Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Ford Focus ST

01 Οκτ 2015

Δοκιμή: Ford Focus ST

Ένα θηρίο 250 αλόγων, στους Ελληνικούς δρόμους!

Την περασμένη εβδομάδα στα πλαίσια του διεθνή αγώνα Υπεραποστάσεων «ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ» βρέθηκα στην αγαπημένη μου γη της Λακωνίας, παρέα με το νέο Ford Focus ST σε σπορτίφ ρυθμούς καθώς κάλυψα από κοντά την 36ωρη διεξαγωγή του αγώνα. Σπόρτσμαν εγώ sport και το αυτοκίνητο, ήρθε και έδεσε το σκηνικό. Πάντως θές δεν θές ξεχωρίζεις πίσω από το τιμόνι του καθώς τα πολύ έντονα χαρακτηριστικά που είναι εφοδιασμένο το νέο Focus το κάνουν να ξεχωρίζει.

_tzertzevelis-32670046s

Το μάτι κολλάει πάνω στο κόκκινο σηματάκι με το λογότυπο ST επισημαίνοντας σε όλους να είναι «ιδιαίτερα» προσεκτικοί μαζί του, καθώς η ιπποδύναμη των 250 PS που αποδίδει ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας τεχνολογίας «Ecoboost», μόνο ευκαταφρόνητη δεν είναι!

Σχεδιασμός
Οι σχέσεις στοργής δεν άργησαν να εκφραστούν και από τους δύο μας καθώς η αγωνιστική του όψη δηλώνει πως είναι έτοιμο για οποιαδήποτε πρόκληση βρεθεί μπροστά του. Δηλαδή κάτι σαν «ένας άντρας έτοιμος για όλα». Πολύ μπάνικο εμπρός με τα νέα φώτα που έχουν ένα ξεχωριστό σχήμα ρόμβου, με πολλές καταλήξεις στα τελειώματά του που αγριεύουν το ύφος του και παραπέμπουν κάπου στα υπόλοιπα muscle car που διαθέτει στην γκάμα της η εταιρεία. Η εμπρόσθια μάσκα και η προκλητική νέα γρίλια αφήνουν την δική τους πινελιά στο σύνολο του αυτοκινήτου, που ακόμη και από μακριά δηλώνει την ταυτότητά του.

_tzertzevelis-32730052s

Στο πίσω μέρος η πολυγωνική εξάτμιση που είναι τοποθετημένη στο κέντρο, υποδηλώνει το άκρον άωτον της γρήγορης οδήγησης, και απευθύνεται αποκλειστικά στους επιδέξιους οδηγούς που «αντέχουν» τις ιδιαίτερες συγκινήσεις!

_tzertzevelis-35300282s

Η καρδιά του κτήνους, ο βενζινοκινητήρας 2.0 λίτρων με απόδοση 250PS και 360Nm ροπής.

Κινητήρας
Ιδιαίτερες συγκινήσεις δίνει το υποδειγματικό δίλιτρο αλουμινένιο μοτέρ τεχνολογίας Ecoboost, μεταβλητού χρονισμό βαλβίδων με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, που αποδίδει 250PS και μέγιστη ροπή 360Nm στις 2.000-4.500 rpm. Η επιτάχυνσή 0-100km/h έρχεται σε 6,5 δευτερόλεπτα, δηλαδή τόσο γρήγορα όσο σχεδόν διήρκησε το ξεροκατάπημα του σάλιου μου προς τον οισοφάγο που αναφωνούσε θριαμβευτικά ενώ η ταχύτητα ανέβαινε και πλησίαζε τα “κόκκινα γούστα” μέχρι την τελική των 248km/h. Η κατανάλωση του νέου Focus ST που είχαμε στην διάθεσή μας κυμάνθηκε μεταξύ 7,5lt/100km μέχρι 15lt/100km ενώ η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 6,8lt/100km. Η στιγμιαία κατανάλωση δε κατά την ώρα της εκτόξευσης του αυτοκινήτου άγγιζε και τα 23lt/100km. Το αυτοκίνητό μας διέθετε σύστημα start/stop όπου φρόντιζε για την ομαλή ροή καύσεως της βενζίνης, κάνοντας μας ιδιαιτέρως ευτυχείς!

Εκτός από τη βενζινοκίνητη έκδοση της δοκιμής, το νέο ST διατίθεται και με τον πετρελαιοκινητήρα TDCi που αποδίδει 185PSς. Η εν λόγω έκδοση έχει ελαφρώς χειρότερες επιδόσεις αφού η επιτάχυνση 0-100km/h απαιτεί 8,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 217km/h, προσφέρει όμως αυξημένη ροπή 400Nm στις 2.000-2.750 rpm, και καλύτερη μέση κατανάλωση 4,2lt/100km σε σχέση με την έκδοση βενζίνης.

ford-focus-st-interior-1-small

Πολεμική αίσθηση στο εσωτερικό με άριστη ποιότητα κατασκευής, σωστή θέση οδήγησης και όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά καλούδια.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό της καμπίνας, η συναρμογή είναι εξαιρετική με τα μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας να κυριαρχούν στο ταμπλό. Οι χώροι είναι γεναιόδωροι και για τους πίσω επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 316 λίτρα στην πεντάθυρη έκδοση. Μου άρεσαν πολύ τα δερμάτινα καθίσματα τύπου bucket της Recaro, τα οποία προσφέρουν υποδειγματική πλευρική στήριξη, κάτι απαραίτητο με βάση τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, χωρίς παράλληλα να θυσιάζουν ούτε στο ελάχιστο την άνεση στο ταξίδι.  Ξεχωρίζει επίσης το flat bottom τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια, όπως και ο σπορ πίνακας οργάνων με τη βοηθητική οθόνη πληροφόρησης στο κέντρο.  Η μεγάλη οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ενσωματώνει το σύστημα Ford SYNC 2 με επιλογές για ψυχαγωγία, σύνδεση με κινητά τηλέφωνα μέσω bluetooth και δορυφορική πλοήγηση. Τέλος, ο διζωνικός κλιματισμός με τους μεγάλους αεραγωγούς θα κρατήσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου στην επιθυμητή θερμοκρασία.

_tzertzevelis-32330014

Οι ζάντες ελαφρού κράμματος 18 ιντσών με ελαστικά 235/40 R18 δεν είναι μόνο για φιγούρα αφού δίνουν στο ST πολύ καλό πάτημα στο δρόμο.

Στον δρόμο
Το πολύ γκάζι είπαμε πως πέρα από τα επιδέξια χέρια του γρήγορου οδηγού απαιτεί και σωστό στήσιμο έτσι ώστε να φαίνεται η σωστή πληροφόρησή του στο τιμόνι. Η εμπρόσθια ανάρτηση του οχήματος φαίνεται αρκετά σφιχτή (παλιά συνταγή) χάρις τα σκληρά ελατήρια και τα αμορτισέρ που δεν αφήνουν το αυτοκίνητο να χάσει τα μούτρα του στα γρήγορα Sάκια που είναι το «ψωμοτύρι του». Από πίσω… εκεί, που ,αισθάνεσαι πως κάτι, «μπορεί» να πάει στραβά, κάποιο «χέρι» εμφανίζεται και νιώθεις πως κρατά τους πίσω τροχούς έτσι ώστε να μην χάσουν την πρόσφυση με το οδόστρωμα και να συνεχίσουν την γρήγορη πορεία τους. Η ροπή του μοτέρ είναι πολύ εμφανής στον δρόμο καθώς σε κάθε πάτημα του γκαζιού η πληροφόρηση στο τιμόνι είναι υποδειγματική!

Βέβαια πέρα από τα επιδέξια χέρια του οδηγού οι μηχανικοί της Ford εφοδίασαν με ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία ελέγχουν συνεχώς την πρόσφυση και την κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Το σύστημα περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό του Focus ST και ακούει στο όνομα «ETS» το οποίο αποτελεί μέρος του συστήματος ελέγχου ευστάθειας του οχήματος «ESC». Ο ρόλος του συστήματος «ETS» είναι όλα τα λεφτά, και αποτελεί το κέντρο βάρους στην απόφαση του οδηγού για την απόκτηση του αυτοκινήτου καθώς έχει να κάνει με την ασφάλειά του. Εφοδιασμένο με αισθητήρες, διαβάζει αν κάποιος τροχός ετοιμάζεται να χάσει την πρόσφυσή του και αμέσως μπαίνει σε λειτουργία προληπτικά αποφεύγοντας τα χειρότερα! Φρενάρει τον εν λόγω τροχό με όσο χρειάζεται διατηρώντας έτσι την πρόσφυσή του.

_tzertzevelis-33110090s

Πολύ όμορφα και αποτελεσματικά τα φωτιστικά σώμματα τεχνολογίας Bi-Xenon με φώτα ημέρας LED με τα οποία ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η τιμές του Focus ST ξεκινούν από 32.375 ευρώ.

Η αλήθεια είναι ότι <strongθα προτιμούσα να είναι εφοδιασμένο με >paddles πίσω από το τιμόνι για «πιο τρελά γούστα» όπως και με μία μεγαλύτερη διαδρομή εξόδου στην κολώνα του τιμονιού για να αισθανθώ περισσότερο «τρελό αγόρι» ενώ πολεμώ απολαμβάνοντας την ασφάλεια του μέσα στην αγκαλιά του σκληρού μπάκετ καθίσματός του. Καλύτερα όμως εκεί μέσα παρά «αλυσοδεμένος» στην εισαγγελία Γυθείου, με τα χέρια δεμένα από λουλούδια και όχι με χειροπέδες!

Παντελής Τζερτζεβέλης

ford-focus-st-pantelis-1



Facebook Comments