Menu

H εντυπωσιακή McLaren Elva με 815 PS

8 υπέροχα αυτοκίνητα με χειροκίνητο σασμάν!

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Αφιέρωμα: Alfa Romeo GTV 1994-2004

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Alpina – ο Αντίπαλος του BMW M Division

12 Απρ 2019

Alpina – ο Αντίπαλος του BMW M Division

Ένα αφιέρωμα στον θρυλικό γερμανικό βελτιωτικό οίκο

 

Αλήθεια, ποιος χρειάζεται τις υπερβολικές κατασκευές του βαυαρού σπορ τμήματος της M; Εντάξει, προφανώς αυτή η τοποθέτηση είναι ακραία και αιρετική για τους περισσότερους αφού όλοι ξέρουμε ότι σε αυτοκίνητα όπως η Ε30 Μ3 και η M2 Competition όλοι πίνουμε νερό στο όνομα τους.

Και όμως υπάρχει και η Alpina. Κάπου στα μέσα των ‘60s ένας γερμανός βιοτέχνης γραφομηχανών με το περίεργο όνομα Burkard Bovensiepen αποφάσισε να αλλάξει πορεία και να ασχοληθεί με τη βελτίωση BMW κινητήρων. Αυτό που έκανε αρχικά ήταν απλό.

Καθώς τότε τα μοτέρ είχαν καρμπιρατέρ για την αναπνοή τους, έκανε το αυτονόητο, τοποθέτησε στο κινητήρα της BMW 1500 (απεικονίζεται) ένα ακόμη καρμπιρατέρ Βέμπερ.

Η βελτίωση των επιδόσεων ήταν ραγδαία! Εκτός των καρμπιρατέρ στα υπόλοιπα μοτέρ άλλαζε κυλινδροκεφαλή, πολλαπλής εισαγωγής ακόμη και στροφαλοφόρους. Σκοπός του ήταν να βγάζει τη μέγιστη ισχύ από τους κινητήρες της BMW.

Ο Burkard για να αποδείξει την ικανότητα των μετατροπών του ρίχτηκε στους αγώνες. Συμμετείχε με δική του ομάδα στο ιδιαίτερα απαιτητικό γερμανικό πρωτάθλημα GT τη δεκαετία του ’70 με τρομερά αποτελέσματα, έχοντας στις τάξεις της τον μεγάλο Niki Lauda,τον Hans Stuck αλλά και τον Jackie Ickx!

Χαρακτηριστικό ήταν ότι στον αγώνα του Νιρμπουργκρίνγκ το 1973 οι θρυλικές BMW 2002 (απεικονίζεται) είχαν τόση μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα ώστε μπήκαν στα πιτ για… να πλυθούν και να γράψουν ωραία στον τερματισμό!

Σταδιακά η Alpina έγινε ο επίσημος συνεργάτης της BMW τροποποιώντας πλέον όχι μόνο τους κινητήρες αλλά επεμβαίνοντας στις αναρτήσεις, στα φρένα ακόμη και στη σχεδίαση των αυτοκίνητων. Η γερμανική εταιρία εμπιστευόταν απόλυτα την Alpina δίνοντας της το ελεύθερο να κάνει οποιαδήποτε αλλαγή έκρινε η ίδια.

Και φυσικά ο γερμανός «βιοτέχνης» έκανε θαύματα!

Ήταν από τις πρώτες εταιρίες που κατάλαβε τη σημασία του τούρμπο και τα τοποθέτησε στα αυτοκίνητα της ενώ στα μέσα του ’80 ήταν η πρώτη που έβαλε διπλό τούρμπο στην Β7 Turbo (απεικονίζεται).

Ήταν πρωτοπόρα ακόμη και στη χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων σε αυτόματο κιβώτιο! Το 1993 εισήγαγε το Switchtronic, ένα σύστημα αλλαγής ταχυτήτων με κουμπιά στο τιμόνι για τους ανήσυχους οδηγούς. Όσο για τις επιδόσεις, η Alpina B12 5.7 Coupe του 1992 έπιανε πάνω από 300 χλμ/ώρα.

Χαρακτηριστικό κάθε μοντέλου της Alpina είναι, εκτός τις επιδόσεις και την απαράμιλλη σπορ οδηγική συμπεριφορά που την έκανε να διαφέρει από κάθε άλλη BMW, η διακριτική πολυτέλεια που έκανε τη διαφορά.

Ποιος petrolhead δεν ξέρει τις πανέμορφες ζάντες με τις οποίες είναι εξοπλισμένες όλες οι Alpina ή δεν έχει προσέξει τη χαρακτηριστική ρίγα που διατρέχει το πλάι του αυτοκινήτου;

Δυστυχώς στην χώρα μας τα μοντέλα της Alpina είναι πλέον εξαιρετικά σπάνια έως είδος προς εξαφάνιση. Τα βρίσκεις μόνο να τα οδηγά κάποιος που πραγματικά γνωρίζει την ιστορία της Alpina και ξέρει να την εκτιμά. Κατά τα άλλα κυκλοφορούν πολλές «Alpina look» σε αντιστοιχία των Μ.

Το σίγουρο είναι ένα, μήπως υπάρχει εναλλακτική τελικά στην Μ;

 

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας



Facebook Comments