Menu

Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο

Ένα “σαν καινούργιο “Bulli πωλείται για 69.000 ευρώ

Δες πως κατασκευάζεται η Ducati των 100.000 ευρώ (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Ευτυχώς είναι ακόμη εδώ: 7 supercars με χειροκίνητο κιβώτιο v.2

08 Φεβ 2020

Ευτυχώς είναι ακόμη εδώ: 7 supercars με χειροκίνητο κιβώτιο v.2

για τους ρομαντικούς petrolheads

Μέσα στη λαίλαπα των υπερσύγχρονων εξελιγμένων αυτόματων σασμάν που τα κάνουν όλα τέλεια, ευτυχώς υπάρχουν κάποιοι που ακόμη αντιστέκονται. Και αν όταν πρωτοβγήκαν τα αυτόματα κιβώτια πριν κάποιες δεκαετίες και όλοι γελούσαν με τις άστοχες αλλαγές ταχυτήτων και το υπερβολικό πατινάρισμα, τώρα τα πράγματα άλλαξαν. Και όταν ακόμη είχαμε ως δικαιολογία τη μεγαλύτερη κατανάλωση του αυτόματου έναντι του χειροκίνητου, και αυτό άλλαξε.

Πάρτε για παράδειγμα το μοναδικό PDK της Porsche ή το DSG της VW, η ακόμα το CVT της Honda, όλα κάνουν τη δουλειά τους απίστευτα καλά. Και όμως κάποιοι επιμένουν στο κλασικό λεβιέ στο κέντρο της κονσόλας, μεταξύ τους και εμείς, και ευτυχώς υπάρχουν ακόμα κάποια supercars που συνεχίζουν να βγαίνουν με το αγαπημένο μας στικ. Ας δούμε μερικά από αυτά.

  1. BMW M2

Ο πνευματικός απόγονος της παλιάς σειράς Ε46 και ειδικότερα της M3, είναι η απόλυτη χαρά της οδήγησης. Με έναν υπερτροφοδοτούμενο 6-κύλινδρο flat κινητήρα που αποδίδει 405 άλογα και 6άρι σασμάν, είναι ό,τι καλύτερο για να μας ταξιδέψει. Φυσικά υπάρχουν και οι πιο “απλές” εκδόσεις όπως οι 230i Coupe και Μ240i Coupe που και αυτές προσφέρονται με το ίδιο κιβώτιο.

2. Lotus Evora GT

Η βρετανική εταιρία φαίνεται οτι βρίσκεται και πάλι σε καλό δρόμο. Απόδειξη αυτού η Evora GT που τα πάει αρκετά καλά σε πωλήσεις στο εξωτερικό. Είναι εξοπλισμένη με ένα turbo 6-κύλινδρο μοτέρ 3.5 λίτρων απόδοσης 416 ίππων και 430 Nm ροπής. Φυσικά και εδώ το κιβώτιο είναι ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων που μεταφέρει την κίνηση πίσω με ένα διαφορικό τύπου Torsen περιορισμένης ολίσθησης.

3. Porsche 718 Cayman και Boxster

Το δίδυμο που έχει βάλει φωτιά στα αυτοκινητικά μας όνειρα και κάνει την Porsche να φαντάζει προσεγγίσιμη από πολλούς! Τόσο η Boxster όσο και η Cayman προσφέρονται και με χειροκίνητο κιβώτιο ενώ ο 2λίτρος τουρμπάτος κινητήρας 4 κυλίνδρων αποδίδει 300 ίππους! “Οικονομική” Porsche, πίσω κίνηση, 300 άλογα και λεβιέ, τι άλλο να θέλει κάποιος;

4.VW Golf GTI και Golf R

Ίσως κάποιοι να… παραξενευτούν λίγο αλλά ακόμη και η VW έχει δικαίωμα στο…όνειρο. Άλλωστε το Golf ανέκαθεν ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην αυτοκίνηση και σίγουρα οι 2 τελευταίες γενιές του ήταν απόλυτα αξιόλογες. Το GTI κινείται τον γνωστό 2λίτρο turbo κινητήρα της εταιρίας με απόδοση 228 ίππων και 350 Nm ροπής, πάντα με 6άρι κιβώτιο. Από την άλλη, το R είναι σαφώς η επιλογή μας με περισσότερη δύναμη 288 αλόγων και 380 Nm ροπή, αλλά κυρίως με την τετρακίνηση μέσω Haldex διαφορικού να κάνει τα μαγικά του!

5. BMW M4

Όποιος μπορεί πάει και για το παραπάνω! Η μοναδική M4 είναι ίσως το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης, όπως λέει και το γνωστό σλόγκαν. Τα έχει όλα! Κινητήρα-διαμάντι 3.000 κυβικών με 2 turbo και 6 κυλίνδρους, 6άρι χειροκίνητο σφιχτό κιβώτιο και 425 άλογα στους πίσω τροχούς! Και όλα αυτά στη “βασική” έκδοση! Θέλετε και άλλο;

Για τους πιο ¨γήινους” υπάρχει η 430i με 2λίτρο turbo μοτέρ 4 κυλίνδρων απόδοσης 248 ίππων και η πιο δυνατή 6κύλινδρη 440i με 326 άλογα. Πάντα με επιλογή manual σασμάν.

6. Porsche 911 Carrera S και 4S

Όχι οτι το PDK είναι κακό, αλλά να, πως να το κάνουμε, πιο εύκολα μας φανταζόμαστε μέσα σε μια Carrera με το δεξί χέρι στο λεβιέ παρά παρά να κρατάμε το…φραπέ. Ευτυχώς η Porsche φρόντισε να ικανοποιήσει τα όνειρα μας και έτσι τόσο η 911 Carrera S όσο και η 4S βγαίνουν και με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο που ταιριάζει χάρμα με το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.

7. Aston Martin Vantage AMR

Και επειδή οι αδυναμίες δεν κρύβονται, αφήσαμε την αγαπημένη μας Aston για το τέλος. Καθώς όλες οι αντίπαλες φίρμες, Ferrari, Lamborghini και McLaren, έχουν προ πολλού προδώσει τα manual αισθήματά μας, απέμειναν οι τύποι στο Gaydon να κρατάνε τα προσχήματα. Έτσι, τοποθέτησαν ένα “παλιομοδίτικο” dog-leg 7άρι κιβώτιο, με την 1η κάτω αριστερά όπως πρέπει, στην Vantage AMR και κυριολεκτικά τη μεταμόρφωσαν. Ο 4λίτρος V8 κινητήρας της AMG αποδίδει 503 ολόκληρα άλογα και 625 Nm θηριώδους ροπής εκτοξεύοντας κυριολεκτικά το βρετανικό supercar!

Και επειδή γούστα είναι αυτά και ο καθένας λέει τη γνώμη του, όπως πάντα, η λίστα μας είναι ανοικτή να τη συμπληρώσετε με όποιο supercar εσείς προτιμάτε.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments