Menu

Αυτά είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα από την Cosworth

Μία βελτιωμένη Alfa Romeo 4C εναντίον ενός Audi RS3 (video)

Vision Mercedes Simplex

Όταν ο Hammond και ο May συνάντησαν τον Vettel (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Opel Mokka 1.6 CDTI 4×2 Auto

05 Μαΐ 2016

Δοκιμή: Opel Mokka 1.6 CDTI 4×2 Auto

Οδηγούμε το B-Segment SUV της Opel

Εισαγωγή

Και όμως κάτι άλλαξε στο αμάξωμα του Opel Mokka 1.6 CDTI. Ποιο στοιχείο είναι αυτό? Θα σας το αναλύσω πιο κάτω καθώς θα σας περιγράφω την νέα οδηγική εμπειρία που είχα μαζί του τις Άγιες μέρες του Πάσχα. Νομίζω θα θυμόσαστε πως την προηγούμενη φορά σας είχα αφήσει κάπου στην Χαλκιδική όπου αναζητούσα ένα πριόνι για να κόψω την πλαστική απόληξη από τον εμπρόσθιο πρόβολο του αυτοκινήτου που σχεδόν έβρισκε παντού! Από εκεί ξεκίνησα και το παρών test drive του νέου Μokka όπου μάλιστα ήταν το πρώτο σημείο που τσεκάρισα όταν το παρέλαβα στα χέρια μου. Τώρα θα μου πείτε τι κατάλαβες ρε Παντελή, όμως νομίζω σε κάθε δοκιμή αυτοκινήτων την ωραία εικόνα του γενικού συνόλου το χαλά κάποιο στοιχείο που η χρηστικότητά του μπορεί να μην φαντάζει τόσο σημαντική μα ο κατασκευαστής το τοποθετεί για κάποιο λόγο!

Με τον πολύ προσεγμένο 1600άρη πετρελαιοκινητήρα της GM που αποδίδει 136 ίππους κάτω από το καπό του ξεχύθηκα στους άδειους (εκείνη την ώρα) επαρχιακούς δρόμους της Βορείου Ελλάδος προσεγγίζοντας κάποιον ορεινό προορισμό της επιλογής μου προκειμένου να νιώσω τις όποιες αλλαγές έκαναν οι τεχνικοί της Opel.

Opel Mokka - Tzertzevelis (3)

Εξωτερικά το Μοκκα δίνει την εικόνα ενός στιβαρού αυτοκινήτου χάρις τις έξυπνες αλουμινένιες απολήξεις στις εμπρός και πίσω ποδιές.

Opel Mokka - Tzertzevelis (2)

Οι μπροστινές γραμμές της μάσκας οπτικά δένουν έξυπνα με τους παράγωνους καθρέπτες που καλύπτουν όλες τις γωνίες του αυτοκινήτου. Την σκληροτράχηλη εικόνα του δυκίνητου SUV συμπληρώνουν οι μεγάλοι 18 άρηδες τροχοί που πραγματικά θεωρώ πως είναι υπερβολικοί.

Στο δρόμο

Αργό στην εκδήλωση των προθέσεών του παρόλο τον αυτοματισμό του βρήκα το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων στην θέση auto. Στις ανηφορικές στροφές της Όσσας χρησιμοποίησα την επιλογή manual με τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται όπως στα παλιά Oldsmobile με έναν διακόπτη που βρίσκεται άνωθεν του λεβιέ. Η απόκριση του ροπάτου μοτέρ των 136 ίππων ήταν σαφέστατα καλύτερη αλλά και πάλι δεν έφτανε, ένιωθες πως ήθελε κάτι τις ακόμα! Βέβαια όσον αφορά την οικονομία καυσίμου, ούτε λόγος να γίνεται. Κοντά στα 6,5 – 7λίτρα ήταν οι μέσες τιμές που έδειχναν τα πολύ ευανάγνωστα και απλά όργανα που φιλοξενούνται στο ταμπλό του Μοκκα. Όσο για τον θόρυβο του κινητήρα ούτε λόγος να γίνεται! Στόμα είχε … και μιλιά δεν έβγαζε!

Στην κίνησή του ήταν σβέλτο, άνετο παρόλο το στενό του πλάτος που ευνοεί περισσότερο την τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου καθώς κινείτε και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Η ανάρτησή του θα έλεγα πως είναι ρυθμισμένη στην μαλακή σκάλα, αν και δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές πάντως εγώ θα το προτιμούσα λίγο πιο σκληρό καθώς οδηγικά το γούσταρα και ήθελα να μπαίνω με περισσότερο γκάζι παντού.

22258425_Opel-Mokka-1.6-CDTI-ECOTEC-293088

Ο εγκάρσια τοποθετημένος πετρελαιοκινητήρας 1.6 CDTI ecoFLEX της Opel, αποδίδει 136ps και 320Nm ροπής, κινόντας με άνεση το αμάξωμα των 1.293 κιλών του Mokka

Opel-Mokka-2013-1600-43

Το εσωτερικό διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής του και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση μέχρι και 4 ενήλικες επιβάτες λόγω του μικρού εσωτερικού πλάτους στις πίσω θέσεις.

Εσωτερικό

Στενοί οι χώροι του, φιλοξενούν άνετα 4 ενήλικες με τα μπαγκάζια τους, αν και οι μικρές και κρυφές θήκες που υπάρχουν στα πλαϊνά και πίσω τμήματα του αυτοκινήτου καταφέρνουν να φιλοξενήσουν όλα εκείνα τα τεχνολογικά καλούδια που παρεμβάλλονται την τελευταία στιγμή στο ταξίδι μας. Πολύ χρηστική και έξυπνη η πίσω σούκο παροχή ρεύματος, μικρός ο κεντρικός καθρέπτης αλλά θα μου πείτε τι να τον κάνεις, όταν στην 7 ιντσών οθόνη του εμφανίζονται και διακρίνονται τα πάντα? Άλλα κόλπα που χρειάζονται στο αυτοκίνητο είναι και η απόλαυση της εργοστασιακής ηλιοροφής την οποία και απόλαυσα σαν ένας μεγαλοαστός βλάχος που ανακάλυψε την αυτόματη αρμέχτρα!

Έξυπνες οι ράγες της οροφής στις οποίες εφαρμόζουν με απόλυτη ασφάλεια όλες οι πιστοποιημένες σχάρες μεταφοράς ποδηλάτων και άλλων αξεσουάρ των φίλων της περιπέτειας. Και αυτό γιατί ο πίσω χώρος των αποσκευών είναι μικρός για μια πολυήμερη εξόρμηση.

Opel Mokka - Tzertzevelis (5)

Η ρεζέρβα βρίσκεται κάτω από το πάτωμα των αποσκευών και από πάνω της βρίσκεται ένας έξυπνος χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει αρκετά μικροαντικείμενα που χρησιμοποιούνται από ορειβάτες, ποδηλάτες , και χομπίστες!

Συμπέρασμα

Στα υπέρ του αυτοκινήτου θα έβαζα την ποιότητα κατασκευής του η οποία είναι πολύ καλή! Την χαμηλή του κατανάλωση η οποία προέρχεται από τον εξαιρετικό κινητήρα της GM, το συμπαγές look με την σβελτάδα της κίνησής του.

Στα μείον….. βάζω τους πολύ μεγάλους 18 άρηδες τροχούς οι οποίοι απαιτούν στοργή προδέρμ όταν επιλέξουμε να κινηθούμε έστω και για λίγο εκτός δρόμου, και φυσικά το υψηλό κόστος της αντικατάστασής τους, όπως και την στενότητα των πίσω χώρων.

Σαν περιηγητής «υπηρέτης» των απανταχού Επί- τροχών αναγνωστών μας, θα βαθμολογούσα με 8 το νέο ΜΟΚΚΑ 1.6 cdti ,και θα προτιμούσα την τετρακίνητη έκδοση του καθώς η οικονομική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων είναι μικρή . Η τιμή του ξεκινά από τις 22.170€ με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και χωρίς την πολύ ξεχωριστή ηλιοροφή.

Παντελής Τζερτζεβέλης

Opel Mokka - Tzertzevelis (1)

Η σχετικά καλή απόστασή από το έδαφος όχι μόνον επιτρέπει την εκτός δρόμου κίνησή του αλλά, την επιβάλει κιόλας αρκεί να μην το παρακάνουμε!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τετρακύλινδρος σε σειρά υπερτροφοδοτούμενος diesel, 1598 cc, Euro 6
Ισχύς: 136 PS/3.500 – 4.000 rpm
Ροπή: 32,6 kgm/2.000 – 2.250 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9”
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση (τιμή κατασκευαστή): 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 129 g/km
Διαστάσεις: 4.280 x 1.775 x 1.646 mm
Χώρος αποσκευών: 356 lt (έως και 1372 lt με την αναδίπλωση των καθισμάτων)
Bάρος: 1.293 kg

Opel Mokka - Tzertzevelis (4)

Από τα τέλη του 2012 όταν ξεκίνησε η εμπορική πορεία του Mokka μέχρι και τον Ιανούαριο του 2016, η Opel είχε πουλήσει 500.000 αυτοκίνητα και από ότι φαίνεται οι παραγγελίες θα συνεχίσουν να αυξάνονται και με τον ερχομό της αισθητικά ανανεωμένης έκδοσης Opel Mokka X μέσα στο έτος.



Facebook Comments