Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS
Νεανική εμφάνιση, ευρύχωρο εσωτερικό και σπορ συμπεριφορά
Μετά τα Tucson και Santa Fe, η διεύρυνση προς τα κάτω της γκάμας των SUV της Hyundai ήρθε με το Kona.
Το κορεατικό ψηλό όχημα έρχεται σε μία πολύ δύσκολη και απαιτητική κατηγορία αλλά έχει να παρουσιάσει απέναντι στον ανταγωνισμό κάτι ξεχωριστό.
Εμφάνιση
Εμφανισιακά το Kona έχει τη δική του σχεδίαση που το ξεχωρίζει από τα άλλα μοντέλα της φίρμας. Τα εμπρός LED φωτιστικά σώματα είναι μακρόστενα και ανάμεσα τους βρίσκεται μία λεπτή ψεύτικη εισαγωγή αέρα που θέλει να τονίσει το σπορ και νεανικό χαρακτήρα του.
Η μάσκα, που φιλοξενεί το σήμα της εταιρείας, είναι αρκετά μεγάλη σε μέγεθος και εκατέρωθεν αυτής βρίσκονται προβολείς και μικρές εισαγωγές αέρα.
Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι εφάμιλλη αλλά λιγότερο εντυπωσιακή. Τα LED φώτα είναι και εδώ μακρόστενα ενώ περιφερειακά του αυτοκινήτου υπάρχουν πινελιές και διχρωμίες που τονίζουν την διάθεση για εκτός δρόμου διαδρομές.
Εσωτερικό – Χώροι
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι λυτή και λιγότερο τολμηρή σχεδιαστικά σε σύγκριση με την εξωτερική του εμφάνιση.
Τα πλαστικά είναι σκληρά στη πλειοψηφία τους αλλά η συναρμογή είναι πολύ καλή και εργονομικά παίρνει καλό βαθμό. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα δερμάτινα καθίσματα του έξτρα εξοπλισμού του αυτοκινήτου και οι διχρωμίες αναβαθμίζουν την εικόνα της καμπίνας.
Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία εικόνα αφής 8 ιντσών με αρκετά καλό μενού και εύκολη στη χρήση. Οι θήκες για μικροαντικείμενα δεν λείπουν από το εσωτερικό ενώ οι μεγάλες θήκες στις πόρτες συμβάλουν στην πρακτικότητα και στην ευκολία σε καθημερινή χρήση.
Το μήκος του Kona φτάνει τα 4.165 χλστ. , το πλάτος τα 1.800 χλστ. , το ύψος τα 1.565 χλστ. και το μεταξόνιο του είναι 2.600 χλστ.
Στα πίσω καθίσματα υπάρχει ικανοποιητικός χώρος για δύο ενήλικες με το χώρο για τα γόνατα να είναι περιορισμένος αλλά υπάρχει επαρκής απόσταση ανάμεσα στο κεφάλι και την οροφή.
Ο χώρος αποσκευών δεν θα εντυπωσιάσει αλλά τα 361 λίτρα (ή 1.143λτ με τα καθίσματα πεσμένα) κρίνονται ικανοποιητικά.
Ασφάλεια
Το Hyundai Kona πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 87% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 85 % στην προστασία των παιδιών, 62% στην προστασία των πεζών και 60% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Το Kona στοχεύει και στο νεανικό κοινό με την εμφάνιση του και ο σπορ χαρακτήρας που θέλει να δώσει φέρνει αναπόφευκτα και σφιχτότερη ρύθμιση της ανάρτησης. Το μήκους 4.165 χλστ. SUV θα κινηθεί άνετα στην πόλη και θα περάσει επάνω από τις περισσότερες κακοτεχνίες αλώβητο και μόνο σε πολύ “σπασμένους” δρόμους θα ενοχλήσει.
Στην εθνική κινείται με περίσσια άνεση ακόμα και με υψηλές ταχύτητες καθώς παραμένει ευθύβολο με την ηχομόνωση να κρίνεται απλά ικανοποιητική. Σε δρόμους με στροφές, το κορεάτικο SUV θα στρίψει με αυτοπεποίθηση εμφανίζοντας ελάχιστη κλήση ενώ το τιμόνι, αν και δεν έχει το βάρος που θα θέλαμε, δίνει καλή πληροφόρηση.
Η κίνηση στο SUV της Hyundai μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός καλού σε αίσθηση και κλιμάκωση χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.
Το Kona το χωρίζουν από το έδαφος 170 χλστ. δίνοντας του τη δυνατότητα να πατήσει χώμα με μεγαλύτερη άνεση από ένα sedan.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Όπως και στο αδελφάκι του KIA Stonic, που οδηγήσαμε (δείτε τη δοκιμή εδώ), έτσι και εδώ θέση κάτω από το καπό έχει ο πολύ καλός 1.0 T-GDi κινητήρας. Στην περίπτωση του Kona αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 172 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.500 και 4.000 σ.α..λ. Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 998 κ.εκ. καλείται να κινήσει τα 1.308 κιλά του αυτοκινήτου και δεν προβληματίζεται πουθενά.
Είναι γραμμικός και γεμάτος δύναμη από τα χαμηλά και μπορεί οι επιδόσεις του να μη βάζουν φωτιά στην άσφαλτο αλλά είναι όσο πρέπει για την καθημερινή μετακίνηση και τα οικογενειακά ταξίδια. Από πλευράς κατανάλωσης, στον ανοιχτό δρόμο θα κάψει από 6 έως 6,5 λίτρα/100 χλμ. ανάλογα την ταχύτητα ταξιδιού ενώ, η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 7,6 λίτρα/100χλμ (5,2 λτ/100χλμ στοιχεία κατασκευαστή).
Συμπέρασμα
Το Kona διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά των σημερινών Hyundai μέσα σε ένα ξεχωριστό σε εμφάνιση σώμα. Οικονομικό στην αγορά, ευρύχωρο εσωτερικό, καλή συμπεριφορά στο δρόμο και ο πολύ καλός σε απόδοση κινητήρας είναι τα ατού του απέναντι στον ανταγωνισμό.
Από την άλλη τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό του και η ποιότητα κύλισης σε κακοτράχαλους δρόμους χάνει σε σύγκριση με κάποια άλλα πιο premium ή πιο “έμπειρα” μοντέλα της κατηγορίας.
Θετικά:
- Εμφάνιση που ξεχωρίζει
- Κινητήρας
- Σπορ χαρακτήρας
Αρνητικά:
- Σκληρά πλαστικά
- Άνεση ανάρτησης
Θα θέλαμε να έχει:
- Καλύτερη ορατότητα από το πίσω παράθυρο
Εξοπλισμός – Τιμή
Η Hyundai “φορτώνει” το Kona με εξοπλισμό ακόμα και από τη βασική έκδοση Style 1.0 Τ-GDi που ξεκινάει από τις 16.900 ευρώ και φτάνει τις 19.800 ευρώ στην έκδοση Distinctive. Επιπλέον υπάρχουν υβριδικές εκδόσεις που ξεκινάνε από τις 24.000 ευρώ αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές με αρχική τιμή τις 37.190 ευρώ.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν της έκδοσης Distinctive με συν επιπλέον εξοπλισμό φτάνοντας τις 22.000 ευρώ. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα θερμαινόμενα και ψυχόμενα δερμάτινα καθίσματα, κλιματισμό, δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι με χειριστήρια, head up display στο ταμπλό, διχρωμίες στο εσωτερικό είναι μερικά στοιχεία από τον έξτρα εξοπλισμό του.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τρικύλινδρος βενζίνης 998 cc
Ισχύς: 120 ps / 6.000 rpm
Ροπή: 172 Nm από τις 1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 181 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,2 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 117 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.165 x 1.800 x 1.550 mm
Χώρος αποσκευών: 361/1.143 lt
Βάρος: 1.308 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας