1.829 x 1.460 mm
Χώρος αποσκευών: 285 lt
Bάρος: 1145 kg

peugeot_208_2

Πολύ όμορφο το γεμάτο καμπύλες πίσω μέρος του νέου 208 παρόλο που οι αλλαγές με το προηγούμενο μοντέλο περιορίστηκαν μόνο στη διαμόρφωση του εσωτερικού των φωτιστικών σωμμάτων.

peugeot_208_9

Τα πεντάθυρα μικρά όλο και κερδίζουν έδαφος έναντι των λιγότερο πρακτικών τρίθυρων εκδόσεων τους, μιας και τώρα πια δεν μένουν πίσω ούτε και στο κομμάτι της εμφάνισης.



Facebook Comments