Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: Citroen SM

28 Οκτ 2019

Αφιέρωμα: Citroen SM

Το γαλλικό Gran Tourer του ’70 που άφησε εποχή

Η Citroen SM ήταν ένα μοναδικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν μεταξύ 1970-1975, και συνδύαζε ξεχωριστή αισθητική, προηγμένη τεχνολογία, επιδόσεις και πολυτέλεια.

citroen-sm-2

Τι και αν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο σαλόνι της Γενεύης το 1970, οι διαχρονικές γραμμές στο προφίλ της Citroen SM κλέβουν καρδιές ακόμη και σήμερα…

Όλα ξεκίνησαν το 1961 με το “project S” της Citroën, που είχε ως στόχο την κατασκευή ενός σπορ αυτοκινήτου βασισμένο στην DS, το οποίο θα συνέβαλλε στη δημιουργία μιας πιο premium εικόνας για τη γαλλική εταιρεία.

To 1968, μετά και από την εξαγορά της Maserati, βρέθηκε ο κατάλληλος κινητήρας για το Gran Tourer που θα εξοπλιζόταν και με την υδροπνευματική ανάρτηση της DS.

Υπεύθυνος για το σχεδιασμό της SM ήταν ο Robert Opron, που στο παρελθόν είχε ασχοληθεί με το σχεδιασμό αεροσκαφών και είχε την απαιτούμενη εμπειρία για να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα αεροδυναμικό αμάξωμα με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.26 cd, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό την γοητεία της DS.

citroen-sm-1972-1600-01

Χάρη στην αεροδυναμική σχεδίαση, τον ισχυρό κινητήρα και την υδραυλική ανάρτηση που άλλαζε ύψος, η SM μπορούσε να ταξιδεύει με σταθερότητα άνεση διατηρώντας ταχύτητες 200km/h για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ο V6 κινητήρας 2.7 λίτρων της Maserati (C114) με απόδοση 170hp, ήταν τοποθετημένος πίσω από τον εμπρός άξονα και συνεργαζόταν με ένα μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων το οποίο έστελνε την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Στην εποχή της, η SM ήταν το ταχύτερο και ισχυρότερο προσθιοκίνητο όχημα παραγωγής με τελική ταχύτητα 220km/h.

Αργότερα, το μοντέλο προσφέρθηκε και με μια υπερκυβισμένη έκδοση του V6 κινητήρα με χωρητικότητα 3.0 λίτρων και απόδοση 190hp η οποία συνδυαζόταν αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο Borg Warner 3 σχέσεων.

citroen-sm-06

Στο πίσω μέρος του coupe, ξεχώριζαν οι καλυμμένοι τροχοί και η στενή κατάληξη της ουράς με τα δύο πτερύγια από ατσάλι πάνω από τα φωτιστικά σώματα

Μια από τις σημαντικότερες τεχνολογικές καινοτομίες της SM, ήταν το υδραυλικό τιμόνι με μεταβλητή υποβοήθηση που προσέφερε ελαφρύτερη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης κατά το παρκάρισμα και σκληρότερη αίσθηση στον αυτοκινητόδρομο.

Σύμφωνα με τους δημοσιογράφους της εποχής, το όχημα εντυπωσίαζε με τη δυναμική οδηγική συμπεριφορά του και την υποδειγματική απόδοση του συστήματος πέδησης (τέσσερα υδραυλικά δισκόφρενα με υποβοήθηση) αν και η λειτουργία του ήταν αρκετά περίεργη λόγω του κυκλικού πεντάλ σε σχήμα μανιταριού.

Η Citroen SM ήταν ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που συνδυάζουν εξαιρετικά την άνεση με το κράτημα, χάρη στην υδροπνευματική ανάρτηση και το εξελιγμένο σύστημα διεύθυνσης.

citroen-sm-3

Δύο από τους έξι προβολείς στο εμπρός μέρος ακολουθούσαν τη φορά του τιμονιού, ενώ το αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με αυτόματους υαλοκαθαριστήρες!

citroen-sm_mp17_pic_71731

Στην τετραθέσιο καμπίνα κυριαρχούσε η πολυτέλεια και ο εκκεντρικός σχεδιασμός για τον οποίο φημίζονταν όλες οι Citroen της εποχής.

citroen-sm_presidential-1972-1600-02

H επιμηκυμένη, τετράπορτη και ανοικτή έκδοση SM Presidential του 1972 που χρησιμοποιήθηκε από τον Γάλλο πρόεδρο Georges Pompidou. Μόλις δύο τέτοια μοντέλα κατασκευάστηκαν από την Chapron για τις ανάγκες της κυβέρνησης.

citroen-sm_key_17

Η πετρελαϊκή κρίση στα μέσα της δεκαετίας του ’70, ανάγκασε την Citroen σε πτώχευση που οδήγησε στην εξαγορά της από την Peugeot. Συνολικά 12.924 μονάδες της SM βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής μεταξύ 1970-1975, με το μοντέλο να περνά στην ιστορία ως το τελευταίο Grand Tourer της Citroen.

citroen-sm



Facebook Comments