Όταν η ABT έχει κέφια και “πειράζει” Audi

Όταν η ABT έχει κέφια και “πειράζει” Audi

8 και να καίνε

Τελικά όλοι θέλουμε το κατιτίς μας. Το κάτι έξτρα, το κάτι καλύτερο, μια βελτίωση. Έτσι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Θέλουν το κάτι παραπάνω. Το κάτι παραπάνω, τον βελτιωτή τους αν προτιμάτε. Κάτι η Brabus για τη Mercedes-Benz, κάτι η AC Schnitzer για την BMW, έτσι και η Audi έχει το ¨μάστορα” της, την ABT Sportsline.

Και αν νομίζετε οτι η ABT είναι καμία “δευτεροτρίτη” εταιρία, κάνετε λάθος! Ο οίκος ιδρύθηκε το 1896 από τον σιδερά Johann Abt ο οποίος κατασκεύαζε άμαξες για τα άλογα, ή αλλιώς…κάρα. Το ένα έφερε το άλλο και η εταιρία στράφηκε στα motorsports και στο tuning. Ειδικότερα σε συνεργασία με το γκρουπ VAG. Πάμε να δούμε τις καλύτερες δημιουργίες της.

  1. ABT R8

Το 2010 η ABT πήρε το petrolhead R8 και του ενίσχυσε την ιπποδύναμη στους 700 ίππους. Όχι οτι ήταν ασθενικό βέβαια… Με τη τονωτική “ένεση” των 75 αλόγων, το 0-100 ερχόταν μόλις σε 3.2”. Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε για τις νέες ζάντες και την πίσω αεροτομή, Απλώς…μπιζού!

2. ABT RS7 Sportback

Το εξωπραγματικό Audi RS7 ήταν έτσι και αλλιώς γρήγορο. Αλλά έγινε γρηγορότερο. Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 4.0 λίτρων απέδιδε τους δαιμονισμένους… 666 ίππους και 829 Nm ροπή. Και αυτά στη “βασική” έκδοση της ABT. Στην έξτρα Power S έκδοση, οι ίπποι σκαρφάλωσαν στους 700 και η ροπή στα 880 Nm! Τελικά το 2013 ήταν ωραία χρονιά…

3. ABT TT RS-R

Το 2017 ο Γερμανός tuner περιέλαβε το συλλεκτικό Audi TT RS-R των 30 αντιτύπων και του άλλαξε τα “φώτα”. Πέρα από το εντελώς νέο αεροδυναμικό πακέτο των προφυλακτήρων, των ζαντών και του διαχύτη, η ABT άλλαξε και τη χαρτογράφηση του μοτέρ. Έτσι, ο turbo 5-κύλινδρος κινητήρας 2.5 λίτρων έπιασε τους 500 ίππους και τα 570 Nm ροπής! Σχεδόν όσο και το R8 δηλαδή. Όσο για το 0-100, γράψτε 3.4”. Πάρτε και ένα βιντεάκι, έτσι, για δώρο…

4. ABT R8 GTR

Ένα πισταδόρικο αυτοκίνητο για το δρόμο. Αυτή είναι η περιγραφή του “ειδικού” R8 GTR του 2010. Νέες αναρτήσεις μαζί με κεραμικά φρένα εξασφάλιζαν το απόλυτο σε κάθε είδους δρόμο. Φυσικά για τη χρήση στην πίστα η ABT αντικατέστησε επί μέρους τμήματα του αμαξώματος με άλλα από carbon. Έτσι, καινούργια είναι το καπό, οι ποδιές, οι πόρτες οι καθρέπτες, η πίσω αεροτομή και ο διαχύτης. Το μοτέρ έφτασε στα 620 άλογα δίνοντας 0-100 σε 3.2 δευτερόλεπτα. Στο εσωτερικό, τοποθετήθηκαν ζώνες ασφαλείας 4 σημείων,τιμόνι από ανθρακόνημα και roll cage. Θέλετε και άλλα;

5. ABT VW Beetle Cabriolet

Μια “παραφωνία” επιτρέπεται! Ο γερμανικός οίκος το 2014 περιέλαβε το ανοικτό σκαθάρι και το μεταμόρφωσε σχεδόν σε άλλο αυτοκίνητο. Νέο αεροδυναμικό πακέτο με σπόιλερ, ποδιές και όλα τα συναφή άλλαξαν την εικόνα του VW Beetle. Συνολικά, το αυτοκίνητο χαμήλωσε με νέα αμορτισέρ και ελατήρια κατά 30 χιλιοστά μπροστά και 35 πίσω. Οι νέες ζάντες 18 και 20 ιντσών δίνουν άλλον αέρα στο γερμανικό κάμπριο. Στα μηχανικά, η ABT αύξησε την ισχύ του 2λίτρου TFSI σε 260 ίππους και 350 Nm ροπής.

6. ABT AS6-R Avant

Οι κάτοχοι του S6 Avant του 2013 είχαν την επιλογή μέσω της ABT να αναβαθμίσουν το “ταπεινό” τους station. Με ένα νέο αεροδυναμικό κιτ και με τον bi-turbo V8 κινητήρα να έχει ρυθμιστεί στα 600 άλογα, το S6 μετατρεπόταν σε…RS6! Στα μπόνους της ABT περιελαμβανόταν νέο turbo και νέες σφικτότερες αναρτήσεις. Όλα αυτά μαζί, αρκούσαν μόλις 3.9” για τα 100 χλμ από στάση.

7. ABT RS6-R

Ή απλά το κτήνος! Το θηριώδες V8 bi-turbo μοτέρ των 4.0 λίτρων αποδίδει 740 ίππους και 920 Nm κτηνώδους ροπής! Το 0-100 έρχεται αβίαστα, σχεδόν μέχρι να ανοιγοκλείσεις τα μάτια, μόλις 3.2”. Από εκεί και πέρα, η ABT έχει αλλάξει σχεδόν τα πάντα! Carbon αεροδυναμικά στοιχεία, αγωνιστικά bucket καθίσματα, νέα ελατήρια στην ανάρτηση, αλκαντάρα παντού, ζάντες 22 ιντσών δένουν το απόλυτο σπορ πακέτο. Τα υπόλοιπα στο bonus video.

8. ABT AS400

12

Το 2004 η ABT σε συνεργασία με την Audi Sport δημιούργησε μια ειδική συλλεκτική, σχεδόν αγωνιστική παραλλαγή του A4. Τιμώντας την επιτυχία της Audi στο DTM κατασκευάστηκαν μόλις 25 αντίγραφα του AS400. Το V6 διπλού turbo μοτέρ των 2.7 λίτρων ρυθμίστηκε στους 400 ίππους με το 0-100 να επιτυγχάνεται σε 4.7”. Και εδώ φυσικά η ABT άλλαξε το αεροδυναμικό πακέτο, την ανάρτηση, τα φρένα και τοποθέτησε νέους τροχούς 19 ιντσών κατασκευής της ίδιας της ABT.

Και τώρα η ερώτηση κρίσεως: Έχετε τα χρήματα, συγκεκριμένα ρέουν από τα μπατζάκια, τι παίρνετε;

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας