Ο πρόεδρος της ΕΛΕΤΑ κ. Χρήστος Σαρηγιαννίδης απαντά στις ερωτήσεις μας
Ο πρόεδρος της ΕΛΕΤΑ κ. Χρήστος Σαρηγιαννίδης απαντά στις ερωτήσεις μας
ενόψει του 26ου Ηπειρωτικού Ράλλυ
Μετά από απραξία μισού και πλέον χρόνου, οι αγώνες ράλλυ ξεκινούν ξανά. Η αρχή γίνεται το επόμενο σαββατοκύριακο 11 και 12 Ιουλίου στα Ιωάννινα.

Λίγο πριν τον εναρκτήριο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ασφάλτου, ο πρόεδρος της ΕΛΕΤΑ κ. Χρήστος Σαρηγιαννίδης μίλησε στον Γιώργο Ζιώγα και στο Επί Τροχών.
- Σε μια κρίσιμη και δύσκολη συγκυρία λόγω της υγειονομικής κρίσης, πως αντιμετωπίζετε το γεγονός ότι αναλάβατε να διοργανώσετε τον πρώτο ασφάλτινο αγώνα πανελληνίου πρωταθλήματος;
- X.Σαρ.: Πράγματι, το 26ο Ηπειρωτικό Rally «Ι.ΚΤΕΟ AUTOTEST» έρχεται σε μια περίοδο πάρα πολύ δύσκολη για όλους μας. Ήδη πάρα πολλοί αγώνες σε Ελλάδα και εξωτερικό έχουν ακυρωθεί και γενικά το πρόγραμμα του motorsport φέτος σε κάθε εκδοχή του (Formula 1 WRC κτλ) έχει ανατραπεί εντελώς.

Όμως κοιτάμε μπροστά και έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα ο πρώτος αγώνας του Πρωταθλήματος Ασφάλτου είναι το Ηπειρωτικό Rally. Προετοιμαστήκαμε από την πρώτη στιγμή κανονικά, ασχέτως εάν ο αγώνα γινόταν ή όχι. Προφανέστατα, επειδή είναι ο πρώτος αγώνας rally της χρονιάς το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο. Έχουμε εμπειρία στη διοργάνωση αγώνων και φέτος η μόνη –σημαντικά βέβαια- διαφορά είναι ότι πρέπει να τηρήσουμε όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Είναι μια περίεργη κανονικότητα για όλους μας και πρέπει να τη συνηθίσουμε.
- Είχατε την υποστήριξη του Δήμου ή της Περιφέρειας;
- Χ.Σαρ.: Ναι, η υποστήριξη των φορέων της πόλης μας ήταν πολύ μεγάλη, όπως κάθε χρόνο και τους ευχαριστούμε για αυτό. Μαζί με αυτούς, είχαμε την υποστήριξη των χορηγών μας.
Μέσω αυτής της ευκαιρίας που μου δίνετε θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους τους υποστηρικτές, γιατί σε αυτή την πολύ, πολύ δύσκολη στιγμή για όλη την ανθρωπότητα μας έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης.

- Πως κρίνετε τον μέχρι τώρα αριθμό συμμετοχών; είστε ικανοποιημένοι;
- Χ.Σαρ.: Νομίζω ότι ο κόσμος του motorsport μας τίμησε για μια ακόμη χρονιά με την παρουσία του, ιδιαίτερα σε αυτή την πολύ δύσκολη στιγμή.
Οι συμμετοχές είναι όλες εξαιρετικές και να σας πω την αλήθεια περίμενα ότι θα είναι τόσες, γιατί ο κόσμος διψά για αγώνες. Πολύ καλοί αγωνιζόμενοι, πολύ ωραία αυτοκίνητα!

- Έχει γίνει πολύ λόγος τελευταία για το αν θα υπάρχουν θεατές στην εκκίνηση του αγώνα και στο βουνό. Επειδή ο κόσμος είναι ακόμη μπερδεμένος, τι ισχύει τελικά;
- Χ. Σαρ.: Οι θεατές απαγορεύονται. Ωστόσο, δεν είναι δυνατός ο πλήρης έλεγχος τυχόν θεατών που θα εισέλθουν στις ειδικές από διόδους που δεν μπορούν να ελεγχθούν πλήρως. Αυτό νομίζω το καταλαβαίνει ο καθένας.
Είναι ευνόητο ότι σε ειδική διαδρομή χιλιομέτρων σε ανοικτό πεδίο (πχ βουνό) δεν είναι δυνατός ό έλεγχος όσων θεατών βρεθούν κοντά στον αγωνιστικό χώρο και έχουν φθάσει σε αυτόν είτε με τα πόδια είτε με μηχανικά μέσα. Η αποφυγή συνωστισμού έγκειται στην ατομική ευθύνη του κάθε θεατή παρότι σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η ύπαρξη θεατών.
- Πείτε μας μερικές λεπτομέρειες για το αγωνιστικό κομμάτι και τις ειδικές διαδρομές.
- Χ.Σαρ.: Οι ειδικές διαδρομές δεν έχουν αλλάξει συγκριτικά με την περυσινή χρονιά. Έτσι, έχουμε τα γρήγορη, εντυπωσιακή και τεχνική «Δωδώνη» των σχεδόν 12 χιλιομέτρων και την πολύ γρήγορη Κωστάνιανη των σχεδόν 7 χιλιομέτρων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από 3 φορές. Τα συνολικά χιλιόμετρα θα είναι 145,80, εκ των οποίων τα 60,90 θα είναι αγωνιστικά. Πρόκειται για δύο ειδικές που αγαπούν οι αγωνιζόμενοι, καθώς είναι ιδιαίτερα γρήγορες και τεχνικές (ειδικά η Δωδώνη) και δίνουν την ευκαιρία για θέαμα, που είμαι σίγουρος ότι θα αποτυπωθεί στο φακό για μια ακόμη χρονιά

- Ποιος είναι ο στόχος της ΕΛΕΤΑ για τα επόμενα χρόνια;
- Χ.Σαρ.: Έχουμε επίγνωση της πραγματικότητας. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι για να κάνεις έναν πολύ καλό αγώνα χρειάζεσαι πολλά χρήματα. Και είναι αλήθεια ότι η εποχή δεν προσφέρεται για πολλούς να επενδύσουν. Τα πάντα ξεκινούν από τα χρήματα. Βλέπετε τον ανταγωνισμό που υπάρχει για έναν αγώνα στο WRC ή για να μην πάμε μακριά, λόγω χρημάτων το Ράλι Ακρόπολις έχει βγει και από το ERC.
Προφανώς, όμως, έχουμε σχέδια για το μέλλον. Δεν γίνεται να μην κάνεις σχέδια, αλλά δεν απλώνουμε τα πόδια μας έξω από την κουβέρτα μας! Το μέλλον του αγώνα θα ήθελα να είναι με πολλές συμμετοχές –πιο πολλές από σήμερα που είναι από τους πιο πολυπληθείς αγώνες σε όλη τη χώρα- και με πολύ δυνατά αυτοκίνητα, ώστε να ευχαριστιούνται τον αγώνα, τόσο οι αγωνιζόμενοι, όσο και οι θεατές.
Τα δυνατά αυτοκίνητα θα φέρουν τον συναγωνισμό και αυτός θα φέρει τις επιδόσεις και το θέαμα. Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και την πολύ καλή δουλειά που κάνετε εσείς ως Μέσα Ενημέρωσης, που είστε δίπλα μας από την πρώτη στιγμή και βοηθάτε πραγματικά πάρα πολύ.
Μακάρι να φθάσουμε σε μια εποχή όπου θα υπάρχει η οικονομική ευχέρεια και θα μπορέσουμε να μεγαλώσουμε τον αγώνα, με περισσότερες ειδικές που να καλύπτουν όλο το Νομό Ιωαννίνων, καθώς ο αγώνας αποτελεί και μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για προβολή της περιοχής μας σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα, δεν σας κρύβω ότι θέλουμε να μπούμε και στο κομμάτι των Αναβάσεων, καθώς η Ήπειρος διαθέτει εξαιρετικές ορεινές διαδρομές, αλλά όπως είπα και προηγουμένως, πάμε σιγά-σιγά για να μπαίνουν σωστά οι βάσεις.

- Πως σκοπεύετε να προσελκύσετε νέους αθλητές στη λέσχη; Τι κίνητρα παρέχει η ΕΛΕΤΑ;
- Χ.Σαρ.: Προσπαθούμε διαρκώς να δίνουμε κίνητρα. Κατ’ αρχάς σε ο, τι αφορά το αγωνιστικό κομμάτι, για παράδειγμα στο Ηπειρωτικό Rally οι νέοι αγωνιζόμενοι έχουν μικρότερο παράβολο συμμετοχής.
Παράλληλα, πραγματοποιούμε δωρεάν σεμινάρια από έμπειρους οδηγούς και συνοδηγούς σε νέους αθλητές, ώστε να μάθουν τα βασικά της οδήγησης και της συνοδήγησης.
Τέλος, σε ο, τι αφορά τα στελέχη, προσπαθούμε να προσελκύουμε ανθρώπους που αγαπούν το motorsport και θέλουν να προσφέρουν και από αυτό το μετερίζι. Μέσα από σεμινάρια για επιμόρφωση κριτών τους δίνουμε την ευκαιρία να βοηθήσουν το Motorsport και να κάνουν αυτό που αγαπούν.
- Πώς κρίνετε το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας δεδομένου της απουσίας του Ράλι Ακρόπολις;
- Χ.Σαρ.: Είμαστε σε μια πολύ δύσκολη φάση. Όλα όσα περάσαμε ως κοινωνία και ως ανθρωπότητα είναι πολύ πιο σημαντικά από οτιδήποτε άλλο. Για αυτό και σε πρώτη φάση νομίζω ότι πρέπει να συνέλθουμε από αυτό το πισωγύρισμα, σε όλα τα επίπεδα.
Στο motorsport τα πράγματα θα τα χαρακτήριζα ευοίωνα, γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη θέληση του κόσμου να συμμετέχει. Βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλές νέες συμμετοχές σε κάθε είδους έκφανση του motorsport, από τα καρτ μέχρι την πίστα και τα rally.
Προφανώς η απουσία του Rally Acropolis είναι πολύ μεγάλη. Έχει στοιχίσει στην εικόνα του motorsport της χώρας μας διεθνώς, αλλά και σε όλους τους φίλους στην χώρα μας. Ελπίζω ότι θα επανέλθει άμεσα, τουλάχιστον στο ERC, γιατί ας μη γελιόμαστε, η θέση του είναι στο WRC.

- Πότε ιδρύθηκε η ΕΛΕΤΑ, πείτε μας μερικά σημαντικά σημεία της διαδρομής της;
- Χ.Σαρ.: Η Ελληνική Εταιρία Αυτοκινήτου ιδρύθηκε το 1981 από Γιαννιώτες φίλους του αυτοκινήτου. Έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στην πόλη με κάθε είδους παρέμβαση σε ότι έχει σχέση με το αυτοκίνητο και τον ευρύτερο χώρο γύρω από αυτό.Από το 1994 καταξιωμένη και τοποθετημένη ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές λέσχες διοργανώνει σε ετήσια βάση αγώνες αυτοκινήτων, βασισμένη στην εμπειρία και την τεχνογνωσία πολλών χρόνων και πάντοτε με τη βοήθεια των υποστηρικτών της λέσχης μας.
Άνθρωποι και μηχανές δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό. Πάντα με ιδιαίτερη χαρά καλωσορίζουμε φίλους, αθλητές και θεατές στις διοργανώσεις μας με σκοπό και ελπίδα ότι μέσα από αυτές, θα ζήσουν και σύντομα θα αναπολήσουν έντονες στιγμές και συγκινήσεις με μοναδικό σκοπό να έρθουμε πιο κοντά με κοινό ενδιαφέρον το αυτοκίνητο.
Είχαμε πραγματοποιήσει παλιότερα αγώνες ERC, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουμε καταστήσει το Ηπειρωτικό Rally ως έναν από τους κορυφαίους αγώνες της χρονιάς.

- Πείτε μας για εσάς, πότε είχατε την πρώτη επαφή σας με τα μοτορσπορ; Πόσα χρόνια είστε πρόεδρος στην ΕΛΕΤΑ;
- Χ.Σαρ.: Με τη λέσχη ασχολούμαι από το 2011 και είμαι Πρόεδρος τα τελευταία 6 χρόνια. Με το motorsport ασχολούμαι από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Η ενασχόληση μου με το αυτοκίνητο, εκτός από επαγγελματική είναι μια σχέση αγάπης και οι αγώνες είναι στο αίμα μου. Νομίζω ότι είναι ένα ωραίο «μικρόβιο» που έχω ακόμη και σήμερα στον ίδιο βαθμό!