Menu

Αυτά είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα από την Cosworth

Μία βελτιωμένη Alfa Romeo 4C εναντίον ενός Audi RS3 (video)

Vision Mercedes Simplex

Όταν ο Hammond και ο May συνάντησαν τον Vettel (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: Land Rover Defender

10 Δεκ 2015

Αφιέρωμα: Land Rover Defender

Η ιστορία ενός από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης

Εισαγωγή

Το Defender είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη Land Rover αφού αποτελεί την κληρονομιά της με μια “καριέρα” που αριθμεί 67 χρόνια. Φέτος είναι η τελευταία χρονιά παραγωγής του, αφού από το 2016 θα ισχύσουν αυστηρότεροι νόμοι για την προστασία των πεζών και το γέρικο αμάξωμα δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να προσαρμοστεί. Έτσι, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα αφιέρωμα σε αυτό το μοντέλο που αποτελεί σταθμό για την αυτοκίνηση, το οποίο μπορεί κάποιος να συναντήσει από τα πιο απόκρυμνα μέρη του κόσμου μέχρι και τη γειτονιά του. Παρακάτω θα δούμε συνοπτικά τα σημαντικότερα σημεία της ιστορίας του δημοφιλούς μοντέλου, ξεκινώντας από το πρώτο Land Rover Series I του 1948 και φτάνοντας μέχρι το τελευταίο Defender του 2015 (με αριθμό παραγωγής 2.000.000).

90-001

Series I (1948)

Ο Maurice Wilks, μηχανικός αυτοκινήτων και αεροσκαφών, κατά τη διάρκεια των διακοπών του σε μια φάρμα στο Anglesey λίγο μετά το τέλος του ΄Β Παγκοσμίου Πολέμου, εμπνευσμένος από το Willy’s Jeep που χρησιμοποιούσε, οραματίστηκε ένα τετρακίνητο όχημα για αγροτικές εργασίες με το όνομα Land Rover.

Landrover-05-GQ-04Aug15_b_1445x878

Το πρώτο Land Rover Series I του 1948, ήταν η αρχή μιας πολυετούς επιτυχημένης καριέρας για το τετρακίνητο μοντέλο από τη Μ.Βρετανία.

Το 1948, στην έκθεση αυτοκινήτου του Amsterdam παρουσιάστηκε το τετρακίνητο πρωτότυπο Series 1 που κατασκευαζόταν από τη Rover. Το όχημα χρησιμοποιούσε ένα σιδερένιο πλαίσιο τύπου σκάλας, είχε αλουμινένιο αμάξωμα και φορούσε ένα κινητήρα 1.6 λίτρων απόδοσης 51hp που συνεργαζόταν με ένα κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων που έστελνε την κίνηση στους πίσω, ή και στους τέσσερις τροχούς (επιλεκτική τετρακίνηση). Πολύ γρήγορα η φήμη του επεκτάθηκε αφού ήταν ιδιαίτερα ικανό εκτός δρόμου και τα μεγάλα αποθέματα αλουμινίου στη μεταπολεμική περίοδο έκαναν την παραγωγή του συμφέρουσα. Οι αγρότες το λάτρεψαν επειδή μεταξύ άλλων διέθετε την προερχόμενη από τα τρακτέρ λειτουργία power take-off που του έδινε τη δυνατότητα να συνδέεται με άλλα μηχανήματα και να τα τροφοδοτεί με ενέργεια.

Μόλις σε ένα χρόνο είχαν αρχίσει οι εξαγωγές του σε 70 χώρες, ενώ οι πωλήσεις του είχαν ξεπεράσει αυτές των υπόλοιπων μοντέλων της Rover με 8.000 οχήματα το 1959 και 16.000 οχήματα το 1950! Το 1954 παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά η έκδοση pick-up με μακρύ μεταξόνιο που προσέφεραν αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες ενώ το 1956 εμφανίστηκε το πεντάθυρο station wagon που μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι και 10 επιβάτες. Το 1957, το Land Rover απέκτησε και κινητήρα diesel με απόδοση 52hp.

1011-01

Μια διαφήμιση της εποχής για το Land Rover Series I που μας παρουσιάζει Βρετανούς εξερευνητές στην Αφρική, δίπλα σε ιθαγενείς-σκλάβους. Το μοντέλο χρησιμοποιήθηκε και από το στρατό της Μ.Βρετανίας, όπως και οι μεταγενέστερες εκδόσεις του μέχρι και σήμερα.

Series II (1958)

Δέκα χρόνια μετά το πρώτο μοντέλο ήρθε η πρώτη αναβάθμιση με το Series II (και πάλι σε δύο εκδόσεις με μεταξόνιο 2.200mm και 2.800mm) που είχε φαρδύτερο αμάξωμα, καμπύλη οροφή και τα χαρακτηριστικά φουσκώματα στο προφίλ. Φορούσε έναν ισχυρότερο κινητήρα 2.25 λίτρων που απέδιδε 72hp και οι ετήσιες πωλήσεις του ξεπερνούσαν τις 30.000.

Το Series II Station Wagon είχε νέα διάταξη με θέσεις για 12 επιβάτες, και επωφελούμενο τη νομοθεσία για τα mini-bus κατάφερε να αποφύγει πολλούς φόρους. Έτσι, λόγω της πολύ οικονομικής τιμής αγοράς του έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές ενώ οι ιδιοκτήτες μπορούσαν νόμιμα να το οδηγούν και στις λεωφορειο-λωρίδες.

LAND-ROVER-SERIES-IIA-FRONT

Ένα Land Rover Series IIA του 1961 με μικρές επεμβάσεις στο αμάξωμα, πιο άνετα καθίσματα και ένα πετρελαιοκινητήρα 2.25 λίτρων.

AAd9rpO

Προς το τέλος της παραγωγής της γενιάς IIA τα φωτιστικά σώμματα μετακινήθηκαν στην τωρινή τους θέση, πάνω στα φτερά των τροχών. Τη χρονιά 1969-1970 οι πωλήσεις του Land Rover ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο ρεκόρ φτάνοντας τα 60.000 μοντέλα.

Series III (1971)

Η σειρά III έφερε μικρές αλλαγές όπως η υιοθέτηση πλαστικής γρίλιας, η εδραίωση των φωτιστικών σωμμάτων στα φτερά και η νέα γκάμα τεσσάρων κινητήρων που για πρώτη φορά περιλάμβανε και έναν V8 της Rover χωρητικότητας 3.5 λίτρων με απόδοση 91hp. Το 1976, το υπ’αριθμόν 1.000.000 μοντέλο Land Rover βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Η γενιά III σταδιακά απέκτησε συγχρονιζέ κιβώτιο έξι σχέσεων και πλαστικό ταμπλό στο εσωτερικό.

AAd9eEj

Συνολικά κατασκευάστηκαν 440.000 Land Rover Series III από το 1971 μέχρι το 1985 που σταμάτησε η παραγωγή τους. Παράλληλα, η εμπορική επιτυχία του Range Rover δημιουργεί τις συνθήκες για την ίδρυση της Land Rover το 1978 ως ξεχωριστή εταιρεία, υπό τον έλεγχο του ομίλου British Leyland.

seriesIIImodelsposter

Μερικά παραδείγματα των πολλών χρήσεων του Series II. Χάρη στο ευέλικτο πλαίσιο τύπου σκάλας, το τετρακίνητο μοντέλο προσφερόταν σε μια πληθώρα στυλ αμαξώματος από την εταιρεία ενώ ήταν και ιδανικό για υπερκατασκευές κάθε είδους.

90 και 110 (1983)

Μια ακόμη αναβάθμιση στη σειρά των Land Rover ήρθε το 1983 με το τετράπορτο 110 (μακρύ μεταξόνιο) και το δίπορτο 90 (κοντό μεταξόνιο). Η σημαντικότερη αλλαγή στη νέα γενιά, ήταν η αντικατάσταση των αναρτήσεων φύλλων σούστας που χρησιμοποιούνταν στα παλαιότερα μοντέλα, με πιο μοντέρνα ελατήρια, κάτι που προσέφερε βελτιωμένη άνεση και συμπεριφορά στο δρόμο.

AAd9pky

Ένα “κοντό” pick-up Ninety (90) με τη χαρακτηριστική λευκή οροφή

lrover29sm

Το Land Rover 110 όπως και οι πρόγονοί του, χρησιμοποιήθηκε ως αγροτικό, όχημα μεταφοράς προσωπικού, όχημα για σαφάρι και για διάφορες άλλες αποστολές παντώς εδάφους.

Από το 1984 χρησιμοποιήθηκε και ένας ανανεωμένος κινητήρας 2.5 λίτρων με τεχνολογία έγχυσης καυσίμου (fuel injection) και απόδοση 68hp. Τα 90 και 110 διέθεταν επίσης ανασχεδιασμένο εσωτερικό, μόνιμη τετρακίνηση, κεντρικό κλείδωμα διαφορικού, μονοκόμματο παρμπριζ και βελτιωμένη εξωτερική εμφάνιση. Μια τρίτη έκδοση με ακόμη μεγαλύτερο μεταξόνιο, η 113, ήρθε να προστεθεί μετά από λίγο στη γκάμα, ενώ αργότερα μετονομάστηκε σε Land Rover 130. Τα τετράπορτα Country Station Wagons που πατούσαν στο μεγαλύτερο μεταξόνιο, διέθεταν ακόμη πιο άνετα καθίσματα και πιο πλούσιο εξοπλισμό με κασετόφωνο, κάτι που τα έκανε κατάλληλα για οικογένειες.

AAd9eEp

Το τετράπορτο Land Rover 130 με αμάξωμα σε στυλ high capacity pick-up και μαλακό κάλυμα καρότσας.

Defender (1990)

Το 1990, ήρθε η αλλαγή στην ονομασία ώστε το μοντέλο να ξεχωρίζει καλύτερα από το Discovery που μόλις είχε παρουσιαστεί. Το Defender φόρεσε επίσης τον κινητήρα 200TDI turbodiesel απόδοσης 107hp από το Discovery, και για πρώτη φορά έγινε φιλικό σε οδήγηση με μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, ενώ παράλληλα βελτιώθηκε σημαντικά η δυνατότητα ρυμούλκησης.

Το 1994 η BMW εξαγοράζει τη Land Rover και κάνει πρεμιέρα στο Defender ο νέος κινητήρας 300TDI με απόδοση 113hp. Το 1998, η νομοθεσία για τους ρύπους ανάγκασε τη εταιρεία να αντικαταστήσει τον κινητήρα του Defender με έναν πεντακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα TD5 και παράλληλα να το εξοπλίσει με διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου.

land-rover-defender-90-[4924]

Το 2007 οι ακόμα αυστηρότερη νομοθεσία ρύπων έφερε επιπλέον αλλαγές με τη βοήθεια της Ford που είχε τον έλεγχο της εταιρείας ήδη από το 2000. Το Defender φόρεσε τον κινητήρα DuraTorq 2.4 λίτρων του Ford Transit με απόδοση 122hp και 300Nm ροπής, ενώ δανείστηκε και διάφορα άλλα μηχανικά του μέρη. Απέκτησε επίσης πολύ πιο σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό χάρη στο ταμπλό του Discovery 3. Οι πλάγια τοποθετημένες θέσεις του μοντέλου με το μακρύ μεταξόνιο αντικαταστάθηκαν με συμβατική διάταξη καθισμάτων λόγω περιορισμών ασφαλείας που έθετε η νομοθεσία.

To 2008 ο ινδικός κολοσσός Tata Motors εξαγόρασε την Land Rover από τη Ford (παράλληλα με την εξαγορά της Jaguar).

Το 2012 ήρθε η τελευταία αλλαγή κινητήρα στο παλιό καλό Defender με έναν τετρακύλινδρο χωρητικότητας 2.2 λίτρων και προδιαγραφών Euro 5, που προερχόταν επίσης από τη Ford και είχε την ίδια απόδοση και ροπή με το απερχόμενο σύνολο.

Το Defender, επιλέγεται ακόμη και σήμερα από αρκετούς λάτρεις της περιπέτειας και της εκτός δρόμου οδήγησης. Η απλότητα στην κατασκευή, η αξιοπιστία και ο old-school χαρακτήρας, είναι μερικά στοιχεία που δύσκολα βρίσκει κάποιος στα σύγχρονα εκτός δρόμου οχήματα.

Def3

Οι επεμβάσεις στο εσωτερικό που ήρθαν με την ανανέωση του 2007 ήταν παραπάνω από καλοδεχούμενες αφού εξυγχρόνισαν το μοντέλο και το έκαναν πιο φιλικό στη χρήση.

Land_Rover-Defender_SVX_2008_1600x1200_wallpaper_08

Η εικονιζόμενη επετειακή έκδοση Defender SVX (δεξιά) παρουσιάστηκε το 2008 με αφορμή τα 60α γενέθλια του μοντέλου (στα αριστερά βλέπετε ένα Land Rover Series I).

EMR_BPO_060114defender_01

To 2015 είναι η τελευταία χρονιά παραγωγής του δημοφιλούς μοντέλου και για αυτό το λόγο η Land Rover παρουσιάζει διάφορες ειδικές εκδόσεις όπως οι Autobiography,Heritage και Adventure που βλέπετε στη φωτογραφία.

Land_Rover-Defender_2.000.000_2015_1600x1200_wallpaper_01

Το Defender με αριθμό παραγωγής 2.000.000, είναι μια μοναδική έκδοση του μοντέλου που θα δημοπρατηθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Defender-body-styles

Όλες οι εκδόσεις αμαξώματος των σημερινών Defender 90, 110 και 1130 σε μια φωτογραφία.

Το ριζικά ανασχεδιασμένο Defender (2018)

Η νέα οικογένεια Defender θα παρουσιαστεί το 2018 και θα αποτελείται από 5 διαφορετικά είδη αμαξώματος. Δύο δίπορτα μοντέλα, ένα τετράπορτο με μακρύ μεταξόνιο και δύο pick-up (με δύο και τέσσερις πόρτες). Έτσι θα καλυφθεί το μέσον της γκάμας της Land Rover με τα πολυτελή Range Rover στην κορυφή και το πρακτικό Discovery στη βάση.

Η εταιρεία στοχεύει σε 100.000 ετήσιες πωλήσεις, έναν αρκετά μεγαλύτερο αριθμό σε σύγκριση με τη φετινή επίδοση των 10.000 Defender. Το νέο μοντέλο θα θυσιάσει ένα μικρό μέρος του σκληροτράχηλου χαρακτήρα του στο βωμό της εμπορικότητας, παραμένοντας όμως ικανότατο σε εκτός δρόμου διαδρομές και με αισθητική που θα παραπέμπει άμεσα στο εικονικό σχήμα του σημερινού Defender.

Στελέγχη της εταιρείας παρομοιάζουν το νέο Defender με το  Jeep Wrangler και το πως έχει εξελιχθεί με την πάροδο των ετών σε ένα πιο σύγχρονο και φιλικό σε καθημερινή χρήση όχημα, διατηρώντας όμως και ένα μεγάλο μέρος του αρχικού χαρακτήρα.

Land_Rover-DC100_Sport_Concept_2011_1600x1200_wallpaper_01

Το πρωτότυπο DC100 που παρουσιάστηκε το 2011, αν και ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό σχεδιαστικά, φαίνεται πως δεν ικανοποίησε αρκετά τη διοίκηση της Land Rover που παρά τα αρχικά της σχέδια δεν θα παρουσιάσει έκδοση παραγωγής του. Το Defender του 2018 θα έχει ριζικά διαφορετική σχεδίαση από τη φουτουριστική πρόταση της φωτογραφίας και θα θυμίζει σε μεγαλύτερο βαθμό το κλασσικό μοντέλο.

Landrover-hp-GQ-04Aug15_rex_b_1083x658

Η Marilyn Monroe μέσα σε ένα Land Rover Series III του 1957. Αρκετές διάσημες προσωπικότητες από το χώρο της πολιτικής, της μόδας και της μουσικής είναι γνωστοί κάτοχοι κάποιου Land Rover Series I, II, II και Defender. Ανάμεσα τους η βασιλική οικογένεια της Μ.Βρετανίας, ο Fidel Castro, ο Winston Churchill, οι Queen, o Ralph Lauren, ο Paul Mccartney, ο Sean Connery, o Michael Jordan, ο Sylvester Stalone, ο Bryan Adams, η Oprah Winfrey, ο Jim Carrey και πολλοί άλλοι



Facebook Comments