Menu

Αυτά είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα από την Cosworth

Μία βελτιωμένη Alfa Romeo 4C εναντίον ενός Audi RS3 (video)

Vision Mercedes Simplex

Όταν ο Hammond και ο May συνάντησαν τον Vettel (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: BMW 320d Luxury Line

19 Μαΐ 2016

Δοκιμή: BMW 320d Luxury Line

Πετρελαιοκίνητη λιμουζίνα με twin turbo κινητήρα και 400Nm ροπής!

Εισαγωγή

Η έκτη γενιά της BMW σειράς 3 sedan πρωτοπαρουσιάστηκε το 2011, ενώ το 2015 ήρθε η ανανεωμένη εκδοχή της. Το γερμανικό μοντέλο είναι διαχρονικά ένας από τους σημαντικότερους παίκτες της κατηγορίας των πολυτελών μεσαίων σενταν και σήμερα καλείται να αντιμετωπίσει ισχυρούς ανταγωνιστές όπως η Mercedes-Benz C-Class, το Audi A4, η Jaguar XE και η επερχόμενη Alfa Romeo Giulia.

Η BMW 320d της δοκιμής μας, με τον twin turbo πετρελαιοκινητήρα 2.0 λίτρων και το αισθητικό πακέτο Luxury Line, τοποθετείται στα μέσα της γκάμας από πλευράς επιδόσεων, τιμής και εξοπλισμού ενώ αποτελεί μια συμφέρουσα επιλογή για όποιο θέλει κάτι το παραπάνω από πλευράς επιδόσεων, χωρίς να θυσιάζει σε μεγάλο βαθμό την οικονομία καυσίμου.

Eξωτερική Σχεδίαση

BMW 320d exterior (5)

 Ενδιαφέρον στοιχείο αισθητικά είναι τα (προαιρετικά) φωτιστικά σώμματα LED που εντυπωσιάζουν στην όψη ακόμη και κατα τη διάρκεια της ημέρας.

BMW 320d exterior (4)

Το ξεχωριστό χρώμα Champagne Quartz και οι πολυάκτινες ζάντες 19 ιντσών της BMW Individual χαρίζουν στο πολυτελές sedan μια αριστοκρατική εμφάνιση που θυμίζει μοντέλα από μεγαλύτερες κατηγορίες.

BMW 320d exterior (7)

Μπορεί ο προαιρετικός εξοπλισμός πολλές φορές να επιβαρύνει σημαντικά την τιμή του οχήματος, δεν είναι τυχαίο όμως ότι η συγκεκριμένη 320d από όπου και αν περνούσε, μαγνήτιζε τα βλέμματα των περαστικών.

Εσωτερικό

BMW 320d interior (1)

Στην καμπίνα η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και ο σχεδιασμός αποπνέει πολυτέλεια χάρη στο συνδυασμό δέρματος, ξύλου και αλουμινίου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εξοπλιζόταν με το σπορ τιμόνι M και τη μεγαλύτερη wide-screen οθόνη 8,8″ για το σύστημα i-Drive το οποίο απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό για τη σωστή χρήση του.

BMW 320d interior (2)

Τα ηλεκτρονικά καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι άνετα, με αρκετές δυνατότητες ρύθμισης και λειτουργία υποστήριξης της οσφυικής χώρας που στα μεγάλα ταξίδια ξεκουράζει τη μέση. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή ενώ τα (προαιρετικά) φιμέ τζάμια σε συνδυασμό με το δερμάτινο σαλόνι δημιουργούν μια γαλήνια ατμόσφαιρα για τους πίσω επιβάτες που έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι (αν δεν ξεπερνούν σε ύψος τα 185cm).

Στο δρόμο

Τα αυτοκίνητα της BMW μπορεί να στοχεύουν στην άνεση, την πολυτέλεια και το status quo, απευθύνονται όμως και στον πιο “ανήσυχο” οδηγό, με την 320d τα πάει πολύ καλά σε αυτό τον τομέα, χάρη στο ροπάτο κινητήρα και το πρόγραμμα Sport που επεμβαίνει στην απόκριση του γκαζιού, στο αυτόματο κιβώτιο Steptronic και την ανάρτηση. Όπως κάθε πισωκίνητο αυτοκίνητο με 190PS και 400Nm ροπής, απαιτεί σεβασμό αφού η ουρά μπορεί να ελαφρύνει εύκολα, ειδικά με την απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας (ESP) που είναι ο φύλακας άγγελος του οδηγου.

Στο ταξίδι και στη λειτουργία Comfort, η 320d βρίσκεται στο στοιχείο της. Το κιβώτιο επιλέγει υψηλότερες σχέσεις, ενώ με το cruise control στα 120km και τηρώντας τα όρια ταχύτητας στις εθνικές οδούς, νιώθεις πως το αυτοκίνητο πηγαίνει αργά, χάρη στην καλή ποιότητα κύλισης (παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ), τη στιβαρότητα της κατασκευής, τα αποθέματα δύναμης του κινητήρα και την αίσθηση σιγουριάς που αποπνέει το σύστημα πέδησης.

Για πιο οικονομική οδήγηση υπάρχει και το πρόγραμμα Eco Pro που χρησιμοποιεί σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατα την κύλιση και το φρενάρισμα, δίνει συμβουλές στο οδηγό για μείωση της κατανάλωσης, και αλλάζει σχέσεις αρκετά νωρίς, πριν από τις 2.000 σ.α.λ.

BMW 320d exterior (10)

Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές με επιτάχυνση 0-100km/h σε 7,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 230km/h. Η απόδοση των φρένων είναι εξαιρετική, με γραμμική και προβλέψιμη συμπεριφορά που δεν αγχώνει τους επιβάτες ακόμη και σε συνθήκες απότομου φρεναρίσματος. Το σύστημα διεύθυνσης Servotronic έχει μια ηλεκτρονική αίσθηση όμως είναι σαφές και αρκετά βαρύ στις υψηλότερες ταχύτητες.

Η μικρή λιμουζίνα είναι αρκετά ευέλικτη για το μέγεθός της, χάρη στο ελαφρύ τιμόνι και τον μικρό κύκλο στροφής. Επίσης, το πολύ χρήσιμο σύστημα προειδοποίησης τυφλών σημείων σας ενημερώνει για τυχόν διερχόμενα οχήματα με τη δόνηση του τιμονιού, όπως και για την αλλαγή λωρίδας, συντελώντας ενεργά στην αποφυγή μικρο-ατυχημάτων.

Χάρη στο (προαιρετικό) σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος την κάμερα οπισθοπορείας και τους αισθητήρες εμπρός και πίσω, ακόμη και κάποιος άπειρος θα καταφέρει να χειριστεί το μήκους 4,6 μέτρων αμάξωμα με ευκολία. Το μόνο που θα θέλαμε ακόμη από τη λίστα του προεραιτικού εξοπλισμού είναι το Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go που λύνει τα χέρια του οδηγού στην πόλη αφού το αυτοκίνητο αναλαμβάνει το γκάζι και το φρένο.

Από άποψη οικονομίας καυσίμου, το γερμανικό sedan με συνετή οδήγηση μπορεί να κρατηθεί κάτω από τα 5,5 λίτρα/100km ενώ ακόμη και αν ο οδηγός “ξεφεύγει” κατα περιόδους, ο δείκτης της μέσης κατανάλωσης δύσκολα θα παρασυρθεί πάνω από τα 7 λίτρα/100km.

BMW 320d exterior (8)s

Όμορφη, γρήγορη, τεχνολογικά προηγμένη αλλά με τσιμπημένη τιμή αγοράς αν κάποιος (δικαιολογημένα) παρασυρθεί από τα καλούδια του προαιρετικού εξοπλισμού

Τιμή

Η αρχική τιμή της BMW 320d είναι 43.350 ευρώ, όμως με το πακέτο Luxury Line (+ 5.250 ευρώ) και τον προαιρετικό εξοπλισμό που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όπως το αυτόματο κιβώτιο Steptronic (+ 2.623 ευρώ), το εξαιρετικό χρώμα Champagne Quartz της BMW Individual (+ 2.379 ευρώ), τις ζάντες ελαφρού κράμματος 19 ιντσών (+ 2.074) και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες προσθήκες, η τιμή μπορεί να εκτοξευθεί ξεπερνώντας και τις 74.000 ευρώ. Στην ιστοσελίδα της BMW μπορείτε να διαμορφώσετε το δικό σας μοντέλο, ανάλογα με το budget και τις προτιμήσεις σας (περισσότερα εδώ).

Συμπέρασμα

Η 320d συγκαταλέγεται στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας των premium D-Segment sedan, χάρη στην ποιότητα κατασκευής, την πολυτέλεια και το συνδυασμό δύναμης και οικονομίας καυσίμου που προσφέρει ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας, με μοναδικό ίσως μειονέκτημα την τσιμπημένη τιμή αγοράς, ειδικά στις πλουσιοτερες εκδόσεις όπως αυτή της δοκιμής.

BMW 320d engine (1)

Ο twin-turbo πετρελαιοκινητήρας των 2.0 λίτρων με απόδοση 190ps, ξεχωρίζει χάρη στη μέγιστη ροπή των 400Nm που είναι διαθέσιμη ανάμεσα στις 1.750-2.500 rpm.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος twin-turbo diesel, 1995 cc, Euro 6, σχέση συμπίεσης 16.5:1
Ισχύς: 190 ps/4.000 rpm
Ροπή: 400 Nm/1.750 – 2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων
Κίνηση: στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,2”
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση (τιμή κατασκευαστή): 4,4 lt/100 km (μέση κατανάλωση δοκιμής 6,7 λίτρα/100km)
Εκπομπές CO2: 116 g/km
Διαστάσεις (μήκος/πλάτος/ύψος): 4.624 mm / 1.811 mm / 1.429 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Bάρος: 1.525 kg

BMW 320d interior (4)

Ο χώρος αποσκευών των 480 λίτρων είναι ικανοποιητικός, ενώ όσοι θελήσουν κάτι πιο πρακτικό σε αυτό τον τομέα, μπορούν να στραφούν και στην έκδοση Touring



Facebook Comments