Τα Φανάρια του Χάρη – Ποιο είδος κίνησης νομίζετε οτι σας ταιριάζει περισσότερο; (Poll)
Τα Φανάρια του Χάρη
Πορτοκαλί: στα μικρού κυβισμού diesel
Που πάει η Πετρελαιοκίνηση;
Από το 2011, με την απελευθέρωση της χρήσης των κινητήρων πετρελαίου, έγινε μία έκρηξη και γέμισε ο κόσμος…πετρέλαια. Καινούριος και κυρίως τέως απαγορευμένος καρπός.Και ο Έλληνας, χωρίς να γνωρίζει πραγματικά το “γιατί”, αγόραζε πετρελαιοκίνητα.Οι εταιρίες βρήκαν πρόθυμο φρέσκο κοινό και τους βομβάρδιζαν με τα πλεονεκτήματα των diesel.
Υπερπροώθηση – πωλήσεις, και είχαμε φτάσει στο σημείο τα diesel να κατέχουν το 67% των πωλήσεων,δύο στα τρία καινούργια αυτοκίνητα! Και ασφαλώς αντιλαμβάνομαι πλεονεκτήματα στους μεγάλους diesel κινητήρες, για ταξίδια,ακόμη και για οδηγική απόλαυση, (αφού μέχρι και η Alfa Romeo κατασκεύασε ντίζελ κινητήρα για τα οδηγοκεντρικά μοντέλα της), και πολύ περισσότερο βέβαια για τις εκτός δρόμου δραστηριότητες όπου τα diesel δεν παίζονται.
Όμως δεν καταλαβαίνω τα 1.200 και 1.400 κ.εκ. που κατά μέσο όρο δεν διανύουν ούτε 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο( και αυτά και αυτά κυρίως μέσα στην πόλη). Εν τω μεταξύ τα πράγματα, άρχισαν σταδιακά να εξορθολογίζονται, όταν αρχίσαμε να διαπιστώνουμε την πραγματικότητα… Δεν είχαμε λόγο(τουλάχιστον οι μισοί) να αγοράσουμε diesel .Αφού μπορούσαμε να κινηθούμε συνολικά οικονομικότερα και με άλλες μορφές κίνησης. Όπως π.χ. το φυσικό αέριο ,το LPG, ο(ακριβός ακόμα)ηλεκτρισμός, αλλά κυρίως οι βενζινοκινητήρες μικρού κυβισμού και μεγάλης ισχύος που καίνε λίγο παραπάνω από το πετρέλαιο.
Ποιο λοιπόν είναι το ενδεδειγμένο καύσιμο? Diesel , Βενζίνη , Αέριο ή Ηλεκτροκίνηση?
Λάβετε μέρος στη δημοσκόπηση του Επί Τροχών,(άλλωστε εκλογές έρχονται, δείτε το και σαν προπόνηση) και ψηφίστε για το ποιο είναι το καύσιμο που σας ταιριάζει περισσότερο.
ΨΗΦΙΣΤΕ ΕΔΩ
[poll id=”2″] |
του Χάρη Θεοφράστου