Menu

Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο

Ένα “σαν καινούργιο “Bulli πωλείται για 69.000 ευρώ

Δες πως κατασκευάζεται η Ducati των 100.000 ευρώ (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: 40 χρόνια Ford Fiesta

21 Ιούλ 2016

Αφιέρωμα: 40 χρόνια Ford Fiesta

το μικρό της Ford που έχει πουλήσει συνολικά 16 εκατομμύρια μονάδες

Το Ford Fiesta, ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της B-Segment κατηγορίας (με την πιο πρόσφατη γενιά του να κερδίζει τον τίτλο του Ευρωπαικού best-seller για 4 συναπτά έτη), γιορτάζει φέτος τα 40α του γενέθλια. Ενδεικτικό είναι ότι συνολικά, περισσότερα από 16 εκατομμύρια Fiesta έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους από το 1976 μέχρι και σήμερα οπότε και εμείς οφείλουμε να του αφιερώσουμε αυτό το άρθρο.

ford fiesta 1976 - 2013

Όλες οι γενιές και τα facelift του B-Segment μοντέλου από το 1976 μέχρι και σήμερα, αποδυκνείουν τη θεωρία του Δαρβίνου για την εξέλιξη των ειδών

Η πρώτη γενιά (1976-1983)

ford-fiesta-1976-16000sm

Το πρώτο Fiesta έκανε ντεμπούτο το 1976 ως το μικρότερο αυτοκίνητο στη γκάμα της Ford με μήκος 3,565mm. Ήταν σχεδιασμένο από την Ghia και κατασκευαζόταν στο καινούριο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια. Τα βασικά μοντέλα χρησιμοποιούσαν κινητήρες χωρητικότητας 957cc1117cc και 1298cc που συνεργάζονταν με χειροκίνητο κιβώτιο 4 σχέσεων, ενώ στο ταχύτερο στρογγυλοφάναρο XR2 τοποθετήθηκε ο κινητήρας 1,6 λίτρων με απόδοση 84hp.

Η δεύτερη γενιά (1983-1989)

Today's Ford Fiesta returns up to 85.6 mpg.

Η δεύτερη γενιά του Fiesta ήρθε τον Αύγουστο του 1983 και ουσιαστικά ήταν ένα εκτενέστατο facelift του προηγούμενου μοντέλου με πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό, νέο ταμπλό και βελτιωμένους κινητήρες με περισσότερη δύναμη. Η κορυφαία έκδοση XR2 απέδιδε πλέον 96hp και χρησιμοποιούσε ένα νέο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Η τρίτη γενιά (1989-1997)

ford_fiesta_bonus_1

Η τρίτη γενιά του Fiesta παρουσιάστηκε στα τέλη του 1988 και βασιζόταν στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα B Platform της Ford με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις και ανασχεδιασμένη ανάρτηση που του χάριζε σημαντικά βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά. Για πρώτη φορά το Fiesta προσφερόταν και σε πεντάθυρη έκδοση ενώ οι νέοι κινητήρες ήταν πιο αποδοτικοί. Ταυτόχρονα το μοντέλο ήταν το πρώτο στην κατηγορία του με σύστημα ABS. Το γρηγορότερο μοντέλο της σειράς ήταν το RS Turbo με τον κινητήρα 1.6 λίτρων Zetec που απέδιδε 130ps.

Η τέταρτη γενιά (1995-2002)

autowp.ru_ford_fiesta_ghia_5-door_uk-spec_6

Το 1995 παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του Fiesta που διατήρησε το πάτωμα του προκατόχου της, όμως έφερε σημαντικές αλλαγές στην εξωτερική και την εσωτερική σχεδίαση, ενώ εξοπλιζόταν με τη νέα γκάμα κινητήρων Zetec από 1.25 λίτρα μέχρι 1.6 λίτρα. Όλες οι εκδόσεις είχαν δύο αερόσακους (οδηγού και συνοδηγού) στον βασικό εξοπλισμό.

2000 FRDEUROPE frdbritain

Το 1999 το Fiesta απέκτησε μια νέα μάσκα χάρη σε ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο αισθητικό φρεσκάρισμα υιοθετώντας στοιχεία από το μικρομεσαίο Focus. Αρκετοί χαρακτηρίζουν το εικονιζόμενο μοντέλο ως 5η γενιά, όμως η αλήθεια είναι πως οι αλλαγές ήταν επιφανειακές με την γκάμα των κινητήρων απόδοσης 59 με 103hp να παραμένει σχεδόν αναλοίωτη όπως και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη.

Η πέμπτη γενιά (2002 – 2008)

2002_Ford_Fiesta

Την άνοιξη του 2002 ήρθε η ολοκαίνουρια γενιά του Fiesta που έγινε η πιο εμπορική στην ιστορία του μοντέλου με καινούριο πάτωμα (B3 Platform) και κινητήρες Duratec από 1.25 λίτρα μέχρι 1.6 λίτρα. Πρεμιέρα σε αυτή τη γενιά έκανε η καυτή έκδοση Fiesta ST με τον 2λιτρο κινητήρα απόδοσης 150ps.

Ford-Fiesta-2006-1600-02

Το 2005 ήρθε ένα διακριτικό facelift για το μοντέλο με νέα φωτιστικά σώμματα, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, αλλαγές που τόνωσαν και πάλι το εμπορικό ενδιαφέρον του κοινού.

Η έκτη γενιά (2008-σήμερα)

ford fiesta

Μια ριζική ανανέωση για το μικρό της Ford ήρθε το 2008 με τον ερχομό της ολοκαίνουριας γενιάς που πατούσε στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα της Ford για τα μικρά μοντέλα. Από την αρχή της καριέρας του το σουπερμινι εντυπωσίασε κοινό και δημοσιογράφους με την εξαιρετική οδηγική του συμπεριφορά ενώ η ξεχωριστή του εμφάνιση (σχεδιαστική γλώσσα Kinetic Design) σε συνδυασμό με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά του έδωσαν μια περίοπτη θέση στην κατηγορία. Οι κινητήρες βενζίνης Duratec και πετρελαίου Duratorq είχαν απόδοση από 60 μέχρι και 120 άλογα.

2015-ford-fiesta-updated-on-all-levels_3

To 2013 το Fiesta δέχτηκε ένα facelift (η Ford το αναγνωρίζει και ως μια νέα εβδομη γενιά) χάρη στο οποίο απέκτησε ανασχεδιασμένη μάσκα, πλουσιότερο εξοπλισμό και τον εξαιρετικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Ecoboost 1.0 λίτρου με απόδοση 95hp και 120hp. Έτσι, η τελευταία γενιά του Fiesta έφτασε στην κορυφή της Ευρώπης, κερδίζοντας τον τίτλο του best-seller για 4 συνεχόμενα έτη και από ότι φαίνεται συνεχίζει δυναμικά για το 5ο (περισσότερα εδώ)

Ford-Fiesta_ST200-2017-1600-04

Αναμφίβολα η αγαπημένη μας έκδοση του Fiesta είναι το πιο πρόσφατο ST220 (διαβάστε εδώ το αναλυτικό άρθρο μας) που με απόδοση 212ps σε λειτουργία overboost, 290Nm ροπής και οδηγική συμπεριφορά πραγματικού hot hatch, βάζει τα γυαλιά στις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού. Το μοντέλο βασίζεται στο εξαιρετικό Fiesta ST το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2013 με κινητήρα EcoBoost 1.6 λίτρων – δείτε παρακάτω το σχετικό βίντεο με τον Χάρη Θεοφράστου να οδηγεί το μικρό πύραυλο στους δρόμους της Νίκαιας…

 

ford-fiesta-convoy (1)

Όλες οι γενιές του Fiesta μαζί, στην επετειακή συνάντηση που διοργάνωσε η Ford πριν από λίγες ημέρες στο Brighton.



Facebook Comments