Menu

Ένα από τα Τελευταία Nissan Sunny GTI-R Πωλείται

Έρχονται Πρόστιμα για Ηχορύπανση και στα Αυτοκίνητα

H BMW Παρουσίασε την Έκδοση Στέισον της Σειράς 3

Το Επί Τροχών Στην Πορτογαλία...με Βροχούλα (Video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

24 ώρες αγωνίας στο Le Mans

21 Ιούν 2016

24 ώρες αγωνίας στο Le Mans

Με ανατροπή στο…παρα πέντε

Οι 24 Ώρες του Le Μans είναι ο παλαιότερος και εν ενεργεία αγώνας αντοχής αυτοκινήτων που διεξάγεται στον κόσμο. Ήταν το 1923 όταν κάποιοι φιλόδοξοι νέοι της εποχής εκείνης θέλησαν να τρέξουν έναν αγώνα όπου πέρα από την αντοχή τα αυτοκίνητά τους θα δοκιμάζονταν και στην ταχύτητα. Σήμερα 93 χρόνια μετά ο ιστορικός αυτός αγώνας αποτελεί μία από τις τρείς μεγάλες πτυχές του motorsport, μαζί με τους αγώνες Indianapolis 500, και το Γκράν πρί του Μονακό.

Ο αγώνας διεξάγεται στην πίστα του Circuit de la Sarthe μήκους 5.233,5 χιλιομέτρων όπου οι διαγωνιζόμενοι μέσα στο χρονικό διάστημα των 24 ωρών καλούνται να καλύψουν 384 γύρους, και να αποδείξουν την ικανότητα και την αξιοπιστία των εταιρειών στην κατασκευή ασφαλών και αποδοτικών αυτοκινήτων, τα οποία δεν θα σπαταλήσουν πολύτιμο χρόνο κατά την στιγμή του ανεφοδιασμού τους από τα pits.

5765f8c5cfd0c

Όλα έδειχναν πως η πολύ δυνατή ομάδα της Toyota Gazoo Racing θα κατακτούσε την παρθενική της νίκη με το TS 050 Hybrid όμως ένα αναπάντεχο συμβάν στους τελευταίους γύρους άλλαξε τη ροή του αγώνα.

Εφέτος τα πάντα κρίθηκαν κυριολεκτικά στο παρά πέντε καθώς η ομάδα της Gazoo TOYOTA που προηγούτανε στον αγώνα έχοντας μία αβάντα πολύτιμου χρόνου με 1,24’’ ανέκοψε ταχύτητα καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα με την μετάδοση της ισχύος στο TS 050 Hybrid με αριθμό #5 των οδηγών Sébastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima, όπου αυτομάτως μετέτρεψε το μέχρι τότε δυνατό αυτοκίνητο σε ένα απλό αμαξάκι  χωρίς άλογα, που δυστυχώς σερνότανε πάνω στην πίστα.

Με δάκρυα στα μάτια ο Kazuki Nakajima, σαν ο «τελευταίος samurai» της Ιαπωνικής ομάδας έβγαινε από το πρωτότυπο αυτοκίνητο μην μπορώντας να πιστέψει πως παραλίγο θα στεφότανε νικητής αυτός και η ομάδα του. Η Porsche 919 hybrid που ακολουθούσε κατά πόδας την ΤΟΥΟΤΑ από τη δεύτερη θέση με οδηγό τον Neel Jani αρχικά προσπέρασε τον Kazuki Nakajima και κάλυψε για ακόμη έναν γύρο την ανίσχυρη πλέον ΤΟΥΟΤΑ κατακτώντας μία επική νίκη κυριολεκτικά στο κλείσιμο του αγώνα.

Ο οδηγός της ΤΟΥΟΤΑ είχε σταματήσει το αυτοκίνητό του, αλλά τελικά λίγο αργότερα συνέχισε για να ολοκληρώσει τον τελευταίο γύρο και να τερματίσει δεύτερος . Με έκπληξη όμως, λίγο αργότερα στον πίνακα της τελικής κατάταξης οι διοργανωτές έδειξαν ότι το αυτοκίνητο είχε εγκαταλείψει, και έτσι έχασε την δεύτερη θέση από την αμέσως επόμενη ΤΟΥOΤΑ. Μετά από την εξέλιξη αυτή στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε η AUDI η οποία από το 1999 διατηρεί διαχρονικά μία θέση στην πρώτη τριάδα του αγώνα.

5766a6f6ba0b0

Η στιγμή του τερματισμού με την 919 Hybrid να κατακτά τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της στο Le Mans και τους οπαδούς της Porsche να πανυγηρίζουν ξέφρενα στο κτήριο της εταιρείας. Φέτος, η γερμαική ομάδα απολαμβάνει το ρεκόρ των 18 νικών συνολικά στην ιστορία του θεσμού.

5766541a9e2e9

Η ομάδα της Audi είχε έναν δύσκολο αγώνα με πολλές επισκέψεις στα pit για επισκευές, όμως στο τέλος το εικονιζόμενο R18 e-tron quattro με οδηγούς τους di Grassi, Loic Duval και Oliver Jarvis επωφελήθηκε από την εγκατάλειψη της Toyota, τερματίζοντας εντός podium στην τρίτη θέση της κατηγορίας LMP1. Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ακόμη ένα R18 e-tron quattro  όμως οι 12 γύροι διαφοράς των Audi με την πρώτη Porsche δεν μπορούν να αφήσουν ικανοποιημένους τους τεχνικούς της γερμανικής ομάδας που άλλοτε πρωταγωνιστούσε στον αγώνα.

57665425131cd

Στην κατηγορία LMP2 νικήτρια στέφθηκε η γαλλική ομάδα της Alpine με το εικονιζόμενο A460 Signatech Alpine και οδηγούς τους Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre και Stephane Richelmi. Στη δεύτερη και τρίτη θέση της κατηγορίας ακολούθησαν οι δύο ομάδες G-Drive Racing και SMP Racing από τη Ρωσία.

576682124fe6b

Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η επιστροφή της FORD στην κλάση GTE πραγματοποιώντας το φανταστικό 1-2-3 πενήντα χρόνια μετά από την πρώτη της νίκη κοντράροντας σε όλη την διάρκεια της νύχτας τις Porsche και Ferrari. Οδηγοί και ομάδα διατηρώντας την απόλυτη σοβαρότητα καθόλη τη διάρκεια του αγώνα, κατάφεραν να τερματίσουν στις τρεις πρώτες θέσεις της κατηγορίας, πετυχαίνοντας τον υψηλότατο στόχο που είχαν θέσει από την αρχή της χρονιάς.

Aυτός είναι ο έξοχος και απρόβλεπτος κόσμος του Le mans ο οποίος εξακολουθεί και θα εξακολουθεί να σαγηνεύει όλους τους απανταχού οπαδούς του motorsport που αναμένουν με αγωνία το ραντεβού της επόμενης χρονιάς προκειμένου να δουν την απάντηση της ΤΟΥΟΤΑ που σίγουρα δεν θα κάνει « Χαρακίρι» αλλά θα επανεξετάσει από μηδενική βάση την όλη εξέλιξη του αυτοκινήτου της προκειμένου να είναι και πάλι έτοιμη σε όποιες προκλήσεις και αν προκύψουν!

Παντελής Τζερτζεβέλης

Porsche GB (@PorscheGB)  Twitter - Google Chrome

Η ομάδα της Porsche έδωσε μαθήματα ευγένειας και σεβασμού στον αντίπαλό της αφού με ειδική ανάρτηση της στο twiter, έδωσε θερμά συγχαρητήρια στην Toyota για την εξαιρετική μάχη που έδωσαν οι δύο εταιρείες μέσα στις 24 ώρες του αγώνα.

576586844aa87

Η αμερικανική ομάδα Corvette Racing – GM ανεφοδιάζει την Chevrolet Corvette C7.R #63 των οδηγών Jan Magnussen, Antonio Garcia, Ricky Taylor και Alexis Goure. Λίγο αργότερα, το έταιρο αυτοκίνητο με νούμερο #63 σε μια έξοδο έπεσε πάνω στις μπαριέρες αναγκάζοντας τον οδηγό Tommy Milner σε εγκατάλειψη.

13412106_10154477426752668_3725674991124700387_o

Η Porsche 919 Hybrid ανοίγει τα εντυπωσιακά φώτα της, καθώς η νύχτα πέφτει στο Le Mans.

57656dd1c1dda

Ανάμεσα στους 263.500 θεατές που παρακολούθησαν από κοντά τον φετινό αγώνα, βρέθηκε ο ηθοποιός Brad Pitt, και άλλες δημοσιότητες από τον χώρο του θεάματος όπως οι Keanu Reeves, Jason Statham και Jackie Tsan.

5761d79dbdab8

Το “διαστημόπλοιο” της Rebellion Racing R-ONE δέχεται τις περιποιήσεις των τεχνικών στα pit.

57664a3eed4cd

Η “κίνηση” στην πίστα του Le Mans είναι αρκετά πυκνή καθόλη τη διάρκεια του αγώνα μιας και όλες οι κατηγορίες μοιράζονται το ίδιο τερέν.

5765865275e90

H Ferrari 488 GTE #71 της ιταλικής ομάδας AF Corse με οδηγούς τους Davide Rigon, Sam Bird, Andrea Bertolini και Alexis Goure.

www.motorsport.comwecresults - Google Chrome_3

Facebook Comments