Menu

McLaren Speedtail εναντίον F-35 JET (video)

12 σπορ αυτοκίνητα στην καλύτερη ίσως κόντρα της χρονιάς (video)

Αυτή η Urus θα σου πάρει τα μυαλά (+video)

Αυτή η Alpina B12 5.7 δεν χάνεται με τίποτα

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT

14 Φεβ 2020

Δοκιμή: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT

Η Mitsubishi επέστρεψε για τα καλά

Εισαγωγή

Είναι αλήθεια οτι έχουμε συνδυάσει τη Mitsubishi όχι μόνο με τα ένδοξα Lancer Evo του παρελθόντος αλλά και με τα εκτός δρόμου οχήματά της. Βλέπετε η φανέλα του Pajero είναι πολύ βαριά και η σκιά του πέφτει ακόμη στα σημερινά μοντέλα.

Περνώντας στο σήμερα και στο νέο SUV Eclipse Cross, δεν είναι η πρώτη φορά που συναντάμε αυτό το όνομα. Το είχαμε πρωτοδεί σε ένα σπορ μοντέλο της εταιρίας στις αρχές του ’90 που κυκλοφόρησε με σημαντική επιτυχία στο εξωτερικό. Πλέον συνδυαστικά με το απαραίτητο “Cross” η Mitsubishi περνάει στη νέα εποχή.

Εξωτερικά

Το νέο SUV των Ιαπώνων ξεχωρίζει με την επιθετική και ταυτόχρονα μοντέρνα του εμφάνιση και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Αυτό το διαπιστώσαμε πολλές φορές κατά την διάρκεια της δοκιμής μας αφού δεν ήταν λίγοι οι περαστικοί που μας ρωτούσαν πληροφορίες για το Eclipse Cross.

Οι έντονες ακμές στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου του προσδίδουν μια ιδιαίτερη ταυτότητα με το συνολικότερο σχεδιασμό της μάσκας να ακολουθεί την εταιρική ταυτότητα της Mitsubishi.

Στο πίσω μέρος εντύπωση μας έκανε το διπλό παρμπρίζ με το ενιαίο φωτιστικό σώμα και την προστατευτική ποδιά. Οι όμορφοι αλουμινένιοι τροχοί των 18 ιντσών ταιριάζουν αρμονικά με τη συνολική εικόνα του Eclipse Cross και βοηθούν πολύ στην off road κίνηση του, όπως θα δούμε παρακάτω.

Εσωτερικό

Ανοίγοντας την πόρτα και περνώντας στα ενδότερα του μεσαίου SUV της Mitsubishi, πραγματικά έχει την εντύπωση οτι μπαίνεις σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Το εσωτερικό, στην πλούσια έκδοση Intense Plus που είχαμε στη διάθεση μας, ήταν παραπάνω από πολυτελής. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό ήταν πολύ καλής ποιότητας και έδειχναν αρμονικά συναρμολογημένα μεταξύ τους χωρίς τον παραμικρό κραδασμό. Το δερμάτινο τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση ενώ τα καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη δεν σε αφήνουν να γλιστρήσεις από τη θέση σου και προδιαθέτουν για πιο σβέλτο ρυθμό.

Στα μείον του εσωτερικού θα μπορούσαμε μόνο να συμπεριλάβουμε τη μικρή οθόνη infotainment που μας φάνηκε οτι ήταν άβολη ως προς τη θέση του οδηγού. Ασχέτως των χειριστηρίων στο τιμόνι, έπρεπε να τεντωθούμε για να τη φτάσουμε. Από την άλλη, στην κεντρική κονσόλα, δίπλα στο λεβιέ του αυτόματου σασμάν, η Mitsubishi έχει τοποθετήσει μια επιφάνεια αφής με την οποία επίσης μπορείς να χειριστείς το infotainment. Απλώς θέλει λίγη εξοικείωση.

Θετική εντύπωση μας προκάλεσε το ηχοσύστημα της Rockford Fosqate με την πολύ καλή απόδοση και τα εξαιρετικά περιμετρικά ηχεία του.

Στα πίσω καθίσματα, κάθεσαι πραγματικά σαν βασιλιάς! Το μακρύ μεταξόνιο των 2.67 μέτρων εξασφαλίζει άνετη μετακίνηση για 2 ενήλικες, ακόμη και για τρίτο άτομο. Εμείς ακόμη και σταυροπόδι καθίσαμε… Σημαντικό είναι οτι υπάρχει και πολύ ¨αέρας” για τα κεφάλια καθώς η οροφή είναι αρκετά ψηλή, ξεγελώντας τις αρχικές εξωτερικές εντυπώσεις μας.

Το μεγάλο σαλόνι των επιβατών έχει ως αποτέλεσμα τον μειωμένο χώρο αποσκευών. Έτσι, το Eclipse Cross βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας με χωρητικότητα 450 λίτρων όμως με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει τα 1136 λίτρα. Παρ΄ όλα αυτά, μπορεί να μεταφέρει εύκολα αρκετές αποσκευές ή τον… trekking εξοπλισμό σας.

Στο δρόμο

Το Mitsubishi Eclipse Cross είναι ένα μοντέρνο SUV αλλά όπως είπαμε δεν απαρνείται την off road ιστορία της φίρμας. Στο δρόμο έχει ένα άνετο, “classy” πάτημα που παραπέμπει σε όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Ο κινητήρας που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν ο 4-κύλινδρος turbo 1.5 λίτρων με απόδοση 163 ίππων και 250 Nm ροπής. Η αίσθηση που άφησε ήταν παραπάνω από ικανοποιητική καθώς η επιτάχυνση ήταν σχεδόν… αστραπιαία, λαμβάνοντας υπόψη το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όσο για την κατανάλωση, στον ανοικτό δρόμο κυμάνθηκε περίπου στα 9 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Αποδεκτή τιμή θα λέγαμε.

Η οδηγική του συμπεριφορά δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις αφού το ογκώδες SUV είναι απολύτως προβλέψιμο και στιβαρό στο δρόμο. Ακόμη και αν ζορίσεις το Eclipse Cross δεν φαίνεται να έχει τάσεις υποστροφής ή να διώχνει την ουρά του . Σε αυτό βοηθά βέβαια και η AWC τετρακίνηση που πραγματικά βιδώνει το αυτοκίνητο στην άσφαλτο. Το αυτόματο κιβώτιο CVT 8 σχέσεων είχε πολύ καλή κλιμάκωση και “άκουγε” ακόμη και τα απότομα πατήματα στο γκάζι, χωρίς κενά.

Περνώντας σε off road καταστάσεις και επιλέγοντας το Gravel από τα 3 προγράμματα οδήγησης – Auto, Gravel, Snow– τα πράγματα γίνονται πιο διασκεδαστικά. Οι 18άρηδες τροχοί και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος δίνουν αρκετά αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες στο Eclipse Cross που πάει σχεδόν… παντού. Πάντως και με το πρόγραμμα Gravel στο on και συνδυαστικά με την τετρακίνηση το “Mitsu” χαρίζει και πολλές καλές στιγμές ¨πλάγιας” ευχαρίστησης ερχόμενες απευθείας από το ένδοξο παρελθόν της εταιρίας…

Συμπέρασμα

Η Mitsubishi φαίνεται οτι όντως επέστρεψε σε μια κατηγορία που κάποτε ήταν από τους κορυφαίους παίκτες. Μετά το ASX και την πετυχημένη πορεία του, ήρθε το Eclipse Cross να επιβεβαιώσει οτι η τέχνη δεν ξεχνιέται. Με ένα όμορφο σπορ περιτύλιγμα που αφήνει όμορφες εντυπώσεις, ένα δυνατό κινητήρα, την καλή και ουδέτερη οδηγική συμπεριφορά και την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, οι Ιάπωνες όντως πέτυχαν διάνα. Το μόνο παράπονο μας έχει να κάνει με τον μικρό χώρο του πορτ-μπαγκάζ και την “περίεργη” θέση της οθόνης του infotainment τα οποία όμως δεν τα θεωρούμε τόσο σημαντικά για να ανατρέψει τη συνολικά καλή άποψη μας για το αυτοκίνητο.

Εξοπλισμός – Τιμές

Το Mitsubishi Eclipse Cross κυκλοφορεί μόνο με βενζινοκινητήρα. Είναι ο γνωστός turbo 4-κύλινδρος MIVEC των Ιαπώνων με απόδοση 163 ίππων και 250 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα του Eclipse Cross αγγίζει τα 200 χλμ ενώ για το 0-100 απαιτούνται 9.8”.

Από εκεί και πέρα προσφέρεται είτε ως δικίνητο είτε ως τετρακίνητο με το σύστημα AWC της Mitsubishi ενώ μπορεί να συνδυαστεί με κλασικό χειροκίνητο 6άρι σασμάν ή το 8άρι αυτόματο που είχαμε στη διάθεση μας. Οι τιμές ξεκινούν από τα 22.000 ευρώ για τη βασική Inform, 26.000 για την Invite Plus και σχεδόν 37.000 ευρώ για την πλήρη Intense Plus 4WD που οδηγήσαμε. Ο εξοπλισμός καλύπτει τα πάντα, από σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας εώς ηλιοροφή και καθρέπτες με σύστημα ενημέρωσης τυφλής γωνίας.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments