Post

Σκέψεις για το Ακρόπολις…

Όταν ανακοινώθηκε επίσημα την Παρασκευή από το Eurosport, τον promoter του ERC, ότι ο εθνικός μας αγώνας θα είναι εκτός του επίσημου προγράμματος του 2019, δεν έπεσα από τα σύννεφα. Η αλήθεια είναι ότι όλες τις προηγούμενες ημέρες άκουγα αριστερά και δεξιά ότι το Ακρόπολις θα βγει από το καλεντάρι, αλλά δεν έδινα σημασία ή, καλύτερα, δεν ήθελα να το πιστέψω. Αλλά βαθιά μέσα μου γνώριζα ότι ο αγώνας πάει για ακύρωση, τουλάχιστον για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.

Ο Ari Vatanen με το Ford Escort RS1800 στο Ακρόπολις

Δεν μπορώ να κρυφτώ, ο αγώνας από χρόνο σε χρόνο παρέπαιε, πρώτα φύγαμε από το WRC το 2013 για λόγους «εξυγίανσης» που ήταν και must εκείνα τα χρόνια, μετά ήρθε εκείνος ο…κατακλυσμός του 2015 που ακύρωσε το μισό αγώνα και φτάσαμε στα τελευταία χρόνια. Με εξαίρεση το φετινό αγώνα που είχε αρχικά μια δόση φιλοδοξίας ή και ελπίδας αν προτιμάτε για κάτι καλύτερο, στις περισσότερες εκδοχές ο αγώνας γινόταν μεταξύ γνωστών και φίλων. Οι ξένοι οδηγοί που μας τιμούσαν ήταν όλο και λιγότεροι και αυτοί ήταν «β’ διαλογής», χωρίς βέβαια να θέλω να τους προσβάλλω. Η δικαιολογία ήταν ότι το Ακρόπολις είναι ακριβό, ο αγώνας είναι δύσκολος, τα αυτοκίνητα σπάνε και οι ιδιωτικές ομάδες που κυρίως ακολουθούν το ERC δεν έχουν λεφτά για πέταμα. Από την άλλη πλευρά όμως, αν οι οδηγοί δεν θέλουν να δοκιμαστούν στα σκληροτράχηλα χώματα μας και να αποδείξουν ότι έχουν «cojones» μπορούν να…παίξουν σε αγώνες RX γυρίζοντας γύρω- γύρω σε πίστες με χώμα ή να τρέχουν σε άχρωμα και ασφαλή ράλλυ τύπου Roma di Capitale ή στην περίπτωση του WRC, στο ράλλυ Σαρδηνίας.

…ο αγώνας από χρόνο σε χρόνο παρέπαιε, πρώτα φύγαμε από το WRC το 2013 για λόγους «εξυγίανσης» που ήταν και must εκείνα τα χρόνια, μετά ήρθε εκείνος ο…κατακλυσμός του 2015 που ακύρωσε το μισό αγώνα και φτάσαμε στα τελευταία χρόνια…

Βέβαια στην όλη απαξίωση του εθνικού μας αγώνα έπαιξαν ρόλο και οι δικοί μας υπεύθυνοι της αρμόδιας ΟΜΑΕ, του υπουργείου Αθλητισμού και όλων των άλλων παρατρεχάμενων που έχουν υπό την ευθύνη τους τον αγώνα. Ακόμη θυμάμαι τη συνέντευξη τύπου που δόθηκε αμέσως μετά το τέλος του φετινού αγώνα, όπου ο πρόεδρος της ομοσπονδίας μαζί με τον εκπρόσωπο του μεγάλου χορηγού, υπόσχονταν ότι θα έκαναν τα πάντα για να γυρίσει το Ακρόπολις άμεσα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με καθεστώς υποψήφιου προς ένταξη αγώνα. Ακόμα ηχούν στα αυτιά μας οι φράσεις που ειπώθηκαν ότι είναι βασική υποχρέωση της ΟΜΑΕ να ανακοινώσει τις ημερομηνίες του Ακρόπολις 2019 ώστε ο κόσμος να κανονίσει τις…άδειες από τις δουλειές του για να ταξιδέψει στον αγώνα!

…στην όλη απαξίωση του εθνικού μας αγώνα έπαιξαν ρόλο και οι δικοί μας υπεύθυνοι της αρμόδιας ΟΜΑΕ, του υπουργείου Αθλητισμού και όλων των άλλων παρατρεχάμενων που έχουν υπό την ευθύνη τους τον αγώνα…

Τελικά δεν θα χρειαστούν οι άδειες, και όχι μόνο αυτό, αλλά ακόμη δεν είμαστε και σίγουροι για την επιστροφή μας το 2020. Η ανακοίνωση που εκδόθηκε είναι καθαρά ένα ευχολόγιο λέγοντας ότι αφού τεθούν για άλλη μια φορά οι βάσεις εξυγίανσης, ο αγώνας θα επανέλθει. Με λίγα λόγια όχι μόνο δεν επιστρέφουμε στο WRC αλλά στην ουσία πάμε για εάν και εφόσον στο ERC και βλέπουμε…

Σίγουρα κάποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν για αυτή την αποτυχία και να εξηγήσουν στους φίλους του Ακρόπολις πως κατάφεραν να διώξουν και να ακυρώσουν το μοναδικό ετήσιο παγκόσμιο αθλητικό γεγονός που συνέβαινε κάθε χρόνο στη χώρα μας, προβάλλοντας την σε όλα τα πλάτη του κόσμου. Μάλλον κάποιοι δεν έχουν αντιληφθεί τη σημασία και την ιστορία που κουβαλά το ράλλυ Ακρόπολις, ίσως πιστεύουν ότι πρόκειται απλώς για αυτοκίνητα που τρέχουν γύρω – γύρω σε αλάνες!

Από τα χρόνια που είμαστε εκτός WRC πολύς κόσμος θεωρούσε ότι κακώς ο αγώνας προσμετρούσε στο ERC αφού το θεωρούσε υποδεέστερο και παρακατιανό. Καλύτερα καθόλου Ακρόπολις παρά στο ξεπεσμένο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ήταν η λογική τους, αφού η αλήθεια είναι ότι η φανέλα πέφτει βαριά για να τη φορέσει το ERC. Εγώ προσωπικά δεν είμαι αυτής της λογικής αφού πάντα πίστευα ότι η προσθήκη του αγώνα σε διεθνή καλεντάρι θα οδηγούσε κάποια στιγμή στην επιστροφή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, δεν θα άφηνε τον αγώνα να σβήσει και να ξεχαστεί στη λήθη του χρόνου. Αποδείχτηκε τελικά ότι στην Κένυα ξέρουν καλύτερα…

Όπως και να έχει και αφού το κακό έγινε, και εφόσον πρώτα δοθούν εξηγήσεις και υπάρξουν οι απαραίτητες αλλαγές – παραιτήσεις, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το Ακρόπολις είναι μέρος του Παγκόσμιου πρωταθλήματος και ότι επιβάλλεται να επιστρέψει εκεί το συντομότερο. Το οφείλει αυτό η Πολιτεία και όλοι οι αρμόδιοι στους δεκάδες χιλιάδες κόσμου που τρέχουν στα βουνά για να σκονιστούν και φάνε τα χαλίκια στο κεφάλι…

Ας τελειώσουμε, όπως αρχίσαμε, με μία ακόμη φωτογραφία του θρυλικού, εθνικού μας αγώνα, από τις χρυσές εποχές του – Bjorn Waldgaard με Mercedes 450 SLC 5.0

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad
Skoda Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Τα νέα Επί Τροχάδην

news

Τα νέα Επί Τροχάδην Η Κυριακάτικη εβδομαδιαία σύντομη ενημέρωσή...

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα στους 10 καλύτερους για το 2019.

infinititurbosmallthumb

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα...

Ο Loeb αλλάζει στρατόπεδο μετά από 16 χρόνια! Που πηγαίνει;

Την βρήκε την λύση ο "κοντός"

WRC: Ο Loeb αλλάζει στρατόπεδο μετά από 16 χρόνια!...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα στους 10 καλύτερους για το 2019.

infinititurbosmallthumb

O κινητήρας INFINITI VC-Turbo, στην λίστα του Wards, ανάμεσα...

Μία Πρώτη Ματιά στο νέο Audi R8! V10 Performance…(VIDEO)

r8smallthuibm

Μία Πρώτη Ματιά στο νέο Audi R8! V10 Performance...(VIDEO)...

Ας Απολαύσουμε το Μοτέρ της Valkyrie με τους 1.000 ίππους! (VIDEO)

valkyriesmallthumb

Ας Απολαύσουμε το Μοτέρ της Valkyrie με τους 1.000...

HotHatch Banner