Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αποχώρησε η Citroen από το WRC.

21 Νοέ 2019

Αποχώρησε η Citroen από το WRC.

Ένας όχι και τόσο ξαφνικός θάνατος

Τίτλοι τέλους για τη γαλλική εταιρία που ανακοίνωσε την άμεση αποχώρηση της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Ήταν γεγονός ότι η Citroen Racing διένυε μεγάλη περίοδος κρίσης στη φετινή σαιζόν του 2019. Το C3 WRC έδειχνε να μην πατά καλά στις ειδικές διαδρομές, και πιο συγκεκριμένα στις χωμάτινες επιφάνειες.

Ο Ogier παραπονιόταν τακτικά πότε για έντονη υποστροφή και πότε για συνολικά αδυναμία του αυτοκινήτου να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αγώνα.

Παρ΄ όλα αυτά το C3 είχε την απαιτούμενη ταχύτητα αφού στα ασφάλτινα ράλι βρίσκονταν πολύ συχνά μέσα στις πρώτες θέσεις του αγώνα. Σίγουρα το οδηγικό ταλέντο του 6άκις παγκόσμιου πρωταθλητή έκρυβε τα προβλήματα κάτω από το χαλί αλλά ειδικά από το 2ο μισό της χρονιάς και μετά, ο Γάλλος είχε τα δημόσια ξεσπάσματα του κατηγορώντας το αυτοκίνητο και εμμέσως τη Citroen ότι δεν του παρείχε ανταγωνιστικό πακέτο για να μπορέσει να παλέψει για τον τίτλο.

Όσο για το C3, πολλοί έχουν πει ότι το ίδιο το αυτοκίνητο δεν κάνει για ράλι. Τόσο απλά! Το ψηλό κέντρο βάρους του και το γενικότερο στήσιμο που παραπέμπει σε Β-SUV δεν ήταν και η καλύτερη βάση για αγωνιστικό επιπέδου WRC. Εμείς απλώς θα πούμε ότι οι Γάλλοι σίγουρα δεν ξέχασαν να φτιάχνουν αυτοκίνητο-πρωταθλητή. Αυτό μαρτυρούν τα 8 τρόπαια τους!

Από κοντά ακολουθούσε και ο Esapekka Lappi που έπαιξε πολύ καλά, αν και απρόθυμα, το ρόλο του 2ου οδηγού. Και τον έπαιξε καλά το ρόλο γιατί από την αρχή της σαιζόν φάνηκε ότι το C3 δεν ταιριάζει στο στυλ της οδήγησης του.

Και αν κάποιοι ήλπιζαν την περασμένη εβδομάδα ότι τουλάχιστον η Citroen θα παρέμενε στο WRC μέχρι το 2022, σίγουρα οι περισσότεροι ξέραμε ότι δεν επρόκειτο να συμβεί αυτό.

Άλλωστε οι Γάλλοι είχαν αφήσει ένα παραθυράκι ανοικτό για παραμονή τους μέχρι την έλευση των υβριδικών κινητήρων το 2022, κάτι που δεν συνέβη τελικά. Η Citroen αποφάσισε, με πρόφαση την φυγή του Ogier από την ομάδα, να εγκαταλείψει από σήμερα το WRC λέγοντας ότι δεν μπορεί να βρει πρωτοκλασάτους οδηγούς για την ομάδα της. Σίγουρα, η πιθανή φυγή του Ogier στην Toyota θα άφηνε μεγάλο κενό αλλά με τόσους «άνεργους» οδηγούς να περιμένουν θα μπορούσε ίσως να βρεθεί μια λύση. Latvala, Hayden Paddon, Andreas Mikkelsen, Craig Breen ακόμη και o Elfyn Evans θα μπορούσαν να πλαισιώσουν τον Lappi που θα είχε δυνατότητα να σταθεί ακόμη και ως 1ος οδηγός κάνοντας επιτέλους το «μπαμ» που περιμένουμε από αυτόν!

Κάποιοι αισιόδοξοι λένε ότι η φυγή της Citroen ανοίγει το δρόμο για επιστροφή της Peugeot με το νέο 208. Ειδικά με την πρόσφατη παρουσίαση του 208 Rallye4 κάποιοι βιάστηκαν να πανηγυρίσουν. Η αλήθεια είναι όμως ότι οι Λέοντες δεν θα μπουν στο WRC αλλά έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στο WEC του 2021 με τη νέα κατηγορία των Hypercars. Εκεί όπου προς το παρόν έχουν δηλώσει συμμετοχή ήδη η Toyota και η Aston Martin.

Με αυτά και με αυτά, είναι η πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες που το WRC μικραίνει και δεν μας αφήνει κάποια ελπίδα αισιοδοξίας. Με μόλις 2 εργοστασιακές ομάδες και την «τίμια» M-Sport του Wilson και χωρίς κανένα άλλον κατασκευαστή να δηλώνει πρόθεση συμμετοχής, το μέλλον φαντάζει το λιγότερο δύσκολο.

Ελπίζουμε να διαψευσθούμε.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments