Δοκιμή: Skoda Scala 1.6 TDI 116 PS

Δοκιμή: Skoda Scala 1.6 TDI 116 PS

Ανέβηκε κλίμακα

Εισαγωγή

Η Skoda, με το νέο Scala θέλει να ανέβει ακόμα ένα σκαλί στα μάτια των καταναλωτών δημιουργώντας ένα ικανό, πρακτικό και εμφανίσιμο hatchback.

Βασισμένο στην ΜQB-A0 πλατφόρμα του Group VW και έχοντας βάλει και Έλληνας το χεράκι του, το όχημα από την Τσεχία καλείται να αντιμετωπίσει το δύσκολο ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Εμφάνιση

Το Scala βασίζεται εμφανισιακά στο πρωτότυπο Vision RS και το σώμα του διατρέχουν έντονες γραμμές για να προσδώσουν μία σπορ εμφάνιση.

Η τραπεζοειδής μάσκα φωνάζει από μακριά Skoda που εκατέρωθέν της βρίσκονται, από τον βασικό εξοπλισμό, τα Full Led τριγωνικά φωτιστικά σώματα.

Στο πίσω μέρος το Scala ξεχωρίζει με το στυλ “αλλά” κοντό station που διαθέτει και τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια στο καπό. Επίσης, είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που πίσω δεν υπάρχει το σήμα αλλά είναι γραμμένο το όνομα της τσέχικης εταιρείας.

Εσωτερικό-Χώροι

Στο εσωτερικό του Scala έχει βάλει την υπογραφεί του ο Έλληνας σχεδιαστής Δημήτρης Δαρκούδης, υπεύθυνος του εσωτερικού σχεδιασμού των μοντέλων της φίρμας. Το εσωτερικό του είναι λυτό αλλά σύγχρονο και εργονομικό με πολλούς χώρους.

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του είναι σχετικά μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό και σκληραίνουν στα χαμηλότερα τμήματα. Η ποιότητα συναρμογής πάντως είναι αρκετά υψηλή και σε γενικές γραμμές είναι ένα ευχάριστο μέρος για να γράφεις χιλιόμετρα.

Στο κέντρο του ταμπλό, βρίσκεται μία οθόνη αφής που αναλόγως της έκδοσης ξεκινάει από τις 6,5 ίντσες, έχει 8 μέχρι και 9,2 ίντσες και διαθέτει πολύ καλό μενού και γραφικά. Προαιρετικά υπάρχει διαθέσιμος και ψηφιακός πίνακας οργάνων για όσους έχουν βαρεθεί τα αναλογικά όργανα.

Με μήκος 4.362 χλστ. το Scala είναι αρκετά ευρύχωρο και πίσω θα βολευτούν άνετα δύο ενήλικες επιβάτες προσφέροντας επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι.

Εκτός από τις δύο βάσεις isofix που υπάρχουν στα πίσω καθίσματα υπάρχει ακόμα μία στη θέση του συνοδηγού.

Ο χώρος αποσκευών θα υπέρ ικανοποιήσει τις ανάγκες μίας οικογένειας καθώς διαθέτει 467 λίτρα ωφέλιμου χώρου ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.410 λίτρα με τα πίσω καθίσματα πεσμένα.

Ασφάλεια

Το Skoda Scala πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 97 % στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  87 % στην προστασία των παιδιών,  81 % στην προστασία των πεζών και 79% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

To Scala πατάει επάνω στην MQB-A0 πλατφόρμα του Group VW με τους μηχανικούς της Skoda να έχουν βάλει τις δικές τους πινελιές για να το διαφοροποιήσουν από τα άλλα οχήματα του ομίλου. Η ανάρτηση είναι άνετη και αφήνει την καμπίνα ανεπηρέαστη από τις κακοτεχνίες των δρόμων.

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και το αμάξι στην εθνική οδό ταξιδεύει ιδιαίτερα άνετα. Είναι σταθερό και ευθύβολο και η καμπίνα σωστά μονωμένη από εξωτερικούς θορύβους, αεροδυναμικούς ή κύλισης.

Σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, θα πορευθεί με αυτοπεποίθηση και οι κλίσεις που παίρνει είναι πολύ περιορισμένες. Το σύστημα διεύθυνσης αν και λίγο ελαφρύ είναι καλό σε πληροφόρηση ενώ την καλή εικόνα συμπληρώνουν και τα δυνατά φρένα του. Σε γενικές γραμμές, ο μέσος οδηγός δε θα ζητήσει κάτι παραπάνω από το Scala και δύσκολα θα το φτάσει στα όριά του και όταν αυτό γίνει τα ηλεκτρονικά συστήματα θα αναλάβουν δουλειά.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας φορούσε τον 1.6 λίτρων TDI κινητήρα πετρελαίου των 116 ίππων και 250 Nm ροπής και ταιριάζει γάντι με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου ενώ παράλληλα συνδυάζεται πολύ καλά με το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων. Στην Ελληνική αγορά το αυτόματο DSG είναι το μόνο διαθέσιμο με τον πετρελαιοκινητήρα.

Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. βοηθώντας το δεξί πετάλι να είναι πάντα “γεμάτο”, με το DSG να έχει μία μικρή καθυστέρηση στο κατέβασμα στα απότομα “βυθίσματα” του δεξιού ποδιού. Από πλευράς οικονομίας τα 5,6 λίτρα μέσης (πραγματικής) κατανάλωσης σε μικτές συνθήκες είναι πολύ καλή (4.1 λ/100 χλμ. ο κατασκευαστής) και με λίγη προσοχή μπορεί να κατέβει και άλλο. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση, το Scala χρειάζεται 10,3 δευτ. ενώ η τελική αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα

Το Scala ανήκει στην κατηγορία εκείνων των οχημάτων που μπορεί να μην παίρνει άριστα είναι όμως δύσκολο να του προσάψεις κάτι αρνητικό.

Σωστή συμπεριφορά στο δρόμο, ευρύχωρο εσωτερικό, σε καλή τιμή είναι στοιχεία που κάνουν το Scala μία πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία.

Εξοπλισμός-Τιμή

Η αρχική τιμή του Scala Active με κινητήρα βενζίνης 1.0 TSI 95 ίππων ξεκινάει από τις 14.880 ευρώ ενώ για το πετρέλαιο η Abbition DSG από τα 21.480 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Style 1.6 TDI DSG και η τιμή της ξεκινάει από τα 21.970 ευρώ.

Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνεται αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, ζάντες αλουμινίου, cruise control, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα προειδοποίησης αποφυγής πρόσθιας σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, κ.τ.λ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαίου 1.598 cc
Ισχύς: 116 ps στις 3.250 rpm
Ροπή: 250 Nm στις 1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση: 4.1 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 108 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.362x 1.793 x 1.471 mm
Χώρος αποσκευών: 467/1.410 lt
Βάρος: 1.339 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας