Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Opel Astra 1.6cdti

09 Απρ 2016

Δοκιμή: Opel Astra 1.6cdti

Οδηγώντας το αυτοκίνητο του 2016

Εισαγωγή

Ήμουν από εκείνους τους δημοσιογράφους που όταν βρέθηκαν στην «νυχτερινή παρουσίαση» του νέου Opel Astra με φωτιστικά σώμματα τεχνολογίας IntelliLux LED Matrix (δείτε εδώ το σχετικό άρθρο μας) , και υποστήριζα πως θα κέρδιζε έστω και στο νήμα την κούρσα για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελληνική αγορά, αλλά κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατόν. Αντιθέτως όμως από εμάς, 58 συνάδελφοι στο εξωτερικό το ψήφισαν στην πρώτη θέση για την Ευρωπαϊκή αγορά καθώς πείστηκαν για την αξιοπιστία και την προηγμένη του τεχνολογία που ξάφνιασε την αγορά και τάραξε τα νερά στην κατηγορίας του.

DSC_3209

Το νέο Astra έμεινε στα χέρια μου για παραπάνω από μία εβδομάδα, και όταν ήρθε η ώρα που θα αποχωριζόμουν την συντροφιά του στεναχωρήθηκα…

Ο λόγος ήταν εξαιρετικά απλός! Δεν ενοχλήθηκα καθόλου από την παρουσία του, απόλαυσα τους εσωτερικούς του χώρους και την τεχνολογική υποστήριξη που παρέχει η συνδεσιμότητα των καινοτομιών του, γουστάρισα να βολτάρω πίσω από το τιμόνι του που είχε σαφέστατη πληροφόρηση παντού, όπως απόλαυσα και την ξεχωριστή και βελούδινη κύλιση του που απορρέει από τους νέους τριβείς που έχουν εφαρμόσει πάνω του οι τεχνικοί της Opel στο κέντρο βελτιώσεων της εταιρείας.

DSC_3114

Πολύ όμορφο το πίσω μέρος του νέου Astra με έντονες ακμές, αυστηρά φωτιστικά σώμματα σε σχήμα μπούμερανγκ και ένα ιδιαίτερο πίσω τζάμι που εκτείνεται μέχρι το προφίλ.

Εξωτερικό

Εξωτερικά το μήκος του νέου Astra φτάνει τα 4,37 μέτρα (5 εκ. μικρότερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο) ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,66 μέτρα (2 εκατοστά πιο κοντό) και το ύψος τα 1,46 μέτρα (2,6 εκατοστά πιο χαμηλό). Παρά τη μείωση των εξωτερικών διαστάσεων, η Opel κατάφερε να μεγαλώσει τους εσωτερικούς χώρους, με επιπλέον 35 χιλιοστά διαθέσιμα για τα πόδια των πίσω επιβατών που ταξιδεύουν σαν πασάδες!

Τρελιάρικες οι 17 ιντσες νέες ζάντες του αυτοκινήτου που δίνουν άλλο αέρα στο look του όταν αυτό, κινείται! Η αεροδυναμική του αφή έπαιζε συνεχώς με τα μάτια μου καθώς απολάμβανα σε όλο τους το μεγαλείο τις μικρές του καμπυλωτές γραμμές που διώχνουν την αντίσταση του αέρα και κρατούν έναν εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας της τάξεως του 0,30 cd που κάνει τους πάντες να αναφωνούν καθώς οι εξωτερικοί ήχοι εξαλείφονται!

Ταυτόχρονα η Opel κατάφερε να ελαφρύνει το αμάξωμα του από 120 kg έως και 200kg χάρις την εφαρμογή συμπαγών υποπλαισίων υψηλής αντοχής από χάλυβα που πάνω τους χτίζεται το νέο Astra.

DSC_3097

Μικρότερο εξωτερικά, μεγαλύτερο εσωτερικά. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Opel έκαναν πάλι τα μαγικά τους, κυρίως χάρη στη νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο μοντέλο.

DSC_3150

To νέο Astra προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού – Business, Excellence και Dynamic με την τελευταία να διαθέτει και διακόπτη σπορ λειτουργίας και το σύστημα φωτισμού Intellilux LED Matrix. Οι εκδόσεις Excellence και Dynamic διαθέτουν επίσης ένα ολοκληρωμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού με κάμερα Opel Eye

 

Στο εσωτερικό που διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής του, συναντάμε το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας IntelliLink, με οθόνη αφής 7″ που προσφέρει πληθώρα επιλογών συνδεσιμότητας με smartphone και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Κινητήρας

Τα μοτέρ που συνοδεύουν στο μεγάλο ταξίδι της ζωής του Οpel Astra ξεκινούνε από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 ECOTEC με 105p και τον πετρελαιοκινητήρα 1,6 CDTI, σε τρεις εκδόσεις ισχύος 110ps, 136ps και 160ps (biturbo), ο οποίος «ξέρει να χαρίζει» ιδιαίτερες συγκινήσεις σε όσους το επιθυμήσουν.

Προσωπικά απόλαυσα το τράβηγμα του πετρελαιοκινητήρα των 1600 κ.εκ. που έμπαινε με όλα του τα γκάζια στα κλειστά εσάκια της ασφάλτινης ειδικής διαδρομής του Ταξιάρχη μην αφήνοντας ιδιαίτερα περιθώρια για πλαγιολίσθηση στα γρήγορα περάσματα που πλέον μπορεί να απολαμβάνει και ένας «ανήσυχος πατέρας». Οικονομικός στο ταξίδι, πολιτισμένος εντός των πόλεων χωρίς απρόβλεπτες καταναλώσεις και καταπράσινος στο περιβάλλον ο 1.6 cdti που κατασκευάστηκε για να αντέχει στα χρόνια και τις κακουχίες!

DSC_3124

Το νέο μικρομεσαίο της γερμανικής εταιρείας, είναι σημαντικά βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, ταράζοντας τα νερά της κατηγορίας C-Segment.

Ανάρτηση

Απίστευτη η οδική συμπεριφορά του νέου μοντέλου χάρις την συνύπαρξη του ημιάκαμπτου πίσω άξονα με τον σύνδεσμο Watt, ο οποίος έχει προσθέσει περισσότερη ασφάλεια στο κράτημα του αυτοκινήτου, σε οποιεσδήποτε αλλαγές φορτίων και αν δεχθεί επάνω του. Αυτό ήτανε και το στοιχείο που γούσταρα φίλοι και φίλες του Επιτροχών περισσότερο στο νέο γερμανικό αυτοκίνητο που θα ενθουσιάσει τόσο πολύ τους κατόχους του οι οποίοι θα νομίζουν πως οδηγούν ένα τρίθυρο σπόρτιφ αυτοκίνητο χάρις την ακαμψία που έχει το αμάξωμά του και την σταθερότητα του κρατήματος της ανάρτησής του.

DSC_9660-2

Τα ενεργά φωτιστικά σώμματα τεχνολογίας IntelliLux LED Matrix είναι ένα από τα ατού του Astra και έχουν ακτίνα δράσης που φτάνει τα 350 μέτρα. Με την εξαιρετική τους απόδοση συμβάλλουν ενεργά στην ασφάλεια κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης και προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες ωστε να μην τυφλώνουν τους διερχόμενους οδηγούς.

Συμπέρασμα

Κλείνοντας θα έλεγα πως οδηγώντας το νέο Astra είδα πως είχα στα χέρια μου ένα νέο και βελτιωμένο αυτοκίνητο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, πιο ελαφρύ, με καλύτερες επιδόσεις, τεχνολογικά εξελιγμένο και ασφαλέστερο, καταφέρνει να συγκινήσει σε μεγάλο βαθμό τον οδηγό που αναζητά την καλύτερη λύση η οποία μπορεί και να είναι και value for money καθώς απαιτούνται περίπου 20.000€ για την απόκτηση της πετρελαιοκίνντης έκδοσης με τους 110ps.

Παντελής Τζερτζεβέλης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τετρακύλινδρος σε σειρά υπερτροφοδοτούμενος diesel, 1598 cc, Euro 6
Ισχύς: 136 PS/3.500 – 4.000 rpm
Ροπή: 32,6 kgm/2.000 – 2.250 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,6”
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση (τιμή κατασκευαστή): 3,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 103 g/km
Διαστάσεις: 4.370 x 1.809 x 1.565 mm
Χώρος αποσκευών: 370 lt (έως και 1210 lt με την αναδίπλωση των καθισμάτων)
Bάρος: 1.365 kg

DSC_3278

DSC_9626



Facebook Comments