Menu

McLaren Speedtail εναντίον F-35 JET (video)

12 σπορ αυτοκίνητα στην καλύτερη ίσως κόντρα της χρονιάς (video)

Αυτή η Urus θα σου πάρει τα μυαλά (+video)

Αυτή η Alpina B12 5.7 δεν χάνεται με τίποτα

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Design Review – Οι γενιές της Camaro

18 Μαΐ 2015

Design Review – Οι γενιές της Camaro

Σχεδιαστές της Chevrolet μας αναλύουν την ιστορία του δημοφιλούς μοντέλου

Στις 16 Μαίου 2015, στα πλαίσια της παρουσίασης της έκτης γενιάς της Chevrolet Camaro (δείτε εδώ το σχετικό θέμα), η Chevrolet ζήτησε από πέντε σχεδιαστές της να αναλύσουν την εμφάνιση των προγενέστερων γενεών του θρυλικού μοντέλου.

Το ενδιαφέρον είναι ότι όλοι τους, εκτός από το ότι έχουν σημαντική συμετοχή στα αντίστοιχα projects, έχουν και στην κατοχή τους μια Camaro. Σας παραθέτουμε συνοπτικά τις περιγραφές τους καθώς και τις πολύ ενδιαφέρουσες φωτογραφίες που “αποκωδικοποιούν” σχεδιαστικά την κάθε γενιά.

Η πρώτη γενιά (1967-1969)
Ed Welburn, αντιπρόεδρος του τμήμτος παγκόσμιας σχεδίασης της GM
«Η πρώτη Camaro χτίστηκε πάνω σε μια υπάρχουσα πλατφόρμα, με σχετική βιασύνη για να προλάβει τον ανταγωνισμό. Παρόλα αυτά, είχε καθαρές γραμμές και κλασικές αναλογίες, για αυτό και θεωρείται ως ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της εποχής της. Ήταν πολύ λιττή και μυώδες σε αντίθεση με πολλούς ανταγωνιστές της, ενώ στερείται κάθε διακόσμησης, κάτι που έχει γίνει παράδειγμα για το διαχρονικό design.»

Η δεύτερη γενιά (1970-1981)
Ken Parkinson, διευθυντής σχεδιασμού επαγγελματικών οχημάτων της Chevrolet
“Αν και πάντα αγαπούσα την Camaro του ’68, για κάποιο ανεξήγητο λόγο, η δεύτερη γενιά είναι αυτή που ξεχωρίζει στην καρδιά μου. Είναι ριζικά διαφορετική από το μοντέλο της πρώτης γενιάς ενώ για πρώτη φορά χτίστηκε σε δική της πλατφόρμα, δίνοντας την ελευθερία στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πραγματικό muscle car. Δεν υπάρχει τίποτα σαν την Camaro… ”

Η τρίτη γενιά (1982-1992)
John Cafaro, διευθυντής του τμήμτος παγκόσμιας σχεδίασης της GM
“Η Camaro τρίτης γενιάς θα είναι πάντα ένα σύμβολο της κουλτούρας της δεκαετίας του ’80, αφού αντανακλάται στο σχεδιασμό του όλες τις τάσεις της εποχής. Το σασί της αποτέλεσε τη βάση για πολλά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Η επιθετική σχεδίαση της πρόσοψης, δημιουργούσε αυξημένη κάθετη δύναμη, και για πρώτη φορά στην ιστορία, μια Camaro προσφέρθηκε με αμάξωμα hatchback. Η τρίτη γενιά Camaro, σχεδιαστικά ήρθε σε πλήρη αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, δείχνοντας αναμφίβολα την επιρροή των ευρωπαϊκών μοντέλων τύπου Gran Turismo ”

Η τέταρτη γενιά (1993-2002)
Kirk Bennion, υπεύθυνος εσωτερικού σχεδιασμού για την Camaro και την Corvette
«Ακόμα και τώρα, 20 χρόνια μετά την πρεμιέρα της, η τέταρτη γενιά Camaro δε δείχνει λιγότερο κομψή από οποιοδήποτε άλλο σύγχρονο αυτοκίνητο. Είχε μια πολύ προκλητική, επιθετική και αεροδυναμική σχεδίαση. Το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και το σύστημα ψύξης με την εισαγωγή στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα είναι δύο σημαντικά χαρακτηριστικά της. Το μοντέλο διαθέτει μια πολύ χαμηλή μύτη και μια αρκετά ψηλή πίσω αεροτομή κάτι που δημιουργεί την αίσθηση της κίνησης. Ακόμα και σήμερα, η τέταρτη γενιά Camaro δείχνει σύγχρονη και γρήγορη “.

Η πέμπτη γενιά (2010-2015)
Tom Peters, πρώην επικεφαλής του Performance Studio της Chevrolet
«Μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, η Camaro επέστρεψε σαν αστραπή που άναψε και πάλι το πάθος στις καρδιές των οπαδών του μοντέλου σε όλο τον κόσμο. Η πέμπτη γενιά Camaro είχε έντονες επιρροές από την πρώτη γενιά, και κατάφερε να κρατήσει τη διαχρονική της ουσία και να τη μεταφράσει σε σύγχρονο design. Η σχεδιαστική της μελέτη αποτελεί την απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στη ρετρό και τη μοντέρνα αισθητική.

Όπως βλέπετε, η έκτη γενιά της Camaro φαίνεται να συνεχίζει την παράδοση επάξια, αν και πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να έχει διαφοροποιηθεί λίγο περισσότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Οι σχεδιαστές της Chevrolet είχαν αναμφίβολα πολύ δύσκολο έργο, αφού ένα όνομα με βαριά ιστορία και φανατικούς οπαδούς δεν επιτρέπει εύκολα το ρίσκο. Εσάς πια γενιά είναι η αγαπημένη σας;



Facebook Comments