Δοκιμή: Jeep Compass 1.4 T 170 PS 4×4

Δοκιμή: Jeep Compass 1.4 T 170 PS 4×4

On-Road και Off-Road σε ένα

Εισαγωγή

Ένα δυνατό brand name σαν τη Jeep δε θα μπορούσε να μείνει μακριά από τις εξελίξεις και να μην ακολουθήσει το downsizing στους κινητήρες και την multi road προσέγγιση στο χαρακτήρα, κάτι που συναντάμε στα τελευταία μοντέλα της.

Στη μικρομεσαία premium κατηγορία των SUVs η Αμερικάνικη εταιρεία επέστρεψε με το Compass το οποίο έχει να ανταγωνιστεί παραδοσιακούς και πολύ δυνατούς παίχτες.

Εμφάνιση

Άμεσα αναγνωρίσιμο ως Jeep, χάρη στη μάσκα σήμα κατατεθέν με τις εφτά γρίλιες, το Compass έχει επιβλητικό παρουσιαστικό καθώς μοιάζει με το μεγαλύτερο Grand Cherokee.

Οι μαύρες προστατευτικές ποδιές στα πλάγια και στο πίσω μέρος, τονίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του, παρά τον εκπολιτισμό του.

Εσωτερικό-Χώροι

Στο εσωτερικό, η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν δικαιολογούν την κατάταξη του ανάμεσα στα premium μοντέλα. Στο ταμπλό και στις πόρτες έχει γίνει χρήση μαλακών πλαστικών και η συναρμογή είναι πολύ καλή.

Σχεδιαστικά έχει υιοθετηθεί ένα πιο λητό παρουσιαστικό που όμως περιλαμβάνει τον πλέον σύγχρονο εξοπλισμό.

Οι θέσεις εμπρός είναι ιδιαίτερα άνετες και η εργονομία αρκετά καλή με τον οδηγό να έρχεται σε επαφή με τα περισσότερα χειριστήρια χωρίς ψάξιμο. Στο κέντρο του ταμπλό, στην έκδοση Limited, υπάρχει μία οθόνη αφής 7 ιντσών με αρκετά πλήρες μενού αλλά τα γραφικά της θα τα θέλαμε λίγο καλύτερα.

Με μεταξόνιο 2.636 χλστ. και συνολικό μήκος 4.394 χλστ. το εσωτερικό του είναι πολύ άνετο προσφέροντας αρκετό χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Στο πόρτ παγκάζ, τα 438 λίτρα οφέλιμου χώρου φόρτωσης μπορεί να μην το κατατάσσουν στην κορυφή της κατηγορίας, αλλά κάτω από αυτόν υπάρχει μία κανονική ρεζέρβα, όπως αρμόζει άλλωστε σε Jeep.

Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο οφέλιμος χώρος αυξάνεται στα 1.251 λίτρα.

Ασφάλεια

Το Jeep Compass πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 90 % στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  83 % στην προστασία των παιδιών,  64 % στην προστασία των πεζών και 59% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Οι εποχές που αγοράζοντας ένα Jeep έπρεπε να κάνεις κάποιες υποχωρήσεις στις εντός δρόμου διαδρομές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ άνετο και ευθύβολο ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα συμπληρώνοντας την πολύ καλή εικόνα του συνόλου.

Στους επαρχιακούς δρόμους είναι εξίσου άνετο, με την ανάρτηση να φιλτράρει όλες τις ανωμαλίες αφήνοντας ανεπηρέαστη την καμπίνα ενώ συγχρόνως οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες.

Εκτός δρόμου η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση ρυθμίζεται μέσω του συστήματος του Jeep Active Drive και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων Auto, Snow, Mud, Sand και 4WD Lock για δύσκολες καταστάσεις. Ακόμα και σε κακοτράχηλους χωματόδρομους, η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, παραμένει άνετη και δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες κάτι που δείχνει οτι οι μηχανικοί της Jeep ξέρουν να βρίσκουν τη χρυσή τομή.

Η απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος είναι 208 χλστ. για να περνάει πάνω από εμπόδια χωρίς το φόβο της επαφής.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Όπως και η πλειoψηφία των κατασκευαστών, έτσι και η Jeep υιοθέτησε τη λύση του downsizing για να μπορέσει να κρατήσει χαμηλά τους ρύπους. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο Multiair κινητήρας βενζίνης που φοράει, αποδίδει 170 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ.

Ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων αναλαμβάνει να μεταδώσει την ισχύ στους τροχούς και για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 9,5 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει τα 200 χλμ/ώρα. Μπορεί το Compass να μην είναι ένα ελαφρύ αμάξι, καθώς ζυγιζει 1,615 κιλά αλλά ο μικρός κινητήρας καταφέρνει να κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα χωρίς να “βαραίνει” πουθενά.

Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου αργεί λίγο στα κατεβάσματα, όταν ο οδηγός ζητάει άμεση επιτάχυνση, αλλά η συνολική του λειτουργία είναι ομαλή.

Από πλευράς κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητες 130 χλμ/ώρα θα καταναλώσει 8,5 λίτρα/100χλμ (7,5 δίνει ο κατασκευαστης) με την μέση κατανάλωση στη διαρκεια της δοκιμής μας να κυμαίνεται στα 9,8 λίτρα.

Συμπέρασμα

Το Compass καταφέρνει να κρατά το off road DNA των Jeep χωρίς όμως να κάνει παραχωρίσεις σε on road τομείς όπου τα πάει εξαιρετικά καλά. Ποιοτικό, άνετο σε χώρους και κύληση και ευχάριστο τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου αποτελεί μία ξεχωριστή πρόταση στην premium κατηγορία.

Στα αρνητικά του μοντέλου θα βάλουμε την κατανάλωση του μικρού κατά τα άλλα μοτέρ και κάποιες λεπτομέρειες στο εσωτερικό του και στο infotainment system.

Εξοπλισμός-Τιμή

Η αρχική τιμή του Compass με κινητήρα βενζίνης (1.4 Τ 140 PS) και κίνηση στους εμπρός τροχούς ξεκινάει από τις 26.700 ευρώ ενώ με τον 1.6 λίτρων MTJ κινητήρα των 120 ίππων από τις 30.700 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η πλούσια έκδοση Limited και φορούσε τον 1,4 λίτρων Multiair κινητήρα των 170 ίππων και η κίνηση επιλεκτικά μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Η τιμής της έκδοσης κοστολογείται στις 36.300 ευρώ και συνοδεύεται από τέσσερα χρόνια εγγύηση, service και οδική βοήθεια. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, οθόνη αφής 7 ιντσών, Σύστημα Προειδοποίησης Πρόσθιας Πρόσκρουσης, Cruise Control, Σύστημα Περιορισμού Κινδύνου Ανατροπής, Σύστημα Ελέγχου Ταλαντώσεων Ρυμουλκούμενου, Selec-Terrain, Led φώτιστικά σώματα και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 1.368 cc
Ισχύς: 170 ps στις 5.500 rpm
Ροπή: 250 Nm στις 2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο 9 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούςεπιλογή σε όλους τους τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση: 8.3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 190 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.394x 1.819 x 1.638 mm
Χώρος αποσκευών: 438/1.251 lt
Βάρος: 1.600 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας