Menu

Το νέο Toyota Yaris

Δοκιμή: Audi A1 Sportback 30 TFSI

Μία πλήρως ανακατασκευασμένη “τουριστική” Mercedes 190E

Τα διαμάντια της Prodrive

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: AMC Eagle

10 Ιούν 2016

Αφιέρωμα: AMC Eagle

Ο προάγγελος των crossover παρουσιάστηκε το 1979 στην Αμερική

Το 1979, η αυτοκινητοβιομηχανία American Motors Corporation (AMC) παρουσίασε το Eagle, ένα επαναστατικό για την εποχή του υπερυψωμένο station wagon που αποτελλεί τον προπομπό των σημερινών crossover. Η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο που θα είχε την εμφάνιση και την οδηγική συμπεριφορά ενός επιβατικού, με τετρακίνηση και αρκετά καλές εκτός δρόμου δυνατότητες, σε μια εποχή που οι λέξεις SUV και crossover ήταν ακόμη άγνωστες.

WGIPCar_Collector

Το AMC Eagle (1979-1987) είχε μόνιμη τετρακίνηση AWD, μεγάλους τροχούς 15 ιντσών και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που του χάριζαν ασφαλή οδηγική συμπεριφορά και πρόσφυση ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών αλλά και αρκετά καλές επιδόσεις σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Η αρχική ιδέα για το Eagle ανήκει στον Roy Lunn, υπεύθυνο σχεδιασμού της AMC Jeep, ο οποίος ξεκίνησε το “Project 88001 plus Four” ως μια σειρά τετρακίνητων οχημάτων με οδηγική συμπεριφορά και κράτημα ενός συμβατικού πισωκίνητου αυτοκινήτου. Η δημιουργία ενός πιο οικονομικού και αποδοτικού τετρακίνητου οχήματος ήταν αναγκαία συνθήκη για την εποχή, αφού η πετρελαική κρίση του 1979 είχε επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις των μοοντέλων της Jeep. Ταυτόχρονα το Eagle ήταν οικονομικό προς την παραγωγή του αφού βασιζόταν στην υπάρχουσα πλατφρόμα του μοντέλου Concord και αργότερα του Spirit.

Στην αγορά, η τιμή του δίθυρου Eagle ξεκινούσε από $6,999 (που ισοδυναμεί περίπου με $20,100 σημερινά δολλάρια) και κάλυπτε το κενό ανάμεσα στα μικρότερα τετρακίνητα Subaru και το αρκετά μεγαλύτερο Jeep Wagoneer που έμοιαζε περισσότερο με φορτηγό και λιγότερο με αυτοκίνητο. Την εποχή που παρουσιάστηκε, το μοντέλο της AMC, ήταν το μοναδικό τετρακίνητο επιβατικό όχημα με παραγωγή στις Η.Π.Α. και το πρώτο που χρησιμοποιούσε ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός.

Από άποψη κινητήρων, το μοντέλο ανάλογα με την έκδοση και το έτος παραγωγής διατίθενται με σύνολα 2,5 λίτρων με απόδοση 82hp (GM Iron Duke I4), 4,2 λίτρων με απόδοση 112hp (AMC I6)  που συνεργάζονταν με μηχανικά κιβώτια 4 ή 5 σχέσεων και αυτόματο TorqueFlite 3 σχέσεων. Τα διαφορικά ήταν Dana 30 εμπρός και Dana 35 πίσω.

1984 AMC Eagle-05

Εκτός από τη δημοδιλέστερη έκδοση Wagon, το Eagle προσφερόταν και σε τετράθυρο sedan (φωτο), δίθυρο coupe, ακόμη και cabriolet.

amc_eagle_1984_images_2

Όσοι έπρεπε να μετακινηθούν ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκων (όπως οι γιατροί, αστυνομικοί, προσωπικό έκτακτης ανάγκης κ.τ.λ.), ζουσαν σε περιοχές με κακής ποιότητας δρόμους αλλά και όλοι ανεξαιρέτως οι λάτρεις της περιπέτειας που δεν ήθελαν να θυσιάσουν την οδηγική συμπεριφορά και την εμφάνιση του αυτοκινήτου τους, είχαν βρει το ιδανικό όχημα…

xqrv5zxapqyffz8gqcob

Μπορεί η AMC να εξαγοράστηκε από την Chrysler το 1987 και στη συνέχεια να χάθηκε από τον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, όμως η κληρονομιά του Eagle είναι ζωντανή μέσα από δημοφιλή μοντέλα παρόμοιου στυλ όπως τα τετρακίνητα Subaru Outback, Audi Allroad, Volvo XC κ.τ.λ.

9272448233_bcec384f20_o

Μια διαφήμιση της εποχής στον τυπο, με το κλασσικό αμερικανικό στυλ προώθησης των οχημάτων. Αισθητικά, οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες, οι επενδύσεις από ξύλο στο προφίλ και τα λευκά δαχτυλίδια στα ελαστικά δεν αφήνουν αμφιβολία για την προέλευση του οχήματος.

Τέλος, δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο τις εποχής που παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα του Eagle συγκριτικά με άλλα τετρακίνητα station wagon.

 



Facebook Comments