Μία πρώτη γεύση από την επερχόμενη Pagani Utopia με V12 μοτέρ
Μία πρώτη γεύση από τη επερχόμενη Pagani Utopia με V12 μοτέρ
η αποθέωση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων
Τελικά δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά και με αυτόματο κιβώτιο! Ναι, σίγουρα είναι γεγονός πως η “μόδα” μας σπρώχνει προς τα εκεί-με άγνωστες ακόμη συνέπειες-αλλά υπάρχουν και οι φωτεινές εξαιρέσεις! Υπάρχουν κατασκευαστές που σέβονται και τιμούν την ιδέα της αυτοκίνησης και της οδηγικής ελευθερίας και φροντίζουν να το δείχνουν στην πράξη.

Ένας από αυτούς είναι φυσικά ο Horacio Pagani. Ο Αργεντίνος, πολιτογραφημένος Ιταλός δημιουργός της εξωπραγματικής Zonda και της μοναδικής Huayra! Και τώρα ο Horacio μας έδωσε τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με τη νέα Utopia, τον αντικαταστάτη της σειράς Huayra που θα δούμε στα τέλη της χρονιάς.

Φυσικά ο Pagani είναι πολέμιος κάθε τι που έχει να κάνει με ρεύμα, μπαταρίες και volts,παραμένοντας πιστός στην…βενζίνη και στους κυλίνδρους! Και ειδικά στους πολλούς κυλίνδρους. Έτσι, η νέα Utopia θα φέρει έναν “συλλεκτικής” κατασκευής V12 turbo κινητήρα 6.0 λίτρων της Mercedes AMG. Οι πληροφορίες λένε πως η απόδοσή του θα αγγίζει τους 864 ίππους και τα 1011 Nm κτηνώδους ροπής! Και μάλιστα, το μοτέρ θα περιστρέφεται σε αρκετά υψηλές στροφές ενώ θα πληροί και τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων της Καλιφόρνια. Αυτό σε πείσμα των “οικολόγων” που επιμένουν να διαστρεβλώνουν την αλήθεια περί ρυπογόνων θερμικών μοτέρ.

Επιπλέον, ο…συμπαθής μας Ιταλός, σχεδιάζει να τοποθετήσει ένα “παλιομοδίτικο” 7άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά παράλληλα θα προσφέρεται και με ένα αυτόματο compact σασμάν της Xtract με σκοπό την μείωση του συνολικού βάρους της Utopia.

Όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση, η Utopia θα πατάει στο γνωστό μονοκόκ σωληνωτό πλαίσιο από τιτάνιο και carbon της Pagani. Η ανάρτηση στηρίζεται σε αλουμινένια σφυρήλατα διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω ενώ τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα. Τα φρένα του ιταλικού hypercar είμαι φυσικά κεραμικά και αεριζόμενα με 6πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4πίστονες πίσω. Οι αλουμινένιοι τροχοί μπροστά είναι 21 ιντσών και 22 πίσω.

Αν και προκαλεί μία σχετικά εντύπωση η απουσία χτυπητών αεροδυναμικών βοηθημάτων στην Utopia (ακολoυθώντας την συνταγή Gordon Murray ίσως;), η Pagani συνήθως κρατά τις εντυπωσιακές “φτερούγες” και spoiler για τις μετέπειτα ειδικές εκδόσεις του μοντέλου. Όπως και έχει όμως, το αμάξωμα διατηρεί ένα πανέμορφο λιτό και απλό σχεδιασμό.

Περιττό να αναφέρουμε πως και τα 99 αντίγραφα της Utopia που θα κατασκευαστούν έχουν ήδη πουληθεί προς 2.5 εκατομμύρια ευρώ το καθένα σε φανατικούς φίλους της Pagani. Εμείς από την μεριά μας θα πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε αυτούς τους “περίεργους” τύπους όπως ο Horacio Pagani και ο Christian Von Koenigsegg που συνεχίζουν να κρατούν την σπίθα των ονείρων μας ζωντανή. Όσο και αν κοστίζει αυτή…
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας