Menu

Αυτά είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα από την Cosworth

Μία βελτιωμένη Alfa Romeo 4C εναντίον ενός Audi RS3 (video)

Vision Mercedes Simplex

Όταν ο Hammond και ο May συνάντησαν τον Vettel (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Audi A1 (facelift)

16 Ιούν 2015

Δοκιμή: Audi A1 (facelift)

οδηγούμε το μικρό της audi μετά την πρόσφατη ανανέωση του.

Οδηγήσαμε το νέο Audi A1 μετά από την πρόσφατη ανανέωσή του σε δύο διαφορετικές εκδόσεις – το 1.6TDI και το ολόφρεσκο 1.0TFSI που αποτελεί και τη βασική έκδοση του μοντέλου.

A_11-960x640

A_12-960x640

Αλλαγές

Αρχικά να μιλήσουμε για τις αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχο, οι οποίες εντοπίζονται εξωτερικά στα νέα φωτιστικά σώματα και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Το A1 απέκτησε ένα πιο σοβαρό, επιθετικό και μεγαλίστικο look, ενισχύοντας την εντύπωση ότι ανήκει σε κάποια μεγαλύτερη κατηγορία. Στο εσωτερικό η εικόνα παρέμεινε ίδια, με την προσθήκη του διακόπτη επιλογής για το νέο σύστημα Drive Select (στάνταρ στις εκδόσεις Sport και S-Line).

αρχείο λήψης3

Εσωτερικό

Όπως και πριν, τα υλικά, η συναρμογή, η εργονομία και η γενικότερη εικόνα του εσωτερικού αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία, δικαιολογώντας σε ένα βαθμό την αρκετά τσιμπημένη τιμή του μοντέλου. Μοναδικό μειονέκτημα στο εσωτερικό αποτελούν οι περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες, κυρίως όσο αφορά τα κεφάλια τους, με τους πιο ψηλούς να ακουμπούν στην οροφη και να μην έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα.. Γενικά, παρά τις πέντε πόρτες, στο πίσω μέρος θα φιλοξενηθούν σχετικά στριμωγμένοι 2 ενήλικες αφού το μεταξόνιο της 5άθυρης έκδοσης (2.469m) έχει μείνει σταθερό σε σχέση με την 3θυρη. Χαρακτηριστικά να σας πούμε ότι το VW Polo που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα είναι πιο ευρύχωρο κυρίως λόγω της οροφής με τη μικρότερη κλίση. Ο χώρος αποσκευών του Α1 βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αγγίζοντας τα 270 λίτρα.

 

A_20-960x640

 

αρχείο λήψης1

Οδήγηση

Η έκδοση με το γνωστό 1.6 TDI που πλέον αποδίδει 116hp και 250Nm ροπής, παρουσιάζει βελτιωμένη συμπεριφορά σε σχέση με τον προκάτοχό της όπως και βελτιωμένη μέση κατανάλωση 3,5 λίτρα/100km. Το μοντέλο θα κινηθεί αρκετά σβέλτα σε ανοικτό δρόμο και η επιτάχυνση θα εκπλήξει ευχάριστα ιδιαίτερα πάνω από τις 2.000-3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας ταιριάζει με τον χαρακτήρα του μοντέλου και του επιτρέπει να κινείται οικονομικά σε αστικό περιβάλλον αλλά και να ταξιδεύει με ασφάλεια σε μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Σημαντική προσθήκη στη γκάμα του A1 αποτελεί ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος 1.0 TFSI που αποδίδει 95hpκαι 160Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση είναι 4,3 λίτρα/100km και οι εκπομπές CO2 στα 97g/km. Εδώ το σύνολο σίγουρα δε θυμίζει τα ασθενικά 1.0 του παρελθόντος. Με την υπερτροφοδότηση ο κινητήρας δείχνει αρκετά ζωντανός μετά τις 1.500-3.500 σ.α.λ. όπου ξεδιπλώνει τη δύναμή του, αν και το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη μακριά κλιμάκωση είναι περισσότερο προσανατολισμένο στην οικονομία καυσίμου. Συνοψίζοντας, δεν βάζει και φωτιά στην άσφαλτο αλλά θα καλύψει πλήρως τις ανάγκες κίνησης σε αστικό περιβάλλον και θα βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό του όταν χρειαστεί.

Η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική για την κατηγορία, όπως και η ηχομόνωση. Αυτό που ίσως ενοχλήσει τους πιο απαιτητικούς είναι η αδιάφορη αίσθηση του τιμονιού με την ηλεκτρική υποβοήθηση που αδικεί σε ένα βαθμό τις δυνατότητες του πλαισίου για πιο σπορ οδήγηση.

A_16-960x640

Κινητήρες

Εκτός από τον εικονιζόμενο 1.6TDI (116hp) και τον 1.0TFSI (95hp), το μοντέλο διατίθεται με τον 1.4TFSI (σε εκδόσεις με 125hp και 150hp) και τον 1.8TFSI (192hp). Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η καυτή έκδοση S1 Quattro με τον 2.0TFSI που αποδίδει 231hp. Όλες οι εκδόσεις του Α1, μπορούν να συνδυάζονται και με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic.

 

αρχείο λήψης2

 

Τιμές

Η βασική έκδοση με τον 1.0TFSI και το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από τα 17.800 € (16.840 € με απόσυρση) ενώ αν επιλέξετε το αυτόματο S-tronic ανεβαίνει στα 19.800 € (18.840 €).

Για τις εκδόσεις με τον 1.4TFSI θα χρειαστεί να δώσετε από 19.900 € (18.940 €) για την έκδοση με τους 125hp και εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, έως και 23.000 € (22.040 €) για την έκδοση με τους 150hp και το αυτόματο S-tronic.

Αν επιλέξετε τον πετρελαιοκινητήρα 1.6TDI θα πρέπει να καταθέσετε 21.300 € (19.870 €) για την έκδοση με το χειροκίνητο 5άρι, και 23.300 € (21.870 €) για το αυτόματο S-tronic.

Τέλος για τους πιο σκληροπυρηνικούς, το Audi S1 2.0TFSI quattro κοστίζει 37.350 € (34.550 €).

A_07-960x631

Συμπέρασμα

Το Α1 συνολικά είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση που σίγουρα ξεχωρίζει ως premium παίχτης της κατηγορίας B-segment. Παρόλα αυτά, η αρκετά τσιμπημένη τιμή του και οι μικροί χώροι για τους πίσω επιβάτες ίσως αποτρέψουν κάποιους πιθανούς αγοραστές και τους οδηγήσουν σε κάποια από τις πολλές και εξίσου αξιόλογες προτάσεις της κατηγορίας C-Segment.

A_10-960x640



Facebook Comments