Menu

Alfa Romeo 8C: ένα μοναδικά υπέροχο αυτοκίνητο

Η Huyndai σκέφτεται να βγάλει roadster μοντέλο

BMW M340i vs Audi S4 vs AMG E53 vs Volvo S60 Polestar (video)

Ferrari 488 Pista vs McLaren 600LT vs Alfa Romeo 4C (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: 20 χρόνια Mercedes-Benz SLK

16 Απρ 2016

Αφιέρωμα: 20 χρόνια Mercedes-Benz SLK

τα γενέθλια του compact διθέσιου roadster της Mercedes με σκληρή αναδιπλόυμενη οροφή

Μπορεί πλέον το όνομα SLK να έχει περάσει στο παρελθόν μετά την παρουσίαση της ανανεωμένης SLC (δείτε εδώ το σχετικό άρθρο μας), όμως η Mercedes-Benz γιορτάζει φέτος την άνοιξη τα 20 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του δημοφιλούς roadster που έλαβε χώρα στην έκθεση του Τορίνο το 1996. Ας δούμε λοιπόν την εξέλιξη του γερμανικού μοντέλου μέσα στα 20 χρόνια που πέρασαν, με τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά κάθε γενιάς του.

1 – R170 (1996 – 2004)

Η πρώτη γενιά της SLK σχεδιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 με στόχο να τοποθετηθεί στη γκάμα της Mercedes κάτω από την SL. Ο ανταγωνισμός του μοντέλου περιλάμβανε μοντέλα όπως η BMW Z3 και η Porsche Boxster που παρουσιάστηκαν επίσης εκείνη την περίοδο.

Το όνομα SLK προέρχεται από τα αρχικά των γερμανικών λέξεων sportlich (σπορ), leich (ελαφρύ) και und kurz (κοντό σε μήκος). Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε το 1994 στην έκθεση του Παρισιού ενώ οι πωλήσεις του μοντέλου ξεκίνησαν 2 χρόνια αργότερα, το 1996, με την παρουσίαση της έκδοσης παραγωγής.

Η SLΚ, μαζί με την A-Class ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα που υποστήριξαν την στρατηγική στροφή της Mercedes-Benz σε ένα πιο νεανικό απευθυνόμενο κοινό, μακριά από του συντηρητισμούς του παρελθόντος. Επίσης, ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στο γυναικείο κοινό, κυρίως λόγο της ελκυστικής εξωτερικής σχεδίασης, της ασφάλειας που προσέφερε η μεταλλική αναδιπλόυμενη οροφή και της φιλικότητας που παρουσίαζε στον οδηγό.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του μοντέλου που το ξεχώριζαν από τον ανταγωνισμό ήταν η μεταλλική αναδιπλόυμενη οροφή Vario-Roof η οποία άνοιγε και έκλεινε πλήρως αυτοματοποιημένα χάρη σε ένα υδραυλικό σύστημα, μέσα σε 25 δευτερόλεπτα, χαρίζοντας στην SLK τον διττό χαρακτήρα coupe και roadster. Ο χώρος αποσκευών ήταν 348 λίτρα με την οροφή κλειστή ενώ όταν αυτή αποθηκευόταν σε ένα μέρος του, η χωρητικότητα μειωνόταν στα 145 λίτρα.

Η βασική έκδοση SLK 200 κινούταν με ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.0 λίτρων απόδοσης 136hp ενώ η ισχυρότερη SLK 200 Kompresor φορούσε έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 2.3 λίτρων απόδοσης 193hp.

Τα ενισχυμένα A-Pillars σε συνδυασμό με τα roll bars πίσω από τα προσκέφαλα των επιβατών εξασφάλιζαν την ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής. Τα τριγωνικά φωτιστικά σώμματα με τις λευκές ρίγες ήταν σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων στη τότε γκάμα της γερμανικής εταιρείας.

Το 2000 ήρθε η ανανέωση της SLK με ένα ελαφρύ αισθητικό φρεσκάρισμα (νέους προφυλακτήρες, καθρέπτες με φλας και πλευρικά μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος) και διάφορες τεχνικές επεμβάσεις, όπως η προσθήκη συστήματος ευστάθειας ESP, ενισχυμένη ακαμψία, επέκταση της γκάμας των κινητήρων και νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Συνολικά από το 1996 μέχρι το 2004, άφησαν τη γραμμή παραγωγής 311.000 μοντέλα SLK πρώτης γενιάς.

Το 2001 παρουσιάστηκε η κορυφαία έκδοση SLK 32 AMG με υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα 3,2 λίτρων, απόδοσης 349hp ο οποίος συνεργαζόταν με αυτόματο κιβώτιο SpeedShift 5 σχέσεων.

2 – R171 (2004-2010)

Η δεύτερη γενιά της SLK με κωδικό R171 παρουσιάστηκε το 2004 με ιδιαίτερο σχεδιασμό ρύγχους, επηρεασμένο από την Formula 1 και το υπεραυτοκίνητο SLR.Οι διαστάσεις μεγάλωσαν σε σχέση με την πρώτη γενιά (+30mm στο μεταξόνιο, +72mm στο μήκος και +65mm στο πλάτος) ενώ παράλληλα η ακαμψία του πλαισίου ενισχύθηκε κατά 40%.

Το μοντέλο απέκτησε πλουσιότερο εξοπλισμό και πιο upmarket χαρακτήρα, ώστε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του απευθυνόμενου κοινού.

Η οροφή-σήμα κατατεθέν Vario Roof απέκτησε ταχύτερο άνοιγμα/κλείσιμο σε 22 δευτερόλεπτα ενώ το σύστημα Airscarf κρατούσε το λαιμό των επιβατών σε σωστή θερμοκρασία ακόμη και με την οροφή ανοικτή. Ταυτόχρονα ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε κατά 63 λίτρα με την οροφή ανοικτή ενώ η αεροδυναμική του αμαξώματος βελτιώθηκε κατά 3% με συντελεστή 0.32 cd και σημαντική μείωση των στροβιλισμών στο εσωτερικό χάρη σε νέο ανεμοθραύστη.

Η βασική έκδοση SLK 200 Kompressor φορούσε τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.8 λίτρων με απόδοση 161hp ενώ η ισχυρότερη έκδοση SLK 55 AMG εξοπλίστηκε με τον πανίσχυρο V8 κινητήρα 5.4 λίτρων απόδοσης 355hp με επιτάχυνση 0-100km/h σε 4.9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 249km/h χάρη στο εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Το 2007 η SLK δέχεται μικρές επεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση και βελτίωση της αποδοτικότητας των κινητήρων.

3 – R172 (2011-2016)

Η τρίτη γενιά παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση Γενεύης του 2011 και οι πωλήσεις της ξεκίνησαν την άνοιξη του ίδιου έτους. Ο σχεδιασμος εξελίχθηκε σημαντικά σε σχέση με τη δεύτερη γενιά, με τη νέα χαρακτηριστική γρίλια στο εμπρός μέρος να είναι εμφανώς επηρεασμένη από την εξωτική SLS AMG.

Η σημαντικά εξελιγμένη πανοραμική οροφή vario-roof της τρίτης γενιάς είχε μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τοκαινοτόμο σύστημα Magic Sky Control που μπορεί να αλλάξει την φωτεινότητα του τζαμιού με το πάτημα ενός κουμπιού.

Όλοι οι τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι κινητήρες έγιναν κατα 25% πιο οικονομικοί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά ενώ και πάλι ο εξοπλισμός έγινε πλουσιότερος και πληρέστερος ακολουθώντας τα σημεία των καιρών. Η βασική έκδοση SLK 200 κινούταν με τη βοήθεια ενός υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.8 λίτρων απόδοσης 181hp ενώ η κορυφαία SLK 55 AMG φορούσε το νέο ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα χωρητικότητας 5.5 λίτρων με αυξημένη απόδοση 415hp που της χαρίζει επιτάχυνση 0-100km/h σε 4.1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 250km/h.

Στο πίσω μέρος η SLK έγινε λίγο πιο “αντρική” διατηρώντας παράλληλα την γοητεία των δύο προηγούμενων γενιών και τον σπορτιφ χαρακτήρα, χάρη στον κοντό πρόβολο, τα τονισμένα φτερά και τα τραπεζοειδή φωτιστικά σώμματα σε οριζόντια διάταξη.

Συνολικά η Mercedes-Benz πούλησε περισσότερες από 670.000 SLK μέσα στα προηγούμενα 20 χρόινα ενώ η επιτυχημένη εμπορική πορεία του μοντέλου θα συνεχιστεί πια με νέο όνομα ως SLC.

4 – R173 (2016 – σήμερα) – μετονομασία σε SLC

Η νέα SLC (R173) είναι ουσιαστικά μια ανανεωμένη έκδοση της SLK (R172) με πιο ελκυστικό και αεροδυναμικό σχεδιασμό ρύγχους, που ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γερμανικής εταιρείας, αλλά και με καίριες επεμβάσεις στα “σημεία” (διαβάστε εδώ το αναλυτικό άρθρο/παρουσίαση για την SLC)

Το πίσω μέρος της SLC έγινε ακόμη πιο sexy και ποθητό, χάρη στα νέα  γραφικά στο εσωτερικό των φωτιστικών σωμμάτων και τον εμφανώς πιο σπορ προφυλακτήρα. Έτσι το διθέσιο roadster βρίσκεται στην καλύτερή του φάση, πιο λαμπερό, πολυτελές, γρήγορο και αποδοτικό από ποτέ!

 

 



Facebook Comments