Post

Το Σχέδιο της Εβδομάδας

Bugatti Divo

Η πιο εντυπωσιακή και ιδιαίτερη πρεμιέρα της φετινής χρονιάς στον χώρο των υπεραυτοκινήτων έλαβε χώρα χθες στην έκθεση του Pebble Beach, μετά από μια μακρά εκστρατεία «teaser» που η αλήθεια είναι πως δεν αποκάλυψαν σχεδόν τίποτα για το πολυαναμενόμενο μοντέλο. Φυσικά, μιλάμε για τη νέα Bugatti Divo, ένα υπερ-εξωτικό όχημα βγαλμένο από τα πιο τρελά όνειρα των φίλων της αυτοκίνησης.

Με την εξαιρετικά σπάνια και εξωπραγματική Divo, η Bugatti επιστρέφει και πάλι στο coachbuilding, δηλαδή την παραγωγή ιδιαίτερων αυτοκινήτων σε πολύ μικρό αριθμό, αποκλειστικά για λίγους και αρκετά ισχυρούς πελάτες της. Έτσι, η Divo δεν είναι ο διάδοχος της Chiron, αλλά ένα «αδελφάκι» της με πολύ στοχευμένες μηχανικές και σχεδιαστικές αλλαγές ως προς τη βελτίωση του κρατήματος. Το μοντέλο θα παραχθεί σε μόλις 45 μονάδες που έχουν ήδη εξαντληθεί, με κόστος 5 εκατομυρίων ευρώ – ευτυχώς κατα την ανακοίνωση της τιμής ο «Αναποφάσιστος Αγοραστής» βρισκόταν σε καθιστή θέση για την αποφυγή ισχυρότατου σοκ.

Ας δούμε λοιπόν τα επίσημα σκίτσα αυτού του τεχνολογικού θαύματος που δεν θα μπορούσε να λείπει από την στήλη μας…

bugatti-divo (1)

Με την πρώτη ματιά αντιλαμβανόμαστε πως η Divo δεν είναι απλά μια ειδική έκδοση της Chiron αλλά ένα μοντέλο με εντελώς διαφορετικό αμάξωμα. Στο εμπρός μέρος κυριαρχούν οι τεράστιες εισαγωγές αέρα (σε αυτή την περίπτωση 100% λειτουργικές) που περιβάλλουν την παραδοσιακή γρίλια σε σχήμα πετάλου και μαζί με το γιγαντιαίο σπλίτερ συμβάλλουν στην αύξηση της κάθετης δύναμης κατα επιπλέον 90kg. Τα φωτιστικά σώμματα ιδιαίτερου σχήματος, αγκαλιάζουν δύο εισαγωγές αέρα που θυμίζουν Ferrari FXX-K, ενώ στην κορυφή των εμπρός φτερών βρίσκουμε πτερύγια σε στυλ Porsche 911 GT3 RS.

bugatti-divo (8)

Το μοντέλο μοιάζει να ξεπήδησε από αγώνες ταχύτητας χάρη στις αμέτρητες εσοχές, τα πτερύγια, την μεγάλη πίσω αεροτομή σε στυλ formula 1, αλλά και τις αθλητικές αναλογίες με τεράστιους τροχούς, πολύ μικρό ύψος και καμπίνα μετατοπισμένη προς τα εμπρός. Στο προφίλ, η νέα καμπύλη σχήματος D που αγκαλιάζει την καμπίνα είναι μικρότερη από αυτήν της Chiron και παραδοσιακά καταλήγει σε εισαγωγή αέρα για την ψύξη του θηριώδη κινητήρα. Εντυπωσιακό είναι και το πλευρικό μαρσπιέ με ασυνήθιστα μεγάλο ύψος και σύνθετα αεροδυναμικά πτερύγια, όπως και η μικρή γαλλική σημαία που μας υπενθυμίζει την καταγωγή της εταιρείας. Ενδεικτικό της δουλειάς των σχεδιαστών και των αεροδυναμιστών της Bugatti είναι το γεγονός ότι σε κάθε πλευρά του οχήματος υπάρχουν τέσσερις εισαγωγές αέρα που αναλαμβάνουν την ψύξη των φρένων.

 

bugatti-divo (10)

Ένα πολύ όμορφο σκίτσο της κάτοψης του μοντέλου που αποκαλύπτει την μεγάλη εισαγωγή αέρα τύπου NACA που δεσπόζει στην οροφή και διοχευτεύει αέρα στον θηριώδη W16 κινητήρα 8.0 λίτρων, απόδοσης 1,500 PS. Στο πίσω μέρος, η ανθρακονημάτινη αεροτομή είναι 23% φαρδύτερη από αυτήν της Chiron, ενώ λειτουργεί και ως αερόφρενο. Λόγω της πληθώρας αεροδυναμικών βοηθημάτων, η Divo θα έχει τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 380 km/h, χωρίς τη λειτουργία «top speed» της Chiron.

bugatti-divo (4)

Το πίσω μέρος της Divo είναι γεμάτο από εσοχές για την καλύτερη «αναπνοή» του θηριώδη κινητήρα αλλά και την παραγωγή κάθετης δύναμης. Ο γιγαντιαίος διαχύτης χωρίζεται στη μέση από την τετραπλή και τετραγωνισμένη απόληξη της εξάτμισης, ενώ τα φωτιστικά σώμματα θυμίζουν αυτά της Aston Martin Vulcan, με αμέτρητα LED στοιχεία που μοιάζουν να παρασύρονται από τις δυνάμεις της επιτάχυνσης.

bugatti-divo (5)

Η εικόνα της ουράς είναι άκρως επιθετική, αν και η πληθώρα αιχμηρών στοιχείων ξεφεύγει κατα κάποιο τρόπο από τα πιο καμπυλωτά οπίσθια στα οποία μας είχε συνηθίσει η Bugatti, προσεγγίζοντας σε ένα βαθμό τη λογική της Lamborghini.

bugatti-divo

Εκτός από το ολοκαίνουριο ανθρακονημάτινο αμάξωμα, το μοντέλο ζυγίζει 35kg λιγότερα από την Chiron, έχει πιο επιθετικό στήσιμο ανάρτησης και βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης. Έτσι μπορεί να παράγει έως και 1.6 G πλευρικών δυνάμεων και ολοκληρώνει ένα γύρο στην πίστα Nardo, 8 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από την Chiron. Αυτά τα νούμερα δεν θα μπορούσαν λοιπόν να μην πλαισιώνονται από μια αντίστοιχα επιθετική εμφάνιση.

Ολοκληρώνουμε τη σημερινή μας ανάλυση με δύο εντυπωσιακές εικόνες του πραγματικού μοντέλου όπως παρουσιάστηκε στο Pebble Beach:

bugatti-divo (15)

bugatti-divo (16)

Σχόλιο Συντάκτη: Αν και υποκλίνομαι στο μεγαλείο της Bugatti, θεωρώ πως με την Divo είναι σαν να έχασαν λίγο το δρόμο τους από πλευράς σχεδιαστικής ταυτότητας, ίσως παρασυρόμενοι από την δημοφιλία των υπεραυτοκινήτων με «αιχμηρά» και γωνιώδη αμαξώματα που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, είναι αναμφίβολα ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο με μοναδικό χαρακτήρα που μάλλον θα μείνει σκεπασμένο και κρυμμένο μέσα σε υπερπολυτελή γκαράζ.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad
Skoda Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Hyundai i30 N vs Hyundai i30 WRC (VIDEO)

stockvswrcsmallthumb

Hyundai i30 N vs Hyundai i30 WRC (VIDEO) "Πολίτης"...

Μια συλλογή από Lancia… να την πιεις στο ποτήρι!

lanciacollecxtionsmallthumb

Μια συλλογή από Lancia... να την πιεις στο ποτήρι!...

Τα νέα Επί Τροχάδην

news

Τα νέα Επί Τροχάδην Η Κυριακάτικη εβδομαδιαία σύντομη ενημέρωσή...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Δείτε αυτές τις 8 Lamborghini Περιορισμένης Παραγωγής! Η μία πιο σπάνια από την άλλη…

8lambossmallthumb

Δείτε αυτές τις 8 Lamborghini Περιορισμένης Παραγωγής. Η μία...

Η Mazda… «σκοτώνει» τα σχέδια για νέο RX-7

rx7smallthumb

Η Mazda... "σκοτώνει" τα σχέδια για νέο RX-7 Ως...

Δείτε την επική κόντρα της Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid με την 911 Turbo S

panamera911smallthumb

Δείτε την επική κόντρα της Porsche Panamera Turbo S...

HotHatch Banner