Menu

Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο

Ένα “σαν καινούργιο “Bulli πωλείται για 69.000 ευρώ

Δες πως κατασκευάζεται η Ducati των 100.000 ευρώ (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: 50 χρόνια Toyota Corolla

20 Σεπ 2016

Αφιέρωμα: 50 χρόνια Toyota Corolla

44 εκατομμύρια πωλήσεις σε 150 χώρες

Η Toyota Corolla, μετά από 50 χρόνια και 11 γενιές έχει καταφέρει να μείνει στην ιστορία ως το πιο εμπορικό μοντέλο όλων των εποχών με συνολικές πωλήσεις 44 εκατομμύρια μονάδες σε 150 χώρες. Ας κάνουμε λοιπόν μια συνοπτική αναδρομή σε όλες τις γενιές του μοντέλου το οποίο συναντάται πολύ συχνά και στους ελληνικούς δρόμους.

1η γενιά (E10): 1966-1970

corolla-1st-gen-1966

Το 1966, ξεκίνησε η παραγωγή της πρώτης γενιάς Corolla στο νέο εργοστάσιο της Takaoka. Ένα “λαικό” αυτοκίνητο σε εκδόσεις sedan και station wagon, που υιοθετούσε προχωρημένες τεχνολογίες για την εποχή όπως η ανάρτηση με γόνατα MacPherson και το κιβώτιο 4 σχέσεων. Μέσα σε 3 μόλις χρόνια, η Corolla έγινε το best-seller της Ιαπωνίας, ξεπερνώντας σε πωλήσεις το 1 εκατομμύριο μονάδες.

2η γενιά (E20): 1970-1974

corolla-2nd-gen-1970

Η εξελιγμένη δεύτερη γενιά ήρθε το 1970 με βελτιώσεις στην οδηγική συμπεριφορά και την άνεση, λόγω της νέας ανάρτησης εμπρός, και σχεδιασμό με περισσότερες καμπύλες. Προσφερόταν με δίθυρο και τετράθυρο sedan, station wagon και coupe αμάξωμα.

3η γενιά (E30 με Ε60): 1974-1979

corolla-3rd-gen-1974

Η πετρελαική κρίση του ’70 έφερε αυστηρότερους περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων, επομένως η τρίτη γενιά της Corolla φορούσε νέους κινητήρες με καταλυτικούς μετατροπείς και βελτιωμένη αεροδυναμική. Η τρίτη κατα σειρά Corolla, είχε επίσης καλύτερη ποιότητα στο εσωτερικό της καμπίνας, θυμίζοντας μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

4η γενιά (Ε70): 1979-1983

corolla-4rth-gen-1979

Η τέταρτη γενιά της Corolla παρουσιάστηκε το 1979 και έφερε τις σημαντικότερες αλλαγές στο σχεδιασμό με γωνιώδες αμάξωμα και καθαρές γραμμές. Νέα ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, πιο αποδοτικός πετρελαιοκινητήρας, καλύτερες επιδόσεις και πληρέστερος εξοπλισμός, διαμορφώνουν την εικόνα της συγκεκριμένης γενιάς που έμεινε στην αγορά μέχρι το 1983 και προσφερόταν σε 8 εκδόσεις αμαξώματος.

5η γενιά (Ε80) : 1983-1987

5.1.2

Η πέμπτη γενιά του ιαπωνικου μοντέλου ήταν η πρώτη Corolla που σχεδιάστηκε με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή. Για πρώτη φορά η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς στα sedan και τα station wagon, ενώ η θρυλική σπορ coupe έκδοση με τον κωδικό ΑΕ86 μένει στην ιστορία ως η τελευταία πισωκίνητη Corolla.

6η γενιά (Ε90): 1987-1991

5.1.2

Η έκτη γενιά Corolla ήρθε το 1987 με σημαντική αναβάθμιση στην ποιότητα κατασκευής και περισσότερες 2.000 βελτιώσες σε σασί, κινητήρα και αμάξωμα.

7η γενιά (Ε100): 1991-1995

5.1.2

Το 1991 παρουσιάστηκε η έβδομη γενιά με πιο μοντέρνα σχεδίαση, μεγαλύτερες διαστάσεις και καλύτερη αεροδυναμική.

8η γενιά (Ε110): 1995-2000

5.1.2

Η όγδοη γενιά παρουσιάστηκε το 1995 και στην Ευρωπαική της εκδοχή είχε σημαντικά διαφοροποιημένη σχεδίαση του εμπρός και πίσω μέρους, σε σύγκριση με τους παραδοσιακά συντηρητικούς προκατόχους της. Χάρη στις νέες τεχνολογίες, το μικρομεσαίο έγινε πιο οικονομικό και αποδοτικό, με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης για τον ιδιοκτήτη.

9η γενιά (Ε120-Ε130): 2000-2006

corolla-9th-gen-2000

Η αρχή της νέας χιλιετίας βρήκε την 9η γενιά της Corolla που ήταν η πρώτη εξολοκλήρου σχεδιασμένη στην Ευρώπη και πατούσε στη νέα πλατφόρμα MC της Toyota. Οι βελτιώσεις σε αυτή τη γενιά αφορούν τον πιο σύγχρονο και ευρωπαικό σχεδιασμό, την βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και τα καλύτερης ποιότητας υλικά στο εσωτερικό.

10η γενιά (E140): 2006-2013

corolla-10th-gen-2006

Η δέκατη γενιά της Corolla ήταν ένα παγκόσμιο μοντέλο με βελτιώσεις στα “σημεία” για καλύτερη εμπειρία χρήσης. Η πεντάθυρη hatchback έκδοση απέκτησε το όνομα Auris, όμως η τετράθυρη διατήρησε το ιστορικό Corolla.

11η γενιά (Ε170): 2013-σήμερα

corolla-11th-gen-2013

Η τελευταία 11η γενιά της Corolla αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο στους τομείς της ποιότητας και του σχεδιασμού, ενώ οι σύγχρονοι κινητήρες δίνουν έμφαση στην οικονομία. Στην εικόνα βλέπετε την ανασχεδιασμένη εκδοχή της 11ης γενιάς που παρουσιάστηκε φέτος, με αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση και πληρέστερο εξοπλισμό (περισσότερα εδώ)

toyota-corolla-1966-2016

Και οι 11 γενιές του ιαπωνικού μικρομεσαίου διακρίνονται για την αξιοπιστία, την ποιότητα κατασκευής και το χαμηλό κόστος συντήρησης που αποτελούν διαχρονικά μερικά από τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής του. Από ότι φαίνεται, η Corolla θα συνεχίσει να αποτελεί το πιο εμπορικό μοντέλο της Toyota για πολλά χρόνια ακόμη – ενδεικτικά, σήμερα έχει μερίδιο 20% από τις πωλήσεις της ιαπωνικής εταιρείας.



Facebook Comments