Δοκιμή: Mercedes Benz A200

Δοκιμή: Mercedes Benz A200

Πολυτέλεια και τεχνολογία σε κόμπακτ διαστάσεις

Η νέα Mercedes Benz A Class αποτελεί τη φθηνότερη πρόταση της γερμανικής εταιρείας για να μπει κάποιος στον κόσμο του άστρου της.

Νέο hi-tech εσωτερικό συνδυασμένο με τη γνωστή πολυτέλεια που διακρίνει τη φίρμα είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν την A Class που στη δοκιμή μας φοράει το νέο κινητήρα βενζίνης 1,33 λίτρων και 163 ίππων.

Εμφάνιση

Στοχεύοντας σαφώς και το νεανικό κοινό, η νέα A Class διατηρεί τη σπορ εμφάνιση της με το μακρύ καπό αλλά συγχρόνως έχει υιοθετήσει πιο καθαρές γραμμές σε σχέση με το προκάτοχο της. Έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις κατά 12 εκ. στο μήκος και διαθέτει μακρύτερο μεταξόνιο κατά 3 εκ.

Το μεγάλο αστέρι είναι ο πρωταγωνιστής στο εμπρός μέρος με τα LED φωτιστικά σώματα να έχουν χάσει όγκο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Στο πίσω μέρος τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα σε συνδιασμό με τον ελαφρώς πρησμένο προφυλακτήρα και τις “ψέυτικες” διπλές απολήξεις της εξάτμισης συμπληρώνουν τη σπορ εικόνα.

Εσωτερικό-Χώροι

Με το που ανοίγεις την πόρτα και μπαίνεις μέσα στη μικρή Mercedes, εντυπωσιάζεσαι αμέσως από το hi tech εσωτερικό της, το desing και την ποιότητα. Ψηφιακά όργανα τέλος, ακόμα και στη βασική έκδοση, καθώς όλα έχουν αντικατασταθεί από οθόνες και συγκεκριμένα στη δοκιμή μας ήταν οι δύο μικρές των 7 ιντσών.

To σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Mercedes είναι υπερπλήρες και μπορείς να το χειριστείς με πολλούς τρόπους αλλά το σίγουρο είναι ότι χρειάζεσαι κανένα μισάωρο εκπαίδευση την πρώτη φορά πριν ξεκινήσεις.

Οι 7 αρες οθόνες διαθέτουν πολύ καλά γραφικά αλλά μοιάζουν λίγο μικρές επάνω στο ταμπλό που είναι σχεδιασμένο για τις μεγάλες των 10,25 ιντσών.

Η σπορ εικόνα της A Class ενισχύεται από το εσωτερικό της με τους κυκλικούς αεραγωγούς και τις πολλές αλουμινένιες διακοσμητικές λεπτομέρειες. Το τριάκτινο τιμόνι είναι όμορφο σε όψη και ωραίο στην αφή (και κάνει τα πάντα) ενώ η πλειοψηφία των πλαστικών της καμπίνας είναι από αφρώδη υλικά με τη συναρμογή να είναι εξαιρετική.

Οι χώροι πίσω είναι ικανοποιητικοί για την κατηγορία του, με τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών να έχουν μία μικρή απόσταση από το εμπρός κάθισμα και την οροφή αντίστοιχα.

Ο χώρος των αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά 29 λίτρα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και φτάνει πλέον τα 370 λίτρα νούμερο όχι κορυφαίο αλλά καλό για την κατηγορία. Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα 40-20-40 και δημιουργούν έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.210 λίτρων.

Ασφάλεια

H Mercedes A Class πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 96% στην προστασία των ενήλικων επιβατών91% στην προστασία των παιδιών92%  στην προστασία των πεζών και 75% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Πίσω από το τιμόνι της Α 200 αισθάνεσαι αμέσως έναν “premium αέρα στο πάτημα της”. Μέσα στην πόλη περνάει άνετα πάνω από τις κακοτεχνίες των δρόμων προσφέροντας μεγάλη άνεση που μπορεί βέβαια να υστερεί σε σχέση με άλλες μεγαλύτερες Mercedes είναι κορυφαία όμως για την κατηγορία της.

Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει πολύ άνετα ακόμα και με μεγάλες ταχύτητες και είναι αρκετά ευθύβολη. Οι εξωτερικοί θόρυβοι, αεροδυναμικοί ή από τα λάστιχα, λάμπουν δια της απουσίας τους στοιχείο που ενισχύει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0.25 βοηθάει πολύ και στο να παραμένει η κατανάλωση χαμηλά καθώς με ταχύτητες της τάξης των 120-130 χλμ/ώρα καίει περίπου 5,8 λίτρα/100χλμ.

Στους επαρχιακούς δρόμους, η A 200 πατάει αρκετά καλά. Το τιμόνι είναι καλό σε πληροφόρηση με καλή αίσθηση και το αυτοκίνητο γέρνει ελάχιστα στις στροφές. Δεν τη λες και τη πιο σπορ της κατηγορίας αλλά θα ανταποκριθεί παντού με άνεση και θα στρίψει κρατώντας μία ουδέτερη συμπεριφορά.

Θα σταθούμε και στη λειτουργία του Active Lane Keeping Assist που η αντίδρασή του μας ξάφνιασε (έως μας τρόμαξε) όταν πατήσαμε την συνεχόμενη γραμμή στα δεξιά του δρόμου για πρώτη φορά καθώς επεμβαίνει κάπως “βίαια” στο τιμόνι και στα φρένα. Βέβαια η λειτουργία της μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Το επτατάχυτο G-DCT κιβώτιο ταχυτήτων της γερμανικής εταιρείας διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία και μόνο στα γρήγορα κατεβάσματα θα γίνει λίγο απότομο. Η ταχύτητα της αλλαγής σχέσεων κρίνεται ικανοποιητική χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζει.

Τα φρένα της είναι πολύ καλά τόσο σε απόδοση όσο και σε αντοχή και δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης από τη χρήση.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Η A 200 φοράει ένα νέο τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.332 κ.εκ. που τον εξέλιξε σε συνεργασία με τη Renault και διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Η ισχύς του φτάνει τους 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή τα 250 Nm διαθέσιμα από τις 1.620 σ.α.λ. Είναι γραμμικός, ζωντανός από τα χαμηλά και δεν έδειξε να προβληματίζεται πουθενά στο να κινήσει σβέλτα τα 1.355 κιλά της Γερμανίδας. Η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ. με τον κατασκευαστή να δηλώνει 6 λίτρα/100χλμ. Οι επιδόσεις της A 200 είναι αρκετά καλές καθώς για τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση θέλει 8,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 225 χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα

Η νέα Mercedes A Class διαθέτει περισσότερο από το DNA της Mercedes σε σχέση με την προκάτοχο της και κοιτάει την κορυφή, όσων αφορά τα premium hatchback. H πολυτέλεια, το design και ο hi tech της χαρακτήρας είναι τα δυνατά της στοιχεία και δικαίως προσελκύει αρκετούς νέους σε ηλικία αγοραστές.

Οδηγικά είναι πολύ άνετη με ουδέτερη συμπεριφορά και μαζί με τον 1.332 κ.εκ. τούρμπο κινητήρα αποτελούν έναν ιδανικό συνδυασμό οικονομίας και επιδόσεων.

Στα αρνητικά το μόνο που θα μπορούσαμε να της προσάψουμε, εκτός από τη τιμή καθώς η πολυτέλεια πληρώνεται, είναι η άνεση της ανάρτησης που μπορεί να είναι μεταξύ των καλύτερων της κατηγορίας αλλά αν την κρίνεις σαν Mercedes θέλεις κάτι παραπάνω.

Εξοπλισμός-Τιμή

Η τιμή της A 200 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινάει από τα 34.900 ευρώ (32.605 ευρώ με το χειροκίνητο) και περιλαμβάνει αρκετά πλούσιο εξοπλισμό όπως, αυτόματο κλιματισμό, Active Lane Keeping Assist, δύο οθόνες των 7 ιντσών, χειριστήρια στο τιμόνι και paddles αλλαγής ταχυτήτων, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και αποτροπής σύγκρουσης και πολλά ακόμα συστήματα άνεσης και ασφάλειας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 1.332 cc
Ισχύς: 163 ps στις 5.500 rpm
Ροπή: 250 Nm στις 1.620 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο G-DCT 7 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση: 6 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 133 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.419x 1.796 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών: 370/1.210 lt
Βάρος: 1.355 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us