Menu

To ΚΙΑ Telluride ψηφίστηκε ως World Car of The Year 2020

Η Alfa Romeo Montreal έγινε 50 χρονών

Δίλημμα: Alpine 110S ή Porsche 718 Cayman για time attack; (video)

Lamborghini Aventador S vs Tesla Model S Performance (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Nissan Navara NP300

28 Απρ 2016

Δοκιμή: Nissan Navara NP300

Η περιπέτεια της μεγάλης φυγής!

Ήταν εκείνη την νυχτιά που φύσαγε ο Βαρδάρης! Καλοκαίρι του 2009 και καλά -καλά δεν είχε φύγει ακόμη ο Ιούνης και εγώ βρισκόμουνα σε μία από τις καλύτερες φάσεις τις ζωής μου καθώς βρισκόμουν στο κατώφλι μια ξεχωριστής περιπέτειας που, λίγο αργότερα έμελε να στιγματίσει την ζωή μου για τα καλά! Με τα πόδια και με το ποδήλατο ξεκινούσα για να καλύψω την ραχοκοκαλιά της Ελλάδας μας πάνω στα χνάρια του Ευρωπαϊκού μονοπατιού μεγάλων διαδρομών το Ε4.

Nissan Navara 2008 (2)

58 ημέρες μετά τα πάντα είχαν αλλάξει στην ζωή μου καθώς είχα όλο τον χρόνο να φιλοσοφήσω την ζωή μου αλλιώς! Τίποτε όμως από τα πιο πάνω δεν θα είχε γίνει πραγματικότητα αν από πίσω μου δεν είχα την υποστήριξη ενός αυτοκινήτου που ανέλαβε να κάνει την δύσκολη δουλειά του ταξιδιού! Eνα διπλοκάμπινο Nissan Navara που ευγενικά είχε παραχωρηθεί από την εταιρεία Ν.Ι.Θεοχαράκης, κουβαλούσε στους άπλετους χώρους της καρότσας του όλη μας την πραμάτεια!

Πριν λίγες μέρες όταν και πάλι ήρθε στα χέρια μου το νέο Navara ΝΡ300 με το νέο look που τα σπάει, στο μυαλό μου ήρθαν και πάλι οι στιγμές ζωής που έζησα παρέα με το ακούραστο αυτοκίνητο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που οι περισσότεροι οδηγοί που είχαν την ευχαρίστηση να έχουν στην κατοχή τους ένα Nissan δεν το αποχωριζόταν σχεδόν ποτέ!

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (9)

Το νέο pick-up διαφέρει από το προηγούμενο σε όλους τους τομείς! Πολύ μεγάλο βάρος όπως διαπίστωσα κατά την οδήγησή του στην Σμαραγδένια λίμνη των Μεταλλείων, δόθηκε στην άνεση των επιβατών, την ποιότητα κατασκευής, και τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου, που ξεχωρίζουν όπως και στα προηγούμενα μοντέλα, αρκεί πάντοτε να είναι εφοδιασμένο με τα κατάλληλα ελαστικά.

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (7)

Πίσω από το τιμόνι του αισθάνθηκα πως οδηγούσα ένα crossover παρά ένα pick-up όχημα με τεράστιους χώρους. Πέρα από την θηριώδη εξωτερική του εμφάνιση η οποία αναδεικνύεται ευθαρσώς με τους μεγάλους θόλους που έχουν την δυνατότητα να φιλοξενήσουν ακόμη και 40 ίντσες τροχούς, συνεχίζει με τις υπερυψωμένες απολήξεις του μπροστινού καπό που βοηθούν τον οδηγό να πάρει τις σωστές γραμμές πορείας του αυτοκινήτου στην εκτός δρόμου οδήγηση!

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (3)

Οι αεροδυναμικές του γραμμές αποτελούν τις απολήξεις ολόκληρου του εμπρόσθιου τμήματος που πλέον λειτουργεί σαν ένα σώμα χωρίς να μεταδίδει το παραμικρό σφύριγμα στο σύνολό του! Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των προσφύγων από την Συρία που διερχόταν στον δρόμο μεταξύ Πολυκάστρου –Αξιούπολης όπως και των περισσοτέρων επαγγελματιών που βρισκόταν σε παρακείμενη λαϊκή αγορά!

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου θυμίζει σαλόνια που συναντούμε σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού καθώς η πολυτέλεια των χώρων του εντυπωσιάζει από την πρώτη κιόλας ματιά. Έξυπνοι χώροι έχουνε προβλεφθεί για να φιλοξενήσουν χωρίς καμία απολύτως μετατροπή τα χρήσιμα εργαλεία του εκάστοτε επαγγελματία παρέχοντάς του συγχρόνως πέρα από την άνεση, την ασφάλεια των χώρων του που σχεδιάστηκαν με γνώμονα τις αμέτρητες καθημερινές ανάγκες που λαμβάνουν χώρα στην ζωή μας!

Nissan-NP300_Navara_2016_1600x1200_wallpaper_48

Άνετη και πολυτελής καμπίνα που μοιάζει να προέρχεται από ένα μεγάλο SUV

Μεγάλα και μπάκετ τα καθίσματά του, ευκολόχρηστες και σαφείς οι λειτουργίες του, το δε ταμπλό του αυτοκινήτου ακολουθεί σχεδιαστικά αυτά των crossover της εταιρείας, αλλά εκεί που εντυπωσιάστηκα περισσότερο ήτανε η ενσωματωμένη μικρή οθόνη που εμφανίζει ο κεντρικός καθρέπτης οροφής με την εφαρμογή της όπισθεν ταχύτητας στο κιβώτιο. Όλα τα λεφτά για τους επαγγελματίες που ξυπνούν χαράματα και μανουβράρουν σε Λαϊκές, αποθήκες και στενά δρομάκια προκειμένου να προσεγγίσουν σημεία που είναι δύσκολο να τα πλησιάσεις.

Εντός και Εκτός Δρόμου

Η επιλογή της τετρακίνησης γίνεται με την περιστροφή ενός κουμπιού που βρίσκεται πάνω από την κονσόλα των ταχυτήτων. Μεγάλες είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου όταν το τιμόνι του βρίσκεται στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού απλά το κατευθύνει εκεί που πρέπει να πάει. Η επιλογή των κοντών σχέσεων, του δίνει άλλον αέρα στα δύσκολα, όπως και η μεγάλη του απόσταση από το έδαφος (223mm) και το μεγάλο άνοιγμα τις πίσω ανάρτησής, που στην δική μας έκδοση ήτανε με πολλαπλούς συνδέσμους, και έτσι συνεχίσαμε να απολαμβάνουμε την άνετη εκτός δρόμου κίνησή μας .

Nissan Navara epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (11)

Το ακούραστο Nissan Navara NP300 έδειξε να ανταποκρίνεται στα δύσκολα χωρίς κανένα δισταγμό.

Το σύστημα υποβοήθησης Hill descent control το απόλαυσα καθώς το επέλεξα προκειμένου να κατέβω τον απότομο χωματόδρομο των ξυλοκόπων του χωριού Πηγή όπου θεωρείται εξαιρετικά δύσκολος τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα.

Μεγάλη μαγκιά του Navara αποτελεί και ακόμη ένα ακόμη σύστημα το οποίο αποτελεί το «δεξί χέρι» βοηθείας του επαγγελματία οδηγού. Ακούει στην ονομασία Hill start assist και πραγματικά βγάζει τα κάρβουνα από την φωτιά χωρίς τον παραμικρό δισταγμό σε όποια αρνητική κλίση του δρόμου και αν βρεθεί! Το cruise control το άφησα για το τέλος καθώς δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να πάρει μια ανάσα πριν ή μετά την άσκηση της επίπονης οχτάωρης απασχόλησής του απολαμβάνοντας τα οφέλη της ηλεκτρικής αυτής εφαρμογής που χαρίζει την απόλυτη οικονομία στην οδήγηση του αυτοκινήτου επί των Εθνικών οδών.

Στην οδήγηση εντός των πόλεων φοβίζει αρκετά ο μεγάλος όγκος του οχήματος που όμως διαθέτει ένα ακριβέστατο τιμόνι που κόβει αρκετά για να περνάμε χωρίς να βρίσκουμε πάνω στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και τα μικρά κολωνάκια των πεζοδρομίων τα οποία δεν φαίνονται από κει ψηλά που βρίσκεται η θέση του οδηγού. Ακόμη και με φορτίο άνω του 1 τόνου. Το αυτοκίνητο δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις ούτε και γίνεται οπισθόβαρο καθώς υπάρχει μια αρμονική κατανομή στο μοίρασμα των φορτίων επάνω στο σασί του. Στην γρήγορη οδήγηση το μοτέρ των 2.3 dci μετακινεί το βαρύ σκάφος σαν καρυδότσουφλο οπουδήποτε χρειαστεί. Υποδειγματικό το κράτημα του ακόμη και όταν είναι κενό καθώς υπερστρέφει ολίγον αλλά με την ορθή διόρθωση επανέρχεται στα ίσια του. Με την τετρακίνηση εντός τα πράγματα αλλά ζουν καθώς επέρχεται μια σταθερότητα που δεν προβληματίζει καθόλου τον οδηγό οπουδήποτε και αν επιλέξει να κινηθεί, εντός ή εκτός δρόμου!

Απο άποψη κατανάλωσης, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήτανε αρκετά οικονομικό και δεν νομίζω να προβληματίσει κανέναν από εσάς που τυχόν το επιλέξετε για να ταξιδεύετε μαζί του. Δυνατότητες βελτίωσης κατά του ιάπωνες τεχνικούς της Nissan πάντα θα υπάρχουν, αρκεί να μην το παρακάνουμε!

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (2)

Για την κίνηση εκτός δρόμου θα ήθελα πρωτίστως να σας πω ότι όσο καλό και κατασκευαστικά και αν είναι το «εργαλείο»(έτσι δεν το λέμε?) δεν φτάνει! Και αυτό γιατί η πρόσφυσή του στηρίζεται στο καλό γκρίπ που εφαρμόζουν στο έδαφος τα εκάστοτε ελαστικά που φοράει! Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τα γνωστά 50/50 που χρησιμοποιούν τα περισσότερα φορτηγάκια με ενισχυμένα λινά για να αντέχουν περισσότερο στις κακουχίες των πεζοδρομίων παρά στις χωμάτινες εκτός δρόμου διαδρομές.

Συμπέρασμα

Οι αρχικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένες για να ικανοποιήσουν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες εκείνων που θέλουν να τολμήσουν κάτι περισσότερο! Δεν προβληματίστηκα καθόλου στην οδήγησή του ακόμη και όταν το οδήγησα στα κόκκινα εκτός δρόμου! Δεν αναπηδά, δεν κολυμπάει, ταξιδεύει ,σκαρφαλώνει σκάβει, κουβαλάει, καταναλώνει λιγότερο καύσιμο, έχει γκάζια, κοστίζει 30.600€ και όταν το βλέπει η «Αμισέ» πέφτει κάτω και χτυπιέται γιατί δεν την πάω βόλτα με αυτό. Εκείνη πάλι όταν ανεβαίνει στο Navara ψάχνει το κλειδί!

Αυτό ήταν και το γενικό συμπέρασμα που έβγαλα Επι-τροχών με το νέο Nissan Navara NP300 που κατάφερε να με συγκινήσει και πάλι ,τόσο, όσο χρειαζόταν προκειμένου να σχεδιάσω και πάλι μια νέα περιπέτεια σε κάποια άγνωστη εσχατιά της ατέλειωτης χώρας που λέγεται Ελλάδα.

Παντελής Τζερτζεβέλης

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (8)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Diesel τετρακύλινδρος YS23 Twin-Turbo χωρητικότητας 2.298 cc
Μέγιστη Ισχύς : 190ps στις 3750 σ.α.λ 
Μέγιστη Ροπή: 450 Nm στις 1500 – 2500 σ.α.λ.
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων (προσφέρεται και με αυτόματο 7 σχέσεων)
Κίνηση: στους τεσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8” 
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση (τιμή κατασκευαστή): 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 (τιμή κατασκευαστή): 169 g/km
Διαστάσεις (double cab): 5.330 x 2.085 x 1.840 mm (μήκος – πλάτος – ύψος)
Διαστάσεις Καρότσας: 1.578 x 1.560 mm (μήκος – πλάτος)
Ύψος φόρτωσης : 474 mm
Ωφέλιμο Φορτίο: 1.052kg
Καθαρό Bάρος: 1.958 kg

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (11)

Η έκδοση της δοκιμής ήταν με το double cab αμάξωμα που προσφέρει άνετους χώρους για 5 επιβάτες. Εκτός από αυτήν, το Navara διατίθεται και σε εκδόσεις king cab αλλά και chasis cab (king και double)

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (5)

Το Navara NP300 στα παλιά μεταλλεία του Ζορμπά από όπου πέρασε πριν φύγει για τα Ευρώπας και τα Αμερικάς.

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (6)

Με απόσταση 233mm από το έδαφος και τον twin turbo πετρελαιοκινητήρα 2.3 λίτρων, δεν μας σκιάζει φοβέρα καμιά!

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (10)

Δραπετεύοντας κοντά στη θρυλική σιδηροδρομικη γραμμη του στρατηγού Decovil όπου μάζευε το μεταλλικό νερό της περιοχής του Σκρα και το εστελνε πρός εμφιάλωση στην Γαλλία

Nissan Navara - epitrohon - Pantelis Tzertzevelis (1)

Στην Αξιούπολη του Νομού Κιλκίς, το pick-up της Nissan στο πλευρό του επαγγελματία



Facebook Comments