Menu

12 Άγνωστες Πτυχές της Lamborghini!

“2020: Η Οδύσσεια του Οχήματος” (Poll #2)

Bentley Continental GT Number 9 by Mulliner – Σπάνια εξ ορισμού

Ο Chris Harris και η Porshce 919 Hybrid! (Video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα στο Dodge Viper

21 Φεβρουάριος 2015

Αφιέρωμα στο Dodge Viper

Η ιστορία του αμερικανικού supercar με τον θηριώδη V10 κινητήρα

Με αφορμή την επερχόμενη παύση της παραγωγής του Dodge Viper στο τέλος του 2016, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα Επι-Τροχών αφιέρωμα στον αμερικανικό υπεραυτοκίνητο που από τη δεκαετία του ’90 είχε σημαντική “παρουσία” στις αφίσες των παιδικών δωματίων, στα ηλεκτρονικά παιχνίδια αλλά και στα όνειρα των gearheads όλου του κόσμου.

dodge_viper_history

Ένα διάγραμμα για τις γενιές του Viper από το 1992 μέχρι και σήμερα. Δείτε παρακάτω την αναλυτική παρουσίαση τους.

Πρωτότυπο (1989)

1989 Dodge Viper RT/10 Concept

Το πρώτο Viper παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 1989

Όλα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1989 στην έκθεση του Detroit με την παρουσίαση του Viper σε μορφή πρωτοτύπου. Μια ομάδα 84 μηχανικών με τη βοήθεια του Carroll Shelby, σχεδίασαν και κατασκεύασαν αυτό το εντυπωσιακό όχημα. Ο V10 κινητήρας τοποθετήθηκε εμπρός, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και ένα πλαίσιο τύπου σκάλας να συμπληρώνει τη σπαρτιάτικη λογική του πρωτοτύπου που είχε ως πηγή έμπνευσης την AC Cobra. Το κοινό έδειξε να εντυπωσιάζεται από την εξωτερική εμφάνιση της “οχιάς” που άγγιζε τα όρια της υπερβολής με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και το ιδιαίτερα μακρύ ρύγχος.

Το Viper ήταν το ακραίο αυτοκίνητο που χρειαζόταν εκείνη την περίοδο η Chrysler στην κατα τα άλλα βαρετή γκάμα της με τα αδιάφορα αισθητικά μοντέλα έτσι ώστε να βελτιώσει την εικόνα της.

Πρώτη γενιά – Phase I SR (1992-1996)

dodge-viper-rt-10-desktop-wallpapers-2

Η πρώτη γενιά σε μορφή παραγωγής διατήρησε τον εντυπωσιακό σχεδιασμό του πρωτοτύπου. Χαρακτηριστικό είναι ότι μετά από τόσα χρόνια συνεχίζει μέχρι και σήμερα να δείχνει ελκυστικό.

Το μοντέλο παραγωγής ήρθε τρία χρόνια μετά, το 1992, και για καλή μας τύχη δεν διέφερε σημαντικά από το πρωτότυπο. Η έλλειψη οροφής και παραθύρων, οι απολήξεις της εξάτμισης στο πλάι, το μονοκόμματο καπό (που παραμένει το μεγαλύτερο μέρος αμαξώματος σε αυτοκίνητο παραγωγής), τα χαρακτηριστικά “κοψίματα” στο προφίλ και οι τριάκτινες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών παρέμειναν σχεδόν αναλλοίωτα. Η πρακτικότητα δεν ήταν μέσα στις προδιαγραφές του μοντέλου που είχε στόχο τη γνήσια οδηγική απόλαυση και το συνδυασμό της ωμής δύναμης με τον σπαρτιάτικο χαρακτήρα.

Ο θηριώδης V10 κινητήρας χωρητικότητας 8.0 λίτρων που φορούσε το μοντέλο παραγωγής αναπτύχθηκε από την Lamborghini η οποία βρισκόταν τότε υπο τον έλεγχο της Chrysler. Απέδιδε 400hp και είχε ροπή 630Nm, νούμερα ιδιαίτερα υψηλά για την εποχή.  Ένα χειροκίνητο κιβωτίο έξι σχέσεων έστελνε τη δύναμη στους πίσω τροχούς. Η επιτάχυνση 0-100km/h απαιτούσε 4,4 δευτερόλεπτα και η (θεωρητική) τελική ταχύτητα έφτανε τα 290km/h.

Το Viper είχε φρένα 13 ιντσών εμπρός και 12 ιντσών πίσω, δεν ήταν εξοπλισμένο με ABS ενώ η ανάρτηση του ήταν ανεξάρτητη με τα αμορτισερ να κουμπώνουν κατευθείαν πάνω στο “παλαιού τύπου” σωληνωτό πλαίσιο από ατσάλι. Το μοντέλο οδηγικά δε συγχωρούσε λάθη, αφού μικρό μεταξόνιο σε συνδυασμό με τις σκληρές αναρτήσεις και την έλλειψη ηλεκτρονικών βοηθημάτων το έκαναν δύστροπο στο όριο με κακό κράτημα στις στροφές όπου συνήθως έμπαινε με πλαγιολισθήσεις

Πρώτη Γενιά – Phase II SR (1996-2002)

unforgettable-1990-cars-dodge-viper-gts-rear

Η κλειστή έκδοση GTS του 1996 σχεδιάστηκε στα πρότυπα της Cobra Daytona Coupe με τη sexy διαμόρφωση του πίσω μέρους να δίνει άλλον αέρα στο Viper.

Το 1996 ήρθε η ανανεωμένη έκδοση Phase II SR με σημαντικές αναβαθμίσεις και την προσθήκη της έκδοσης GTS με κλειστό coupe αμάξωμα και του RT/10 Roadster.

Η έκδοση GTS απέκτησε οροφή, πλαινά παράθυρα, αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, χερούλια στις πόρτες και air condition. Ο κινητήρας απέκτησε 50 επιπλέον ίππους (συνολική απόδοση 450hp) και το πλαίσιο έγινε ελαφρύτερο με την ανάρτηση να αποκτά αλουμινένιες συνδέσεις και την εξάτμιση να “μετακομίζει” στο πίσω μέρος με βελτίωση και στον ήχο. Η ανοικτή έκδοση RT/10 Roadster απέδιδε πλέον 415hp και απέκτησε αφαιρούμενη υφασμάτινη οροφή και τα υπόλοιπα καλούδια.

Viper_interior_1500

Παρόλες τις βελτιώσεις το μοντέλο συνέχισε να δέχεται αρνητικές κριτικές για την οδηγική συμπεριφορά του και την κακή ποιότητα κατασκευής.

Το 1999 ήρθε το πακέτο ACR που στόχευε σε καλύτερη απόδοση στην πίστα και περιλάμβανε ζάντες 18 ιντσών BBS, αμορτισερ Koni, νέο φίλτρο αέρα και αύξηση της απόδοσης στους 460hp. Το 2001 όλα τα Viper απέκτησαν ABS και το 2002 ήρθε η τελευταία έκδοση για την γερασμένη πια πρώτη γενιά του μοντέλου.

Δεύτερη Γενιά – Phase I ZB (2003-2008)

viper (1)

Η πλήρως ανασχεδιασμένη δεύτερη γενιά του Dodge Viper που πρωτοείδαμε το 2003.

Το 2003 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του Dodge Viper με κωδικό ΖΒ Ι, με βελτιώσεις σε απόδοση και πρακτικότητα, παραμένοντας όμως πιστή στο πνεύμα του προκατόχου της. Σχεδιαστικά το νέο μοντέλο ήταν αρκετά επιθετικό και εξωτικό όμως δεν έκανε την ίδια εντύπωση με την πρώτη γενιά. Το παρμπρίζ μετατοπίστηκε προς τα εμπρός και το μεταξόνιο μεγάλωσε ελαφρώς μαζί με τις πόρτες, προς όφελος της πρακτικότητας. Χάρη στη νέα διαμόρφωση του εμπρός μέρους βελτιώθηκε η αεροδυναμική με το καπό να μικραίνει σε μέγεθος με συμβατικό πλεον άνοιγμα.

2010 Dodge Viper SRT10 interior in two-tone black and medium sla

Σημαντική αναβάθμιση είχαμε στο εσωτερικό με υλικά καλύτερης ποιότητας και την κεντρική κονσόλα προσανατολισμένη στον οδηγό. Η νέα υφασμάτινη οροφή βελτίωσε σημαντικά την πρακτικότητα του Viper σε καθημερινή χρήση.

Ο βελτιωμένος V10 κινητήρας χωρητικότητας 8.3 λίτρων είχε πλέον απόδοση 500hp και 712Nm ροπής. Το σασί μάκρυνε και έγινε αρκετά πιο άκαμπτο. Χάρη στο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, η δεύτερη γενιά του Viper ολοκλήρωνε την επιτάχυνση 0-100km/h σε 4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 300km/h. Οι ζάντες 19 ιντσών πίσω με λάστιχα 345/30 ZR19 ήταν οι μεγαλύτερης διάστασεις τροχοί σε μοντέλο παραγωγής στις Η.Π.Α.

Dodge-Viper_SRT10_Coupe_2005_1600x1200_wallpaper_06

Η κλειστή έκδοση του Viper SRT-10 ήρθε το 2006 με ανασχεδιασμένο πίσω μέρος.

Το 2006 ήρθε η ώρα για την coupe έκδοση της δεύτερης γενιάς. Το SRT-10 Coupe είχε απόδοση 510hp και 725Nm ροπής. Η βελτιωμένη κάθετη δύναμη και η ακαμψία (λόγω οροφής) του χάριζαν καλύτερο κράτημα και σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες σε σχέση με το Roadster. Έγινε επίσης πιο φιλικό στην οδήγηση με το πίσω μέρος να υπακούει καλύτερα και να μην προσπαθεί συνεχώς να “σκοτώσει” τον οδηγό στο βαθμό που το έκανε η πρώτη γενιά.

Δεύτερη Γενιά – Phase IΙ ZB (2008-2010)

Dodge-Viper_SRT10_Roadster_2008_1600x1200_wallpaper_01

Η έκδοση του 2008 με τον αναβαθμισμένο κινητήρα ξεχωρίζει αισθητικά από το ανασχεδιασμένο καπό.

To 2008 είχαμε την παρουσίαση της αναβαθμισμένης έκδοσης με κωδικό Phase II ZB που φορούσε τον V10 κινητήρα με αύξηση χωρητικότητας στα 8.4 λίτρα που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την McLaren Automotive. Η απόδοση έφτασε πλέον τους 600hp και η ροπή τα 760Nm. Οι επιδόσεις ήταν επίσης βελτιωμένες χάρη στη μεγαλύτερη ισχύ και το νέο εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, με την επιτάχυνση 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 3,6 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 325km/h.Η οδηγική συμπεριφορά επωφελήθηκε και από το νέο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα, την ανασχεδιασμένη ανάρτηση και τα καινούρια ελαστικά της Michelin.

dodge_viper_acr_by_thecarloos

Η ισχυρότερη έκδοση της δεύτερης γενιάς ACR-X έκανε το γύρο του Nurburgring Nordschleife στον εντυπωσιακό χρόνο 7:03

Το 2010 η παραγωγή των Viper σταμάτησε και πολλοί θεώρησαν ότι ήρθε το οριστικό τέλος για το μοντέλο. Παρόλα αυτά η νέα διοίκηση του FCA Group έδωσε νέα πνοή στην “Οχιά” με μια ολοκαίνουρια τρίτη γενιά να παρουσιάζεται το 2012.

Τρίτη Γενιά – VX (2013-σήμερα)

Dodge-SRT_Viper_GTS_2013_1600x1200_wallpaper_01

Το Viper επέστρεψε στις ρίζες του χάρη στην εξωτική εμφάνιση της τελευταίας γενιάς. Παρόλα αυτά το σημερινό μοντέλο είναι πολύ πιο φιλικό στην οδήγηση με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Η τρίτη και πιο πρόσφατη γενιά του Viper παρουσιάστηκε το 2012 στην έκθεση της Νέας Υόρκης με πλήρως ανασχεδιασμένο αμάξωμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο. Οι εξωτικές αναλογίες φέρνουν στο μυαλό την πρώτη γενιά και οι σεξυ καμπύλες τονίζουν το μυώδη χαρακτήρα του μοντέλου. Το ρύγχος έχει μεγαλώσει

Ο ατμοσφαιρικός αλουμινένιος V10 κινητήρας αποδίδει 640hp μπαίνοντας στα λημέρια των supercars με ροπή που φτάνει τα 813Nm! χαρίζοντας στο μοντέλο εκρηκτικές επιδόσεις σε συνεργασία με το νέο εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με κοντύτερη κλιμάκωση. Η επιτάχυνση 0-100km/h απαιτεί 2,96 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 330km/h. Η στρεπτική ακαμψία έχει βελτιωθεί κατα 50% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ενώ έχει προστεθεί ESC (ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας), Traction Control και anti-lock φρένα με ABS. Τα φρένα είναι της Brembo με τετραπίστονες αλουμινένιες δαγκάνες και οι αναρτήσεις είναι πλέον ρυθμιζόμενες για δρόμο η πίστα με ελατήρια από την Bilstein.

Η Dodge, στην προσπάθειά της να κάνει το μοντέλο πιο ελκυστικό στους αγοραστές, προσφέρει από φέτος άπειρες επιλογές εξατομίκευσης που περιλαμβάνουν 8.000 διαφορετικα χρώματα, 24.000 διαφορετικές ρίγες, 10 ζάντες, 16 επιλογές εσωτερικού, 6 αεροδυναμικά πακέτα και μεγάλο κατάλογο εξοπλισμού που ανεβάζουν τους συνδυασμούς συνολικά σε 25 εκατομμύρια. Οι αγοραστές με την παραγγελία θα λάβουν ένα πιστό αντίγραφο σε κλίμακα 1:18 για να επιβεβαιώσουν ή να αλλάξουν την τελική τους επιλογή. Μπορείτε και εσείς να παίξετε με του συνδυασμούς και να φτιάξετε το δικό σας Viper GTC εδώ: http://www.drivesrt.com/viper/

Dodge-SRT_Viper_GTS_2013_1600x1200_wallpaper_33

Το εσωτερικό του πιο πρόσφατου Viper δε θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν χάρη στην υψηλή ποιότητα συναρμογής και τον σύγχρονο σχεδιασμό του. Τελικά η εμπλοκή της Fiat μέσω του FCA Group έκανε πολύ καλό στην εικόνα της Chrysler.

501967

Φέτος, η Dodge παρουσιάζει την πιο ισχυρή έκδοση του Viper προορισμένη για πίστα αλλά νόμιμη και για χρήση στο δρόμο. Το Viper ACR διαθέτει νέο αεροδυναμικό πακέτο, εξελιγμένα φρένα της Brembo και σκληρότερες αναρτήσεις.

Η έντονη φημολογία για την παύση της παραγωγής του Dodge Viper ήρθε να επιβεβαιωθεί από το FCA Group αφού και η πρόσφατη σημαντική έκπτωση στην τιμή του δεν κατάφερε να τονώσει τις πωλήσεις του. Μπορεί ο Sergio Marchione να επένδυσε στη νέα γενιά όμως ο εσωτερικός ανταγωνισμός από το ισχυρότερο και φθηνότερο Dodge Challenger SRT Hellcat αλλά και η τάση για μείωση του κυβισμού των κινητήρων και υπερτροφοδότησης έχουν μετατρέψει το άλλοτε κόσμημα του αμερικανικού κολοσσού σε “δεινόσαυρο” που δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα.

Συνολικά από το 1992 μέχρι και το 2015 οι πωλήσεις του Viper έχουν φτάσει τις 30.000 μονάδες, ένας όχι και τόσο ψηλός αριθμός αν σκεφτούμε ότι αντίστοιχα η Chevrolet πούλησε 27.000 Corvette μόνο μέσα στο 2014. Μπορεί λοιπόν το μέλλον της τελευταίας γενιάς αλλά και του V10 κινητήρα της Dodge να είναι αβέβαιο, όμως παραμένει ένα ονειρικό και ποθητό αυτοκίνητο.

viper-gallery-21

Ο θηριώδης V10 κινητήρας της τρίτης γενιάς (2013) με χωρητικότητα 8.4 λίτρων που παραπέμπει σε φορτηγό, απόδοση 640hp και 813Nm ροπής.

viper-hero

Μπορεί το εικονικό μοντέλο να πλησιάζει στη δύση της καριέρας του όμως εμείς απολαμβάνουμε τις όμορφες φωτογραφίες του και ελπίζουμε άποια στιγμή να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του!

Τέλος, δείτε σε ένα ενδιαφέρον βίντεο τις εγκαταστάσεις που παράγεται το Viper από το 1995 μέχρι και σήμερα:

 

Facebook Comments