Menu

Αυτά είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα από την Cosworth

Μία βελτιωμένη Alfa Romeo 4C εναντίον ενός Audi RS3 (video)

Vision Mercedes Simplex

Όταν ο Hammond και ο May συνάντησαν τον Vettel (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: Citroen SM

04 Οκτ 2016

Αφιέρωμα: Citroen SM

το γαλλικό Gran Tourer του ’70 που άφησε εποχή

Η Citroen SM ήταν ένα μοναδικό αυτοκίνητο που παρήχθει μεταξύ 1970-1975, και συνδύαζε ξεχωριστή αισθητική, προηγμένη τεχνολογία, επιδόσεις και πολυτέλεια.

citroen-sm-2

Τι και αν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο σαλόνι της Γενεύης το 1970, οι διαχρονικές γραμμές στο προφίλ της Citroen SM κλέβουν καρδιές ακόμη και σήμερα…

Όλα ξεκίνησαν το 1961 με το “project S” της Citroën, που είχε ως στόχο την κατασκευή ενός σπορ αυτοκινήτου βασισμένο στην DS, το οποίο θα συνέβαλλε στη δημιουργία μιας πιο premium εικόνας για τη γαλλική εταιρεία.

To 1968, μετά και από την εξαγορά της Maserati, βρέθηκε ο κατάλληλος κινητήρας για το Gran Tourer που θα εξοπλιζόταν και με την υδροπνευματική ανάρτηση της DS.

Υπεύθυνος για το σχεδιασμό της SM ήταν ο Robert Opron, που στο παρελθόν είχε ασχοληθεί με το σχεδιασμό αεροσκαφών και είχε την απαιτούμενη εμπειρία για να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα αεροδυναμικό αμάξωμα με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.26 cd, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό την γοητεία της DS.

citroen-sm-1972-1600-01

Χάρη στην αεροδυναμική σχεδίαση, τον ισχυρό κινητήρα και την υδραυλική ανάρτηση που άλλαζε ύψος, η SM μπορούσε να ταξιδεύει με σταθερότητα άνεση διατηρώντας ταχύτητες 200km/h για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ο V6 κινητήρας 2.7 λίτρων της Maserati (C114) με απόδοση 170hp, ήταν τοποθετημένος πίσω από τον εμπρός άξονα και συνεργαζόταν με ένα μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων το οποίο έστελνε την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Στην εποχή της, η SM ήταν το ταχύτερο και ισχυρότερο προσθιοκίνητο όχημα παραγωγής με τελική ταχύτητα 220km/h.

Αργότερα, το μοντέλο προσφέρθηκε και με μια υπερκυβισμένη έκδοση του V6 κινητήρα με χωρητικότητα 3.0 λίτρων και απόδοση 190hp η οποία συνδυαζόταν αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο Borg Warner 3 σχέσεων.

citroen-sm-06

Στο πίσω μέρος του coupe, ξεχώριζαν οι καλυμένοι τροχοί και η στενή κατάληξη της ουράς με τα δύο πτερύγια από ατσάλι πάνω από τα φωτιστικά σώμματα

Μια από τις σημαντικότερες τεχνολογικές καινοτομίες της SM, ήταν το υδραυλικό τιμόνι με μεταβλητή υποβοήθηση που προσέφερε ελαφρύτερη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης κατα το παρκάρισμα και σκληρότερη αίσθηση στον αυτοκινητόδρομο.

Σύμφωνα με τους δημοσιογράφους της εποχής, το όχημα εντυπωσίαζε με τη δυναμική οδηγική συμπεριφορά του και την υποδειγματική απόδοση του συστήματος πέδησης (τέσσερα υδραυλικά δισκόφρενα με υποβοήθηση) αν και η λειτουργία του ήταν αρκετά περίεργη λόγω του κυκλικού πεντάλ σε σχήμα μανιταριού.

Η Citroen SM ήταν ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που συνδυάζουν εξαιρετικά την άνεση με το κράτημα, χάρη στην υδροπνευματική ανάρτηση και το εξελιγμένο σύστημα διεύθυνσης.

citroen-sm-3

Δύο από τους έξι προβολείς στο εμπρός μέρος ακολουθούσαν τη φορά του τιμονιού, ενώ το αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με αυτόματους υαλοκαθαριστήρες!

citroen-sm_mp17_pic_71731

Στην τετραθέσιο καμπίνα κυριαρχούσε η πολυτέλεια και ο εκκεντρικός σχεδιασμός για τον οποίο φημίζονταν όλες οι Citroen της εποχής.

citroen-sm_presidential-1972-1600-02

H επιμηκυμένη, τετράπορτη και ανοικτή έκδοση SM Presidential του 1972 που χρησιμοποιήθηκε από τον Γάλλο πρόεδρο Georges Pompidou. Μόλις δύο τέτοια μοντέλα κατασκευάστηκαν από την Chapron για τις ανάγκες της κυβέρνησης.

citroen-sm_key_17

Η πετρελαική κρίση στα μέσα της δεκαετίας του ’70, ανάγκασε την Citroen σε πτώχευση που οδήγησε στην εξαγορά της από την Peugeot. Συνολικά 12.924 μονάδες της SM βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής μεταξύ 1970-1975, με το μοντέλο να περνά στην ιστορία ως το τελευταίο Grand Tourer της Citroen.

citroen-sm



Facebook Comments