10 από τα καλύτερα αυτοκίνητα του Group VAG

10 από τα καλύτερα αυτοκίνητα του Group VAG

είτε αρέσουν οι Γερμανοί, είτε όχι…

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Δεν είμαστε φανατικοί ή κολλημένοι με μια μάρκα αυτοκινήτων απορρίπτοντας όλες τις υπόλοιπες. Ναι, σίγουρα ο κάθε ένας από εμάς είναι φίλος μιας συγκεκριμένης σχολής, της γαλλικής συγκεκριμένα (ο παρακάτω υπογράφων το άρθρο)-άσχετα αν μας κάνει νερά τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν πετάμε στον καιάδα ούτε Γερμανούς ούτε Ιταλούς.

Και μπορεί οι Alfisti να υπερηφανεύονται για την ιστορία της αγαπημένης τους Alfa, και καλά κάνουν, αλλά υπάρχει πάντα ο αντίλογος. Το ίδιο ισχύει για τους JDM και τους Hondaκηδες και τους κολλημένους με την BMW και τη Lancia. Οι τελευταίοι πιο πολύ ζουν με αναμνήσεις αλλά αυτό είναι άλλο θέμα…

Υπάρχει όμως και το Group VAG. Ναι, η “αγαπημένη και μισητή” Volkswagen που προκαλεί είτε θετικά σχόλια είτε δέχεται μεγάλο bulling, σε εισαγωγικά βέβαια. Οφείλουμε να πούμε όμως οτι λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεχτεί τόση έντονη κριτική σχεδόν για κάθε της μοντέλο. Άσχετα αν τα μοντέλα της πουλάνε σαν ζεστό ψωμάκι σε όλο τον κόσμο.

Είτε “λαδιέρες” είτε “χριστουγεννιάτικα δέντρα” όμως η VW δεν είναι μόνη μέσα στον όμιλο. Εκεί υπάρχουν πάνω από 10 θυγατρικές εταιρίες που πραγματικά παράγουν μοναδικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια. Porsche, Audi, Bugatti, Lamborghini και Bentley είναι μόνο μερικά από τα πιο δυνατά brandnames.

Ας δούμε μερικά από τα καλύτερα μοντέλα αυτής της περιόδου.

1.Audi RS6 Avant

Η χαρά του “υδραυλικού”! Με το RS6 Avant o Τάκης μπορεί να πηγαίνει στους πελάτες του σε χρόνο μηδέν! Το station των Γερμανών είναι εξοπλισμένο με ένα biturbo V8 μοτέρ 4 λίτρων με απόδοση 592 ίππων και 800 Nm ροπής! Φυσικά είναι Quattro ενώ για τα πρώτα 100 χλμ από στάση θέλει μόνο 3,5 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, αν ο Τάκης επιλέξει την έκδοση με το ειδικό πακέτο που βελτιώνει την ανάρτηση, το ρίχνει και σε track day άνετα!

2. Lamborghini Huracan

Η “στάνταρ” έκδοση της Huracan είναι στην αγορά από το 2014. Παραμένει όμως ένα από τα καλύτερα sportscar που όλοι θα θέλαμε να οδηγήσουμε. Ο βασικός της κινητήρα είναι ένας, ατμοσφαιρικός παρακαλώ, V10 με 5,2 λίτρα απόδοσης 602 αλόγων και 560 Nm ροπής που κατανέμονται και στους 4 τροχούς. Φυσικά υπάρχει και η ενισχυμένη πισταδόρικη Perfomante αλλά και η μικρότερη πισωκίνητη Evo για τους…ολιγαρκείς.

3. Porsche 911 Carrera S

Λείπει ο Μάρτης από τη σαρακοστή; Όχι βέβαια, όπως δε λείπει και η 911(992) από τη λίστα μας. Δεν χρειάζονται άλλωστε πολλοί λόγοι. Η 911 θα είναι πάντα ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Ειδικά η 911 Carrera S φαντάζει ως το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης που συνδυάζει επιδόσεις αλλά και χαλαρή βόλτα. Με τους 443 ίππους και την πίσω κίνηση είναι σίγουρα το αυτοκίνητο των ονείρων μας!

4. VW Golf GTI

Η τελευταία γενιά του Golf φαίνεται ως η καλύτερη μέχρι τώρα. Ειδικά το GTI της 8ης γενιάς δείχνει ως ένα από τα καλύτερα hothatch της εποχής. Άλλωστε όλες οι εκδόσεις GTI τα τελευταία 30 χρόνια αυτό επεδίωκαν. Να προσφέρουν ένα πλήρες πακέτο οδηγικής ευχαρίστησης μαζί με επιδόσεις. Ο κινητήρας του Golf GTI είναι ένας turbo 4κύλινδρος χωρητικότητας 2 λίτρων. Η ισχύς του φτάνει τα 245 άλογα και τα 370 Nm ροπής ενώ συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

5. Lamborghini Urus

Το hyperSUV της Lambo δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας. Ένα από τα εντυπωσιακότερα οχήματα παντός χρήσης. Off road αλλά και για track day. Κινείται από έναν V8 4 λίτρων με 2 turbo και απόδοση 641 ίππων και 850 Nm κτηνώδους ροπής. Όλα αυτά μαζί εκτοξεύουν την Urus σε μόλις 3,6” για το κλασικό 0-100.

6. Audi R8

Είτε σε coupe είτε σε Spyder εκδοχή, το R8 δεν περνάει απαρατήρητο. Κάθε άλλο μάλιστα. Ακόμη και με τη “βασική” έκδοση του V10 κινητήρα της Lamborghini, το R8 είναι απίστευτο! Από τα 5,2 λίτρα του αποδίδονται 562 ίπποι και 550 Nm ροπής που μεταφέρονται και στους 4 τροχούς. Δεν θα αναφερθούμε στην πισωκίνητη εκδοχή καθώς είναι για λίγους που “μπορούν”. Το σασμάν φυσικά είναι το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7άρι S-Tronic της Audi που βοηθά το R8 να πιάνει 323 χλμ/ώρα. Όσο για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε μόλις 3.2”.

7. Porsche Taycan Turbo S

Μπορεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να έχει θέση στη λίστα μας; Η απάντηση, όσο και αν δεν μας αρέσει, είναι ναι. Άλλωστε κάτι θα ξέρουν εκεί στο COTY και το ψήφισαν μέσα στην τελική 7άδα του διαγωνισμού. Βέβαια εμείς αναφερόμαστε στην κορυφαία έκδοση Turbo S που είναι ένας πύραυλος εδάφους-εδάφους. Μέσα από ατελείωτα Kwh η Taycan Turbo S πιάνει τα 100 χλμ σε 2.6” ενώ το launch control εξασφαλίζει απίστευτη και ατελείωτη επιτάχυνση. Κυρίως όμως η Taycan είναι μια…Porsche!

8. Bentley Mulsanne

Η θρυλική λιμουζίνα της Bentley παρουσιάστηκε το 2010 και σύντομα αποσύρεται οριστικά από την αγορά. Όσο και αν ακούγεται περίεργο, η Mulsanne έχει αγωνιστικές καταβολές. Το όνομα της προέρχεται από την ομώνυμη ευθεία στην πίστα του La Sarthe, για τους γνώστες. Κατά τα άλλα η Mulsanne είναι μία από τις πολυτελέστερες σπορ λιμουζίνες κατασκευασμένη στο χέρι αποτελώντας ίσως το καλύτερο μοντέλο του Group. Στη “μικρή” έκδοση ο V8 6,75 λίτρων κινητήρας υπόσχεται απίστευτη επιτάχυνση με τα 1020 Nm ροπής να σε κολλάνε στην πλάτη του καθίσματος. Στην ενισχυμένη έκδοση Speed, το μοτέρ παράγει 530 ίππους και…1100 Nm ροπή!

9. Cupra Ateca

Στην Ελλάδα δεν έχουμε δώσει ακόμη ιδιαίτερη προσοχή στη θυγατρική της SEAT αλλά θα έπρεπε. Ειδικά το Cupra Ateca βάζει στη θέση του, σε επιδόσεις, πολύ ακριβότερα SUV και Crossover. Το 2λίτρο 4κύλινδρο turbo μοτέρ του έχει ρυθμιστεί να αποδίδει 300 άλογα και 400 Nm ροπής. Είμαστε σίγουροι πως πολλά πολυτελή SUV του γερμανικού ομίλου θα ζήλευαν την επιτάχυνση του Ateca.

10. VW Tuareg

Για το τέλος αφήσαμε ένα ακόμη σχετικά παρεξηγημένο για τη χώρα μας SUV της Volkswagen. Το Tuareg είναι στην παραγωγή 17 χρόνια τώρα με αρκετά μεγάλη επιτυχία στην Ευρώπη. Βασίζεται στην πλατφόρμα MLB του γερμανικού ομίλου δίνοντας τη δυνατότητα στο μεγάλο “τζιπ” της VW να μοιράζεται πολλά κοινά με άλλα SUV όπως η Urus, η Bentayga και το Audi Q7. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει σχετικά χαμηλό κόστος το οποίο μετακυλίεται και στην τιμή αγοράς. Και φυσικά ποιότητα κατασκευής VW. Άλλωστε δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα προαναφερθέντα SUV.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας