Menu

Αυτό δεν χάνεται με τίποτα: ένα Audi S6 Plus V8 στο σφυρί

Αφιέρωμα: Η Alfa Romeo 6C Villa d’Este

Macan Turbo vs Audi RSQ3 vs Stelvio Quadrifoglio (video)

Ford Mustang Shelby GT500 vs Chevrolet Corvette C8 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Alfa Romeo 8C: ένα μοναδικά υπέροχο αυτοκίνητο

05 Ιαν 2020

Alfa Romeo 8C: ένα μοναδικά υπέροχο αυτοκίνητο

που λείπει από την αυτοκίνηση

Όταν η Alfa Romeo αποφάσισε να επιστρέψει στην αγορά της Βορείου Αμερικής στις αρχές του 2000 και μετά από απουσία 22 ετών, το έκανε με κρότο. Και ποιος ήταν ο καλύτερος τρόπος από το να παρουσιάσει ένα μοναδικό κουπέ σπορ αυτοκίνητο προορισμένο για πολύ λίγους; Έτσι, στην έκθεση της Φρανκφούρτης του 2003 μας έδειξε τα πρώτα δείγματα γραφής με το λανσάρισμα του concept της 8C Competizione που έμελλε να μείνει στην ιστορία ως ένας από τα σπουδαιότερα μοντέλα της Alfa.

Οι Ιταλοί κυκλοφόρησαν την 8C Competizione επίσημα το 2007 σε μια περιορισμένη παραγωγή μόλις 500 αντιγράφων, ασχέτως που είχαν δεχθεί χιλιάδες προπαραγγελίες σε εξωφρενική τιμή που ξεπερνούσε ακόμα και τα 300.000 δολάρια!

Η σχεδίαση της 8C προερχόταν από το αγωνιστικό παρελθόν της Alfa αποδίδοντας φόρο τιμής τόσο σε παλιότερα αγωνιστικά της δεκαετίας του 1950 όσο και στον μεγαλύτερο οδηγό της Formula 1, Huan Manuel Fangio. Άλλωστε είναι γνωστό οτι Alfa Romeo και motorsports πάνε μαζί!

Ο σχεδιαστής της 8C, Wolfgang Egger-αν και Γερμανός στην καταγωγή-, έδωσε τον καλύτερο του εαυτό. Το κουπέ αμάξωμα ήταν εξ΄ολοκλήρου κατασκευασμένο από carbon, κουμπωμένο σε ένα ατσαλένιο σασί χαρίζοντας στο πανέμορφο ιταλικό κουπέ πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και άψογη οδηγική συμπεριφορά. Η όλη συναρμογή του αυτοκινήτου λάμβανε χώρα στο εργοστάσιο της Maserati στη Modena, βάζοντας και αυτή το… χεράκι της σε αυτή την απίθανη petrolhead οπτασία.

Ο κινητήρας της 8C είχε δεχτεί την περιποίηση της Ferrari και της Maserati, οπότε και η επιτυχία του ήταν δεδομένη. 4,7 λίτρα – ούτε λόγος για τούρμπο εκείνη την εποχή – V8 με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και απόδοση 444 ίππων και 480 Nm ροπής με όριο περιστροφής του μοτέρ στις κατακόκκινες 7.600 στροφές/λεπτό, έδιναν στην 8C μοναδικές επιδόσεις! Τελική στα 292 χλμ και 0-100 μόλις 4.2 δευτερόλεπτα.

Όσο για το σασμάν, ήταν ένα 6-τάχυτο ημιαυτόματο έργο τέχνης τοποθετημένο πίσω από το μοτέρ, που με τη σειρά του βρισκόταν στο μπροστινό μέρος και πίσω από τον άξονα, με τη χρήση ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης να αναλαμβάνει την επικοινωνία με το πίσω μέρος της 8C. Τα paddles στην κολόνα του τιμονιού χάριζαν ατελείωτη ευχαρίστηση αφού το κιβώτιο σε άφηνε να παίξεις με όλα τα drive modes της Alfa και παράλληλα φρόντιζε για την ασφάλεια σου αν πήγαινες γυρεύοντας…

Η Alfa Romeo το 2008 κυκλοφόρησε την ανοιχτή έκδοση της 8C, Spider, με παρόμοιες επιδόσεις με το κουπέ μοντέλο, αφήνοντας όλο τον αυτοκινητικό πλανήτη με ανοικτό στόμα! Η σχεδίαση της Spider ήταν μοναδική συγκαταλέγοντάς την ανάμεσα στα ομορφότερα αυτοκίνητα της Ιστορίας. Η παραγωγή της ανοικτής έκδοσης έφτασε και αυτή μόλις τα 500 αντίτυπα, αψηφώντας τη μεγάλη ζήτηση.

Η τελευταία 8C βγήκε από την γραμμή παραγωγής το 2010 σε ανοικτή έκδοση, εκπληρώνοντας τους στόχους της στο έπακρο. Η Alfa Romeo όχι μόνο ξαναμπήκε δυναμικά στην αγορά των ΗΠΑ αλλά το κυριότερο, δημιούργησε έναν θρύλο, ένα ακόμη κόσμημα στο στέμμα της ιταλικής φίρμας. Τελικά δεν τα έκανε όλα άσχημα ο μακαρίτης Marchionne…

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments