Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο
Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο
γιατί να πάρεις “τζιπάκι” όταν υπάρχει εναλλακτική;
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Κανείς δεν είπε οτι τα SUV είναι κακά αυτοκίνητα. Αντιθέτως είναι απόλυτα ασφαλή και αξιόπιστα. Είναι όμορφα, ψηλά, ογκώδη, αρέσουν στις γυναίκες μας. Γιατί…big is better. Πάνω από όλα προσφέρουν την “ψευδαίσθηση” της ασφάλειας.
Απλώς δεν είναι για εμάς προσωπικά. Δεν μας κάνουν. Δεν είναι του γούστου μας βρε αδερφέ… Δεν στρίβουν όπως θα θέλαμε. Τουλάχιστον τα περισσότερα. Δεν μας αρέσει να κρατιόμαστε σφιχτά από το τιμόνι όταν πατάμε το γκάζι λίγο παραπάνω. Γενικά το SUV είναι για safe καταστάσεις. Όχι για εμάς όμως….
Και γιατί να μας αρέσουν τα SUV όταν οι εταιρίες προσφέρουν εναλλακτικές προτάσεις που σε κοιτούν στα ματιά προκλητικά και σου φωνάζουν… “οδήγησε με”. Φυσικά αναφερόμαστε στα αυτοκίνητα που μιλούν στη ψυχή αψηφώντας τη λογική των χρημάτων και το άγχος της μικροαστικής ζωής μας. Ας δούμε μερικά από αυτά.
- Audi Q8 και R8 Spyder
Είπαμε, δεν είναι θέμα χρημάτων. Είναι θέμα ποιο αυτοκίνητο σου κάνει κλικ. Σίγουρα θα επιλέγαμε το R8 Spyder αντί για το “πολύ” Q8.
Άσχετα αν έχει μόνο 2 θέσεις και κάθεσαι κυριολεκτικά στο δρόμο. Ειδικά αν πλησιάσεις νταλίκα, πιστεύεις πως θα περάσεις από κάτω της . Έχει όμως V10 μοτέρ 5.2 λίτρων και 540 ίππους! Αυτά αρκούν…
2. Porsche Cayenne/Macan και 911 Targa
Πάρτε όποιο από τα 2 SUV της γερμανικής φίρμας προτιμάτε. Την κτηνώδη Cayenne Turbo S ή τη ¨μίνιμαλ” Macan. Και σε όποια έκδοση θέλετε. Καμιά δεν θα μπορέσει να κοιτάξει στα μάτια μια 911 Targa!
Την καινούργια, αυτήν, της 992 γενιάς. Και δεν μιλάμε για τις “απλές” 911 cabrio αλλά για την μοναδική Targa που συνδυάζει μοναδικότητα με απαράμιλλο στυλ. Για εμάς είναι η μετουσίωση της πραγματικής ανόθευτης οδήγησης. Απαλλαγμένη από ενοχές και τύψεις. Στα μηχανικά, αν και δεν μας αγγίζουν στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα 450 άλογα του flat six μας…κάνουν!
3. Mazda CX-5 και MX-5
Διαφέρουν στο όνομα μόνο κατά ένα γράμμα αλλά στην πράξη είναι ημέρα με τη νύχτα. Καλό και άγιο το μεγάλο CX-5 της Mazda αλλά σαν το αγαπημένο μας MX-5 δεν είναι.
Ένα από τα σπουδαιότερα οχήματα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Είναι ουσιαστικά το πρώτο roadster που έκανε προσιτή την σπορ οδήγηση σε ένα μικρό περιτύλιγμα, θελκτικό για όλους. Στην τελευταία του γενιά, ο 4κύλινδρος Skyactiv-G κινητήρας αποδίδει “μόλις” 184 ίππους, αλλά πιστέψτε μας, δεν χρειάζονται παραπάνω.
4. Mercedes GLS και SLC Roadster
Και πάλι στην περίπτωση των αυτοκινήτων από τη Στουτγάρδη, διαλέξτε όποιο SUV θέλετε εσείς. Είτε ξεκινώντας…αλφαβητικά από την GLA και φτάνοντας στη GLS.
Εμείς όμως επιλέγουμε την SLC. Τον απόγονο ουσιαστικά της αγέραστης ακόμη, SLK. Οδηγώντας την σε έναν παραλιακό δρόμο, βραδάκι καλοκαιριού, είναι σίγουρα το αυτοκίνητο που θα κάνει τα περισσότερα κεφάλια να γυρίσουν. Ειδικά στην AMG SLC 43 το “μικρό” cabrio της Mercedes είναι εξοπλισμένο με ένα V6 μοτέρ 3.0 λίτρων απόδοσης 390 ίππων βάζοντας φωτιά στα όνειρα μας.
5. Aston Martin DBX και Vantage Roadster
Τα όνειρα υπάρχουν για αυτό το λόγο. Να ονειρεύεσαι το άπιαστο. Σε μια φανταστική ζωή λοιπόν. θα απαρνούμασταν την εξωτική Aston Martin DBX για την πανέμορφη Vantage Roadster.
Η εταιρία από το Gaydon έχει εξοπλίσει το όνειρο μας με ένα πανίσχυρο V8 bi-turbo 4.0 λίτρων με απόδοση 510 ίππων και 685 Nm ροπής. Θέλετε και άλλα;
6. Ford Puma και Mustang Convertible
Το νέο μικρό CUV της μπλε οβάλ εταιρίας έχει όλα τα εχέγγυα να πετύχει στην αγορά. Έχει το κλασσικό καλό σπορτίφ κράτημα της Ford που παραπέμπει σε Fiesta αλλά… υπάρχει και η Mustang Convertible!
Και σε όποια έκδοση θέλετε. Με τον ταπεινό Ecoboost των 2.3 λίτρων ή τον απόλυτο V8 5.0 λίτρων και 460 ίππων. Είναι το απόλυτο muscle car σε ανοιχτό περιτύλιγμα που σε ταξιδεύει χωρίς όρια!
7. BMW X6 και Z4
Προφανώς δεν αναφερόμαστε σε έκδοση που έχει αναλάβει το M Division. Μιλάμε για τις “μανίσιες” εκδόσεις που βγαίνουν απευθείας από τη γραμμή παραγωγής. Και σε αυτή την περίπτωση, η X6 δεν θα είχε καμία τύχη μπροστά στη Z4!
Δεν θα αναφερθούμε στην κάμπριο 8άρα γιατί απλώς η Z4 ταιριάζει απόλυτα με την εικόνα της απόδρασης από την καθημερινότητα. Αν θέλαμε να φύγουμε σε ένα γρήγορο στριφτερό και ανηφορικό δρόμο στο βουνό, αυτή θα επιλέγαμε! Όχι για τα “γκάζια” της αλλά για την αίσθηση που σου δίνει ο “old school” 2-λίτρος 4-κύλινδρος κινητήρας. Όσο για την ισχύ του; Αγγίζει τα 255 άλογα και 400 Nm ροπής. Μια χαρά ακούγονται.
8. Alfa Romeo Stelvio και 4C Spider
Χωρίς παρεξήγηση, αλλά για εμάς δεν τίθεται θέμα σύγκρισης. Ούτε καν με Quadrifoglio έκδοση! Και γιατί άλλωστε κάποιος να επιλέξει την Alfa Romeo Stelvio όταν υπάρχει, για λίγο ακόμη τουλάχιστον,η 4C Spider;
Το κεντρομήχανο roadster της μιλανέζικης φίρμας βασίζεται στη βασική θεωρία της αυτοκίνησης. Ελαφρύ αμάξωμα, μικρό μοτέρ με μεγάλη ιπποδύναμη και μοναδική οδηγική συμπεριφορά. Ακριβώς αυτά φαίνεται να ενσαρκώνει η 4C Spider. Μόλις 940 κιλά, 1.8 λίτρα χωρητικότητα μοτέρ και 238 ίππους απόδοση. Μας κάνει…
Και όλα αυτά αναφερόμενοι πάντα σε αυτοκίνητα που συνεχίζουν να βρίσκονται σε παραγωγή. Γιατί αν πάμε στο παρελθόν, θα βρούμε κυριολεκτικά διαμάντια που έχουν καταργηθεί. Honda S2000 και Toyota MR-2 είναι μόνο μερικά από αυτά.
Αλήθεια, εσείς θα προτιμούσατε ένα ολοκαίνουργιο άνετο SUV ή θα… στριμοχνώσασταν σε ένα μικρό roadster;
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας