Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα στον Walter De Silva

07 Νοέ 2015

Αφιέρωμα στον Walter De Silva

Ένας ακόμη σπουδαίος σχεδιαστής αυτοκινήτων συνταξιοδοτείται…

Ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο του automotive design, ο Walter De Silva, ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τη θέση του αρχισχεδιαστή του Volkswagen Group. Με αφορμή τη συνταξιοδότησή του, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα αφιέρωμα στον 64άχρονo σχεδιαστή ακολουθώντας την πορεία του στους σημαντικότερους σταθμούς μιας πολυετούς καριέρας.

Walter Maria de?Silva, Leiter Konzern Design

Στο τέλος του Νοέμβρη του 2015, ο Walter De Silva ολοκληρώνει τη μακροσκελή καριέρα του στο σχεδιασμό οχημάτων και αφήνει το έργο του ως σημαντική παρακαταθήκη για τους νέους σχεδιαστές. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της VW, θα συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό της εταιρείας σε συμβουλευτικό ρόλο.

Το ξεκίνημα μιας μεγάλης καριέρας

Ο Walter Maria de Silva γεννήθηκε στο Lecco της Ιταλίας το 1951. Ξεκίνησε την καριέρα του στο Centro Stile Fiat το 1972 ενώ το 1975 γίνεται μέλος του Studio R. Bonetto στο Μιλάνο. Στη συνέχεια πέρασε από το I.DE.A Institute όπου παρέμεινε από το 1979 μεχρι το 1986 ως υπεύθυνος του βιομηχανικού σχεδιασμού στα αυτοκίνητα.

Το κεφάλαιο Alfa Romeo (1986-1999)

Το 1986 ορίζεται υπεύθυνος σχεδιασμού της Alfa Romeo όπου προσφέρει τα μέγιστα στην ανανέωση της σχεδιαστικής ταυτότητα της ιταλικής φίρμας μέχρι και το 1999. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί, σχεδιάζει ένα από τα ομορφότερα σεντάν όλων των εποχών, την εικονιζόμενη Alfa Romeo 156 (1997) που έχει μείνει στην ιστορία για το διαχρονικό σχεδιασμό της. Εκεί μας χάρισε επίσης τη λιμουζίνα 166 (1998) και τη μικρομεσαία 147 (2000) που ξεχώριζαν ανάμεσα στα μοντέλα της εποχής τους. Επηρέασε επίσης σε μεγάλο βαθμό το σχεδιασμό του θηρεού της Alfa Romeo που κατά τη διάρκεια της θητείας του μεγάλωσε στα πρότυπα των πρώτων μοντέλων της ιταλικής φίρμας και έγινε σήμα κατατεθέν ολόκληρης της γκάμας της μέχρι και σήμερα.

5

Η Alfa Romeo 156 (1997) δείχνει ελκυστική μέχρι και σήμερα, 18 χρόνια μετά την παρουσίασή της.

alfaromeo147-l-437a573f71483727

Το τελευταίο project που ολοκληρώθηκε υπό την επίβλεψή του στην Alfa Romeo, ήταν η 147 που μαγνήτισε τα βλέμματα όλων στην έκθεση του Τορίνο το 2000.

Μια νέα αρχή στη Seat (1999-2002)

To 1999 ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του αφού ο Ferdinand Piëch τον επιλέγει ως αρχισχεδιαστή της Seat με στόχο να προσθέσει συναίσθημα, ζωντάνια και σπορ πνεύμα στην εταιρεία, κάτι που πέτυχε χάρη στη φιλοσοφία “auto emocion”. Η εικόνα της γκάμας της Seat άλλαξε ριζικά, ξεκινώντας με τα πρωτότυπα Salsa (2000) και Tango (2001). Ένα χαρακτηριστικό δείγμα της δουλειάς του εκεί είναι το εικονιζόμενο Seat Altea Concept (2003) που επηρέασε όλα τα μοντέλα παραγωγής που ακολούθησαν. Παράλληλα επιβλέπει το σχεδιασμό των Ibiza (2002), Cordoba (2002), Altea (2004), Toledo (2004) και León (2005).

Seat-Tango-4-KCZJ3P9WMKcar

Με το πρωτότυπο Seat Tango (2001) έδειξε το δρόμο για μια πιο σπορ και “παθιασμένη” Seat.

Seat-Altea_Concept_2003_1600x1200_wallpaper_05

Το Seat Altea Concept (2003) επηρέασε σημαντικά την εικόνα όλων των Seat παραγωγής που ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια.

Το κεφάλαιο Audi (2002-2007)

Το 2002 μεταφέρεται εσωτερικά του VW Group ως υπεύθυνος σχεδιασμού των Audi, Seat και Lamborghini. Αυτός είναι που εισάγει την ομοιόμορφη εικόνα στη γκάμα της Audi με τη χαρακτηριστική γρίλια στο εμπρός μέρος όλων των μοντέλων της και την πιο “συναισθηματική” σχεδιαστική γλώσσα. Το πρώτο δείγμα της δουλειάς του ήταν το Audi A6 (2005) ενώ επηρέασε αρκετά το σχεδιασμό των Audi Q7 (2005), Audi TT (2006) και του εικονιζόμενου Audi A5 (2007) το οποίο ο ίδιος ξεχωρίζει ως το πιο όμορφο σχέδιό του.

audi-a5-09

Το Audi A5 coupe (2007) είναι το αυτοκίνητο που ο ίδιος ξεχωρίζει ανάμεσα στις δημιουργίες του.

range

Η Audi έχει δεχθεί κριτική για την υπερβολική αισθητική ομοιογένεια των μοντέλων της, όμως βλέπουμε όλες σχεδόν οι εταιρείες ακολουθούν πλέον το παράδειγμά της.

Επικεφαλής σχεδιασμού του Volkswagen Group (2007-2015)

Το 2007 ο de Silva ορίζεται υπεύθυνος του Volkswagen Group Design και επιβλέπει όλες τις εταιρείες επιβατικών αυτοκινήτων του ομίλου: VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini και Bugatti, ορίζοντας τη νέα στρατηγική στο σχεδιασμό τους. Σε αυτόν “χρεώνεται” η εικονιζόμενη 7η γενιά του VW Golf (2012), ενός από τα σημαντικότερα μοντέλα για την εικόνα του Group, όπως και τα Up! (2011) και Polo (2008).

VW-Golf-VII-06

Η έβδομη γενιά του VW Golf (2012) που συνεχίζει την παράδοση του “βασιλιά” των μικρομεσαίων.

Από πλευράς Lamborghini, ήταν ο επικεφαλής της ομάδας που σχεδίασε το μονοθέσιο πρωτότυπο Egoista (2013) ως επετειακό μοντέλο για τα 50 χρόνια της ιταλικής εταιρείας αλλά και το παλαιότερο ρετρό πρωτότυπο-αναβίωση της Miura (2010).

lamborghini_egoista_concept_4-wide

Το πρωτότυπο Egoista (2013) με τον αφμιλεγόμενο σχεδιασμό που προκάλεσε τα αρνητικά σχόλια αρκετών συναδέλφων του, θυμίζει το πολεμικό ελικόπτερο Apache και σχεδιάστηκε για τα 50 χρόνια της Lamborghini.

Walter-de-Silva-

Ο ιταλός σχεδιαστής έχει δεχτεί αρκετά βραβεία σχεδιασμού για τη δουλειά του, μέσα στα οποία και το “Design Prize of the Federal Republic of Germany 2010” για το σχεδιασμό του A5. Έχει επίσης βραβευθεί με το “Compasso d’Oro” το 2011 ως ένας διαχρονικός πρωταγωνιστής του ιταλικού design στα 40 χρόνια της καριέρας του.

Ο CEO του VW Group, Matthias Müller αποχαιρετά τον Ιταλό με τη δήλωσή του: “O Walter de Silva αποτελεί την επιτομή της δημιουργικότητας και του ιταλικού στυλ από τη μία πλευρά, και της πληρότητας, της συστημικής προσέγγισης και της πειθαρχίας από την άλλη. Κατάφερε να εδραιώσει τη σχεδιαστική κουλτούρα και τη μεθοδολογία όλων των εταιρειών του ομίλου η οποία είναι μοναδική στον κλάδο μας. Ταυτόχρονα, ήταν η κινητήρια δύναμη για τη διατήρηση υψηλού βαθμού δημιουργικής αυτονομίας των σχεδιαστικών τμημάτων κάθε μάρκας.

VW-Designchef-Walter-de-Silva-fotoshowBigImage-978435e5-114725

Ο de Silva παρουσιάζει με δύο γρήγορα σκίτσα της μάσκας του Volkswagen Golf, τη σχέση της σχεδιαστικής ταυτότητας του χθες με το σήμερα.

buu

Bonus Υλικό: Το πρωτότυπο που σχεδίασε το 1999 για την Bugatti, στα πλαίσια διερεύνησης για αναβίωση της φίρμας με ένα ισχυρό μοντέλο που έμελλε να εξελιχθεί στη γνωστή σε όλους μας Veyron.



Facebook Comments