Menu

Αυτή η δημοπρασία με hypercars ζαλίζει

H νέα Aston Martin DBX

Η Ford παρουσίασε τη νέα Mustang, ηλεκτρική και crossover!

Επίσημο: Νέο Audi RS Q8 με 592 hp

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα – Αυτοκίνητα ιδανικά για Track-days

11 Οκτ 2015

Αφιέρωμα – Αυτοκίνητα ιδανικά για Track-days

Διαλέγουμε για εσάς τα 5 καλύτερα street-legal αυτοκίνητα για αξέχαστες αποδράσεις στην πίστα

Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει αρκετές σπορ κατασκευές με προσανατολισμό τη γρήγορη οδήγηση σε πίστα και κοινά χαρακτηριστικά το χαμηλό βάρος και την άριστη αναλογία κιλών/ίππο.

lotus-seven-7

Η Lotus Seven μαζί με το δημιουργό της Colin Chapman έκανε την αρχή…

Ο πρώτος διδάξας ήταν ο ιδρυτής της Lotus, Colin Chapman, ο οποίος με τη Lotus Seven (1957-1972) έδωσε ένα παράδειγμα απλότητας προς όφελος της οδηγικής ευχαρίστησης. Η επιτυχία του μοντέλου συνεχίστηκε με την αγγλική εταιρεία Caterham που απέκτησε τα δικαιώματα παραγωγής του μοντέλου από το 1973, εξελίσσοντας σταδιακά τη συνταγή αλλά μένοντας πιστή στην αρχική ιδέα μέχρι και σήμερα. Εκτός της Caterham, και άλλες εταιρείες όπως η ολλανδική Donkervoort και η αγγλική Westfield έφτιαξαν τις δικές τους εκδοχές βασισμένες στα σχέδια της Lotus Seven.

Το 2001, ένα νέο μοντέλο έφερε ξανά στο προσκήνιο αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία αυτοκινήτων πίστας που οδηγικά θυμίζουν καρτ. Η αγγλική εταιρεία Ariel που ξεκίνησε με μόλις 7 υπαλλήλους, μας χάρισε το Atom, ένα εξωφρενικά γρήγορο και ελαφρύ μοντέλο που εντυπωσίασε το κοινό και τους δημοσιογράφους με τις επιδόσεις του. Το επιτυχημένο και εμπορικά παράδειγμα της Ariel ακολούθησαν έκτοτε αρκετές εταιρείες από διάφορες χώρες του πλανήτη αφού η κατασκευή ενός ελαφρού πλαισίου και η τοποθέτηση ενός ισχυρού κινητήρα μικρού κυβισμού είναι μια σχετικά έυκολη υπόθεση χωρίς την ανάγκη διάθεσης μεγάλων αρχικών κεφαλαίων (αναλογικά με την κατασκευή αυτοκινήτων διαφορετικού τύπου που απαιτεί τεράστιες επενδύσεις και χρόνο εξέλιξης).

Δείτε παρακάτω το top-5 του Επι Τροχών:

1 – Caterham Seven 620R


1 - Caterham-620R

Κινητήρας: Υπερτροφοδοτούμενος 2.0 λίτρων Duratec της Ford
Απόδοση: 310hp
0-100km/h: 2.79 δευτερόλεπτα
Τελική Ταχύτητα: 250km/h
Βάρος: 545kg
Τιμή: €67,460-€100.000

Το Caterham 620R παρουσιάστηκε το 2014 και αποτελεί την ισχυρότερη και τεχνολογικά πιο προηγμένη έκδοση του αειθαλούς μοντέλου που βρίσκεται στην παραγωγή από το 1973. Ο κινητήρας της Ford με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης αποδίδει 310 άλογα, τα οποία χαρίζουν στο πανάλαφρο αμάξωμα των 545 κιλών εκρηκτικές επιδόσεις. Στην πίστα είναι ικανό να “ντροπιάσει” αρκετά από τα δημοφιλή και πανάκριβα υπεραυτοκίνητα ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε καθημερινές συνθήκες αφού παραμένει νόμιμο για χρήση στο δρόμο. Η ρετρό εμφάνιση του roadster της Caterham είναι διαχρονική, με το βρετανικό του στυλ να μην αφήνει κανένα ασυγκίνητο. Το 620R ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στο νέο ρύγχος με τη διπλή εισαγωγή αέρα, το μεγαλύτερο μετατρόχιο εμπρός, τη νέα ρυθμιζόμενη αγωνιστική ανάρτηση και την εκτενή χρήση ανθρακονημάτων στη καμπίνα. Μπορεί η απουσία αερόσακου, παρμπρίζ, ηλεκτρονικών βοηθημάτων κ.α. να μοιάζουν εκτός εποχής, αυτά όμως τα χαρακτηριστικά μαζί με την πλούσια παράδοση και το απαράμιλλο στυλ είναι που το κάνουν μοναδικό.

 

2 – Ariel Atom 3.5R


2 - Ariel Atom 3,5R

Κινητήρας: Υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων της Honda
Απόδοση: 350hp
0-100km/h: 2.5 δευτερόλεπτα
Τελική Ταχύτητα: 250km/h
Βάρος: 549kg
Τιμή: από €72,864

Το Atom ξεκίνησε την εμπορική πορεία του το 2001 χαρίζοντας στους κατόχους του οδηγική εμπειρία πολύ κοντά σε αυτή ενός superbike με εκρητικές επιδόσεις και πλήρη απουσία παρπριζ, οροφής και θυρών. Το εμφανές σωληνωτό πλαίσιό του έχει γίνει πια σήμα κατατεθέν της εταιρείας, η οποία εξελίσει συνεχώς το μοντέλο της αμφισβητώντας τους νόμους της φυσικής. Ο δίλιτρος κινητήρας που βρίσκεται ακριβώς πίσω από τον οδηγό, είναι βγαλμένος από το Honda Type R και χάρη στην υπερτροφοδότηση αποδίδει 350hp στην πιο ισχυρή έκδοση 3.5R η οποία διαθέτει σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων. Η ανάρτηση είναι αγωνιστικού τύπου ρυθμιζόμενη, με διπλά ψαλίδια και εμφανή ελατήρια που κουμπώνουν όπως όλα κατευθείαν στο πλαίσιο. Την εικόνα συμπληρώνουν οι ανθρακονημάτινες αεροτομές προστά και πίσω και οι εισαγωγές αέρα που θυμίζουν μονοθέσιο της F1.

 

3 – Bac Mono


3 - Bac Mono

Κινητήρας: Ατμοσφαιρικός 2.5 λίτρων VVT της Mountune
Απόδοση: 305hp
0-100km/h: 2.8 δευτερόλεπτα
Τελική Ταχύτητα: 274km/h
Βάρος: 580kg
Τιμή: €167,662

Το μονοθέσιo Mono της νεοσύστατης αγγλικής εταιρείας BAC (Briggs Automotive Company), πρωτοπαρουσιάστηκε το 2011 και εξελίχθηκε με τη βοήθεια εταιρειών όπως η Cosworth (κινητήρας), Hewland (κιβώτιο ταχυτήτων), Sachs (ρυθμιζόμενη ανάρτηση pushrod), AP Racing (φρένα) και Kumho Tires (ελαστικά). Το ανθρακονημάτινο αμάξωμα είναι χτισμένο πάνω σε ένα σασί από ατσάλι, και χάρη στην εντυπωσιακή σχεδίαση, τις ιδιαίτερες αναλογίες και τα εμπνευσμένα από το DTM αεροδυναμικά βοηθήματα, κλέβει την παράσταση στους δρόμους. Το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με αλλαγές που πραγματοποιούνται σε 35 miliseconds, στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς. Το Mono είναι ότι πιο κοντά μπορει να αγοράσει κάποιος στα μονοθέσια της Formula 1, με τη θέση οδήγησης να σχεδιάζεται σύμφωνα με τα ανθρωπομετρικά στοιχεία του τυχερού κατόχου. Φέτος παρουσιάστηκε η νέα εξελιγμένη του έκδοση με ισχυρότερο κινητήρα 2.5 λίτρων απόδοσης 305hp και βελτιωμένες επιδόσεις.

 

4 – KTM X-bow GT


4 - KTM X-BOW GT
Κινητήρας: Υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος TFSI 2.0 λίτρων της Audi
Απόδοση: 285hp
0-100km/h: 4.1 δευτερόλεπτα
Τελική Ταχύτητα: 231km/h
Βάρος: 847kg
Τιμή: από €72,500

Η KTM είναι γνωστή από τις μοτοσικλέτες της, όμως από το 2007 όλοι τη γνωρίζουν και για το X-Bow, την πρώτη προσπάθειά της στο χώρο των τετράτροχων οχημάτων επιδόσεων. Το εκκεντρικό μοντέλο μοιάζει με transformer και χρησιμοποιεί ένα monocoque σασί από αλουμίνιο και ανθρακονήματα. Στην πιο πρόσφατη εκδοχή του, το X-Bow GT του 2014 απέκτησε παρμπρίζ, πόρτες και υφασμάτινη οροφή, έτσι ώστε να μην είναι απαραίτητη η χρήση κράνους από τους επιβάτες και να γίνει λίγο πιο φιλικό σε συνθήκες καθημερινής χρήσης. Ο δίλιτρος TFSI κινητήρας και το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων προέρχονται από την Audi, όμως έχουν ρυθμιστεί ανάλογα για βελτιωμένη συμπεριφορά στην πίστα. Για να σταματά με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, η KTM το εξόπλισε με φρένα της Brembo (τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω). Οι εντυπωσιακές ζάντες 18 ιντσών της BBS φορούν ελαστικά Michelin Pilot Supersport που σε συνδυασμό με τη μεγάλη κάθετη δύναμη που παράγεται χάρη στο ανασχεδιασμένο αμάξωμα του χαρίζουν εκπληκτική πρόσφυση.

 

5 – Lotus 3-Eleven


5 - Lotus 3-Eleven
Κινητήρας: V6 3.5 λίτρων της Toyota
Απόδοση: 450hp
0-100km/h: 3 δευτερόλεπτα
Τελική Ταχύτητα: 290 km/h
Βάρος: 900kg
Τιμή: €110,646 – €155,444

Από τη λίστα μας δε θα μπορούσε να λείπει ένα μοντέλο της Lotus η οποία διαχρονικα μας χαρίζει εκπληκτικά μοντέλα για τους λάτρεις του “είδους”. Η Elise και η Exige σε όλες τις κατα καιρούς εκδόσεις τους, έχουν κερδίσει το σεβασμό των gearheads ανα τον κόσμο όμως η αγγλική εταιρεία δε σταμάτησε εκεί. Η πιο extreme, ακριβή και γρήγορη Lotus όλων των εποχών παρουσιάστηκε φέτος στο Goodwood Festival of Speed και ονομάζεται 3-Eleven. Διαθέσιμη σε έκδοση δρόμου και πίστας, είναι χτισμένη πάνω σε ένα αλουμινένιο monocoque σασί ενισχυμένο από roll cage. Το όμορφα σμιλεμένο αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ένα νέο τύπο σύνθετου υλικού που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής και είναι 40% ελαφρύτερο από το fiberglass. Φυσικά το μοντέλο διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen ενώ το εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς. Η παραγωγή της 3-Eleven είναι περιορισμένη σε 311 μονάδες μέσα στο 2016.

 

Μπορεί στο άρθρο μας να παρουσιάσαμε τα 5 αγαπημένα μας οχήματα, υπάρχουν όμως και αρκετοί άλλοι άξιοι εκπρόσωποι της κατηγορίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα Donkervoort D8 GTO, Elemental RP1, Zenos E-10, Radical RXC Turbo, VUHL 05, Ginetta G40R,  Bauer CatFish (βασισμένο σε μηχανικά μέρη MX-5), Tramontana XTR, Caparo T1, Magnum MK5 κ.α.



Facebook Comments