Menu

Η McLaren και η κρυφή σχέση της με την BMW M5

Aston Martin Valkyrie: Επιτέλους έκανε το ντεμπούτο της + (Video)

Μία σπάνια Ferrari 250 GT Series I Cabriolet ψάχνει ιδιοκτήτη

Νέο KIA Sportage 48V Hybrid

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Kia Stonic: Ένα Αισιόδοξο Κορεάτικο Crossover

18 Ιούν 2019

Kia Stonic: Ένα Αισιόδοξο Κορεάτικο Crossover

Με το νέο Stonic θα γίνει της…Κορέας στα crossover

 

Με το Stonic, η Κορεάτικη φίρμα, κάνει την είσοδο της, σε μία εκ των εμπορικότερων και ανταγωνιστικότερων κατηγοριών , αυτή των Crossover. Με ένα κινητήριο σύνολο, ενός λίτρου & 120hp, φρέσκια και μυώδη εμφάνιση, την αξιολογήσαμε ως μία ενδιαφέρουσα επιλογή, σε μία κατηγορία που συνεχώς εξελίσσεται.

Εμφάνιση

Σε μία τόσο ανταγωνιστική κατηγορία όπως αυτή των Compact Crossover, η εμφάνιση παίζει καταλυτικό ρόλο. Δεν θα μπορούσε λοιπόν η KIA, να μην προσέξει ιδιαίτερα και αυτή, την συνολική εμφάνιση του νέου της μοντέλου.

Κατά την γνώμη μου, το Stonic αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά Crossover – καθώς έπιασα τόσο τον εαυτό μου (όσο και άλλους οδηγούς και πεζούς), ουκ ολίγες φορές, να το θαυμάζω οπτικά.

Το θεώρησα σχεδιαστικά στο ίδιο επίπεδο με τους «αντιπάλους» του, με ένα επιπρόσθετο «προσόν» την μυώδη, επιθετική εικόνα του.

previous arrow
next arrow
Slider

Εννέα χρώματα για το αμάξωμα, και πέντε για την οροφή, μας δίνουν είκοσι χρωματικούς συνδυασμούς για εξατομίκευση.

Χώροι – Εσωτερικό

Μοντέρνα αισθητική, με άνετους χώρους, αρκετούς ώστε να ικανοποιήσουν τέσσερις ενήλικες. Σχεδιαστικά, αν σας θυμίσει το νέο KIA Rio, δεν θα κάνετε καθόλου λάθος, αντιθέτως, θα είστε απόλυτα σωστοί, καθώς η καμπίνα επιβατών παρουσιάζεται στο Stonic σχεδόν ίδιος, σε σχέση με το Rio.

kia-stonic-yb-cuv-exhilarating-interior

Περίβλεπτη θέση φυσικά, στο κεντρικό ταμπλό, εν έτη 2018 δεν θα μπορούσε να έχει τίποτε άλλο, παρά μια οθόνη (7 ιντσών) με σύστημα συμβατό τόσο με Apple CarPlay όσο και με Android Auto.

Τέλος, τα 352lt του χώρου αποσκευών, αν και δεν φτάνουν τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας, αποδείχτηκαν επαρκή, για τις ανάγκες μίας «συμβατικής οικογένειας».

Στον δρόμο

Ίσως το πρώτο που παρατηρείς είναι πως το μοτέρ του, αυτό των 998cc με τους 120 ίππους, ακούγεται περισσότερο και βγάζει μία τραχύτητα, πάντοτε σε σχέση με τους «ανταγωνιστές» του. Βέβαια ο εν λόγο θόρυβος, δεν θα φανεί ποτέ ενοχλητικός, ενώ αυτή η χροιά σε πολλούς σίγουρα θα είναι ευπρόσδεκτη.

New_Kia_Stonic_02

Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας λοιπόν, αν και η κατανάλωση του είναι λίγο τσιμπημένη – για τα σημερινά πλαίσια τουλάχιστον – στα 8,2lt/100χλμ η μέση τιμή της δοκιμής μας, παράγει τις αναμενόμενες ρεπρίζ, στα πλαίσια της εποχής του downsizing και του turbo.

Πρόθυμο, από τις χαμηλές στροφές, προσφέρει ξένοιαστη αστική οδήγηση (αν ποτέ μπορείς να αποκαλέσεις ξένοιαστη την οδήγηση στην Ελλάδα σε ρυθμούς πόλης). Και σε συνδυασμό πάντοτε, με το σύστημα ISG (Intelligent Stop and Go). Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση των πληροφοριών που λαμβάνει από τον δρόμο. Οι κλίσεις στις στροφές, χάρη στην πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησις του είναι σχεδόν ανεπαίσθητες. Ενώ η επιτάχυνση και τα ρεπρίζ έρχονται με ευκολία, χάρη στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων.

Στο ταμείο

Όσο αφορά το Kia Stonic, έχουμε επιλογές, τόσο σε βενζίνη όσο και σε πετρέλαιο. Η οικονομικότερη έκδοση του κορεάτικου crossover, έχει προτεινόμενη λιανική τιμή τα 14.790 ευρώ, με μοτέρ 1.2 λίτρων και 84 ίππων. Την έκδοση Ex Uptown 1.0lt 100hp την βρίσκουμε στα 16.490, δηλαδή, πιο ψηλά στον τιμοκατάλογο. Ο τελευταίος ολοκληρώνεται με την έκδοση Ex Premium 1.6dsl 136hp, η οποία σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο της Kia κοστίζει 21.290 ευρώ.

Επιπροσθέτως, μπορούμε να διαλέξουμε ανάμεσα στα επίπεδα εξοπλισμού, με το LX Inmotion να προσφέρει Off-road Pack (ράγες οροφής, ποδιές, μαρσπιέ κ.α.), φώτα τύπου Projection και Ηχοσύστημα με Έγχρωμη οθόνη αφής 7” , Android Auto και Apple Car Play, με το EX Uptown να προσφέρει Ζάντες Αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων και φώτα ημέρας LED, όπως επίσης και φώτα στροφής. Τέλος, η έκδοση EX Premium προσφέρει δερμάτινο σαλόνι με Bronze διακόσμηση, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και τα συστήματα Cruise Control & Speed Limiter. Περισσότερα: εδώ.

Ο μέσος οδηγός

Οδήγησα το Kia Stonic κυρίως εντός των αστικών ορίων, με ορισμένες εξορμήσεις μέσο δρόμων ταχείας κυκλοφορίας. Το μοτέρ του, βγάζει μία τραχύτητα, την οποία θεώρησα εξαιρετικά ευχάριστη, μα αυτό βεβαίως είναι κάτι το υποκειμενικό. Οι χώροι του, επαρκούν, για καρότσια, ψώνια, τσάντες εκδρομής, ενώ η καμπίνα του αποπνέει την αίσθηση του μοντέρνου και καλο-προσεγμένου. Πανεύκολο στο παρκάρισμα, πρόθυμο σε όλο το φάσμα των στροφών, με την μυώδη, επιθετική εξωτερική του εμφάνιση και την επταετή εγγύηση της κατασκευάστριας στα μηχανικά μέρη (επτά έτη ή 150.000χλμ), να αποτελούν κύρια θέλγητρά του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 998cc
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Μέγιστη Ισχύς 120PS/6.00rpm
Μέγιστη Ροπή 172Nm/1.500 – 4.000rpm
0-100χ.α.ω.: 10,3sec
Τελική Ταχύτητα: 184χ.α.ω.
Εκπομπή CO2: 115g/km
Διαστάσεις (mm): 4.140(μήκος) x 1.760(πλάτος) x 1.520(ύψος)
Χώρος Αποσκευών: 352-1.135lt



Facebook Comments