Menu

Ένα από τα Τελευταία Nissan Sunny GTI-R Πωλείται

Έρχονται Πρόστιμα για Ηχορύπανση και στα Αυτοκίνητα

H BMW Παρουσίασε την Έκδοση Στέισον της Σειράς 3

Το Επί Τροχών Στην Πορτογαλία...με Βροχούλα (Video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Ariel Atom AERO-P Concept

14 Σεπ 2016

Ariel Atom Aero-P Concept

κάθετη δύναμη με τη βοήθεια…ανεμιστήρων!

H Ariel Motors, γνωστή για την εξαιρετική αναλογία κιλών ανα ίππο των μοντέλων της Atom και Nomad, παρουσίασε μια ενδιαφέρουσα λύση για αύξηση της κάθετης δύναμης, χωρίς να επιβαρύνει τον συντελεστή οπισθέλκουσας του μοντέλου.

Καθώς η ιπποδύναμη αυξάνεται και το βάρος παραμένει χαμηλό, η κάθετη δύναμη που απαιτείται για να κρατήσει το όχημα στο δρόμο είναι ιδιαίτερα υψηλή. Τα κλασσικά αεροδυναμικά βοηθήματα όπως οι αεροτομές και οι εισαγωγές αέρα, λειτουργούν καλύτερα σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ λόγω της φύσης τους επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική, επιβαρύνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2.

Ενδεικτικά, στο Atom, η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνεται κατα 15% αν χρησιμοποιηθούν τα συμβατικά αεροδυναμικά βοηθήματα. Όμως η κάθετη δύναμη δεν χρειάζεται σε όλες τις στιγμές, ενώ μερικές φορές απαιτείται όταν το όχημα κινείται σε χαμηλές ταχύτητες ή είναι ακινητοποιημένο.

atom-aerop-1

Τη λύση σε όλα αυτά τα προβλήματα έρχονται να δώσουν δύο ανεμιστήρες που παίρνουν ενέργεια από μια ξεχωριστή μπαταρία και σε συνδυασμό με αεροδυναμικές ποδιές στο πάτωμα του αυτοκινήτου, χαρίζουν υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης όταν βρίσκονται σε λειτουργία. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται το φρενάρισμα, το κράτημα στις στροφές και η επιτάχυνση από στάση, χωρίς να επιβαρύνεται η κατανάλωση, οι εκπομπές ρύπων και η τελική ταχύτητα.

Ο διευθυντής της Ariel, Simon Saunders δήλωσε πως βασικός στόχος αυτόυ του πολύπλοκού project είναι η απόδοση αφού η καλύτερη πρόσφυση βοηθά στην επιτάχυνση και ιδιαίτερα από στάση. Η έμπνευση ήρθε από τα αγωνιστικά οχήματα του παρελθόντος όπως το Chaparral 2K Sucker Car (1970) του Jim Hall και το Brabham BT46B Fan Car (1978) του Gordon Murray.

Με το AERO-P ήδη παράγεται τρεις φορές περισσότερη κάθετη δύναμη σε σύγκριση με τα συμβατικά αεροδυναμικά βοηθήματα, όμως χρειάζεται ακόμη αρκετή δουλειά για να φτάσει κοντά στη γραμμή παραγωγής.

atom-aerop-2

Ένα Ariel Atom χωρίς εμπρός και πίσω αεροτομές και πτερύγια όπως το εικονιζόμενο πρωτότυπο, υπο άλλες συνθήκες θα … απογειωνόταν, όμως ο έξυπνος σχεδιασμός του νέου πατώματος με τους ανεμιστήρες που λειτουργεί σαν ηλεκτρική σκούπα, κάνει την ίδια δουλειά χωρίς τα αντίστοιχα μειονεκτήματα.

Το project υποστηρίζεται από το πρόγραμμα Innovate UK μέσω του ετήσιου διαγωνισμού R&D που διοργανώνει το Niche Vehicle Network. Δοκιμές έψουν γίνει από την Delta Motorsport ενώ στην αεροδυναμική εξέλιξη βοήθησε το ψηφιακό μοντέλο Computational Fluid Dynamics της TotalSim που χρησιμοποιείται και σε αγωνιστικά μοντέλα.

Το AERO-P εκτός από τα στοιχεία ενεργής και παθητικής αεροδυναμικής, ασχολείται με την διαχείριση του αέρα αλλά και την ψύξη σε ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα, με στόχο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Η βρετανική εταιρεία δεν θέλησε να πει περισσότερα για τις εν λόγω λύσεις, όμως σίγουρα θα δούμε τα αποτελέσματα της έρευνας να εφαρμόζονται σταδιακά στα μελλοντικά της μοντέλα.

atom-aerop-3_1200



Facebook Comments