AlphaBank_Mobile_Banking_300x250

Post

TVR: Χρόνος Αξίες Ανασκόπηση

Εν αναμονή της αναγέννησης του θρύλου

Γράφει ο Δημήτρης Μυζήθρας

Σε λιγότερο από ένα μήνα αναμένεται η παρουσίαση του νέου μοντέλου της TVR, έπειτα από δαιδαλώδεις διαδικασίες ανασύστασης ενός αυτοκινητιστικού θρύλου.

Ο θρύλος αυτός έμελλε να γίνει το ξυπνητήρι μου πριν από 17 χρόνια ακριβώς, όταν διέμενα στη Bond Road του νοτιοδυτικού Λονδίνου.

2000_TVR_Tuscan_4.0_Speed_Six_by_The_Car_Spy

Ένα ζευγάρι γειτόνων, 35 χρονών αυτός, καμιά 30αριά αυτή, πιστοί στις αρχές της ισότητας, απεφάσισαν ότι είναι μάλλον άδικο ο ένας να πηγαίνει στη δουλειά με TVR και ο άλλος με Ford Fiesta.

4_1_IMG-20170403-WA0010

Έτσι, κατά τις 06:45 έσκαγε ο πρώτος τετράλιτρος V8, ενός γαλαζοπετρόλ Tuscan και 15 λεπτά αργότερα (εκεί που τον είχα ξαναπάρει) ο δεύτερος ενός Chimaera convertible σε χρώμα σάπιο μήλο. Είχε έρθει η ώρα για έγερση.

Το ίδιο συμβαίνει και τώρα, τέσσερα χρόνια αφότου ο Les Edgar ανέλαβε τα ηνία της TVR αγοράζοντας στην ουσία τη φίρμα, δεδομένου ότι από το καταστροφικό πέρασμα του 20χρονου τότε «επενδυτή» Smolensky, δεν απέμειναν, όχι μόνο εργαλειομηχανές, αλλά ούτε καν αρχείο.

TVR V8 Teaser

Αξέχαστο θα μείνει το «πατριωτικό» κάλεσμα του Edgar προς τους ιδιοκτήτες TVR για να του στείλουν φωτογραφικό υλικό από «απείραχτα» μοντέλα για το αρχείο της εταιρείας. Και ξέρεις…στους Βρετανούς είναι να μην κάνεις πατριωτικό κάλεσμα…

Μόλις οι λέσχες και οι ιδιοκτήτες έμαθαν ότι παθιασμένος λάτρης της TVR (και πρώην επιχειρηματίας του gaming) έριξε χρήμα, ιδρώτα και αίμα για να αναστήσει τον τριγράμματο «Λάζαρο» έσπευσαν να βοηθήσουν. Άλλοι με απλές επιστολές (ΟΚ e-mails!) συμπαράστασης, άλλοι με ψηφιοποιημένο υλικό, άλλοι με πρόθεση παραγγελίας και η φωνή τους αντήχησε σε όλα τα μήκη και πλάτη της γαλάζιας σφαίρας.

Στα 70 χρόνια που «παίζει» με την αυλαία η TVR, έχει έρθει αντιμέτωπη με πτώχευση το ’60, κανιβαλισμό πωλήσεων μεταξύ των μοντέλων της το ΄90 και μέτρια ποιότητα κατασκευής, η οποία στο κατώφλι του μιλλένιουμ, οδήγησε πολλούς υποψήφιους αγοραστές στη Boxter S. Μετά ήρθε ο Ρώσος, να «στρώσει» και καλά τα κακώς κείμενα του εργοστασίου του Blackpool, μόνο και μόνο για να οδηγήσει τη φίρμα στον αφανισμό.

Σήμερα, οι δύο «πυλώνες» της διοίκησης είναι ο John Chasey ως Operations Manager (θαυμάζω τα κουράγια του) και ο γνωστός Gordon Murray, ο οποίος έχει σχεδιάσει το νέο μοντέλο και την iStream πλατφόρμα παραγωγής του (πού αλλού;) στο Surrey την παλιογειτονιά.

Το ερώτημα είναι: Πώς μπορείς να εμφυσήσεις ζωή σε μια μάρκα με ισχυρό DNA μεν, αλλά με αποξενωμένο, παρ’ότι πιστό και ρομαντικό κοινό; Πώς εισαγάγεις νέες τεχνολογίες, χωρίς να αλλοιώσεις τον ιστορικό χαρακτήρα; Πώς αποδίδεις το γνήσιο Βρετανικό προφίλ, που θα καλύψει τις σημερινές ανάγκες του παραδοσιακού πελατολογίου, αλλά και θα προσελκύσει νέους πελάτες;

Κατά τον Edgar όλες οι απαντήσεις κρύβονται στις λέξεις British Muscle Car (Βρετανικό Μυώδες Αυτοκίνητο). Είναι ισχυρό, είναι τρελό, είναι αντικαθεστωτικό. Ο ίδιος, όντας λάτρης των Aston Martins αναγνώρισε τα στοιχεία που το συνθέτουν ως supercar, αλλά πιστός στις αρχές της TVR το κάνει προσιτό στους πολλούς.

tvr-teaser (1)

Η ομάδα δεν «ξέφυγε» από τα βασικά αυτά στοιχεία. Μπροστά ένας Cosworth 5.0lt V8, πίσω η κίνηση, ανάμεσα εξάρι χειροκίνητο (αλληλούια) σασμάν.

tvr-teaser (3)

Κατά τον Edgar πρόκειται για «ένα πολύ πολύ θορυβώδες αυτοκίνητο». Οι επιδόσεις αναμενόμενες.

040817_t37press_interior_hero_01

Τελική 300χλμ/ώρα, 0-100 σε λιγότερο από 4’’, βάρος 1.200kg και λόγος ισχύος προς βάρος 400 ίπποι στον μετρικό τόνο.

Το καλό με την TVR είναι ότι παραμένει διαχρονικά ελκυστική παρά το γεγονός ότι έχει αλλάξει σχήμα αρκετές φορές, σε αντίθεση με την Porsche για παράδειγμα, η οποία «πυροβόλησε το πόδι της» όταν παραλίγο να «σκοτώσει» την 911 και έκτοτε τη χρησιμοποιεί ως βάση για όλα της τα μοντέλα. Βέβαια, οι σύγχρονες απαιτήσεις είναι τέτοιες που δεν μπορείς να έχεις αρκετά και πολύ διαφορετικά μοντέλα στην ίδια περίοδο και ταυτόχρονα να πετύχεις τους όγκους πωλήσεων που θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα της μπράντας.

tvr-teaser

Όμως με λίγη καλή θέληση ο πελάτης θα βρίσκει πάντα κάτι να τον ικανοποιεί με έναν τρόπο ξεχωριστό από ότι συμβαίνει με τους υπόλοιπους κατασκευαστές supercars.

Για παράδειγμα επιλέγει πλαίσιο πολλαπλών κοιλοδοκών και panels ανθρακονημάτων ή αντικατάσταση των ατσάλινων δοκών με τμήματα αλουμινίου. Επίσης επιλέγει τα υλικά του κελύφους, καθότι σε αντίθεση με τα συμβατικά οχήματα, το αμάξωμα της νέας TVR δεν αποτελεί δομικό μέρος του αυτοκινήτου.

tvr-teaser (2)

Δεδομένης της αγωνιστικής ιστορίας της TVR, κύριο μέλημα είναι η επιστροφή του Tuscan Challenge στο Goodwood και επάνοδο στο Le Mans με το νέο μοντέλο, το οποίο διαθέτει διευρυμένο μετατρόχιο στο μέγιστο επιτρεπόμενο για τη διοργάνωση. Έτσι ο θρύλος με τα 32 χρόνια ξενύχτια στο Circuit de la Sarthe θα συνεχίσει την τόσο θαυμαστή πορεία του…

…και επειδή για κάθε θρύλο υπάρχει τουλάχιστον ένας μύθος…

Οι επιλογές του Nikolai Smolensky που καταδίκασαν την TVR στη λήθη από τις αρχές του ΄00 ως το 2014 είχαν γεμίσει αγανάκτηση όσους αγάπησαν αυτά τα άγρια θηρία της αυτοκίνησης. Κι όμως, από όλους, βρέθηκε ένα μικρό αγοράκι, σε ένα δρόμο του Λονδίνου, να χώσει μια κλωτσιά στο καλάμι του Smolensky και να του φωνάξει «Εσύ σκότωσες την TVR» για να πείσει τον μεγιστάνα να πουλήσει με ζημία, δίνοντας στον Edgar την πρόκληση της ζωής του, στην TVR μια χαραμάδα φως και σε όλους εμάς τους θιασώτες την προσμονή να ακούσουμε τον κινητήρα να γυρίζει ξανά.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα Άρθρα