Post

Τι μας δίδαξε η επιτυχία της VW στο Pikes Peak

Το μέλλον, η ηλεκτροκίνηση;

Την περασμένη Κυριακή, η VW κατάφερε να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ στην ανάβαση του Pikes Peak, με τον Γάλλο Romain Duman να κατεβάζει το ρεκόρ του Sebastien Loeb, κατά 16, σχεδόν δευτερόλεπτα. Το νούμερο είναι κυριολεκτικά μεγάλο, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα ρεκόρ. Συνήθως, τα ρεκόρ βλέπουμε να κατεβαίνουν για ελάχιστα δευτερόλεπτα, όχι μόνο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά γενικότερα.

Τι μας δίδαξε λοιπόν, αυτό το κατόρθωμα;

Κάποιοι θα πουν, πολλά. Άλλοι πάλι, θα πουν τίποτα. Κάθε γνώμη είναι σεβαστή και αποδεκτή! Τα βενζινοκίνητα οχήματα γενικότερα (σε αγωνιστικό και νορμάλ επίπεδο) είναι ρυπογόνα. Γίνονται φιλότιμες προσπάθειες από τις εταιρίες να μειώσουν αυτούς τους ρύπους ή καλύτερα την εκπομπή αυτών, με διάφορες τεχνολογίες, οι οποίες έχουν πραγματικά τρομερή απόδοση. Πάντα όμως, θα υπάρχει έστω κι ένα μικρό ποσοστό εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για παράδειγμα (που εντάξει το CO2 δεν είναι ρύπος κανονικά).

Το κατόρθωμα αυτό λοιπόν, της Γερμανικής εταιρίας μας έδειξε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ κι επιμένει, με πολύ δυνατή παρουσία. Για να έχουμε κι ένα μέτρο σύγκρισης, τουλάχιστον ως προς το αγωνιστικό κομμάτι, το Peugeot 208 T16 που οδήγησε ο Loeb στην ανάβαση του Pikes Peak το 2016, έπιανε τα 100 σε 1,8 δευτερόλεπτα. Τα αυτοκίνητα του RallyCross τα πιάνουν σε 1,9. Σε 1,8 δεύτερα πιάνει τα 100χλμ/ώρα και το ηλεκτροκίνητο της VW. Το όχημα της Γερμανικής εταιρίας μάλιστα, ήταν πιο βαρύ από το αντίστοιχο της Peugeot (1100 κιλά, έναντι 800 του Γαλλικού οχήματος). Και τα δύο διαθέτουν ένα απίστευτο αεροδυναμικό πακέτο, που απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες από τον οδηγό για να χειραγωγήσει το αυτοκίνητο.
02-peugeot-208-t16-pikes-peak

Αμφότερα τα δύο αυτοκίνητα είναι τετρακίνητα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Peugeot, κατάφερε να έχει μία αναλογία ίππων ανά κιλό 1:1. Αυτό σημαίνει, χωρίς να χρειάζονται περίπλοκα μαθηματικά, ότι ένας ίππος αναλογεί σε ένα κιλό της συνολικής μάζας του αυτοκινήτου. Δηλαδή, 800 ίπποι για 800 κιλά. Αν κάτσουμε να το σκεφτούμε λίγο πιο σοβαρά, θα τρομάξουμε! Φανταστείτε ότι ένα Skoda Fabia R5, έχει αναλογία ίππων ανά κιλό γύρω στο 0,22. Δηλαδή, 0,22 ίπποι ανά κιλό. Εδώ μιλάμε για 1 ίππο ανά κιλό!

Κι όμως, το μυστικό δεν είναι τίποτα από τα προαναφερθέντα συστήματα. Η μεγάλη διαφορά των ηλεκτροκινητήρων σε σχέση με τις ΜΕΚ (μηχανές εσωτερικής καύσης) είναι ότι δεν έχουν απώλειες ή τουλάχιστον, έχουν απειροελάχιστες, εν αντιθέσει με τις ΜΕΚ. Το όχημα της VW είναι 671 άλογα. Ε λοιπόν, τόσα θα αποδώσει στο τροχό που λέμε. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Ενώ, το Peugeot που οδήγησε ο Loeb, θα αποδώσει κάτι λιγότερο, το οποίο αθροιστικά καθ΄ όλη την διάρκεια της ανάβασης ή γενικώς του αγώνα, θα μας βγάλει ένα ποσοστό απωλειών της τάξης του 5 ή 10% ενδεχομένως. Αυτό είναι αρκετό, για να χαθούν πολύτιμα δευτερόλεπτα και κάπως έτσι μαζεύονται τα 16 που έριξε ο Romain Duman.
img-9557-1524493797

Βλέπουμε, ότι η ηλεκτροκίνηση ανεβαίνει όλο και περισσότερο και αποδεικνύει ότι μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να συγκριθεί με τις ΜΕΚ, ακόμα και να τις προσπεράσει. Βέβαια, σε αγωνιστικό επίπεδο, όπως συνέβη στο Pikes Peak, αλλά και σε κάθε τέτοια μορφή αγώνα, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, διότι δεν μιλάμε για μαζική παραγωγή ή για τεράστια αυτονομία. Απευθυνόμαστε αποκλειστικά στις ανάγκες του αγώνα. Σε νορμάλ επίπεδο, στην καθημερινότητα μας δηλαδή, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν έχουν και τόσο καλή απόδοση, όσο στη μορφή των αγώνων και δεν εννοούμε την απόδοση του κινητήρα, άλογα και γκάζια. Εννοούμε την απόδοση στο να κουβαλήσει φορτίο για μεγάλη απόσταση ή να καλύψει μία μεγάλη απόσταση.

Το μεγάλο πρόβλημα των ηλεκτρικών αυτή την στιγμή είναι η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης. Επομένως, είναι δύσκολο να παραχθούν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μαζική παραγωγή. Οι ΜΕΚ θα αργήσουν πολύ να εκλείψουν από το προσκήνιο και ίσως να μην χαθούν ποτέ. Ή τουλάχιστον, να υπάρχουν σε υβριδική μορφή, διότι τα πλεονεκτήματα που παρέχουν, δεν τα βρίσκεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Τα νέα Επί Τροχάδην

news

Τα νέα Επί Τροχάδην Η Κυριακάτικη εβδομαδιαία σύντομη ενημέρωσή...

7 υπέροχα αυτοκίνητα σε μία Ιαπωνική δημοπρασία

Πιστάδικα με ιστορία...

7 υπέροχα αυτοκίνητα σε μία Ιαπωνική δημοπρασία Πιστάδικα με...

Τα Καλύτερα GIFs της Εβδομάδας

gifs24smallthumb

Τα Καλύτερα GIFs της Εβδομάδας Από το ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Πόσο κοστίζει να νοικιάσεις μια…Bugatti;;

enoikiasibugattismallthumb

Πόσο κοστίζει να νοικιάσεις μια...Bugatti;; Μας έπεσαν τα μαλλιά...

Audi RS3 κατατροπώνει μία 911 GT2 RS με την όπισθεν!

Απίστευτο κι όμως αληθινό...

Audi RS3 κατατροπώνει μία 911 GT2 RS με την...

Η Mercedes-AMG GT φαίνεται άγρια και… πράσινη μετά την αναβάθμιση στους 650 ίππους!

amggreensmallthumb

Η Mercedes-AMG GT φαίνεται άγρια και... πράσινη μετά την...

HotHatch Banner