Post

Δοκιμή: Renault Captur facelift 1.5 dCi

Ανανεώθηκε και κοιτάει ξανά κορυφή

Εισαγωγή

Μετά από 4 χρόνια άκρως επιτυχημένης πορείας στην κατηγορία των μικρών SUV, το Renault Captur δέχτηκε ένα μικρό  φρεσκάρισμα ή αλλιώς facelift. H πρωτιά στην Ευρωπαϊκή ήπειρο δεν καθησύχασε τους Γάλλους, οι οποίοι προέβησαν σε κάποιες αλλαγές στα σημεία, τόσο στην εμφάνιση όσο και στην ποιότητα του εσωτερικού. Στα χέρια μας βρέθηκε η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1,5 dCi κινητήρα που φορούσε και ένα όμορφο off-road κοστούμι.

Εμφάνιση

20180401_162619

Το ανανεωμένο Captur διαθέτει επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες τόσο εμπρός όσο και πίσω καθώς και νέα full Led φωτιστικά σώματα.

20180401_162413

Το off-road look με τις ποδιές στους προφυλακτήρες, τις 17-άρες ζάντες αλουμινίου και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, προδιαθέτει για εκτός δρόμου εξορμήσεις.

Εσωτερικό-Χώροι

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ουσίας και όχι εμφάνισης καθώς έχει βελτιωθεί η ποιότητα των πλαστικών. Έτσι στο επάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και σε μερικά ακόμα σημεία, τα σκληρά πλαστικά έχουν αντικατασταθεί με μαλακότερα υλικά βελτιώνοντας έτσι την εικόνα του εσωτερικού ενώ αναβαθμισμένη είναι και η συναρμογή. Θετικά στην εμφάνιση του εσωτερικού συνδράμει και το ποιοτικό σαλόνι του αυτοκινήτου όπου τα καθίσματα διαθέτουν φερμουάρ για να μπορούν να αφαιρούνται και να πλένονται, ενισχύοντας έτσι την σπορ εικόνα του αυτοκινήτου. Λερωθείτε άφοβα που λένε.

Η θέση του οδηγού είναι αρκετά ψηλή και χάρη και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, 17 εκατοστά περίπου, προσφέρει καλή ορατότητα και δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

6ewUiZsF

Στο κέντρο του ταμπλό, κυρίαρχη θέση κατέχει μία έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών όπου φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων Renault R- Link Evolution, την κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα πλοήγησης. Αν και η χρήση της οθόνης είναι σχετικά εύκολη, τα γραφικά της δεν διεκδικούν και ιδιαίτερες δάφνες.

Μία από τις «ατραξιόν» αν μπορώ να το χαρακτηρίσω έτσι, του εσωτερικού, είναι το ντουλαπάκι του συνοδηγού το οποίο δεν ακολουθεί την πεπατημένη αλλά είναι συρόμενο. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο χωράει κυριολεκτικά τα πάντα αλλά για να ανοίξει τελείως θα πρέπει ο συνοδηγός να είναι αρκετά ευλύγιστος ή να απουσιάζει.

Πηδώντας στις πίσω θέσεις, με την έννοια της μετάβασης για να μη πάει ο νους σας στο κακό, εντυπωσιάζεσαι με την άνεση που φιλοξενεί δύο ενήλικες επιβάτες καθώς η απόσταση που χωρίζει τα γόνατα των πίσω επιβατών με τα εμπρός καθίσματα είναι αρκετά μεγάλη. Επίσης, ο ελεύθερος χώρος ανάμεσα στο κεφάλι και την οροφή του αυτοκινήτου είναι επαρκής αλλά αν φεύγεις σε ύψος πάνω από το 1,80, θα αρχίσεις να νιώθεις σιγά σιγά το κενό να μειώνεται.

Η άνεση στο πίσω μέρος του Captur οφείλεται κυρίως στο ότι τα καθίσματα είναι συρόμενα και μεταβάλλεται αναλόγως τί ανάγκες έχει σε χώρο επιβατών ή αποσκευών ο καθένας.

I2tsOt3F

Έτσι, ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης ξεκινάει από τα 377 λίτρα, φτάνει τα 455 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι τελείως μπροστά και όταν αυτά ανακληθούν πλήρως φτάνει τα 1235 λίτρα.

20180401_164135

Πολύ χρηστικό είναι και το διπλό πάτωμα που βοηθάει στο να μετατρέψεις το χώρο αποσκευών όπως εσύ θέλεις.

Ο οικογενειακός χαρακτήρας του Captur ενισχύεται και από την έξτρα βάση isofix για παιδικό κάθισμα που υπάρχει στη θέση του συνοδηγού, εκτός από τις δύο που υπάρχουν στα πίσω καθίσματα.

Ασφάλεια

Το Renault Captur πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 88% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 79% στην προστασία των παιδιών61% στην προστασία των πεζών και 81% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το Captur, ευτυχώς, δεν στήθηκε από τους Γάλλους για να σε μεταφέρει απλά από το σημείο Α στο σημείο Β αλλά του έδωσαν και κάποια στοιχεία για να κάνει τη διαδρομή αυτή πιο ευχάριστη.

20180401_162749_001

Στην πόλη, πάρα τη σφιχτή ανάρτηση, είναι άνετο περνώντας ανεπηρέαστο πάνω από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων ενώ η ψηλή θέση οδήγησης δημιουργεί μία ευχάριστη αίσθηση. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ όταν κινείσαι μέσα στη πόλη (διαθέτει μεταβλητή υποβοήθηση) και συμβάλει τα μέγιστα στις άνετες αστικές μετακινήσεις.

Στην εθνική, το τιμόνι σφίγγει σε αίσθηση και το ψηλό μικρό Renault πατάει σταθερά και είναι αρκετά ευθύβολο ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Η καμπίνα είναι σε γενικές γραμμές ήσυχη σε κανονικές ταχύτητες, χωρίς πολλούς αεροδυναμικούς θορύβους και θορύβους κύλισης.

20180401_162632_001

Ο 1,5 λίτρων πετρελαιοκινητήρας, αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικός στο ταξίδι με 5,4 λίτρα στα 100 χλμ, χάρη και στο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων ενώ μπορεί με ελαφρύ δεξί, να γράψει και λιγότερα.

Στο επαρχιακό δίκτυο το Captur κινείται με άνεση, χωρίς να εμφανίζει ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές ενώ το τιμόνι προσφέρει καλή και σωστή πληροφόρηση. H μούρη βέβαια, όταν ο οδηγός πιέσει λίγο παραπάνω, εμφανίζει τάση να ανοίξει την τροχιά της, αλλά αυτό γίνεται ελεγχόμενα και προοδευτικά με το ESP να επεμβαίνει όταν χρειάζεται.

Το ανανεωμένο Captur, εφοδιάζεται με το δυνατότερο 1,5-λίτρων dCi κινητήρα πετρελαίου με 110 ίππους ισχύς και 260 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 στρφ/λεπτό και η λειτουργία του δε γίνεται να μη σε αφήσει ικανοποιημένο. Ζωντανός, σβέλτος και πρόθυμος από τα χαμηλά, συνδυάζεται άψογα με το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει καλή κλιμάκωση και αίσθηση.

Έτσι, ο οδηγός δε χρειάζεται να έρχεται συχνά σε επαφή με το λεβιέ των ταχυτήτων ακόμα και όταν κινείται σε ανηφορικούς στριφτερούς δρόμους. Ο κινητήρας του, εκτός από δυνατός αποδείχθηκε και οικονομικός, με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να είναι στα 5,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

1

Τα φρένα του γαλλικού SUV, παρόλο που στον πίσω άξονα έχει ταμπούρα, αποδείχθηκαν πολύ δυνατά (κάτι ανάλογο είχαμε δει και στο Clio) με καλή αίσθηση.

Τέλος, τα 17 εκατοστά που χωρίζουν το Captur από το έδαφος, σου δίνουν μία αυτοπεποίθηση να πας λίγο παρακάτω σε έναν χωματόδρομο απ’ ότι αν είχες ένα sedan, αλλά μέχρι εκεί.

Συμπέρασμα

Το Captur διανύει τη δεύτερη νιότη του και με κάποιες μικρές αλλαγές στην εμφάνιση αλλά και στην ποιότητα παραμένει νεανικό, φρέσκο και άκρως ανταγωνιστικό.

20180401_162324

Μεγάλο του ατού η χρηστικότητα και η πολυμεταβλητότητα των χώρων του καθώς επίσης και η ενδιαφέρουσα οδηγική του συμπεριφορά, ενώ δε μπορείς να μην αναφερθείς στον πολύ καλό πετρελαιοκινητήρα που εντυπωσιάζει με τη δύναμή του.

Στα αρνητικά θα σταθείς στα πλαστικά του και στην όχι και τόσο σύγχρονη οθόνη αφής του.

Εξοπλισμός – Τιμή

Η τιμή της βασικής έκδοσης του Captur με τον κινητήρα βενζίνης (0.9 TCe 90 ίππων) ξεκινάει από τα 14.780 ευρώ ενώ με τον κινητήρα πετρελαίου 1,5 dCi των 90 ίππων από τα 16.930 ευρώ.

20180401_162611

H έκδοση Dynamic με τον 1,5 dCi κινητήρα πετρελαίου των 110 ίππων, που ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστολογείται στα 21.140 ευρώ και διαθέτει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, hill start assist, start-stop, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αφαιρούμενες επενδύσεις καθισμάτων, προβολείς full LED Pure Vision και πολλά ακόμη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.461cc
Ισχύς: 110 ps στις 4.000 rpm
Ροπή: 260 Nm στις 1.750 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 95 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.122 x 1.778 x 1.566 mm
Χώρος αποσκευών: 377/1.235 lt
Βάρος: 1.190 kg

Facebook Comments

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Τα νέα Επί Τροχάδην

news

Τα νέα Επί Τροχάδην Η Κυριακάτικη εβδομαδιαία σύντομη ενημέρωσή...

Έρχεται C-Class All-Terain το 2022

mccar

Έρχεται C-Class All-Terain το 2022 Για να κοντράρει το...

Η Dream Team της BMW

bmw

Η Dream Team της BMW Μερικά από τα σημαντικότερα...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Έρχεται C-Class All-Terain το 2022

mccar

Έρχεται C-Class All-Terain το 2022 Για να κοντράρει το...

Η Dream Team της BMW

bmw

Η Dream Team της BMW Μερικά από τα σημαντικότερα...

Τα Καλύτερα GIFs της Εβδομάδας

thumb_258x191

Τα Καλύτερα GIFs της Εβδομάδας Από το ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ...