Post

Volkswagen Budd-e Concept

Η Volkswagen αλλάζει με το «microbus» του μέλλοντος γεμάτο τεχνολογία

H Volkswagen «επιτίθεται» στη έκθεση CES του Las Vegas με ένα ολοκαίνουριο πρωτότυπο. Το Budd-e Concept είναι ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο minivan με έμφαση στην αύξηση της αυτονομίας, τη συνδεσιμότητα, και την αλληλεπίδραση ανθώπου-μηχανής.

Volkswagen-Budd-e_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_01

Το Budd-e είναι το πρώτο δείγμα γραφής της ανανεωμένης σχεδιαστικής ταυτότητας της VW, η οποία προσπαθεί να αφήσει πίσω της το «αμαρτωλό»παρελθόν μετά το πρόσφατο σκάνδαλο Dieselgate, στρέφοντας το βλέμμα του κοινού προς την ηλεκτροκίνηση και τις νέες τεχνολογίες. Η νέα γραμμή σε σχήμα V στο εμπρός μέρος είναι μια αναφορά στο παρελθόν και συγκεκριμένα στα μοντέλα VW Bus T1 και VW Beetle.

Volkswagen-Budd-e_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_07

Είχαμε καιρό να δούμε ένα φρέσκο αισθητικά πρωτότυπο από την VW. Η νέα αντιμετώπιση των επιφανειών και ο συνδυασμός αυστηρών γεωμετρικών στοιχείων με τις καμπύλες φόρμες στα φουσκωμένα τόξα πάνω από τους θόλους, βοηθούν στη διαμόρφωση ενός λιγότερου συντηρητικού χαρακτήρα από ότι είχαμε συνηθίσει, διατηρώντας παράλληλα την απλότητα και την καθαρότητα της σιλουέτας που τόσο αγαπούν οι Γερμανοί.

Volkswagen-Budd-e_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_1b

Η αρχιτεκτονική Modular Electric Drive Kit (MEB) που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο πρωτότυπο, περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες (στους εμπρός και πίσω άξονες) και μια επίπεδη συστοιχία μπαταριών στο πάτωμα του αυτοκινήτου, προσφέροντας άπλετες δυνατότητες εκμετάλευσης του εσωτερικού χώρου στους σχεδιαστές.

Το Budd-e κινείται με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 134hp με 200Nm ροπής στον εμπρός άξονα, και ενός δεύτερου απόδοσης 168hp και 290Nm ροπής στον πίσω. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 302hp, χαρίζοντας στο όχημα καλές επιδόσεις για την κατηγορία, με επιτάχυνση 0-100km/h σε 6.9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180km/h.

Η μεγάλη συστοιχία μπαταριών υψηλής απόδοσης και χωρητικότητας 92.4 kWh εκτοξεύει την αυτονομία στα επίπεδα συμβατικών οχημάτων, με 533km ανάμεσα σε κάθε πλήρη φόρτιση. Παράλληλα, σε μια πρίζα 150 kW η μπαταρίες φορτίζουν στο 80% της ενέργειάς τους σε μόλις 30 λεπτά.

Τέλος, το σύστημα κλιματισμού επωφελείται τον διαθέσιμο χώρο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, επιτρέποντας για μεγαλύτερα φίλτρα αέρα και αισθητά μειωμένα επίπεδα θορύβου.

Volkswagen-Budd-e_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_0b

Στο εσωτερικό προκαλέι εντύπωση η πλήρης απουσία φυσικών χειριστηρίων (εκτός του τιμονιού και των πεντάλ). Μια καμπύλη οθόνη 12.3 ιντσών περιλαμβάνει οθόνες 7.9 ιντσών για τον οδηγό και 5.9 ιντσών για τον συνοδηγό προσφέροντας δυνατότητα χειρισμού μέσω αφής, φωνητικών εντολών ή χειρονομιών, αντικαθιστώντας τους διακόπτες. Επίσης, από το τιμόνι Multifunction steering wheel 3.0 ο οδηγός μέσω μικρών κινήσεων του, μπορεί να ελέγχει σχεδόν τα πάντα, έτσι ώστε να μη χρειάζεται να παίρνει τα χέρια του από αυτό.

Volkswagen-Budd-e_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_0e

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της νέας αρχιτεκτονικής είναι η δυνατότητα εξαιρετικής εκμετάλευσης των εσωτερικών χώρων. Η άνετη και ευρύχωρη διάταξη δημιουργεί μια ευχάριστη «lounge» ατμόσφαιρα για τους επιβάτες που μπορούν να επικοινωνούν πιο εύκολα χάρη στα περιστρεφόμενα καθίσματα, να ενημερώνονται για τη διαδρομή, να ψυχαγωγούνται και να σερφάρουν στο διαδύκτιο μέσα από τη μεγάλη οθόνη 34 ιντσών.

Volkswagen-Budd-e_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_05

Οι διαστάσεις του minivan, με μήκος 4.597mm, πλάτος 1.940mm, ύψος 1835mm και μεταξόνιο 3.151 mm, το τοποθετούν ανάμεσα στα Touran και Multivan T6. Από τις αναλογίες μπορεί κάποιος να καταλάβει ότι το Budd-e είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο αφού οι κοντοί πρόβολοι θυμίζουν αυτοκίνητο πόλης ενώ το πολύ μικρό καπό στο εμπρός μέρος, πολύ δύσκολα θα φιλοξενούσε κάποιον ογκώδη κινητήρα εσωτερικής καύσης.

 

Volkswagen-Budd-e_Concept_2016_rear-solutions

To πρωτότυπο ενσωματώνει διάφορες έξυπνες λύσεις παροχής ρεύματος (εικόνα 1), αποθήκευσης παραγγελιών που φέρνει ο ταχυδρόμος μέσα στο ειδικό DropBox (εικόνα 2), αλλά και δυνατότητα χειρισμού του ανοίγματος των θυρών με χειρονομίες, Gesture control 2.0  (εικόνες 3 και 4)

Volkswagen-Budd-e_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_0a

Το λευκό χρώμα «Nevada White» και η οροφή σε χρυσό «Phoenix Copper» δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα διχρωμία. Η έλλειψη καθρεπτών (e-Mirror), οι ζάντες 21 ιντσών και η οροφή με ενσωματωμένα φωτοβολταικά πάνελ είναι μερικές ακόμη ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες.

Το όχημα της VW μέσω διαδικτύου, επικοινωνεί με το σπίτι ή τον χώρο εργασίας των επιβατών, επιτρέποντας τους να ελέγχουν τα φώτα, να ανοίγουν τον κλιματισμό, να κλειδώνουν τις πόρτες και να εκτελούν άλλες εργασίες από απόσταση όπως πχ να ελέγχουν μέσω βίντεο ποιος χτυπάει το κουδούνι ή να βλέπουν τι λείπει από το ψυγείο και να παρακολουθούν τα παιδιά τους.

Τέλος, μια ακόμη ενδιαφέροουσα λειτουργία είναι το «Home-Net don’t forget»  όπου βάζοντας ένα μικρό αυτοκόλλητο στα αγαπημένα μας αντικείμενα, το όχημα μπορεί να  τα εντοπίζει, και να μας στέλνει ενημέρωση στο smartphone ή στο smart watch, αν τα έχουμε ξεχάσει στο εσωτερικό του.

Volkswagen-Budd-e_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_0c

Το μέλλον είναι εδώ και περιλαμβάνει οθόνες και συνδεσιμότητα σε κάθε μας βήμα. Τα μενού της διεπαφής θυμίζουν τις φορητές συσκευές και περιλαμβάνουν Music, Places, Images, Phone, Connected Home και Videos. Φυσικά η υποστήριξη CarPlay™ (Apple), Android Auto™ (Google) και MirrorLink™ (Android phones) δε θα μπορούσε να λείπει από το εσωτερικό του πρωτοτύπου.

DB2011AU00222

Από αριστερά προς τα δεξιά τα πρωτότυπα Microbus (2001), Bulli (2011) και E-Co Motion (2014) είναι όλα διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Alpha_prothesmiaki_300x600_vr1


Πρόσφατα Άρθρα