Post

Το Σχέδιο της Εβδομάδας

Το νέο Audi A6

Μπορεί να πρωτοείδαμε τη νέα, πέμπτη γενιά του Audi A6 (C8) στην έκθεση Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, όμως το γερμανικό premium D-Segment sedan ξεκίνησε μόλις πριν από λίγες μέρες την εμπορική του πορεία στην αγορά της Γερμανίας. Παίρνοντας αφορμή την εμπορική του πρεμιέρα θα σχολιάσουμε με το γνωστό τρόπο τον εξωτερικό και εσωτερικό του σχεδιασμό, συγκρίνοντάς το παράλληλα με τον ανταγωνισμό.

Audi-A6-2019-1600-75

Το νέο A6 είναι το τρίτο κατα σειρά μοντέλο που αποκτά τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Audi και όπως ήταν αναμενόμενο δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το μεγαλύτερο A8. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η νέα εξάγωνη γρίλια «Signleframe» η οποία έχει επεκταθεί καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της μάσκας, ενώ πλαισιώνεται από τους στενούς πλευρικούς αεραγωγούς και τα πιο επιθετικά φωτιστικά σώμματα LED που διατηρούν το «σκαλοπάτι» της προηγούμενης γενιάς. Είναι εμφανής η προσπάθεια των σχεδιαστών της Audi να «κρύψουν» τα αρνητικά των αναλογιών της προσθιοκίνητης πλατφόρμας, μικραίνοντας οπτικά τον εμπρός πρόβολο ενώ βλέπουμε και ότι το μοντέλο δείχνει πιο επιβλητικό και premium από τον προκάτοχό του.

Audi-A6-2019-1600-76

Σε αυτό το σκίτσο με προοπτική 3/4 βλέπουμε τις λιττές γραμμές του προφίλ που τονίζουν τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου, την χαμηλά τοποθετημένη «shoulder line» και την έντονη κλίση της οροφής (εδώ αυτά τα στοιχεία παρουσιάζονται με υπερβολή σε σύγκριση με το τελικό μοντέλο παραγωγής). Ο σχεδιασμός, παρόλο που παραμένει συντηρητικός, μπορούμε να πούμε πως δείχνει σημάδια εξέλιξης σε σύγκριση με την προηγούμενη σχεδιαστική ταυτότητα της Audi που από πολλούς είχε χαρακτηριστεί βαρετή και χωρίς συναίσθημα. Κοινό σημείο της νέας γενιάς του A6 με τις προηγούμενες είναι η γραμμή των παραθύρων που έχει γίνει σήμα κατατεθέν των Audi εδώ και αρκετά χρόνια.

Audi-A6-2019-1600-79

Η μεγαλύτερη ίσως αλλαγή που έχει φέρει ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Audi, Marc Lichte, από όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του είναι ο σχεδιασμός του προφίλ και του πίσω μέρους των νέων μοντέλων (A6, A7 και A8). Τα λεπτότερα φωτιστικά σώμματα που στο νέο A6 ενώνονται με μια γραμμή από χρώμιο σε συνδυασμό με την πληθώρα οριζόντιων γραμμών, τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου και προσδίδουν μια σοβαρότητα στο σχεδιασμό. Και εδώ βέβαια πρέπει να παραδεχθούμε πως το σκίτσο δείχνει πολύ πιο εντυπωσιακό από το τελικό μοντέλο που λόγω των περιορισμών της παραγωγής απέκτησε πιο συμβατική εμφάνιση.

Audi-A6-2019-1600-7b

Ακόμα ένα σκίτσο του πίσω μέρους που μας δείχνει τα γραφικά των φωτιστικών σωμμάτων LED και τις μακρόστενες απολήξεις της εξάτμισης. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του, το νέο A6 είναι το πιο σπορ μοντέλο της κατηγορίας, ενώ όπως ισχυρίζονται προσπάθησαν να του χαρίσουν μυώδη σχεδιασμό.

Audi-A6-2019-1600-7e

Στο εσωτερικό το νέο ταμπλό της Audi δείχνει πιο σύγχρονο και λιγότερο συντηρητικό από τον προκάτοχό του. Όπως σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας, οι ψηφιακές οθόνες κυριαρχούν (δύο οθόνες στην κεντρική κονσόλα και ψηφιακός πίνακας οργάνων), ενώ η αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών είναι εμφανής. Όπως είχαμε συνηθίσει εδώ και δεκαετίες από τις BMW, η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς τον οδηγό δημιουργώντας μια αίσθηση κλειστού «cockpit» – μένει να δούμε αν και η οδηγική αίσθηση του μοντέλου είναι αντάξια των προσδοκιών.

Audi-A6-2019-1600-73

Για το τέλος αφήσαμε αυτό το πολύ κατατοπιστικό διάγραμμα με την εξέλιξη του σχεδιασμού των premium D-Segment μοντέλων της Audi από την πρώτη γενιά του Audi 100 (C1) μέχρι την σημερινή πέμπτη γενιά του Audi A6 (C8) που το διαδέχθηκε. Όπως είναι εμφανές στην «εξέλιξη των ειδών», καθώς περνούσαν τα χρόνια η γρίλια μεγάλωνε και τα φωτιστικά σώμματα γίνονταν όλο και πιο επιθετικά, ενώ το έμβλημα της εταιρείας με τους τέσσερις κύκλους διατηρεί σταθερά την περίοπτη θέση του στη μάσκα.

Audi-A6-2019-1600-4b

Κλείνουμε με μια εικόνα του αληθινού μοντέλου ώστε να κρίνετε και εσείς πιο αντικειμενικά την εμφάνισή του. Προσωπικά θεωρώ πως είναι ένα επιβλητικό αυτοκίνητο που έχει ανέβει επίπεδο σε πολυτέλεια αλλά και το κύρος που αποπνέει. Παρόλα αυτά, θεωρώ πως στη μάχη των αναλογιών, όσο και να προσπαθούν οι σχεδιαστές να κρύψουν τα αισθητικά μειονεκτήματα της προσθιοκίνητης πλατφόρμας και να τονίσουν τον «quattro» χαρακτήρα του, είναι εμφανής η υπεροχή των BMW σειρά 5 και Mercedes-Benz E-Class στις οποίες το ρύγχος είναι πιο μακρύ και ο εμπρός πρόβολος μικρότερος (λογικό, δεδομένου του ότι έχουν άλλη διάταξη με την κίνηση στους πίσω τροχούς). Από πλευράς ανταγωνιστών δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε το – ίσως το κομψότερο όλων – Volvo S60 από την Σουηδία, την βρετανική αγριόγατα Jaguar XF και το ιαπωνικό Lexus GS το οποίο όμως λόγω εμφάνισης απευθύνεται σε πιο ιδιαίτερα γούστα.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Έρχεται η νέα BMW σειρά 8!

bmwseries8smallthumb

Έρχεται η νέα BMW σειρά 8! Και φαίνεται απλά...

Παρκαδόρος Σφήνωσε μία Porsche 911 Κάτω από ένα Subaru (video)

porschesubarusmallthumb

Παρκαδόρος Σφήνωσε μία Porsche 911 Κάτω από ένα Subaru...

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 18 Ιουνίου

18-06

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 18 Ιουνίου Γεγονότα, άνθρωποι και...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Χαζεύοντας Μία απ’τις Τρεις Ford GT40 που Πέτυχαν το 1-2-3 στο Le Mans του ’66…

1966fordgt40smallthumb

Χαζεύοντας Μία απ'τις Τρεις Ford GT40 που Πέτυχαν το...

Δουλεύει; Ρεζέρβα φτιαγμένη από αμέτρητα ρολά κολλητικής ταινίας! (video)

rezervasmallthumb

Δουλεύει; Ρεζέρβα φτιαγμένη από αμέτρητα ρολά κολλητικής ταινίας! (video) Ήρθε...

Νέο Ρεκόρ! Η πιο ακριβή Ferrari που πουλήθηκε ποτέ…

250gtoreccordsmallthumb

Νέο Ρεκόρ! Η πιο ακριβή Ferrari που πουλήθηκε ποτέ......