Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: Τα καλύτερα υπεραυτοκίνητα “πίστας”

02 Ιούλ 2016

Αφιέρωμα: Τα καλύτερα υπεραυτοκίνητα “πίστας”

τα ακριβότερα “παιχνίδια” στον κόσμο βγαίνουν από τα εργοστάσια αυτοκινήτων!

1 – Ferrari FXX (2005)

Ξεκινάμε δυναμικά με την έκδοση πίστας της Enzo που προσφέρθηκε σε 20 επιλεγμένους πελάτες της Ferrari έναντι 1,5 εκ. ευρώ (προ φόρων). Κατα τη διάρκεια της διετίας 2006-2007 χάρισε χαμόγελα και οδηγικές συγκινήσεις στους ευκατάστατους ιδιοκτήτες που την οδήγησαν σε διάφορες πίστες ανα τον κόσμο, ακολουθώντας τις συμβουλές των Michael Schumacher, Rubens Barrichello και δεχόμενοι των περιποιήσεων μιας ολοκληρωμένης ομάδας από τεχνικούς της Ferrari.

Ferrari-FXX-2005-1600-02

Η FXX φορούσε τον εξαιρετικό V12 κινητήρα 6,2 λίτρων με απόδοση 800ps και 686Nm ροπής, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν εμπνευσμένο από την F1 όπως και το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου. Οι αλλαγές στο αεροδυναμικό πακέτο χάριζαν 40% περισσότερη κάθετη δύναμη και ένα “σατανικό” look με σήμα κατατεθέν τις τέσσερις εξατμίσεις στη θέση των πίσω φωτιστικών σωμμάτων.

Ferrari-FXX_Evolution-2008-1600-04

To 2008 παρουσιάστηκε η εξελιγμένη έκδοση FXX Evolution με αυξημένη απόδοση 860ps που χάριζε στο μοντέλο επιτάχυνση 0-100km/h σε 2.5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 400km/h. Βελτιώσεις έγιναν επίσης στα κεραμικά φρένα, στο κιβώτιο ταχυτήτων, στο traction conrtol και στην αεροδυναμική που βελτιώθηκε κατα 25%.

2 – Maserati MC12 Corsa (2006)

H Maserati MC12 Corsa παρουσιάστηκε το 2006 ως μια εμπορικά διαθέσιμη έκδοση της αγωνιστκής MC12 GT1 που κέρδισε τον τίτλο στο FIA GT Manufacturers Cup 2005. Μόλις 12 οχήματα βρήκαν το δρόμο τους προς υποψήφιους πελάτες που πλήρωσαν 1 εκ. ευρώ (προ φόρων) για να τις αποκτήσουν, ενώ 3 ακόμη οχήματα κατασκευάστηκαν για δοκιμές και παρουσιάσεις. Οι τυχεροί ιδιοκτήτες οδήγησαν τα ξεχωριστά οχήματα τους σε κλειστές εκδηλώσεις που διοργανώνονταν από την Maserati.

Maserati-MC12_Corsa-2006-1600-03

Η MC12 Corsa χρησιμοποιούσε τον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6.0 λίτρων της αγωνιστικής GT1, με απόδοση 755ps (122ps περισσότερους από την “απλή” street legal MC12). Το συνολικό βάρος έφτανε τα 1.150 kg διαμορφώνοντας αναλογία 1,52kg/hp.

Maserati-MC12_Corsa-2006-1600-02

Το μοντέλο ήταν διαθέσιμο μόνο στην απόχρωση Blue Victory ενώ εκτός από το αεροδυναμικό πακέτο διέθετε Roll-bar, κεραμικά αγωνιστικά φρένα της Brembo χωρίς ABS και κιβώτιο ταχυτήτων Cambiocorsa.

3 – Pagani Zonda R (2007)

H Pagani παρουσίασε το 2007 την πιο extreme έκδοση του εκκεντρικού Zonda, με το πρόθεμα R που παρήχθει σε περιορισμένη παραγωγή 15 μονάδων έναντι 1.4 εκ. ευρώ (προ φόρων) έκαστη. Με αυτό το μοντέλο μάλιστα, η εταιρεία το 2010 σημείωσε επίδοση ρεκόρ στην πίστα Nurburgring Nordschleife με χρόνο 6 λεπτών και 47 δευτερολέπτων.

pagani zonda r front

Το Zonda R διατηρεί μόνο το 10% των μερών του Zonda μιας και όλα τα υπόλοιπα είναι νέα. Βασίζεται σε monocoque σασί από ανθρακονήματα και τιτάνιο και φορά τον V12 κινητήρα 6.0 λίτρων της AMG με απόδοση 750hp και 710Nm ροπής που συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο AMT το οποίο πραγματοποιεί αλλαγές σε μόλις 20ms. Την εικόνα συμπληρώνουν το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της Bosch Motorsport, ειδικά εξελιγμένο ABS, κεραμικά φρένα της Brembo και σφυρήλατη ανάρτηση AvionAl.

Pagani-Zonda_R-2009-1600-04

Η μακρυά ουρά του Zonda R θυμίζει τα αγωνιστικά μοντέλα που τρέχουν στους αγώνες αντοχής όπως και η επιβλητική αεροτομή και ο διαχύτης που καταλαμβάνει όλο το πλάτος του οχήματος. Χάρη στο εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο το μήκος έχει αυξηθεί στα 4886mm ενώ το συνολικό βάρος του Zonda R περιορίστηκε στα 1070 kg χάρη σε εκτενή δίαιτα. Η επιτάχυνση 0-100km/h απαιτεί 2,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 350km/h.

Pagani-Zonda_Revolucion-2013-1600-01

Το 2013 ο Horacio Pagani και η ομάδα του παρουσίασαν το “κύκνειο άσμα” της σειράς Zonda, το εικονιζόμενο Pagani Zonda Revolucion που αποτελεί μια βελτιωμένη έκδοση του Zonda R με αυξημένη απόδοση 800hp και 730Nm ροπής, φρένα της Brembo με δίσκους CCMR, διαφορετική αεροτομή με σύστημα DRS και τιμή στα 2,2 εκ. ευρώ

4 – Ferrari 599XX (2010)

Η συνέχεια του προγράμματος της Ferrari ήρθε με την έλευση της 599XX βασισμένη στην 599 GTB Fiorano με αυξημένη απόδοση 700ps από τον V12 κινητήρα, ενεργή αεροδυναμική, ανθρακονημάτινο αεροδυναμικό πακέτο και ανάρτηση SCM. Όλα αυτά, έναντι 1,3 εκ. ευρώ, αποκλειστικά για 29 τυχερούς πελάτες.

ea5c6ed035c5f8040cd9dac3a6364d9c

 Η εικονιζόμενη έκδοση 599XX Evoluzione ήρθε το 2011 με νέο αεροδυναμικό πακέτο, βελτιώσεις στη γεωμετρία, γρηγορότερο κιβώτιο ταχυτήτων με αλλαγές σε 60ms και περεταίρω αύξηση της απόδοσης του κινητήρα στους 740ps.

5 – Ferrari FXX K (2015)

Η τρίτη και τελευταία Ferrari της λίστας μας είναι η κορυφαία FXX K που παρουσιάστηκε το 2015 και αποτελεί το πιο εξελιγμένο και ταχύτερο μοντέλο που έχει βγει ποτέ από το εργοστάσιο του Maranello. Για να περάσει κάποιος μαζί της δύο απολαυστικά χρόνια θα χρειαστεί να καταβάλλει 2,5 εκ. ευρώ και να ανήκει στη λίστα των πιο πιστών και αγαπητών πελατων της Ferrari.

Ferrari-FXX_K-2015-1600-01

Ποιός κοίταξε το θεριό στα μάτια και δεν το φοβήθηκε! Ο αγωνιστικά βελτιωμένος V12 κινητήρας 6,2 λίτρων σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινήρα, αποδίδουν συνολικά 1035hp και 900Nm ροπής ενώ παρών δηλώνει και το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας KERS που βγήκε απευθείας από τα μονοθέσια της F1.

Ferrari-FXX_K-2015-1600-05

Χάρη στα ευμεγέθη ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα η κάθετη δύναμη αυξήθηκε μέχρι και 50% ενώ το όχημα φορά slick ελαστικά της Pirelli. Ανάμεσα στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα συναντάμε ηλεκτρονικό έλεγχο διαφορικού E-Diff, έλεγχο πρόσφυσης F-Trac, Racing Side Slip Angle Control και ειδικά ρυθμισμένο ABS.

6 – McLaren P1 GTR (2015)

Συνεχίζουμε με το αντίπαλο δέος της Ferrari, την εξωπραγματική McLaren P1 GTR  που παρουσιάστηκε το 2015 στη Γενεύη. Για όσους η υπερ-γρήγορη P1 δρόμου δεν ήταν αρκετή, η βρετανική εταιρεία εξέλιξε αυτό το θηρίο αποκλειστικά για χρήση σε πίστα με υβριδικό σύστημα κίνησης συνολικής απόδοσης 1000ps.

Το κόστος απόκτησής της φτάνει τα 2,5 εκ ευρώ και περιλαμβάνει την προετοιμασία και τη συμμετοχή σε αποκλειστικά events ενώ η αγορά μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόνο από ανθρώπους που είχαν ήδη στην κατοχή τους μια P1 και ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο ειδικό πρόγραμμα αγωνιστικής οδήγησης στις καλύτερες πίστες του κόσμου με μια P1 GTR (δείτε εδώ το σχετικό άρθρο μας για το McLaren GTR Driver Program)

McLaren-P1_GTR-2015-1600-01

Η πρώτη McLaren P1 GTR είναι ντυμένη στα αγωνιστικά χρώμματα της F1 GTR που έτρεξε στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans πριν από 20 χρόνια. Ζυγίζει 50 κιλά λιγότερο από την P1 παραγωγής, έχει μεγαλύτερα μετατρόχια, ενεργό αεροδυναμικό πακέτο από ανθρακονήματα με σύστημα DRS και slick ελαστικά της Pirelli.

McLaren-P1_GTR-2015-1600-03

Η θηριώδης αεροτομή ύψους 400mm, ο διαχύτης αγωνιστικού τύπου και η ευμεγεθης διπλή απόληξη της εξάτμισης από τιτάνιο κυριαρχούν στο πίσω μέρος της αγωνιστικής P1. Στο κέντρο είναι τοποθετημένος ο twin turbo V8 κινητήρας 3.8 λίτρων που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν 1000 ps.

7 – Aston Martin Vulcan (2016)

Η Vulcan αποτελεί το πιο extreme μοντέλο στην ιστορία της Aston Martin και είναι η μοναδική που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για χρήση σε πίστα. Η παραγωγή του υπεραυτοκινήτου είναι περιορισμένη σε 24 μονάδες και η τιμή του 2,3 εκ. ευρώ.

rp-vulcan-fr-21

Το πανέμορφο αμάξωμα είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και διαθέτει εξαιρετικές αναλογίες με μακρύ ρύγχος, χαμηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώμματα εμπρός, τονισμένους ώμους και καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω. Ψυχή της πανέμορφης Vulcan είναι ο κεντρικά-εμπρός τοποθετημένος V12 κινητήρας της Aston Martin, χωρητικότητας 7.0 λίτρων με απόδοση 800hp ο οποίος χαρίζει στο μοντέλο καλύτερη αναλογία κιλών ανα ίππο ακόμη και από τα αγωνιστικά της κατηγορίας GTE.

Aston_Martin-Vulcan-2016-1600-06

Τεχνολογία αιχμής από τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού που περιλαμβάνει ανθρακονημάτινο monocoque σασί, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, κεραμικά φρένα με αγωνιστικές δαγκάνες της Brembo, ρυθμισζόμενη ανάρτηση τύπου pushrod με Mutlimatic Dynamic Suspenison Spool Valve, σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Xtrac και μεταβλητό έλεγχο πρόσφυσης.

Aston Martin Vulkan Τα πιο εντυπωσιακά οπίσθια του σαλονιού

Ο Χάρης Θεοφράστου σε ένα κοντινό τετ-α-τετ με μια από τις 24 Vulcan που κατασκευάστηκαν ποτέ στην έκθεση Γενεύης του 2015. Τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώμματα στο πίσω μέρος, μοιάζουν σαν φλόγες που ξεπηδούν από το εσωτερικό του ανθρακονημάτινου αμαξώματος.

Αν σας αρέσει η οδήγηση σε πίστα, όμως θέλετε κάτι πιο “light” από πλευράς τιμής, μπορείτε να δείτε το αφιέρωμα που κάναμε σε “Αυτοκίνητα Ιδανικά για Track Days” πατώντας εδώ



Facebook Comments