AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

Το Σκίτσο της Εβδομάδας – 025

Dallara Stradale – διθέσιο πισωκίνητο μοντέλο με βάρος 855kg και ισχύ 400hp

Όσοι αγαπούν την οδήγηση δεν μπορούν παρά να ενθουσιάζονται κάθε φορά που αποκαλύπτεται ένα διθέσιο πισωκίνητο όχημα σχεδιασμένο με γνώμονα την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο. Κάτι τέτοιο ισχύει και στην περίπτωση του Dallara Stradale που πρωτοπαρουσιάστηκε το περασμένο φθινόπωρο και αποτελεί ακόμα ένα μέλος στην κατηγορία των track day supercars που είναι όμως νόμιμα και για χρήση στο δρόμο. Πριν λίγες ημέρες το περιοδικό Auto&Design δημοσίευσε τα επίσημα σκίτσα του που θα «μελετήσουμε» παρακάτω.

Πριν όμως πάμε στα σκίτσα να πούμε δυο λόγια για τον άνθρωπο πίσω από αυτό το project, τον Giampaolo Dallara. Ο 81άχρονος Ιταλός ξεκίνησε την καριέρα του από την Ferrari, συνέχισε στην αγωνιστική ομάδα της Maserati, μεταπήδησε στη Lamborghini και πέρασε από την De Tomaso πριν δημιουργήσει την δική του εταιρεία η οποία σήμερα είναι ο σημαντικότερος κατασκευαστής αγωνιστικών σασί σε παγκόσμιο επίπεδο. Εκτός από μοντέλα που τρέχουν σε IndyCar και Formula 3, η Dallara έχει συμβάλλει και στην εξέλιξη monocoque σασί για μοντέλα παραγωγής όπως η Alfa Romeo 4C και η πληθωρική Bugatti Chiron.

Έφτασε λοιπόν η ώρα όλη αυτή η εμπειρία να ενσωματωθεί στο Dallare Stradale που είναι και το πρώτο μοντέλο που θα φέρει το όνομα του Giampaolo. Κερασάκι στην τούρτα, είναι ο υπεύθυνος για το στήσιμο του μοντέλου, που δεν είναι άλλος από τον Loris Birocchi (πρώην οδηγός αγώνων με εμπειρία εξέλιξης μοντέλων των Bugatti, Pagani και Koenigsegg).

20180108_GranstudioDallara2

Το σχεδιασμό του Stradale ανέλαβε η ομάδα GranStudio με επικεφαλής τον Lowie Vermeersch. Η πρώτη ματιά στο μοντέλο μας αποκαλύπτει τον χαρακτήρα του – πλατύ, χαμηλό, με κεντρομήχανη διάταξη, χωρίς πόρτες, οροφή ή παρμπρίζ, και με αεροδυναμικό αμάξωμα. Βέβαια, αν θέλουμε να είμαστε αυστηροί, η περιορισμένη παραγωγή των 600 μονάδων και η τσιμπημένη τιμή του μοντέλου που ξεπερνά τα 150 χιλιάδες ευρώ ίσως άφηναν χώρο για κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό (μπορεί να το λέμε αυτό επειδή μας έχουν καλομάθει η BAC με το Mono και η Lotus με την εξαιρετική 3-Eleven).

20180108_GranstudioDallara3

Το πίσω μέρος έχει αισθητικό ενδιαφέρον με τα λεπτά φωτιστικά σώματα (τα οποία προέρχονται από το Audi Q7) να βρίσκονται στη σκιά της ενσωματωμένης στο αμάξωμα αεροτομής. Ο διαχύτης καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της «ουράς» και τον αγωνιστικό χαρακτήρα του Stradale υπογραμμίζει η παντελής έλλειψη πίσω παρπρίζ. Στο προφίλ, πρωταγωνιστεί η μεγάλη εσοχή πίσω από τους εμπρός τροχούς, ενώ όσο και να ψάξετε δε θα βρείτε πόρτες. Όσοι αναρωτιούνται για την έλλειψη της εισαγωγής αέρα που συναντάμε παραδοσιακά σε όλα τα κεντρομήχανα μοντέλα, η λειτουργία της υποκαθίσταται από ειδικά κανάλια αέρα εσωτερικά του αμαξώματος, που βοηθούν στην ψύξη του εγκάρσια τοποθετημένου τετρακύλινδρου Ecoboost κινητήρα της Ford.

20180108_GranstudioDallara4

Όπως βλέπετε σε αυτό το σκίτσο από ψηλά, μέσα στο λιτό εσωτερικό, οδηγός και συνοδηγός κάθονται πολύ κοντά μεταξύ τους, «χωμένοι» στα καθίσματα που είναι ενσωματωμένα στο ανθρακονημάτινο σασί. Η μέγιστη δύναμη που νιώθουν οι επιβάτες φτάνει τα 2G, ενώ η εμπειρία αγωνιστικής οδήγησης ενισχύεται από τον αέρα που τους χτυπά κατά την επιτάχυνση (εκτός και αν επιλέξουν το προαιρετικό παρμπρίζ και οροφή από plexiglass). Σύμφωνα με τον υπεύθυνο σχεδιασμού Lowie Vermeersch, στόχος ήταν να αυξηθούν τα σημεία φυσικής επαφής με το όχημα, έτσι ώστε ο οδηγός να νιώθει απόλυτα ενωμένος με αυτό.

Οι συνολικά 600 μονάδες του Dallara Stradale θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια ενώ σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, το ενδιαφέρον από πλευράς πελατών φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αυξημένο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα