Post

Δύο νέες τεχνολογίες ελαστικών από την Continental

ContiSense και ContiAdapt, για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια

Η Continental παρουσίασε δύο νέα concepts τεχνολογίας ελαστικών που θέλουν να κάνουν την οδήγηση στο μέλλον ευκολότερη και ασφαλέστερη. Τα συστήματα ContiSense και ContiAdapt καθιστούν δυνατό το συνεχή έλεγχο της κατάστασης του ελαστικού από τον οδηγό ενώ ανάλογα με τις συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος μπορούν και προσαρμόζουν την απόδοση τους.

Στο σύστημα ContiSence υπάρχουν αισθητήρες στο ελαστικό που μετρούν το βάθος του πέλματος και τη θερμοκρασία, ενώ παράλληλα, προειδοποιούν τον οδηγό για ζημιές στο ελαστικό και η μετάδοση των δεδομένων γίνεται μέσω ηλεκτρικά αγώγιμης γόμας.

thumbnail_ContiSense 0511_1

Το ContiSense βασίζεται στην ανάπτυξη ηλεκτρικά αγώγιμων μιγμάτων γόμας που επιτρέπουν την αποστολή ηλεκτρικών σημάτων, από έναν αισθητήρα στο ελαστικό, σε ένα δέκτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι εγκατεστημένοι στο ελαστικό αισθητήρες ελέγχουν συνεχώς το βάθος του πέλματος και τη θερμοκρασία.

thumbnail_ContiSense 0532_1

Αν οι τιμές των μετρήσεων βγουν εκτός προκαθορισμένων ορίων, το σύστημα αμέσως προειδοποιεί τον οδηγό. Αν οτιδήποτε τρυπήσει το πέλμα, το κύκλωμα στο ελαστικό «κλείνει» ενεργοποιώντας, παράλληλα, μια ένδειξη κινδύνου για τον οδηγό, πριν χαθεί η πίεση και σε κάθε περίπτωση, πιο γρήγορα από τα υπάρχοντα αντίστοιχα συστήματα, τα οποία ειδοποιούν τον οδηγό, μόνο αφού η πίεση του ελαστικού έχει ήδη αρχίσει να χάνεται.

thumbnail_ContiSense 0533_1

Στο μέλλον, το σύστημα ContiSense θα αποκτήσει επιπλέον αισθητήρες που θα μπορούν να αξιοποιηθούν μεμονωμένα. Με αυτόν τον τρόπο οι πληροφορίες για το οδόστρωμα, όπως η θερμοκρασία ή η ύπαρξη χιονιού, θα γίνονται αισθητές από το ελαστικό και θα μεταδίδονται στον οδηγό. Τα δεδομένα θα μπορούν να μεταδοθούν στα ηλεκτρονικά του οχήματος ή μέσω bluetooth στο smartphone του οδηγού.

Το σύστημα ContiAdapt, ρυθμίζει την πίεση του ελαστικού και το πλάτος της ζάντας, με στόχο την ιδανική προσαρμογή της επιφάνειας επαφής τού ελαστικού με το δρόμο, ανάλογα με τις συνθήκες.

thumbnail_ContiAdapt_adaptive_tire_footprint

To ContiAdapt συνδυάζει μικρο-συμπιεστές, ενσωματωμένους στον τροχό, με στόχο τη ρύθμιση της πίεσης του ελαστικού, μέσω μιας μεταβλητής, ως προς το πλάτος ζάντας. Το σύστημα μπορεί έτσι να τροποποιεί το μέγεθος της επιφάνειας του ελαστικού που εφάπτεται με το οδόστρωμα (contact patch), το οποίο ανάλογα με τις συνθήκες, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα ασφάλειας αλλά και άνεσης.

thumbnail_ContiAdapt_Modus_1a

Τέσσερις διαφορετικοί συνδυασμοί επιτρέπουν τέλεια προσαρμογή σε διαφορετικές συνθήκες οδοστρώματος όπως βρεγμένο, ανώμαλο, γλιστερό ή κανονικό. Για παράδειγμα, ο συνδυασμός μικρότερης επιφάνειας επαφής και υψηλής πίεσης είναι κατάλληλος για οδήγηση που τη χαρακτηρίζει η χαμηλή αντίσταση κύλισης και η οικονομία καυσίμου, όταν ο δρόμος είναι στεγνός και με καλό οδόστρωμα.

Αντίθετα, ο συνδυασμός πιο μεγάλης επιφάνειας επαφής και πιο χαμηλής πίεσης προσφέρει ιδανική πρόσφυση σε γλιστερούς δρόμους. Το σύστημα, επίσης, επιτρέπει τη ρύθμιση του ελαστικού σε πολύ χαμηλές πιέσεις (κάτω από 1 bar), ώστε, για παράδειγμα, να διευκολυνθεί ο οδηγός να ξεκινήσει το όχημα σε βαθύ χιόνι ή να διασχίσει μια επιφάνεια με επικίνδυνο μαύρο πάγο (μη ορατή παγωμένη υγρασία στο οδόστρωμα).

Οι τεχνολογίες ContiSense & το ContiAdapt υποστηρίζονται από ένα νέο πρωτοποριακό ελαστικό που επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση και των δύο συστημάτων. Ο σχεδιασμός του ελαστικού περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές ζώνες πέλματος για οδήγηση σε βρεγμένες, γλιστερές και στεγνές επιφάνειες. Ανάλογα με την πίεση του ελαστικού και το πλάτος της ζάντας, ενεργοποιούνται διαφορετικές ζώνες πέλματος και το ελαστικό υιοθετεί το απαιτούμενο “αποτύπωμα“ για την περίσταση. Με αυτόν τον τρόπο, τα χαρακτηριστικά του ελαστικού προσαρμόζονται στις επικρατούσες οδικές συνθήκες ή στις προτιμήσεις του οδηγού.

Η Continental πιστεύει πως αυτές οι νέες τεχνολογίες θα βοηθήσουν τα μέγιστα στην εξέλιξη και την ασφάλεια των μελλοντικών αυτοκινήτων και έρχονται να προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες ContiSeal (αυτόματο σφράγισμα διατρήσεων ελαστικού για αποφυγή κλαταρίσματος) και ContiSilent (αισθητή μείωση θορύβου του ελαστικού κατά την επαφή του με το οδόστρωμα).

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Ακόμα μία Ferrari 250 GTO διψάει για πολλά εκατομμύρια

gto250redsmallthumb

Ακόμα μία Ferrari 250 GTO διψάει για πολλά εκατομμύρια...

Έλαμψε το Abarth 124 rally σεΤσεχία και Ιταλία!

abarth124rallysmallthumb

Έλαμψε το Abarth 124 rally σε Τσεχία και Ιταλία!...

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 22 Ιουνίου

22-06

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 22 Ιουνίου Γεγονότα, άνθρωποι και...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Δείτε Πατέρα να Σώζει τον Γιο του από Φλεγόμενο Αγωνιστικό!! (video)

paterasgiossmallthumb

Δείτε Πατέρα να Σώζει τον Γιο του από Φλεγόμενο...

Οι Καλύτεροι Vintage Χώροι Αποθήκευσης Ρεζέρβας !

sparetiresmallthumb

Οι Καλύτεροι Vintage Χώροι Αποθήκευσης Ρεζέρβας ! Ο Απόλυτος...

Χαζεύοντας Μία απ’τις Τρεις Ford GT40 που Πέτυχαν το 1-2-3 στο Le Mans του ’66…

1966fordgt40smallthumb

Χαζεύοντας Μία απ'τις Τρεις Ford GT40 που Πέτυχαν το...