Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Τα διαμάντια της Prodrive

14 Οκτ 2019

Τα διαμάντια της Prodrive

8 μοναδικές δημιουργίες της βρετανικής φίρμας

Όποια πέτρα και αν σηκώσεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, την Prodrive θα βρεις από κάτω. Λίγες εταιρίες προετοιμασίας αγωνιστικών αυτοκινήτων έχουν το παλμαρέ της εγγλέζικης φίρμας. Ίσως και καμία! Το να στήνεις και να τρέχεις ένα αγωνιστικό το οποίο σου παραδίδει εν λευκώ μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία είναι σίγουρα κάτι ιδιαίτερα τιμητικό για τον David Richards και τους συνεργάτες του.

Και όχι μόνο να τρέχεις την υποστήριξη των αυτοκινήτων και των οδηγών αλλά το να φέρνεις άπειρες νίκες και πρωταθλήματα δείχνει την αξιοπιστία και την καλή δουλειά που γίνεται στο Banbury. Και φυσικά, μιλάμε για διάφορες μορφές motorsport, ράλι, αγώνες τουρισμού και αντοχής ακόμη και αγώνες V8 Supercar στην Αυστραλία.

Πάμε να δούμε μερικά από τα «εργαλεία» του Sir David.

Porsche 959 SC/RS

Ο Richards μόνο άσχετος δεν ήταν από αγώνες ράλι καθώς το 1981 είχε κερδίσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στους συνοδηγούς καθισμένος στο δεξί μπάκετ του Ari Vatanen. Αμέσως μετά, ήρθε σε επαφή με τη Rothmans και την Porsche αναλαμβάνοντας την προετοιμασία της θρυλικής 959 SC/RS. Από το τιμόνι της πέρασαν όλα τα σπουδαία ονόματα της εποχής, Kankkunen, Toivonen, Jimmy McRae ενώ συμμετείχε τόσο στο WRC όσο και στο ERC , που τότε αποτελούσε πραγματικά σπουδαίο θεσμό.

Η 959 άφησε το στίγμα της σαρώνοντας στο πρωτάθλημα Ράλι Μέσης Ανατολής το 1985 και 1986. Πριν από αυτό, είχε κάνει το ντεμπούτο της στο WRC το 1984 στο δικό μας «αείμνηστο» Ακρόπολις.

MG Metro 6R4

Στην εποχή των θηρίων του Group B η Prodrive παρέταξε το σεμνό και ταπεινό εγγλέζικο Metro 6R4.

Βέβαια η τύχη του απέναντι στις Lancia Delta S4, Audi Quattro και Peugeot 205 T16 ήταν προδιαγεγραμμένη καθώς όντας ατμοσφαιρικό δεν μπορούσε να αντισταθεί στα κτηνώδη τούρμπο των αντιπάλων.

BMW E30 M3

Φυσικά και δεν θα μπορούσε να λείπει η ενασχόληση της Prodrive με ένα αυτοκίνητο θρύλο του ’80. Η BMW Ε30 Μ3 της αγγλικής ομάδας θριάμβευσε τόσο στις πίστες του BTCC  όσο κυρίως στου αγώνες ράλι. Από το 1987 και στο Group A, στα χέρια του Francois Chatriot, του Snijers και του Marc Duez κέρδισε το γαλλικό και βελγικό πρωτάθλημα ενώ ήρθε δεύτερη στο ERC του 1988. Με αυτήν ήρθε και η πρώτη νίκη της Prodrive στο WRC στο γύρο της Κορσικής με τον Beguin το 1988.

Η συγκεκριμένη Ε30 με το χαρακτηριστικό κόκκινο livery είναι του Chatriot, αυτή που κέρδισε το γαλλικό πρωτάθλημα ασφάλτου του 1990.

Subaru Legacy

Όταν λέμε Subaru και ράλι, πέρα από τον αυτόματο συνειρμό του McRae, συνήθως εννοούμε Prodrive.

Το 1992 ο «πολύς» Ari Vatanen με το συγκεκριμένο Legacy ήρθε 4ος στο Ράλι 1000 Λιμνών στη Φιλανδία αποχαιρετώντας ουσιαστικά τους αγώνες ράλι μετά το σοβαρό του τραυματισμό το 1985.

Subaru Impreza

Με το Impreza η Prodrive έγινε γνωστή σε όλο τον κόσμο. Ίσως δεν ήταν τόσο το αυτοκίνητο, αφού υπήρχαν κάποια θέματα αξιοπιστίας το 1996, όσο η τεράστια προσωπικότητα του Colin που το έκανε να ξεχωρίζει. Η ικανότητα και η αφοσίωση του Σκοτσέζου στον στόχο ήταν η πινελιά που χρειαζόταν ο Richards για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο το Impreza.

Μετά τον McRae ήρθε ο αδικοχαμένος Burns και ο πάντα θεαματικός Petter Solberg να χαρίσουν 3 συνεχόμενους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών στην Prodrive, από το 1995 έως και το 1997.

Στη φωτογραφία φαίνεται το Impreza του Richard Burns από το Ράλι Σαφάρι του 2000 όπου κέρδισε τον μεγάλο Juha Kankkunen  με διαφορά 4,5 λεπτών!

Mini John Cooper Works

Ίσως η μοναδική αποτυχημένη προσπάθεια της Prodrive στα μηχανοκίνητα. Με το Mini προσπάθησε να επανέλθει στο WRC το 2011 αλλά δεν είχε ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Ο Sordo με μια 3η και μια 2η θέση στη Γερμανία και Γαλλία αντίστοιχα ήταν ό,τι καλύτερο πέτυχε. Κάποια στιγμή το οδήγησε και ο Νεοζηλανδός Chris Atkinson αλλά πάλι χωρίς θετικά αποτελέσματα.

BA Falcon

Ακόμη μία όχι και τόσο επιτυχημένη εμπλοκή της Prodrive στα motorsport, αυτή τη φορά στην Αυστραλία και στο φημισμένο V8 Supercars πρωτάθλημα του 2004.

Το συγκεκριμένο Ford όμως παραμένει ακόμη και τώρα ένα επιβλητικό αγωνιστικό καθώς δύσκολα βρίσκεις ένα V8 αγωνιστικό μοτέρ στην Ευρώπη.

Aston Martin Vantage

Ερχόμαστε στο σήμερα και μία από τις αγαπημένες μας μάρκες, την Aston. Η νίκη στον θρυλικό αγώνα του LeMans το 2017 με την Vantage στην κατηγορία GTE PRO, σίγουρα θα γραφτεί με ανεξίτηλο χρώμα στο παλμαρέ της Prodrive ως μία από τις κορυφαίες στιγμές της!

Και στην περίπτωση αυτή, δεν μιλάμε απλώς για βελτίωση και υποστήριξη της Vantage GT3 ή GT4, αλλά εξ’ ολοκλήρου στήσιμο του αυτοκίνητου. Στα εργαστήρια της εταιρίας έχει στηθεί μια ολόκληρη γραμμή παραγωγής αφού από την Aston έρχονται έτοιμα μόνο τα σασί ενώ όλα τα υπόλοιπα μέρη τοποθετούνται από τους τεχνικούς της Prodrive.

Φαίνεται ότι ο Sir David Richards όσο και αν κάποιοι τον χαρακτηρίζουν ως ψυχρό επιχειρηματία και τυχοδιώκτη, όλο και κάτι σωστό έχει κάνει με την Prodrive… Τα 35 χρόνια εμπλοκής στους αγώνες, με τα 500 βάθρα και τις 300 νίκες τα λένε όλα!

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments