Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα στον Luigi Colani

17 Σεπ 2019

Αφιέρωμα στον Luigi Colani

Ένας σχεδιαστής με αντισυμβατικό τρόπο σκέψης που ξεχώριζε από τη μάζα.

Ο Luigi Colani ήταν ένας βιομηχανικός σχεδιαστής με σημαντική και πολυετή καριέρα. Τα σχέδιά του διακρίνονται από τις οργανικές φόρμες, την εκκεντρική εμφάνιση αλλά και την εκπληκτική αεροδυναμική απόδοση. Κάποιοι βρίσκουν τα οχήματα του Colani αποκρουστικά, δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε το ότι ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους καθώς και τις καινοτομίες τους που χάρισαν στο δημιουργό πολυάριθμα βραβεία.

eudnsbdltjb8jmkeqde9

Οι περισσότεροι από εσάς θα γνωρίζετε τον Colani για τα φουτουριστικά φορτηγά του με το ιδιαίτερο παρμπρίζ και τον αεροδυναμικό σχεδιασμό.

Ο Colani γεννήθηκε το 1928 στο Βερολίνο και σπούδασε γλυπτική στην ακαδημία του Künste στο Βερολίνο και αεροδυναμική στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης στο Παρίσι. Κατά τη διάρκεια της πολυετούς καριέρας του έχει ασχοληθεί με τα νέα υλικά και την αεροδυναμική ενώ έχει σχεδιάσει σχεδόν τα πάντα, από αεροσκάφη, φορτηγά, αυτοκίνητα, τρένα, μέχρι στυλό, καρέκλες, τραπέζια, τηλεοράσεις, φωτογραφικές μηχανές, μουσικά όργανα, γλυπτά και διάφορα άλλα έπιπλα, βιομηχανικά προϊόντα και ηλεκτρικές συσκευές. Διατηρούσε σχεδιαστικό studio στο Πεκίνο και ήταν ενεργός παρά το προχωρημένο της ηλικίας του.

Σε αυτό το “Επι Τροχών” αφιέρωμα, θα ασχοληθούμε περισσότερο με τις δημιουργίες του στο χώρο των οχημάτων, αφήνοντας περισσότερο τις εικόνες να μιλήσουν, ώστε να γνωρίσετε από πρώτο χέρι τις δημιουργίες του μεγάλου αυτού σχεδιαστή.

tumblr_ll7xxffamY1qapwfro1_1280

Η Colani Alfa είναι το πρώτο sportscar που έκανε το γύρο του Nürburgring σε χρόνο κάτω των 10 λεπτών το 1957.

04-bmw-colani

Η BMW 700 του 1959 ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο με πλαστικό monocoque αμάξωμα.

colani-gt-02

Το Colani GT του 1960 ήταν το πρώτο kit car παραγωγής.

1981_Colani_2CV_Record_Car_03

Το εικονιζόμενο Colani 2CV σημείωσε εν έτη 1981, την απίστευτα χαμηλή κατανάλωση των 1.7 λίτρων ανά 100km χάρη στο αεροδυναμικό αμάξωμα που πατούσε σε μέρη του Citroen 2CV.

zylwmmq7xab78gzs02z3

To C-Form του 1968 που για πρώτη φορά έκανε χρήση αεροδυναμικού πατώματος, περίπου 10 χρόνια πριν η τεχνολογία κάνει την εμφάνισή της στους μηχανοκίνητους αγώνες ταχύτητας.

ozi9thjf2bbkpoduuprl

To Colani Frog, μια σχεδιαστική μελέτη του 1973 για τη φόρμα μιας μοτοσικλέτας που μοιάζει σύγχρονη ακόμη και σήμερα. Το 1986, μια από τις μηχανές του Colani έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στην Ιταλία.

gqim3eocyjygzwq60ddt

Ένα από τα εξωφρενικά του σχέδια για επιβατικά αεροσκάφη με οργανικό σχήμα εμπνευσμένο από το σώμα του μεγαλόδοντα, ενός προϊστορικού πρόγονου του σημερινού καρχαρία. Το εικονιζόμενο πρωτότυπο σχεδιάστηκε το 1977.

111104043621-luigi-colani-hsr-horizontal-large-gallery

Το τρένο του μέλλοντος που σχεδίασε για τη Γερμανία το 1977

luigi-colani-ferrari

H Ferrari Testa D’Oro Colani του 1989 που είχε στόχο να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας. Βασιζόταν στην Testarossa όμως το ανασχεδιασμένο φουτουριστικό αμάξωμα έμοιαζε να έχει έρθει από το μέλλον. Ο V12 κινητήρας απέδιδε 739hp και το όχημα κατάφερε να σημειώσει ταχύτητα 350km/h.

zoba1aan5vxatflcyl2m

Το πρώτο από τα διάσημα φορτηγά του, βασισμένο σε Mercedes του 1978, με την εκκεντρική σχεδίαση που του χάριζε πολύ βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση, με σημαντικά ωφέλη στην κατανάλωση. Δείτε πόσο εξωπραγματικό μοιάζει ανάμεσα στα οχήματα της εποχής του.

suisse-emex_08_front

Μια άλλη πιο σύγχρονη εκδοχή του Spitzer/Colani φορτηγού που κυκλοφορεί κανονικά στους δρόμους εδώ και αρκετά χρόνια.

trabant-colani

Ο σχεδιαστής αρέσκονταν στο να επεμβαίνει σε διάσημα σχέδια αυτοκινήτων δίνοντας τη δική του εκδοχή για το αμάξωμα. Δείτε πως άλλαξε την εμφάνιση του γνωστού Trabant από την Ανατολική Γερμανία στο μοντέλο που παρουσίασε το 2001.

1999_Colani_Vipers

Ούτε το Viper ξέφυγε από την πένα του διάσημου Γερμανού. Στα αριστερά βλέπετε την πρώτη γενιά του Dodge Viper και δεξιά δύο εκδοχές του Colani βασισμένες στο σπορ μοντέλο (1999).

th3_ford-ka

Ένα bodykit που σχεδίασε για το Ford Ka και κυκλοφόρησε το 1998 σε περιορισμένο αριθμό.

Colani_truck_2

Ένα αεροδυναμικό “σπίτι σε τροχούς” που παρουσιάστηκε το 2006, με εμφάνιση που παραπέμπει σε διαστημόπλοιο.

Άνθρωποι σαν τον Luigi Colani βοήθησαν και βοηθούν τον αδρανή αυτό κόσμο να ξεφύγει από τις νόρμες και τη συμβατικότητα, στοχεύοντας στη συνεχή πρόοδο μέσως της αμφισβήτησης και της συνεχούς εξέλιξης. Θα κλείσουμε το αφιέρωμα με μια δική του δήλωση που συνοψίζει καλύτερα την αντιμετώπισή του απέναντι στο σχεδιασμό:

“Η γή είναι στρογγυλή, όλα τα ουράνια σώματα είναι στρογγυλά και κινούνται σε κυκλικές ή ελλειπτικές τροχιές. Το ίδιο ισχύει και για το μικρόκοσμο. Ακόμη και εμείς νιώθουμε ερωτική έλξη για καμπυλωτές φόρμες στην πορεία για την αναπαραγωγή των ειδών. Γιατί λοιπόν θα πρέπει να ακολουθήσω τη λογική που τα θέλει όλα γωνιώδη; Θα συνεχίσω να κυνηγώ τη φιλοσοφία του Γαλιλέου – ο κόσμος μου είναι επίσης στρογγυλός.

luigi_colani_fla_1 Luigi_Colani_(signature).svg

Ο διάσημος σχεδιαστής έφυγε από τη ζωή στις 16 Σεπτεμβρίου σε ηλικία 91 ετών.

Facebook Comments