Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αυτά είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα από την Cosworth

10 Σεπ 2019

Αυτά είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα από την Cosworth

Και τα 7 είναι υπέροχα

Είμαστε σίγουροι ότι κάθε σοβαρός «βενζινοκέφαλος» που σέβεται τον εαυτό του γνωρίζει τουλάχιστον τα βασικά για την Cosworth. Αν πάλι όχι, τότε να σας ενημερώσουμε ότι πρόκειται για την εταιρία – θρύλο κατασκευής κινητήρων για κάθε είδους αγωνιστικό αυτοκίνητο. Και όχι μόνο, καθώς πολλές δημιουργίες της έχουν τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα δρόμου χαρίζοντας στους τυχερούς ιδιοκτήτες τους ατελείωτες στιγμές χαράς.

Η Cosworth αρχικά δημιουργήθηκε το 1958 από 2 πρώην μηχανικούς της Lotus, τους Mike Costin και Keith Duckworth. Ενώ τα πρώτα χρόνια κυρίως κατασκεύαζαν ή βελτίωναν μοτέρ για την εγγλέζικη εταιρία του Colin Chapman, στη συνέχεια άνοιξαν τους ορίζοντες τους συνεργαζόμενοι με τη Ford φυσικά, αλλά αργότερα και με τις Mercedes, Audi, Opel ακόμη και με τη Chevrolet.

Ας δούμε μερικά από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα που φέρουν την υπογραφή της σπουδαίας αγγλικής φίρμας.

Ford Sierra RS Cosworth

Το αυτοκίνητο σύμβολο που έκανε γνωστή την Cosworth σε όλο τον κόσμο. Ίσως ένα από τα ιερά δισκοπότηρα των αγώνων ράλι και των πρωταθλημάτων Τουρισμού, το Sierra RS Cosworth ακόμη και σήμερα παραμένει ένα θρυλικό αυτοκίνητο!

Το ευρωπαϊκό τμήμα της Ford θέλοντας ένα αξιόπιστο όχημα στο Group A των ράλι ανέθεσε στην Cosworth τη βελτίωση του 2λίτρου 4κύλινδρου κινητήρα της. Η ισχύς ανέβηκε στους 204 ίππους συνεπικουρούμενη από ένα τούρμπο της Garrett και σύστημα ψεκασμού της Weber-Marelli.

Η κίνηση μεταδιδόταν και στους 4 τροχούς χαρίζοντας στο Sierra τρομακτικές επιδόσεις ακόμη και στην πολιτική έκδοση ενώ χαρακτηριστική ακόμη και σήμερα είναι η τεράστια «φτερούγα» του που ήρθε να ταράξει τα νερά πολύ πριν από τους Ιάπωνες. Ίσως ένα από τα καλύτερα rally car όλων τον εποχών!

Ford Escort Cosworth

Ο διάδοχος του Sierra RS ήταν το πολύ επιτυχημένο Escort Cosworth. Όπως και ο πρόγονος του, συμμετείχε και αυτό σε αγώνες ράλι, επίσης με επιτυχία αλλά σίγουρα όχι όπως το Sierra.

Μία ιδιαιτερότητα του Escort Cosworth ήταν ότι το σασί του δε βασιζόταν πάνω σε αυτό του πολιτικού Escort αλλά ήταν μια κοντή έκδοση του πατώματος του Sierra RS. Ίσως η Ford να γνώριζε ότι το Sierra ήταν ανεπανάληπτο και προσπάθησε να το κρατήσει εμμέσως στη ζωή. Πάντως το επίσης επιτυχημένο Escort RS Cosworth φτάνει ουσιαστικά στο σήμερα καθώς είχε επηρεάσει, έστω και στα σημεία, το Focus RS.

Mercedes-Benz E190 2.3-16

Ένα ακόμη αυτοκίνητο-σύμβολο της δεκαετίας του ΄80 και του ΄90 ήταν η θρυλική Mercedes-Benz E190. Αρχικά η γερμανική εταιρία σκέφτηκε να ρίξει την Ε190 στα ράλι και έδωσε εντολή στην Cosworth να προετοιμάσει κατάλληλα το αυτοκίνητο.

Οι μηχανικοί της βρετανική φίρμας σχεδίασαν μία εξ’ ολοκλήρου νέα κυλινδροκεφαλή με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Και πάνω που η Ε190 ήταν έτοιμη να ριχτεί στη μάχη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, εμφανίστηκε το Audi Quattro… εκεί σταμάτησαν όλα.

Η Mercedes σκέφτηκε ότι θα ήταν καλύτερα να συμμετάσχει στα πρωταθλήματα Τουρισμού και να κοντράρει στα ίσια την BMW M3 που μεσουρανούσε εκείνη την περίοδο. Και εκ του αποτελέσματος καλά έκανε, δίνοντας μας σπουδαίες μάχες στο DTM το 1991 και το 1992, αναδεικνύοντας έτσι το θρύλο της Ε190 από την Cosworth!

Audi RS4 B5

RS όπως λέμε Renn Sport! Ένα από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα της Audi ήταν και το υπέροχο RS4 Β5 που βασιζόταν στο απλό Α4 Avant. Η Cosworth ανέλαβε να κατασκευάσει τον κινητήρα του συγκεκριμένου μοντέλου φτιάχνοντας ένα πραγματικά μοναδικό σύνολο!

2 τούρμπο, 2.700 κυβικά με 6 κυλίνδρους σε σχήμα V ήταν ό,τι καλύτερο εκείνη την εποχή! Και φυσικά Quattro τετρακίνηση από την Audi να χαρίζει ατέλειωτη διασκέδαση. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του μοτέρ ήταν η αρχική ραθυμία του στις χαμηλές στροφές λόγω της υστέρησης των τούρμπο. Σε αποζημίωνε όμως και με το παραπάνω όταν άκουγες τον αέρα να σφυρίζει στις φτερωτές και ένιωθες το RS4 να επιταχύνει και να ξεσπά με μαζεμένη ορμή!

Subaru Cosworth Impreza CS400

Αν και η συγκεκριμένη έκδοση του Impreza κυκλοφόρησε μόλις σε 75 αντίτυπα και αυτά μόνο στη Βρετανία, είχε όλα τα προσόντα να σταδιοδρομήσει ως ένα σπουδαίο αυτοκίνητο. Άλλωστε και μόνο η συνεργασία Subaru και Cosworth προμήνυε ένα σπουδαίο αποτέλεσμα. Και όντως το αποτέλεσμα ήταν αρκετά πετυχημένο.

Ο 4κύλινδρος boxer 2.5 λίτρων κινητήρας της Subaru, με το μαγικό ραβδάκι των Άγγλων, απέδιδε 395 ίππους, αν και εμφανιζόταν αδύναμος αρχικά μέχρι να πιάσει τις 3.500 στροφές. Γιατί από εκεί και πέρα ερχόταν το… ντελίριο!

Aston Martin Valkyrie

Και ενώ στη Mercedes ακόμη παλεύουν με την AMG One, στο Gaydon ήδη έχουν λανσάρει τη Valkyrie σχεδόν επίσημα, αφού την είδαμε να κινείται κανονικά στην πίστα του Silverstone τον Ιούλιο. Σε συνεργασία με την Red Bull Racing και πάντα με την παρέμβαση της Cosworth, η Valkyrie ήδη έχει κατακτήσει τις καρδιές των απανταχού petrolheads.

Ο V12 κινητήρας της αποδίδει 1012 ίππους ενώ μαζί με το συνολικά χαμηλό της βάρος κάνουν τη Valkyrie να εκτοξεύεται σαν πύραυλος εδάφους – εδάφους. Εμείς από τη μεριά ανυπομονούμε να τη δούμε στο WEC από το 2021…

Chevrolet Cosworth Vega

Πίσω στα ‘70s και ίσως σε ένα όχι τόσο γνωστό αυτοκίνητο, η Cosworth είχε συνεργαστεί με τη Chevrolet για την παραγωγή ενός δυνατού αμερικανικού sportscar. Ο κινητήρα με την παρέμβαση των Άγγλων απέδιδε 290 ίππους με όριο περιστροφής τις κατακόκκινες 9.000 στροφές!

Δυστυχώς το Vega είχε προβλήματα αξιοπιστίας, όχι τόσο στο κινητήριο σύνολο αλλά κυρίως εμφάνιζε βασικά προβλήματα όπως σκουριά, θέματα ασφαλείας και άλλα. Το αποτέλεσμα ήταν η Cosworth να κατασκευάσει μόλις 5.000 αντίτυπα για τις motorsport ανάγκες της Chevy. Παρ’ όλα αυτά, το Vega παραμένει, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, ένα δυνατό και ιδιαίτερα αγαπημένο αυτοκίνητο του παρελθόντος.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments