Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Alfa Romeo Stelvio (Βρε Πως Ψήλωσε η Giulia!) +vid

21 Μαΐ 2019

Alfa Romeo Stelvio (Βρε Πως Ψήλωσε η Giulia!) +vid

Οι Ιταλοί στα χωράφια των Γερμανών

Εισαγωγή

Μπορεί η αναγέννηση της Alfa Romeo να ξεκίνησε με τη Giulia. Η Stelvio όμως είναι αυτή που έχει βοηθήσει τα μέγιστα στην αύξηση των πωλήσεων της ιταλικής φίρμας.

Όταν οι Ιταλοί αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη τάση της αγοράς και να κατασκευάσουν ένα SUV.  Δεν έβαλαν νερό στο κρασί τους και βάλθηκαν να κατασκευάσουν ένα ψηλό όχημα που δε θα στερείται οδηγικής απόλαυσης και ταμπεραμέντου. Έτσι το 2016, όταν και πρώτο-έκανε την εμφάνιση της η Stelvio. Τράβηξε αμέσως τα βλέμματα χάρη κυρίως στην εμφάνιση ενώ δε σταμάτησε να διεγείρει τη φαντασία  αυτών που ήθελαν να βρεθούν πίσω από το τιμόνι της. Δικαίωσε όμως το αποτέλεσμα τους Ιταλούς; Η πετρελαιοκίνητη Stelvio των 210 ίππων βρέθηκε στα χέρια μας για μας λύσει την απορία.

 

Εμφάνιση

Εξωτερικά η Stelvio μαγνητίζει τα μάτια των γύρω καθώς διαθέτει μία σέξι σιλουέτα με πολλές καμπύλες.

Από μπροστά οι ομοιότητες με την Giulia είναι εμφανέστατες.  Με τον υπερμεγέθη θυρεό και τα μεγάλα LED φώτα να τονίζουν το σπορ χαρακτήρα.

Στο πίσω μέρος η εικόνα παραμένει αθλητική με τις δύο μεγάλες εξατμίσεις εκατέρωθεν και το μικρό παράθυρο να υπενθυμίζουν ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο SUV.

 

Εσωτερικό – Χώροι

Η οικονομία κλίμακας που χρησιμοποιούν οι περισσότερες πλέον αυτοκινητοβιομηχανίες έχει μπει για τα καλά και στο “πετσί” της Alfa Romeo. Η Stelvio στον εσωτερικό της κόσμο κρύβει μία Giulia με ελάχιστες αλλαγές.

Ούνα φάτσα, ούνα ράτσα με την Giulia. To εσωτερικό της ψηλής Ιταλίδας είναι όμορφο με σπορ προσανατολισμό ενώ η εργονομία βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο.

Η οθόνη των 8.8 ιντσών (που δεν είναι αφής) είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα και όλες οι λειτουργίες της γίνονται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου που λίγο, ή μάλλον πολύ, θυμίζει BMW.

Το τριάκτινο τιμόνι δε διέθετε, στη συγκεκριμένη έκδοση, paddles για αλλαγή ταχυτήτων. Είχε όμως επάνω του το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα δίνοντας μία γεύση από Ferrari. Πίσω από αυτό, ευτυχώς, τα όργανα είναι αναλογικά και μόνο στο κέντρο υπάρχει μία μικρή οθόνη που παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.

Γενικά όλη η εικόνα του αυτοκινήτου είναι ευχάριστη και  σπορ ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κατά βάση καλής ποιότητας με μαλακά πλαστικά χωρίς όμως να είναι τα κορυφαία στην κατηγορία.

Σε χώρους η Stelvio είναι καλή αλλά δεν εντυπωσιάζει. Καθώς είναι λίγο κλειστοφοβική μπροστά, ελέω αεροδυναμικού συντελεστή 0,32 Cd, ενώ το μικρό άνοιγμα στις πίσω πόρτες δεν κάνει πολύ εύκολο το μπες βγες. Ενώ ακόμα ποιο δύσκολα είναι τα πράγματα όταν θελήσεις να τοποθετήσεις παιδικά καθίσματα στις isofix βάσεις που διαθέτει. Πάραυτα, στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν άνετα δύο ενήλικες έχοντας επαρκή χώρο για τα γόνατα και αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι τους.

Ο χώρος αποσκευών είναι στα 525 λίτρα και χάρη στη τετράγωνη διάταξη του είναι αρκετά πρακτικός. Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα 40-20-40 και αναδιπλωμένα δημιουργούν έναν μεγάλο και επίπεδο χώρο φόρτωσης.

Ασφάλεια

H Stelvio πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ. Συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 97% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 71% στην προστασία των πεζών και 60% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο Δρόμο

Η Ιταλίδα παρά τα σχεδόν 20 εκατοστά που τη χωρίζουν από το έδαφος είναι fun to drive και αυτό γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας μέτρα λόγω της σφιχτής, για SUV, ρύθμισης των αναρτήσεων. Διαθέτει πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης με το τιμόνι να είναι άμεσο και με πολύ καλή πληροφόρηση. Στις ορεινές διαδρομές κινείται απολαυστικά προκαλώντας και ως ένα βαθμό τον οδηγό να ψάξει τα όριά της καθώς οι κλίσεις που εμφανίζει είναι ελάχιστες.

alfa romeo

Ιδανική κατανομή βάρους 50/50, εξαιρετική ανάρτηση και τετρακίνηση σου δίνουν τη δυνατότητα να κινηθείς γρήγορα, απολαυστικά και με ασφάλεια.

Σε αυτό βοηθάει και η δίαιτα που έχει κάνει η Ιταλίδα για να είναι αεράτη. Καθώς ζυγίζει “μόλις” 1.660 κιλά όντας το ελαφρύτερο SUV της κατηγορίας. Για να το πετύχουν αυτό οι μηχανικοί έκαναν χρήση αλουμινίου για να κατασκευάσουν το σώμα της. Ενώ για τον άξονα μετάδοσης χρησιμοποίησαν κάρμπον.

Η συμπεριφορά της Alfa Romeo Stelvio είναι αντίστοιχή ενός πισωκίνητου αυτοκινήτου καθώς η ροπή πάει μόνιμα στους πίσω τροχούς και μόνο όταν ο υπολογιστής του αυτοκινήτου αντιληφθεί ότι χρειάζεται έξτρα πρόσφυση θα στείλει μέχρι και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς.

Στον ανοιχτό δρόμο, είναι πολύ άνετη και εξαιρετικά ευθύβολη καταπίνοντας τα χιλιόμετρα με τους εξωτερικούς θορύβους από αντίσταση αέρα και κύλιση των ελαστικών να μην την επηρεάζουν ιδιαίτερα.

alfa romeo

Παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτηση δεν κουράζει ούτε κοπανάει σε κακοτράχαλους δρόμους και το μόνο που ίσως θα δυσκολέψει κάποιον είναι να συνηθίσει τις γωνίες της όταν κινείται μέσα στην πόλη. Επίσης το πίσω παράθυρο είναι αρκετά μικρό και δεν προσφέρει καλή ορατότητα. Ενώ και η εικόνα από τη κάμερα οπισθοπορίας είναι μικρή καθώς εμφανίζεται μόνο στη μισή οθόνη.

Στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει και ο επιλογέας με το DNA της Alfa όπου μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε Dynamic, Natural και Advanced Efficiensy με τις αλλαγές να επιδρούν σε τιμόνι, ESP και κινητήρα.

To 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δουλεύει άψογα και κατεβάζει ή ανεβάζει ταχύτητες εκεί που πρέπει και όταν πρέπει, γρήγορα και γραμμικά.

Επίσης, ένα άλλο σημείο που η Stelvio δείχνει τη δουλειά που έκαναν οι Ιταλοί είναι τα φρένα τα οποία είναι εξαιρετικά σε δύναμη, απόδοση και αίσθηση.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Μπορεί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να μην έχει τις επιδόσεις της QV ή ακόμα και της βενζινοκίνητης των 280 ίππων. Αλλά οι 210 ίπποι και τα 470 Nm ροπής είναι κάτι παραπάνω από αρκετά. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται μόλις 6,6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 215 χλμ/ώρα.

alfa romeo

Ο 2.2 λίτρων τούρμπο πετρελαιοκινητήρας είναι γεμάτος από χαμηλά με τη μέγιστη ροπή να είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. ενώ δε θα διστάσει καθόλου να βρεθεί στις ψηλές περιοχές του στροφόμετρου.

 

Στο μόνο αρνητικό που θα σταθούμε είναι η χροιά και η τραχιά λειτουργία του κινητήρα όταν δουλεύει στο ρελαντί. Η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 8,7 λτ/100 χλμ (εργοστασιακή 5.5 λτ/100χλμ) νούμερο που μπορεί να πέσει κι άλλο με τον επιλογέα προγράμματος οδήγησης στο A.

Συμπέρασμα

Αν κάποιος δεν είναι φαν των SUV λόγω έλλειψης σπορ χαρακτήρα, με τη Stelvio θα πρέπει να αναθεωρήσει.

Ίσως το πιο διασκεδαστικό και οδηγοκεντρικό SUV στην κατηγορία του με πολύ καλό τιμόνι, πλαίσιο και ανάρτηση. Κατάφερε να κρατήσει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν μία Alfa Romeo και η έλλειψη station wagon έκδοση της Giulia τη καθιστά μονόδρομο για αυτόν που θέλει κάτι πιο πρακτικό.

Προσφέρει πολλά όσον αφορά το κομμάτι συμπεριφορά στο δρόμο αλλά δυστυχώς τα χαρίσματα της δε θα τα εκτιμήσει το ευρύ αγοραστικό κοινό των SUVs.  Τα μικρά ανοίγματα των θυρών είναι μειονέκτημα για το καθημερινό μπες  βγες από το αυτοκίνητο. Ενώ και η σφιχτή ανάρτηση θα απομακρύνει αυτούς που επιζητούν μεγαλύτερη άνεση σε χωμάτινες διαδρομές.

Εξοπλισμός – Τιμή

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Super Q4 με κινητήρα πετρελαίου 2,2 λίτρων 210 ίππων. Η τιμή της είναι στα 59,900 ευρώ. Στον εξοπλισμό της διαθέτει, κάμερα οπισθοπορίας, οθόνη TFT 8.8  ιντσών, δερμάτινα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόνομου φρεναρίσματος, τετραπίστονα φρένα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και πολλά άλλα. Η πιο φθηνή Stelvio ξεκινάει από τα 51.200 ευρώ. Φοράει τον 2,2 λίτρων κινητήρα Diesel με ισχύ 150 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαίου 2.143cc
Ισχύς: 210 ps στις 3.750 rpm
Ροπή: 470 Nm στις 1.750 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο 8 σχέσεων
Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,5 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 127 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.687 x 1.903 x 1.671 mm
Χώρος αποσκευών: 525 lt
Βάρος: 1.660 kg

 

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας



Facebook Comments