Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Fiat 500X: Ένα Διαφορετικό, Νεανικό SUV

27 Μαΐ 2019

Fiat 500X: Ένα Διαφορετικό, Νεανικό SUV

…αγάπη μου, μεγέθυνα το Fiat 500…

 

Εισαγωγή

Το Fiat 500 αποτελεί ένα πολυαγαπημένο αυτοκίνητο. Στην εποχή της Crossover μανίας λοιπόν, προσκολλάται ένα X στο τέλος του ονόματος, το 500αράκι μακραίνει, ψηλώνει και μπαίνει δυναμικά στην εμπορική κατηγορία των CUVs. Μπαίνει στην κατηγορία, με μία αισθητική, που διαφέρει από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα με τα οποία συναγωνίζεται. Χωρίς όμως να ξεφύγει στην τιμή, χωρίς να υστερεί σε κάποιον τομέα, σίγουρα όχι χωρίς να αναπληρώνει αυτό το κενό σε κάποιο άλλο επίπεδο.

 

Εξωτερικά

Η Fiat, με το 500X, σχεδιαστικά επιδιώκει να παρουσιάσει κάτι μοντέρνο, αν όχι πρωτοποριακό, και αυτό το συμπεραίνουμε από το σλόγκαν της και μόνο: “το αύριο παίρνει μορφή”. Και η μορφή αυτή φέρει νέους προβολείς LED (νέας γενιάς που εγγυώνται έως και 20% περισσότερο φως και 66% εξοικονόμηση ενέργειας σε σχέση με τους κανονικούς προβολείς αλογόνου), DRL και πίσω LED φώτα (σε ένα όντως ενδιαφέρον τετραγωνισμένο σχήμα – όπως πχ νέο Duster και Renegade). Επανασχεδιασμένους μπρος και πίσω προφυλακτήρες, στοχεύοντας στην κομψότητα και το στυλ.

Και όσον αφορά το στυλ, εκεί το Fiat 500X όντως αισθητικά διαφέρει. Από εκεί και πέρα η κρίση του καθενός είναι υποκειμενική. Για άλλους αυτή η αισθητική είναι ελκυστική ενώ άλλους αφήνει παγερά αδιάφορους.

Με τρεις διαθέσιμες κατηγορίες χρωμάτων: παστέλ, μεταλλικό και τριπλής επίστρωσης, με ορισμένες ενδιαφέρουσες επιλογές όπως το “Blu Venezia” και το “Bianco Perla”. Τέλος, έχοντας τις κατάλληλες προστατευτικές ποδιές, προϊδεάζει για light μεν, off-road δε, καταστάσεις.

 

Εσωτερικά

Εσωτερικά έχει γίνει προσπάθεια αφενός για την άνεση και αφετέρου για το στυλ, κάτι το οποίο οι Ιταλοί άλλωστε, έχουν και το δείχνουν. Θα ταξιδεύουμε λοιπόν, σε καθίσματα με λεπτομέρειες από οικολογικό δέρμα…

…ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος που προσδίδει μία νεανική, αλέγρα νότα στο εσωτερικό και φυσικά το απαραίτητο λογότυπο «500» στα προσκέφαλα.

Εργονομικό τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια, οθόνη αφής 7″ με ένα σύστημα navigation το οποίο συγκριτικά με άλλα είναι από τα πιο εύχρηστα στην κατηγορία του.

Επίσης ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο θα βρείτε μία οθόνη TFT 3,5″ η οποία θα κάνει τις διαδρομές σας ακόμα ευκολότερες. Είναι εξαιρετικά εύχρηστη, μαθαίνετε τις λειτουργίες της μέσα σε λίγες ώρες, και αναγράφει κάθε πληροφορία που μπορεί να σας φανεί χρήσιμη.

 

Στον δρόμο

Το άμεσου ψεκασμού, τούρμπο, μοτέρ του, είναι ίσως το πιο σπιρτόζικο, στην κατηγορία των crossovers (τουλάχιστον της τάξεως των 1000 περίπου κ.εκ.) και αυτό συνεπάγεται, αφενός με μία ευχάριστη οδηγική απόλαυση, αλλά ταυτόχρονα και με μία τσιμπημένη μέση τιμή κατανάλωσης καύσιμου.

Η ποιότητα κύλισης του θα χαρακτηριζόταν ικανοποιητική όπως και η ανταπόκριση του τιμονιού.

Στην έκδοση Cross (της δοκιμής μας) θα βρείτε, ίσως όλα τα βοηθήματα ασφαλείας, και τεχνολογίες, τις οποίες θα χρειαστείτε, και οι οποίες σκοπεύουν να κάνουν την οδήγηση απολαυστικότερη και ασφαλέστερη. Βοηθήματα και τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένων: “Σύστημα αλλαγής λωρίδας”, “Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας” και “Παρακολούθηση ταχύτητας”.

 

Το Μοτέρ

Στα άδυτα του νέου κινητήρα Firefly της FCA

 

Στο ταμείο

Η έκδοση Cross που οδηγήσαμε, θα σας ζητήσει 19.900 ευρώ, την βασική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 110 ίππων, θα την βρείτε στα 16.900 ευρώ, ενώ αυτή με τον turbo, 120 ίππων, ενός λίτρου κινητήρα, από 17.900 ευρώ.

 

Ο Μέσος Οδηγός

Μία οικονομικά λογική επιλογή στην κατηγορία του, η οποία ίσως αφορά ένα πιο νεανικό κοινό. Με λιγότερες έγνοιες και περισσότερη ενέργεια.

Οι χώροι αποσκευής του ίσως να μην χαρακτηριστούν ιδανικοί για μία συμβατική οικογένεια αλλά κρίνονται ικανοποιητικοί για ένα νεαρό ζευγάρι.

Ένα ζευγάρι που αδιαμφισβήτητα θα ταξιδέψει με στυλ – ένα ιδιαίτερο Ιταλικό στυλ που ξεχωρίζει από κάθε άλλη επιλογή. Βεβαίως η σπιρτάδα (η οποία συνεπάγεται με οδηγική απόλαυση) φέρνει και την αναμενόμενη  κατανάλωση. “Κάτι δίνεις – κάτι παίρνεις” στο αυτοκίνητο, όπως σε όλα τα πράγματα στην ζωή.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Firefly Turbo 1.0λ
Μέγιστη Ισχύς: 120PS στις 5.750rpm
Μέγιστη Ροπή: 190Nm στις 1.750rpm
Μέγιστη Ταχύτητα: 188χ.α.ω.
Μέση τιμή κατανάλωσης (δοκιμής): 8,7λ/100χλμ
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100χ.α.ω.: 10,9 δευτερόλεπτα
Εκπομπές CO2: 133g/139km
Χώροι Αποσκευών: 350λ

 

Team Ε.Τ.



Facebook Comments